http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::food news::Αντιδράσεις για την τροπολογία ΥΠΟΙΑΝ περί «bake off»


Αντιδράσεις για την τροπολογία ΥΠΟΙΑΝ περί «bake off»

Έντονη δυσφορία στον κλάδο της αρτοβιομηχανίας προκάλεσε το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή για την αναμόρφωση της νομοθεσίας που καθορίζει τις προδιαγραφές των εγκαταστάσεων παραγωγής και διάθεσης προϊόντων περάτωσης έψησης (bake-off).

Στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι η τροπολογία έχει αλλάξει προς το δυσμενέστερο για την αρτοβιομηχανία σε σχέση με το σχέδιο τροπολογίας που είχε αποστείλει πρόσφατα το υπουργείο στην Ε.Ε. προς έγκριση.

Τονίζουν ειδικότερα ότι στην κλίμακα με τις παραγόμενες ποσότητες, οι αντιστοιχίες των τετραγωνικών μέτρων που αφορούν στις εγκαταστάσεις του bake off έχουν αλλάξει προς τα πάνω, με αποτέλεσμα να διατηρούνται τα εμπόδια για την απελευθέρωση της σχετικής αγοράς στην οργανωμένη λιανική.

Σύμφωνα με τα στελέχη της αρτοβιομηχανίας, το υπουργείο εφάρμοσε την αρχή της αναλογικότητας με βάση τον όγκο του bake off που διακινείται ανά σημείο πώλησης, αυξάνοντας όμως τα τετραγωνικά μέτρα που προέβλεπε η αρχική τροπολογία.

«Αν το υπουργείο επιμείνει μέχρι και την ψήφιση του νόμου στα τ.μ. που όρισε βάσει της τροπολογίας που κατέθεσε στη Βουλή, η καταδίκη της Ελλάδος στα κοινοτικά όργανα είναι δεδομένη», επισημαίνουν κορυφαίοι κύκλοι της αρτοβιομηχανίας.

Marketing Week Online( 18 Μαΐου 2010)
marketingweek.gr

::juice news:: Χυμοί: Καινοτομία... να την πιεις στο ποτήρι


Χυμοί: Καινοτομία... να την πιεις στο ποτήρι

Η αγορά των χυμών ευνοείται από την τάση της υγιεινής διατροφής και λανσάρει «έξυπνα» προϊόντα, που απαντούν σε διαφορετικές καταναλωτικές ανάγκες.

Η αγορά των χυμών αποτελεί μία από τις πλέον καινοτόμες, καθώς η τάση της υγιεινής διατροφής όχι μόνο την έχει ευνοήσει, αλλά την έχει οδηγήσει και στο διαρκές λανσάρισμα νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.

Το 2009 η αγορά έκλεισε με πτώση πωλήσεων, καθώς οι πωλήσεις σε αξία έπεσαν από τα 142,21 εκατ. ευρώ το 2008 στα 140,48 εκατ. ευρώ (1,22%). Σε ό,τι αφορά στις υποκατηγορίες των χυμών, οι μακράς διάρκειας αποσπούν μερίδιο από την αγορά των φρέσκων. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η γεύση του πορτοκαλιού παραμένει Νο1 στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Τη χρονιά που μας πέρασε η βιομηχανία εξακολούθησε να λανσάρει, νέες γευστικές εμπειρίες, διευρύνοντας την ποικιλία της γκάμας των προϊόντων με πρωτότυπες γεύσεις και με συστατικά που παρέχουν επιπλέον οφέλη για τον οργανισμό. Amita (Coca-Cola 3E) και Life (Vivartia) είναι τα δύο brands που παραμένουν στην κορυφή (στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα) σταθερά τα τρία τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas. Στον πίνακα, όμως, με τα top 5 προϊόντα εκπροσωπούνται, επίσης, η Pepsico-ΗΒΗ (χυμοί ΗΒΗ), η Όλυμπος (χυμοί Όλυμπος) και η ΕΒΓΑ (χυμοί Refresh).

Τα Top 5 brands* το 2009

Κατάταξη Brand Εταιρεία
1o Amita Coca-Cola 3Ε
2o Life Vivartia
3o ΗΒΗ Pepsico-ΗΒΗ
4o Όλυμπος Όλυμπος
5o Refresh ΕΒΓΑ

* Συμπεριλαμβάνονται: χυμοί ψυγείου και μακράς διάρκειας

Πηγή: Special Reports by Self Service, Απρίλιος 2010


Ποιότητα, μάρκα, τιμή, τα βασικά κριτήρια επιλογής
Τα ποιοτικά στοιχεία του προϊόντος (γεύση, όφελος για τον οργανισμό, πρακτικότητα συσκευασίας) παραμένουν τα κύρια κριτήρια αγοράς του καταναλωτή, ωστόσο η τιμή και οι προωθήσεις επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς, πόσο μάλλον στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και ξέρουν να επιλέγουν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, τις οποίες έχουν ιεραρχήσει ανά περίπτωση.

Η ιεράρχηση επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις οικονομικές συγκυρίες, ενώ παράλληλα δημιουργεί ευκαιρίες για τις εταιρείες του κλάδου για premium, αλλά και value-for-money προτάσεις, όπως τονίζει ο Γιάννης Αθανασιάδης, Country Marketing Director της Coca-Cola 3E. Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής αγοράζει premium προϊόντα στην κατηγορία Α που τον ενδιαφέρει και «οικονομικά» προϊόντα στην κατηγορία Β που δεν δίνει τόση σημασία γιατί δεν ανταποκρίνεται στον τρόπο ζωής του, στο στυλ του, στις προσωπικές ανάγκες του. Για τα προϊόντα χυμού, πέρα όμως από τις εξειδικευμένες ανάγκες των καταναλωτών, η τελική επιλογή επηρεάζεται και καθορίζεται από το συνδυασμό τριών πολύ σημαντικών παραγόντων, της γεύσης, της μάρκας και της τιμής. Σε αυτό το σχήμα επεμβαίνει καθοριστικά σαν βασική συνιστώσα και η ποιότητα του προϊόντος, η οποία συνήθως συνδυάζεται με τους παράγοντες μάρκας και γεύσης.

Για το θέμα της συσκευασίας, η Χριστίνα Βράνη Marketing Manager, Non-Carbonated Beveragesτης Pepsico-Ήβη, εξηγεί ότι «ανάλογα με την ανάγκη/χρήση που θα καλύψει (π.χ. οι νεότεροι προτιμούν τις μικρότερες συσκευασίες για «on the go» κατανάλωση ενώ οι αγορές της οικογένειας γίνονται κυρίως μέσω Supermarket) θα επηρεάσει και την τελική αγορά. Το ίδιο και η εικόνα της κάθε μάρκας όπως αυτή διαμορφώνεται από τις ενέργειες Μάρκετινγκ, η ιστορία της στο χώρο των ποτών και τροφίμων άρα και η αξιοπιστία που έχει στα μάτια των καταναλωτών». Επιπλέον, η τιμή και κατ’ επέκταση οι προσφορές είναι ένα βασικό κριτήριο, και ενώ η τιμή δεν αποτελεί το πρωταρχικό κριτήριο, αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.

Αναφορικά με το θέμα των προσφορών, ο Παναγιώτης Μίλης, Διευθυντής Μάρκετινγκ της Έψα, επισημαίνει ότι η κρίση έχει αναπόφευκτα επηρεάσει τους καταναλωτές στην τελική επιλογή, γι’ αυτό και οι περισσότερες εταιρείες, κάνουν διάφορες προσφορές προκειμένου οι καταναλωτές να μην χρειαστεί να «θυσιάσουν» την επιθυμία τους για συγκεκριμένα προϊόντα στο βωμό της οικονομίας.

«Τα επώνυμα προϊόντα είναι ανελαστικά στην τιμή αλλά παρουσιάζουν αύξηση/ενίσχυση της ζήτησης με προσεγμένες προσφορές. Το θέμα για τα εμπορικά τμήματα είναι να ισορροπήσουν τις προσφορές με τα περιθώρια κέρδους και για τα τμήματα Μάρκετινγκ τις προσφορές με τη συνολική αξία/εικόνα του προϊόντος», διευκρινίζει.

Η αγορά των χυμών αποτελεί μία από τις πλέον καινοτόμες, καθώς η τάση της υγιεινής διατροφής όχι μόνο την έχει ευνοήσει, αλλά την έχει οδηγήσει και στο διαρκές λανσάρισμα νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.

Το 2009 η αγορά έκλεισε με πτώση πωλήσεων, καθώς οι πωλήσεις σε αξία έπεσαν από τα 142,21 εκατ. ευρώ το 2008 στα 140,48 εκατ. ευρώ (1,22%). Σε ό,τι αφορά στις υποκατηγορίες των χυμών, οι μακράς διάρκειας αποσπούν μερίδιο από την αγορά των φρέσκων. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η γεύση του πορτοκαλιού παραμένει Νο1 στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Τη χρονιά που μας πέρασε η βιομηχανία εξακολούθησε να λανσάρει, νέες γευστικές εμπειρίες, διευρύνοντας την ποικιλία της γκάμας των προϊόντων με πρωτότυπες γεύσεις και με συστατικά που παρέχουν επιπλέον οφέλη για τον οργανισμό. Amita (Coca-Cola 3E) και Life (Vivartia) είναι τα δύο brands που παραμένουν στην κορυφή (στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα) σταθερά τα τρία τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas. Στον πίνακα, όμως, με τα top 5 προϊόντα εκπροσωπούνται, επίσης, η Pepsico-ΗΒΗ (χυμοί ΗΒΗ), η Όλυμπος (χυμοί Όλυμπος) και η ΕΒΓΑ (χυμοί Refresh).

Τα Top 5 brands* το 2009

Κατάταξη Brand Εταιρεία
1o Amita Coca-Cola 3Ε
2o Life Vivartia
3o ΗΒΗ Pepsico-ΗΒΗ
4o Όλυμπος Όλυμπος
5o Refresh ΕΒΓΑ

* Συμπεριλαμβάνονται: χυμοί ψυγείου και μακράς διάρκειας

Πηγή: Special Reports by Self Service, Απρίλιος 2010


Ποιότητα, μάρκα, τιμή, τα βασικά κριτήρια επιλογής
Τα ποιοτικά στοιχεία του προϊόντος (γεύση, όφελος για τον οργανισμό, πρακτικότητα συσκευασίας) παραμένουν τα κύρια κριτήρια αγοράς του καταναλωτή, ωστόσο η τιμή και οι προωθήσεις επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς, πόσο μάλλον στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και ξέρουν να επιλέγουν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, τις οποίες έχουν ιεραρχήσει ανά περίπτωση.

Η ιεράρχηση επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις οικονομικές συγκυρίες, ενώ παράλληλα δημιουργεί ευκαιρίες για τις εταιρείες του κλάδου για premium, αλλά και value-for-money προτάσεις, όπως τονίζει ο Γιάννης Αθανασιάδης, Country Marketing Director της Coca-Cola 3E. Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής αγοράζει premium προϊόντα στην κατηγορία Α που τον ενδιαφέρει και «οικονομικά» προϊόντα στην κατηγορία Β που δεν δίνει τόση σημασία γιατί δεν ανταποκρίνεται στον τρόπο ζωής του, στο στυλ του, στις προσωπικές ανάγκες του. Για τα προϊόντα χυμού, πέρα όμως από τις εξειδικευμένες ανάγκες των καταναλωτών, η τελική επιλογή επηρεάζεται και καθορίζεται από το συνδυασμό τριών πολύ σημαντικών παραγόντων, της γεύσης, της μάρκας και της τιμής. Σε αυτό το σχήμα επεμβαίνει καθοριστικά σαν βασική συνιστώσα και η ποιότητα του προϊόντος, η οποία συνήθως συνδυάζεται με τους παράγοντες μάρκας και γεύσης.

Για το θέμα της συσκευασίας, η Χριστίνα Βράνη Marketing Manager, Non-Carbonated Beveragesτης Pepsico-Ήβη, εξηγεί ότι «ανάλογα με την ανάγκη/χρήση που θα καλύψει (π.χ. οι νεότεροι προτιμούν τις μικρότερες συσκευασίες για «on the go» κατανάλωση ενώ οι αγορές της οικογένειας γίνονται κυρίως μέσω Supermarket) θα επηρεάσει και την τελική αγορά. Το ίδιο και η εικόνα της κάθε μάρκας όπως αυτή διαμορφώνεται από τις ενέργειες Μάρκετινγκ, η ιστορία της στο χώρο των ποτών και τροφίμων άρα και η αξιοπιστία που έχει στα μάτια των καταναλωτών». Επιπλέον, η τιμή και κατ’ επέκταση οι προσφορές είναι ένα βασικό κριτήριο, και ενώ η τιμή δεν αποτελεί το πρωταρχικό κριτήριο, αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.

Αναφορικά με το θέμα των προσφορών, ο Παναγιώτης Μίλης, Διευθυντής Μάρκετινγκ της Έψα, επισημαίνει ότι η κρίση έχει αναπόφευκτα επηρεάσει τους καταναλωτές στην τελική επιλογή, γι’ αυτό και οι περισσότερες εταιρείες, κάνουν διάφορες προσφορές προκειμένου οι καταναλωτές να μην χρειαστεί να «θυσιάσουν» την επιθυμία τους για συγκεκριμένα προϊόντα στο βωμό της οικονομίας.

«Τα επώνυμα προϊόντα είναι ανελαστικά στην τιμή αλλά παρουσιάζουν αύξηση/ενίσχυση της ζήτησης με προσεγμένες προσφορές. Το θέμα για τα εμπορικά τμήματα είναι να ισορροπήσουν τις προσφορές με τα περιθώρια κέρδους και για τα τμήματα Μάρκετινγκ τις προσφορές με τη συνολική αξία/εικόνα του προϊόντος», διευκρινίζει.
Υψηλή πιστότητα στην επώνυμη ζήτηση
Η οικονομική κρίση επηρεάζει επίσης και το μερίδιο των προϊόντων private label και των αλυσίδων hard discount, το οποίο αυξάνεται και αναμένεται ότι θα εξακολουθήσει να κινείται ανοδικά, όπως εκτιμούν τα στελέχη της αγοράς. Παρ’όλ’αυτά, η σχέση των private labels με τα επώνυμα προϊόντα βρίσκεται στη χώρα μας σε χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με άλλες χώρες. «Αυτό που ουσιαστικά συμβάλει στη διατήρηση του καταναλωτικού κοινού σε μια συγκεκριμένη μάρκα είναι η σχέση που έχουν χτίσει μεταξύ τους», λέει ο Παναγιώτης Μίλης, γεγονός που έχει οδηγήσει σε υψηλή πιστότητα στην αγορά των χυμών.

«Στο χώρο των τροφίμων και ποτών η πιστότητα των ελλήνων καταναλωτών σε μία μάρκα είναι ιδιαίτερα έντονη, καθώς η ασφάλεια που νιώθουν από μία μάρκα -που χρησιμοποιούν για χρόνια- είναι πολύ σημαντικό κριτήριο επιλογής ενός προϊόντος», λέει η Χριστίνα Βράνη. Στην ίδια άποψη συνηγορεί και ο Γιάννης Αθανασιάδης, ο οποίος τονίζει τη διαχρονική εμπιστοσύνη του καταναλωτή στα επώνυμα προϊόντα: «Ουσιαστικά οι καταναλωτές παραμένουν πιστοί στα brands που είναι επώνυμα και έχουν αποδείξει μέσα από τη μακρόχρονη πορεία τους στην ελληνική αγορά, ότι δεν διαπραγματεύονται σε καμία περίπτωση την ποιότητα και την επένδυσή τους στην καινοτομία».

Μάλιστα, σχετικά με την Amita, η οποία διακρίθηκε φέτος για ακόμα μία χρονιά στην πρώτη θέση των Famous Brands, ως το πιο αγαπημένο προϊόν χυμού των Ελλήνων καταναλωτών, αναφέρει ότι «για ένα δυνατό brand-name της κατηγορίας όπως είναι η Amita, οι πιστοί καταναλωτές είναι κομμάτι του DNA της. Η Amita έχει συνδεθεί "συναισθηματικά" με τη ζωή των Ελλήνων. Μέσα από τα 27 χρόνια της παρουσίας της στην αγορά, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πιστό και αφοσιωμένο κοινό χάρη σε ένα σύστημα αξιών που την ακολουθεί από την πρώτη στιγμή. Η ποιότητα, η απόλαυση, η ανταπόκριση στις εξειδικευμένες ανάγκες του καταναλωτή αλλά και ο σεβασμός της για την αγορά, την καθιστούν πρωταγωνιστή. Η Amita επενδύει με συνέπεια και συνέχεια στους τομείς έρευνας και ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας και ανταποκρίνεται διαρκώς στις τάσεις και στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Έχει ουσιαστική παρουσία στην ελληνική αγορά και προσπαθεί να διατηρεί την κατηγορία του χυμού σε διαρκή τροχιά ανάπτυξης».

Όσον αφορά στην Έψα, ο Παναγιώτης Μίλης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το μεγαλύτερο μυστικό μας είναι η ποιότητα, την οποία, με υψηλό κόστος διατηρούμε και διαφυλάττουμε σε όλα τα επίπεδα. Από την επιλογή της πρώτης ύλης ελληνικών φρούτων, όπου αυτό είναι δυνατό (π.χ. εξωτικά φρούτα στους χυμούς), μέχρι τα συστήματα ποιότητας και διαχείρισης των λειτουργιών της εταιρείας. Ένα άλλο μυστικό, είναι η ποιότητα του νερού».

Σημαντικότερες διεθνείς τάσεις
Σε παγκόσμιο επίπεδο η αγορά του χυμού επηρεάζεται από το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού για ισορροπημένη διατροφή. Ειδικά στην Αμερική και στην Ασία, όπου το νομικό πλαίσιο είναι πιο απελευθερωμένο σχετικά με τους ισχυρισμούς που επιτρέπεται να γίνονται για τη λειτουργικότητα των προϊόντων και των συστατικών τους από ό,τι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η επικρατέστερη τάση είναι τα λειτουργικά προϊόντα.

Πιο συγκεκριμένα οι παγκόσμιες τάσεις μπορούν να χωριστούν σε τρεις βασικές κατηγορίες:
  • Λειτουργικοί χυμοί με συγκεκριμένα οφέλη για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Εδώ βλέπουμε μάλιστα να αναπτύσσονται νέες κατηγορίες όπως τα «nutraceuticals» (από τον συνδυασμό των λέξεων «nutrition» και «pharmaceutical»), δηλαδή χυμοί και φρουτοποτά που στοχεύουν στην πρόληψη συγκεκριμένων παθήσεων π.χ. για την προστασία της καρδιάς, τη μείωση χοληστερίνης κ.λ.π., όπως και τα cosmeceuticals (πόσιμα προϊόντα ομορφιάς) που υπόσχονται καλλυντική δράση «εκ των έσω» με δραστικά συστατικά όπως πράσινο τσάι και aloe vera. Στο πλαίσιο αυτής της παγκόσμιας τάσης εντάσσεται και η παρουσίαση τη σειράς λειτουργικών χυμών «ευζην από την Amita» στην ελληνική αγορά.
  • Η Φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία και η περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά μιας μάρκας, αποτελεί εδώ και αρκετό καιρό μια τάση που επηρεάζει την τελική επιλογή προϊόντος, καθώς το κοινό έχει αναπτύξει μια πιο οικολογική αντίληψη ακόμη και στην καταναλωτική του συμπεριφορά και επιβραβεύει τις εταιρείες που ανταποκρίνονται σε αυτήν την κατεύθυνση.
  • Οργανικά προϊόντα, που έχουν πραγματικά πιστούς οπαδούς ακόμη και σε εποχές λιγότερο εύρωστες οικονομικά.


Διαφημιστική δαπάνη: αυξάνει το μερίδιό της η Τηλεόραση
Το α' τρίμηνο του 2010 η διαφημιστική δαπάνη των χυμών διπλασιάστηκε έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2009 και διαμορφώθηκε στα 3.902.557 ευρώ, έναντι 2.048.947 ευρώ εκείνη την περίοδο. Το 2009 συνολικά, η διαφημιστική δαπάνη των χυμών διαμορφώθηκε στα 12.527.447 ευρώ, σημειώνοντας ελαφρά αύξηση έναντι του 2008 που ανήλθε στα 12.109.851 ευρώ.

Top 5 διαφημιζόμενων brands

Brand 2009 Brand Ιαν.-Μαρ. 2010
Amita Ευ Ζην 1.730.399 Amita χυμοί γενικά 871.414
Amita χυμοί γενικά 1.706.540 Amita Motion μπουκάλι 522.712
Amita Motion μπουκάλι 1.206.245 Amita Smoothies 401.515
Amita Frooties 1.167.126 Ήβη Go 325.459
Δέλτα Frooze 1.148.968 Knorr Vie 318.704

Πηγή: Media Services, ποσά σε ευρώ


Τη μερίδα του λέοντος, απορρόφησε τη χρονιά που μας πέρασε η Τηλεόραση, με 9.878.059 ευρώ, και ακολούθησαν τα περιοδικά με 1.379.358 ευρώ και το Ραδιόφωνο με 1.007.158 ευρώ. Όσον αφορά στο α' τρίμηνο του 2010, η Τηλεόραση αυξάνει σημαντικά το μερίδιό της, απορροφώντας 3.288.877 εκατ. ευρώ, και ακολουθούν οι εφημερίδες με 336.799 ευρώ.

Λανσαρίσματα-απαντήσεις στην υγιεινή διατροφή
Η τάση της υγιεινής διατροφής οδηγεί την αγορά στο λανσάρισμα καινοτομικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών. Ας δούμε τι λένε τα στελέχη της αγοράς για τον τρόπο που επηρεάζονται τα λανσαρίσματα.

Γιάννης Αθανασιάδης, Country Manager Director, Coca-Cola 3Ε: Οι αξίες της φυσικότητας και της υγιεινής διατροφής είναι στο γενετικό κώδικα της κατηγορίας χυμού. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια η τάση για προϊόντα που φροντίζουν και συνεισφέρουν στην υγιεινή διατροφή, έχει επηρεάσει σημαντικά τις προϊοντικές εξελίξεις στην αγορά. Οι παρακάτω έννοιες έχουν οδηγήσει όλες τις εταιρείες του κλάδου να διαμορφώσουν αναλόγως το προϊοντικό τους portfolio.
  • Health & Wellness που οδηγεί στην ανάγκη για υγιεινά προϊόντα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθούμε στους δυο νέους χυμούς πορτοκαλιού της Amita, Amita Πορτοκάλι με Extra Βιταμίνη C και Amita Πορτοκάλι Χαμηλής Οξύτητας, φιλικότερος προς το στομάχι. Η δεδομένη διατροφική αξία του χυμού πορτοκαλιού ικανοποιεί πλέον ακόμη και τις πιο εξειδικευμένες ανάγκες.
  • Convenience που σημαίνει πρακτικές λύσεις που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Η έννοια του convenience έχει απόλυτη εφαρμογή στα προϊόντα χυμού της Coca-Cola Τρία Έψιλον. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι τόσο η Amita όσο και το Frulite, προσφέρονται σε ποικιλία πρακτικών συσκευασιών για την ευκολότερη κατανάλωσή τους κάθε στιγμή της ημέρας, ανταποκρινόμενες στις ανάγκες που προκύπτουν από το σύγχρονο τρόπο ζωής.
  • Functionality που σημαίνει κάλυψη συγκεκριμένων λειτουργικών αναγκών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά λειτουργικών χυμών «ευζην από την Amita» που η εμφάνισή της έγινε σε μία αγορά πτωτική τη διετία 2005-2007 και κατάφερε να φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία των χυμών, αυξάνοντας σημαντικά την αξία του συνόλου των χυμών ψυγείου.
  • Premiumness που σημαίνει κάλυψη υψηλών καταναλωτικών απαιτήσεων.

Μαρία Γεωργίτση, Marketing Manager, Innovation & Consumer Insights, Pepsico-Ήβη: Οι χυμοί είναι από τη φύση τους μια υγιεινή κατηγορία και οι χυμοί μας, λόγω της συσκευασίας τους και του τρόπου παράγωγης τους, δεν περιέχουν συντηρητικά η οποιαδήποτε άλλη πρόσθετη τεχνητή ύλη. Ακούμε λοιπόν συχνά από τους καταναλωτές μας ότι επειδή οι σημερινοί ρυθμοί δεν τους επιτρέπουν να φροντίσουν τη διατροφή τους όσο θα ήθελαν, οι συσκευασμένοι χυμοί να προσφέρουν μια εύκολη, πρακτική αλλά και υγιεινή λύση για άμεση τόνωση ή να λειτουργούν ακόμα και σαν εναλλακτική ενδιάμεσου γεύματος ή σνακ.

Όσον αφορά στα νέα λανσαρίσματα, ειδικά σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία όπως οι χυμοί, για να είναι επιτυχημένο ένα νέο προϊόν πρέπει να απαντάει σε κάποια πραγματική ανάγκη του καταναλωτή. Τα βασικά ζητούμενα των καταναλωτών στην κατηγορία των χυμών είναι η επέκταση της γκάμας των γεύσεων (αν και ο κύριος όγκος της κατανάλωσης παραμένει στις «κλασικές» γεύσεις όπως πορτοκάλι, το ροδάκινο, και οι ανάμεικτοι βιταμινούχοι χυμοί, όπως το Ήβη energy7) και η μεγαλύτερη και πιο ενεργή συνεισφορά στη διατροφή και την καλή λειτουργία του οργανισμού. Ως εκ τούτου, βλέπουμε μεγαλύτερη ανάπτυξη και κινητικότητα στον τομέα των «λειτουργικών» χυμών, δηλαδή στους χυμούς που είναι εμπλουτισμένοι με συστατικά με λειτουργικά οφέλη, όπως σίδηρο, ασβέστιο, Ωμεγα3 κ.λ.π.

Παναγιώτης Μίλης, Διευθυντής Μάρκετινγ, Έψα: Όπως είναι φυσικό τα λανσαρίσματα της κατηγορίας των χυμών επηρεάζονται άμεσα από την τάση για υγιεινή διατροφή. Ο καταναλωτής έχει πια βαρεθεί τις κλασικές γεύσεις των χυμών, όπως είναι ο χυμός πορτοκάλι, και ψάχνει καινούργιες γεύσεις που θα τον δροσίσουν και θα του προσφέρουν ταυτόχρονα κι ένα υγιεινό snack.

Έτσι η Έψα έχει, εδώ και καιρό, προνοήσει γι’ αυτό προσφέροντας στους καταναλωτές μια μεγάλη ποικιλία γεύσεων την οποία διαρκώς ανανεώνει ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των καταναλωτών, καθώς και στην επιθυμία τους για νέες γεύσεις.

Αυτό το έχουμε καταφέρει μέσω ερευνών που διεξήγαμε και διεξάγουμε όπως επίσης και μέσω της συνεχούς επικοινωνίας που έχουμε με τα σημεία πώλησης, τους αντιπροσώπους - συνεργάτες και τους καταναλωτές.


Ανεβαίνουν τα private labels
Η αγορά των χυμών στην Ελλάδα είναι αρκετά ανταγωνιστική, με μεγάλο αριθμό εταιρειών αλλά και brands σε σχέση με άλλες κατηγορίες. Αυτό διαμορφώνει ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, που λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή καθώς του παρέχει πολλές επιλογές. Αυτός ο ανταγωνισμός έχει εντατικοποιηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με την είσοδο των private labels και hard discounters.

Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί ότι το αγοραστικό κοινό δείχνει ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον στον παράγοντα τιμή, με αποτέλεσμα να στρέφεται στα private labels αλλά και να εμπλουτίζει το «καρότσι» του με περισσότερες από μια μάρκες. Αυτό σαν στοιχείο εξηγεί αρκετά την ανοδική τάση που δείχνουν τα private labels τα τελευταία δυο χρόνια (SMs incl. Discounters: 2007- 26,3% , 2008- 29,2%, 2009- 30,4%).

Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές (1η και 2η θέση)

2009 2008 2007 Brand Εταιρεία
1o 1o 1o Amita Coca-Cola 3Ε
2ο 2ο 2ο Life Vivartia

* Συμπεριλαμβάνονται: χυμοί ψυγείου και μακράς διάρκειας

Πηγή: Special Reports by Self Service, Απρίλιος 2010



New Launches 2009

Brand Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ)
Life Πορτοκάλι Φρεσκοστυμμένος 750 ml 1.067,78
Όλυμπος Μήλο/Πορτοκάλι/Καρότο 1lt 730,22
Amita Φράουλα Fruit Drink 1lt 563,82

Πηγή: Special Reports by Self Service, Απρίλιος 2010


Πάντως, η σχέση ανάμεσα σε branded και private label χυμούς στην Ελλάδα συνεχίζει και διατηρείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από άλλες χώρες του εξωτερικού, αναμένεται όμως να επηρεαστεί από τα νέα οικονομικά δεδομένα, όπως εκτιμούν τα στελέχη της αγοράς.
Marketing Week (T. 1290)
marketingweek.gr

::juice marketing news::Η Amita Motion λανσάρει μουσικό portal


Η Amita Motion λανσάρει μουσικό portal

H Amita Motion λανσάρει το μουσικό portal www.thetikienergeia.gr, το οποίο συνδυάζει web radio και web tv, με στόχο να προσφέρει πλήρη μουσική ενημέρωση στους νέους και μία ολοκληρωμένη μουσική εμπειρία.

Μέσω του web radio ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το είδος μουσικής που θέλει μέσω playlist και να κάνει chat όλο το 24ωρο. Το web tv περιλαμβάνει καθημερινό 24ωρο πρόγραμμα εκπομπών με μουσικά videoclips. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην διαδραστικότητα μέσω των facebook, twitter, myspace. Το site www.thetikienergeia.gr περιλαμβάνει μουσικά νέα, παιχνίδια, καθώς και πληροφορίες για το Amita Motion Tour και την Ημέρα Θετικής Ενέργειας.

Marketing Week Online( 18 Μαΐου 2010)

::food news:: H Κρι Κρι λανσάρει νέο γιαούρτι

http://www.krikri.gr/Templates/1261/IMG0.gif

Το νέο προϊόν συνδυάζει την απαλότητα του στραγγιστού γιαουρτιού, παρασκευασμένο από 100% ελληνικό γάλα Σερρών και χωρίς μεταλλαγμένα (Non-GMOs), με τη γεύση των γλυκών του κουταλιού. Προτείνεται ως ένα ελαφρύ και υγιεινό επιδόρπιο χωρίς συντηρητικά. Διατίθεται σε τέσσερις γεύσεις, κυδώνι, σύκο, βύσσινο και περγαμόντο. Η συσκευασία αποτελείται από κύπελλο που περιέχει στραγγιστό γιαούρτι με 2% λιπαρά και ξεχωριστό τμήμα με καπάκι που περιέχει το γλυκό του κουταλιού. Το κύπελλο κλείνει με αλουμινόφυλλο που περιλαμβάνει διατροφικές πληροφορίες και διατηρεί τη φρεσκάδα του γιαουρτιού.

Marketing Week Online
marketingweek.gr

::food news::Copa-Cogeca: Καταστροφική για τα Ευρωπαϊκά αγροτικά προϊόντα η απελευθέρωση του εμπορίου με τις χώρες της Mercosur


Οι κεντρικές αγροτοσυνεταιριστικές οργανώσεις Copa και Cogeca συντάχθηκαν με τα κράτη μέλη της Ε.Ε. που κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε., την Δευτέρα 17 Μαΐου στις Βρυξέλλες, ζήτησαν να μην επανεκκινήσουν οι συνομιλίες για την απελευθέρωση των εμπορικών συναλλαγών με της χώρες της Λατινικής Αμερικής που συγκροτούν την Mercosur. Όπως προειδοποιούν μια τέτοια κίνηση θα υπονομεύσει σοβαρά τα υψηλά πρότυπα παραγωγής των προϊόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά την διάρκεια συνάντησης που είχε ο πρόεδρος της Copa, κ. Padraig Walshe, με την πρόεδρο του Συμβουλίου Ισπανίδα υπουργό Γεωργίας, κα. Elena Espinosa, δήλωσε: «Χαιρετίζω την απόφαση των χωρών αυτών που έστειλαν ένα «εξαιρετικά αρνητικό μήνυμα» για την επανάληψη των συνομιλιών με τις χώρες της Λατινικής Αμερικής. Η κίνηση αυτή της επανέναρξης των συνομιλιών μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια της Ε.Ε. για τα πρότυπα ασφαλείας στα τρόφιμα. Οι παραγωγοί της Ε.Ε. πρέπει να συμμορφώνονται με τις αυστηρές απαιτήσεις της Κοινότητας αυξάνοντας έτσι το κόστος παραγωγής, ενώ οι χώρες της Mercosur είναι ότι δεν τηρούν τα ίδια πρότυπα. Χρησιμοποιούν αυξητικούς παράγοντες στην παραγωγή κρέατος, παρά το ότι είναι απαγορευμένοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχουν φτωχούς αντιβιοτικούς ελέγχους, οι συνθήκες εργασίας τους είναι απαράδεκτες σε σχέση με τα κοινοτικά πρότυπα, επωφελούνται επίσης από την τεχνολογία των γενετικά τροποποιημένων οργανισμών, τους οποίους οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αρνούνται. Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός ότι και άλλοι εμπορικοί εταίροι όπως οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία, δεν επιτρέπουν τις εισαγωγές κρέατος από χώρες της Mercosur».

«Ο αγροτικός τομέας της ΕΕ έχει ήδη γονατίσει, με το γεωργικό εισόδημα να είναι κάτω από τα επίπεδα του 2000 σε πολλά κράτη μέλη. Χαρακτηριστική ήταν η πτώση του μέσου όρου του εισοδήματος στην Ε.Ε. κατά 12% το περασμένο έτος. Κάθε περαιτέρω πίεση στα εισοδήματα των αγροτών θα είναι αφόρητη, προκαλώντας μαζική έξοδο από τον τομέα και εγκατάλειψη των αγροτικών περιοχών της Ε.Ε.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Cogeca, κ. Paolo Bruni, τόνισε: «Οι Copa-Cogeca βρίσκουν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επανέναρξη των συνομιλιών της Ε.Ε. με της χώρες της Mercosur εντελώς είναι απαράδεκτη. Μια διμερής εμπορική συμφωνία με τη Mercosur θα προκαλέσει μια απότομη αύξηση του βοείου κρέατος, των πουλερικών, του σιταριού, των εσπεριδοειδών και των χυμών στην Ε.Ε. από τις χώρες αυτές. Θα προκαλέσει επίσης πιο εντατικές μεθόδους εκτροφής. Καλούμε συνεπώς τους υπουργούς Γεωργίας της Ε.Ε. να διασφαλίσουν ότι οι διαπραγματεύσεις δεν θα προχωρήσουν. Μάλιστα επί του θέματος οι Copa-Cogeca έστειλαν σχετική επιστολή στην κα Espinosa και σε όλους τους Υπουργούς Γεωργίας της ΕΕ».

paseges.gr


Ice tropez


Tο ice tropez είναι ένα RTD cocktail με βάση το κρασί. Αυτό το κοκτέιλ κρασιού, χρησιμοποιεί σα βάση ένα ροζέ κρασί που αναμιγνύεται με φυσικό χυμό ροδάκινο(fleur de brugnon)και ανθρακούχο νερό.
Το ice tropez δημιουργήθηκε από τον Gregory Chaix, ιδιοκτήτη του Bar du Part στο Saint Tropez. Τη συσκευασία σχεδίασε ο Cristophe Pillet, γνωστός στη Γαλλία για τη συνεργασία του στο Hotel Sezz, στο "Les Champs" στο καινούριο κατάστημα Lacoste και φυσικά το Bar du Part.
Ελαφρύ του σολομού χρώμα, αδύναμη μύτη με αρώματα ροδάκινου, νεκταρινιών, ελαφρύς αφρισμός, αλκοόλ 6,5%(υπάρχει και σε έκδοση με 0% αλκοόλ). Ένα ελαφρύ, καλοκαιρινό δροσερό rtd, χωρίς ιδιαίτερη ένταση.

Τιμή:2,40€(275ml)

krasiagr.blogspot.com

::food safety news::Συνέδριο για την ασφάλεια και ποιότητα τροφίμων.

http://www.agronews.gr/images/stories/proionta/trofima-polla.jpg
Το τρίτο Πανελλήνιο Συνέδριο της Διεπιστημονικής Εταιρείας Διασφάλισης Υγιεινής Τροφίμων - ΔΕΔΥΤ με θέμα «Σύγχρονες αντιλήψεις ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων: η σύγκλιση των επιστημών», που γίνει στην Θεσσαλονίκη, στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς, θα παρακολουθήσει 4-6 Ιουνίου 2010 το ΑγρΟραμα.

Σκοπός του τρίτου Πανελλήνιου Συνεδρίου είναι να αναδείξει τις διάφορες επιστημονικές πτυχές που αφορούν τα τρόφιμα και ιδιαίτερα τη συμβολή αυτών στη βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας. Ειδικότερα οι θεματικές ενότητες του συνεδρίου είναι:

- Συστήματα διαχείρισης της ποιότητας και της ασφάλειας των τροφίμων

- Νέοι και επανεμφανιζόμενοι τροφογενείς κίνδυνοι

- Έγκαιρη ενημέρωση και διαχείριση διατροφικών κρίσεων

- Εκπαίδευση στην υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων

- Σύγχρονες μέθοδοι ανάλυσης της ποιότητας των τροφίμων

- Ανάλυση επικινδυνότητας (αξιολόγηση, διαχείριση, ενημέρωση)

- Επιτόπου εκτίμηση παραμέτρων ποιότητας και ασφάλειας των τροφίμων

- Καινοφανή και λειτουργικά τρόφιμα

- Τεχνολογικές εξελίξεις στην παραγωγή και διακίνηση τροφίμων

- Αυτοματισμοί, πληροφορική και τηλεματική στη βιομηχανία τροφίμων

- Διακρίβωση, διαπίστευση και τυποποποίηση στη παραγωγή και ανάλυση τροφίμων

- Επισήμανση τροφίμων και διατροφικοί ισχυρισμοί

- Ιχνηλασιμότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων

- Σύγχρονες διατροφικές τάσεις και προτιμήσεις καταναλωτών

- Νομοθεσία τροφίμων και προστασία του καταναλωτή

- Αλληλεπίδραση περιβάλλοντος και τροφίμων

Το σήμα του συνεδρίου περιλαμβάνει τρεις βασικούς κύκλους που αντιστοιχούν στην Αξιολόγηση, Διαχείριση & Πληροφόρηση στην επιστήμη των Τροφίμων. Η ΔΕΔΥΤ ιδρύθηκε το 2004 με σκοπό να φέρει κοντά όλους τους επιστήμονες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τροφίμων, και έχει ήδη διοργανώσει πανελλήνια συνέδρια, το 2006 και το 2008. www.dedyt.gr.

Το ΑγρΟραμα με εξειδικευμένη τεχνογνωσία στην κινητοποίηση και ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ επαγγελματιών και ειδικότερα επαγγελματιών του αγροδιατροφικού τομέα (αγρότες-παραγωγοί, μεταποιητές φημισμένων τοπικών προϊόντων, τοπικά σύμφωνα ποιότητας, εκθέσεις και προβολή τοπικών προϊόντων και πολιτισμού, ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης και της τοπικής ταυτότητας, ενσωμάτωση τοπικών πολιτιστικών χαρακτηριστικών στο τουριστικό προϊόν, καταγραφές παραδοσιακών συνταγών, καθώς και εκθέσεις τοπικών προϊόντων, γιορτές ντόπιων προϊόντων, γιορτές τοπικής ανάπτυξης και εκδηλώσεις αγροτουρισμού) επιθυμεί την διάχυση των σύγχρονων αντιλήψεων στην ασφάλεια και ποιότητα των τροφίμων σε όλους τους επαγγελματίες του αγροδιατροφικού τομέα, όπως είναι οι συνεργάτες του ΑγρΟραμα.

Οι «Σύγχρονες αντιλήψεις ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων: η σύγκλιση των επιστημών», 4-6/6/2010, στο Μακεδονία Παλλάς, με φροντίδα της ΔΕΔΥΤ, θα λειτουργήσει για όλους ως ένας χώρος επιτάχυνσης της ροής των γνώσεων.

agronews.gr

::coffee news:: Ο καφές δεν «πληρώνει» την κρίση



Μικρή ανοδική τάση παρουσιάζει η συνολική κατανάλωση καφέ ενώ σημαντική είναι η ανάπτυξη των αλυσίδων καταστημάτων που σερβίρουν καφέ, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα κλαδικής μελέτης της Icap με θέμα "Καφές - Αλυσίδες Cafe".Ειδικότερα, η συνολική εγχώρια κατανάλωση καφέ εμφάνισε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,75% τα τελευταία 15 έτη ενώ ο ελληνικός καφές καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, περίπου 50% το 2008, ακολουθεί η συμμετοχή του καφέ φίλτρου / espresso, ο οποίος απέσπασε συνολικά το 26% και έπεται ο στιγμιαίος καφές με μερίδιο 23%. Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου του καφέ αποτελεί ο ολιγοπωλιακός του χαρακτήρας, καθώς η αγορά ελέγχεται ουσιαστικά από τρεις μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων, με σημαντική παρουσία στην αγορά του καφέ διεθνώς. Η συνολική κατανάλωση καφέ είναι μεν ανοδική, σημειώνοντας ωστόσο χαμηλά ποσοστά αύξησης. Διαφορετικοί ρυθμοί εξέλιξης παρατηρούνται μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών προϊόντων. Αξιόλογη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι αλυσίδες καταστημάτων που σερβίρουν καφέ. Εκτός από τις μεγάλου μεγέθους πολυεθνικές εταιρίες, στον κλάδο δραστηριοποιούνται και αρκετές μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις που εισάγουν, επεξεργάζονται και εμπορεύονται καφέ, η πλειονότητα των οποίων διαθέτει μη τυποποιημένο προϊόν. Ο καφές διανέμεται κυρίως σε σούπερ μάρκετ, καφεκοπτεία και χώρους μαζικής εστίασης. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αναπτύξει εμπορικά δίκτυα που καλύπτουν όλη την επικράτεια. Η συνολική εγχώρια κατανάλωση καφέ εμφάνισε ανοδική τάση την περίοδο 1993-2008, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,75%. Ο ελληνικός καφές καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, περίπου 50% το 2008, αν και το ποσοστό συμμετοχής του βαίνει μειούμενο. Έντονα ανοδική είναι η συμμετοχή του καφέ φίλτρου/espresso ο οποίος απέσπασε συνολικά το 26% της συνολικής κατανάλωσης το 2008. Ακολουθεί ο στιγμιαίος καφές με μερίδιο 23%. Όσον αφορά στα καταστήματα που σερβίρουν καφέ, αξιόλογη θέση στην εγχώρια αγορά κατέχουν οι μεγάλες "επώνυμες" και οργανωμένες αλυσίδες καταστημάτων, οι οποίες άλλαξαν την εικόνα που συνέθεταν τα προηγούμενα χρόνια τα μεμονωμένα καταστήματα (π.χ. καφετέριες). Τα τελευταία κυρίως χρόνια, το δίκτυο καταστημάτων των αλυσίδων διευρύνεται κυρίως δε μέσω της μεθόδου του franchising. Οι ρυθμοί με τους οποίους αναπτύσσονται οι επώνυμες αλυσίδες είναι αρκετά γρήγοροι. Ανοδική πορεία παρουσίασαν κατά την τριετία 2006-2008 οι συνολικές πωλήσεις των σημαντικότερων αλυσίδων καφέ, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12,7%. Το ποσό που προήλθε από τις πωλήσεις του "σερβιριζόμενου" καφέ εκτιμάται ότι κάλυψε ποσοστό 55%, το 2008.

paseges.gr

::milk news:: Πήρε ΦΕΚ η έκτακτη ενίσχυση για τους παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος.

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση της υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με αριθμό 267028, που αφορά την κατανομή έκτακτου ποσού στήριξης 1.581.891 € στους παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την απόφαση η....... κατανομή του έκτακτου ποσού στήριξης αφορά τους παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος, που κατέχουν ποσόστωση, βάσει των ετήσιων ισοδύναμων παραδόσεών τους κατά το οικονομικό έτος 2009 (τουλάχιστον 3.000 kg ισοδύναμες παραδόσεις) και γίνεται ως εξής:

  • Στους παραγωγούς με ετήσιες ισοδύναμες παραδόσεις από 3.000 kg μέχρι και 25.000 kg κατανέμεται εφ' άπαξ ποσό ύψους 150 €.

  • Στους παραγωγούς με ετήσιες ισοδύναμες παραδόσεις πάνω από 25.000 kg μέχρι και 50.000 kg κατανέμεται εφ' άπαξ ποσό ύψους 300 €.

  • Στους παραγωγούς με ετήσιες ισοδύναμες παραδόσεις πάνω από 50.000 kg μέχρι και 100.000 kg κατανέμεται εφ' άπαξ ποσό ύψους 400 €.

  • Στους παραγωγούς με ετήσιες ισοδύναμες παραδόσεις πάνω από 100.000 kg μέχρι και 150.000 kg κατανέμεται εφ' άπαξ ποσό ύψους 500 €.

  • Στους παραγωγούς με ετήσιες ισοδύναμες παραδόσεις πάνω από 150.000 kg κατανέμεται εφ' άπαξ ποσό ύψους 600 €.

Ο ΕΛΟΓΑΚ καταρτίζει την κατάσταση δικαιούχων, με το ύψος ενίσχυσης του κάθε παραγωγού, με βάση τα τηρούμενα σε αυτόν στοιχεία δηλώσεων παραδόσεων γάλακτος και την αποστέλλει στον ΟΠΕΚΕΠΕ το αργότερο 1 εβδομάδα από την ισχύ της παρούσας.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ προβαίνει στην οριστικοποίηση του ποσού ενίσχυσης των δικαιούχων με βάση τις καταστάσεις δικαιούχων που θα καταρτιστούν από τον ΕΛΟΓΑΚ και τα στοιχεία του ΟΣΔΕ. Στην περίπτωση που κάποιος δικαιούχος δεν είναι καταχωρημένος στο ΟΣΔΕ, καλείται το αργότερο 10 ημέρες μετά τη δημοσίευση της παρούσας να αποστείλει στον ΟΠΕΚΕΠΕ αίτηση καταχώρισης.

Οι επιλέξιμες ποσότητες παραδόσεων γάλακτος δεν πρέπει να ξεπερνούν τις μέγιστες ποσότητες που αντιστοιχούν στις διατηρούμενες στην εκμετάλλευση κατά το έτος 2009 αγελάδες γαλακτοπαραγωγής, με βάση την αναλογία απόδοσης max 7000 κιλά γάλακτος / αγελάδα ετησίως.

Στην περίπτωση όμως που βάσει βεβαίωσης από Κέντρο Γενετικής Βελτίωσης Ζώων η απόδοση των ζώων είναι υψηλότερη, λαμβάνεται υπόψη η αυξημένη απόδοση. Τυχόν σχετική βεβαίωση θα πρέπει να έχει υποβληθεί από τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς στον ΟΠΕΚΕΠΕ το αργότερο 10 ημέρες μετά τη δημοσίευση της παρούσας.

Μετά τη διασταύρωση των στοιχείων με το ΟΣΔΕ καταρτίζονται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ οι καταστάσεις πληρωμής των δικαιούχων και στη συνέχεια αναρτώνται με τη συνήθη διαδικασία ανάρτησης στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ και του ΕΛΟΓΑΚ επί 1 εβδομάδα, περίοδο κατά την οποία οι ενδιαφερόμενοι παραγωγοί έχουν δικαίωμα υποβολής ένστασης. Οι ενστάσεις θα αφορούν μόνο τυχόν λάθη ή παραλείψεις για παραγωγούς που ανήκουν στην κατηγορία δικαιούχων βάσει της παρούσας απόφασης.

Οι ενστάσεις υποβάλλονται στον ΟΠΕΚΕΠΕ είτε απ΄ευθείας είτε μέσω του ΕΛΟΓΑΚ, εξετάζονται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε συνεργασία με τη Δ/νση Ζωικής Παραγωγής και ΑΠΑ και τον ΕΛΟΓΑΚ και τα αποτελέσματα αναρτώνται επί 1 εβδομάδα στους παραπάνω τόπους ανάρτησης.

Σε περίπτωση που προκύψει μετά την εξέταση των ενστάσεων ανάγκη για επιπλέον ποσό αναδιανομής αυτό θα προκύψει από οριζόντια γραμμική μείωση.

Οι πληρωμές γίνονται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ πριν την 30 Ιουνίου 2010.

Η απόφαση : http://www.elogak.gr/docPaths/FEK%20625.pdf

www.agroschannel.com

::food news:: Διοξίνες σε αυγά από βιολογικές εκτροφές πουλερικών της Γερμανίας

http://sushizombie.files.wordpress.com/2009/08/egg-and-shell.jpg

Οι αρμόδιες αρχές της Γερμανίας γνωστοποίησαν την εύρεση διοξινών σε αυγά από βιολογικές εκτροφές πουλερικών.

Ως πηγή των διοξινών προσδιορίζεται καλαμπόκι από την Ουκρανία, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την παρασκευή ζωοτροφής από ολλανδικό οίκο, που το πούλησε σε γερμανικές βιολογικές πτηνοτροφικές μονάδες.
Η ανακάλυψη των διοξινών αφορά βιολογικά αυγά σε μια σειρά πτηνοτροφικών μονάδων σε εννέα ομόσπονδα κρατίδια της Γερμανίας, που αγόρασαν ζωοτροφές από τον ίδιο Ολλανδό προμηθευτή.
Το υπουργείο Προστασίας Καταναλωτή της χώρας, ανακοίνωσε ότι δεν συντρέχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, παρόλα αυτά πολλές αυγοπαραγωγικές μονάδες απέσυρα τα αυγά τους από τις προθήκες των αλυσίδων λιανικής πώλησης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σήμερα κανένα βιολογικό αυγό προς διάθεση στην γερμανική αγορά.
Παράλληλα, οι γερμανικές αρχές ζήτησαν εξηγήσεις από τις αρμόδιες ολλανδικές για τον τρόπο με τον οποίο το μολυσμένο με διοξίνες ουκρανικό καλαμπόκι εισήχθη στην Ολλανδία.

agrotypos.gr

SEA YOU RESTAURANT – SANI MARINA 17-19.05 Kaori Endo – Ντίνα Νικολάου

Πρεμιέρα χθες για το μενού που προέκυψε από τη συνεργασία της Kaori Endo και Ντίνας Νικολάου στο Sani Gourmet.
H Ντίνα Νικολάου γεννήθηκε στην Ελλάδα αλλά σήμερα μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι. Σπούδασε οικονομία και μάρκετινγκ, έκανε ένα σύντομο πέρασμα από τον κόσμο της μόδας, αλλά την κέρδισε η γαστρονομία και η τέχνη της μαγειρικής. Ακολούθησαν σπουδές στην επαγγελματική μαγειρική τέχνη στις

Γαστρονομικές Σχολές του Παρισιού : Le Cordon Bleu, Ritz Escoffier, Alain Ducasse formation, Lenôtre.
Στο Παρίσι υπερασπίζεται με μεράκι και δημιουργικότητα την Ελληνική κουζίνα στο εστιατόριο «Evi Evane» που ανήκει στην οικογένειά της. Ταξιδεύει την ελληνική μαγειρική μέσω των παρουσιάσεων που κάνει σε Φεστιβάλ Γαστρονομίας ανά τον κόσμο.
Έχει γράψει 5 βιβλία μαγειρικής. Μεταξύ αυτών το «Το βιβλίο μαγειρικής της σχολής Chef d’Oeuvre», που απέσπασε το πρώτο βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό Gourmand (World Cookbooks Awards) ως το καλύτερο ελληνικό επαγγελματικό βιβλίο μαγειρικής.
Η Kaori Endo ήρθε στο Παρίσι από την Ιαπωνία το 1995, για να είναι σήμερα, μετά από μια σημαντική εμπειρία ως σεφ αλλά και ως κριτικός γεύσης σε οδηγούς όπως ο «Lebey» και ο «Paris Fine Gueules», η πολυσυζητημένη head chef του «Rose Bakery» στο Marais, ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέρνα εστιατόρια του Παρισιού. Η κουζίνα της αποτελεί ένα ραφινάτο μίγμα ιαπωνικών και γαλλικών επιρροών, και θεωρείται εκλεπτυσμένη αλλά και περιπετειώδης. Το βιβλίο με συνταγές «Une Japonaise a Paris» έχει γίνει σημαντική επιτυχία, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται η έκδοση του δεύτερου βιβλίου της.
Το μενού της βραδιάς ήταν:


Τοφού με κρέμα αβοκάντο και καπνιστό ξύδι – φλούδες bonito(όνομα ψαριού που μοιάζει με μικρό τόνο, συνήθως ξεραίνουν και καπνίζουν το κρέας του)
Φετάκι ωμής αγκινάρας με μαύρο ραπανάκι και αυγοτάραχο Μεσολογγίου – λεμονάκι κονφί
Χταποδάκι μελωμένο με ελιές Καλαμών σε teriyaki πορτοκαλιού
συνδυασμός με Βερίκη, Κτήμα Χατζημιχάλη, 2008


Sushi με μπαρμπουνάκια και πράσινη ντομάτα σε φρέσκα κληματόφυλλα/Sauce πετιμέζι
wine pairing: Ροζέ, Βιβλία Χώρα, 2009

Σαλάτα με βότανα και λουλουδάκια με τραγανό ρύζι / vinaigrette miso – κάπαρη
4 Λίμνες, Κυρ Γιάννη, 2009


Αρνίσιο καρέ με τρυφερά σπαράγγια, chips παντζαριού / sauce wasabi – γιαούρτι
κρασί: Νικόλας, Κτήμα Κλαούντια Παπαγιάννη 2008


Ανθότυρος κρητικός με τρίματα από αποξηραμένα φύκια aonori.
Καλαθάκι Λήμνου με ξύσμα yuzu, coulis περγαμόντου




Μπακλαβάς με φασόλα azuki, σορμπέ κανέλας
Φράουλες , agar-agar(ζελατίνη άπό φύκια) μαύρου σουσαμιού και λιωμένη ζάχαρη Okinawa
Vinsanto Μπουτάρης


Cake matcha(υψηλής ποιότητας γιαπωνέζικο πράσινο τσάι) με λευκή σοκολάτα και σμέουρα.

Η Kaori Endo και η Ντίνα Νικολάου δημιουργούν στο Sea you Restaurant μέχρι 19/5.

krasiagr.blogspot.com

::food news::Να στηριχθεί η ντόπια ευρωπαϊκή παραγωγή ζητεί η ΕΟΚΕ

ImageΠρωταρχικό καθήκον της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στους πολίτες της αποτελεί η εξασφάλιση διατροφικής αυτάρκειας και η μείωση της εξάρτησης από τις ξένες αγορές, και για αυτό απαιτείται η στήριξη της ντόπιας αγροτικής παραγωγής, σύμφωνα με γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ) που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Λόγω του σταδιακού ανοίγματος της Ε.Ε. σε προϊόντα από τρίτες χώρες, οι Ευρωπαίοι αγρότες εκτίθενται σε άνισους όρους ανταγωνισμού και χάνουν έδαφος στις αγορές, επισημαίνεται στη γνωμοδότηση, που εξέδωσε η Επιτροπή στα πλαίσια της διαβούλευσης της Κομισιόν για τα μέτρα στήριξης και ελέγχου της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων.

«Μεσοπρόθεσμα, οι άνισοι όροι ανταγωνισμού θα μπορούσαν να απειλήσουν σοβαρά την αγροτική οικονομία στην Ευρώπη», καταλήγει η ΕΟΚΕ και προτείνει την επιδίωξη «μιας ανοιχτής εμπορικής πολιτικής εφόσον εξακολουθήσουν να χορηγούνται διάφορες μορφές οικονομικής στήριξης στους παραγωγούς γεωργικών προϊόντων, οι οποίες να παρέχουν επαρκή κίνητρα για τη διατήρηση των επιπέδων παραγωγής».

Ο ρόλος της ΚΓΠ

Όσον αφορά στον ρόλο της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής, η ΕΟΚΕ επισημαίνει ότι βιώσιμη γεωργία μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της έρευνας, της ανάπτυξης και της καινοτομίας, και ως προς αυτό, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι πόροι της ΚΓΠ. «Ωστόσο, η πρόσβαση στους εν λόγω πόρους πρέπει να οργανωθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να ενθαρρύνεται η προσαρμογή στις συνθήκες της αγοράς»

Υπέρ δίκαιων τιμών στα τρόφιμα

Η έκθεση τονίζει ότι η επιδίωξη της ΕΕ για χαμηλές τιμές στα τρόφιμα μπορεί να έχει βραχυπρόθεσμα οφέλη, αλλά υπονομεύει την παραγωγή και τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των καταναλωτών. Κατά την ΕΟΚΕ, «Στόχος πρέπει να είναι η διατήρηση της αναλογίας τιμής/αξίας σε ρεαλιστικά επίπεδα. Η προεξόφληση χαμηλών τιμών στην αλυσίδα παραγωγής περιορίζει σε τελευταία ανάλυση το δυναμικό επενδύσεων και καινοτομίας των προμηθευτών αγροδιατροφικών προϊόντων, καθώς και την επιλογή των καταναλωτών.» Για το λόγο αυτό, η Κομισιόν καλείται να «παύσει να επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στα άμεσα οφέλη των χαμηλών τιμών», ώστε να εξασφαλίζεται παραγωγή τροφίμων ικανοποιητικής ποιότητας και ποσότητας.

Η αστάθεια των τιμών

Όπως υπογραμμίζεται στη γνωμοδότηση, η αγορά γεωργικών προϊόντων θα πρέπει να συμβιβαστεί με ολοένα και πιο ασταθείς τιμές. Πέρα από τα διαρθρωτικά αίτια, όπως είναι η αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού και της ζήτησης για τρόφιμα, η κερδοσκοπία επιτείνει τη μεταβλητότητα των τιμών. Η ΕΟΚΕ παρατηρεί: «Αυξάνεται διαρκώς στις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές ο όγκος των κεφαλαίων από διάφορα συνταξιοδοτικά ταμεία, ταμεία επενδύσεων και κρατικά επενδυτικά ταμεία, μέσω ανταλλαγών, τραπεζών και πολυεθνικών κοινοπραξιών. Δεδομένου του μεγέθους τους, οι τελευταίες ασκούν σημαντική επιρροή στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται. Καθώς δεν έχουν κατορθώσει να επιτύχουν ικανοποιητικές αποδόσεις σε συμβατικές επενδύσεις, στρέφονται πλέον στις αγορές βασικών προϊόντων.»

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση, οι διαρθρωτικοί παράγοντες που προκάλεσαν την άνοδο των τιμών των γεωργικών προϊόντων θα εξακολουθήσουν να ισχύουν μεσοπρόθεσμα. Η τρέχουσα οικονομική κρίση μείωσε απλώς την αύξηση της ζήτησης στις παγκόσμιες αγορές, και κατά συνέπεια μπορεί ανά πάσα στιγμή να δούμε να επαναλαμβάνονται οι διαδικασίες που άρχισαν στα μέσα του 2007. Πάντως, «η προσαρμογή στη ζήτηση που προκάλεσε η κερδοσκοπική χειραγώγηση των τιμών - η οποία δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική ζήτηση- είναι αδύνατη, καθώς κάτι τέτοιο θα απαιτούσε βαθμό ευελιξίας ασύμβατο με τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της γεωργικής παραγωγής».

Ωστόσο οι παραγωγοί γεωργικών προϊόντων της ΕΕ πρέπει να προετοιμαστούν προκειμένου να αντιμετωπίσουν την ολοένα μεγαλύτερη ζήτηση για τρόφιμα. Πρέπει να βελτιωθούν τόσο η ποσότητα όσο και η ποιότητα της γεωργικής παραγωγής της ΕΕ. «Σε κάθε περίπτωση, η ΚΓΠ φέρει σημαντική ευθύνη, καθώς οφείλει να φροντίσει ώστε το σταδιακό άνοιγμα των κοινοτικών αγορών να μην υπονομεύσει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών τομέων γεωργικών προϊόντων διατροφής».

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις στρεβλώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων και τονίζεται ότι πρέπει να γίνει προσπάθεια για μεγαλύτερη διαφάνεια, για πάταξη των καρτέλ, αλλά και για ενίσχυση της διαπραγματευτικής θέσης των παραγωγών απέναντι στους λιανοπωλητές. Επιπλέον προτείνεται η συμπερίληψη των μεθόδων επιστροφής χρημάτων που χρησιμοποιούν οι μεγάλοι λιανοπωλητές στον κατάλογο των αντιανταγωνιστικών πρακτικών.

agronews.gr

Διαβάστε ολόκληρη την Έκθεση ΕΟΚΕ για την τιμή των τροφίμων

::greek feta news:: Αύξηση παραγωγής κι εξαγωγών για τη φέτα το 2009


Στους ενενήντα έξι χιλιάδες τόνους ανήλθε το 2009 η παραγωγή φέτας, σημειώνοντας αύξηση 4,8% σε σχέση με την παραγωγή του 2008 που ήταν περίπου ενενήντα ένα χιλιάδες τόνοι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΛΟΓΑΚ. Καλή χρονιά, όμως, ήταν το 2009 και για τις εξαγωγές του παγκοσμίως γνωστού τυριού.

Οι εξαγωγές, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, για το έτος 2009 ήταν είκοσι εννέα χιλιάδες πεντακόσιοι τόνοι, έναντι είκοσι οχτώ χιλιάδων επτακοσίων τόνων το έτος 2008.

paseges.gr

Εκκαθάριση επί 13 χρόνια!

Εκκαθάριση επί 13 χρόνια!
«Σκανδαλώδης» καθυστέρηση στην εκκαθάριση, που μετρά 13 ολόκληρα χρόνια, στην ΑΔΕΛΚΑΝ «κρατά» όμηρους περισσότερους από 300 πρώην εργαζόμενους και 500 παραγωγούς. Ο φάκελος έχει ήδη προωθηθεί στη Βουλή, ενώ η υπόθεση θεωρείται ως μία από τις πιο πολύπλοκες των τελευταίων χρόνων, με «θύματα» για μία ακόμη φορά εργαζόμενους και αγρότες.
Δεκατρία «πέτρινα» χρόνια έχουν περάσει για τους πρώην εργαζόμενους της ΑΔΕΛΚΑΝ, αλλά και τους παραγωγούς που περιμένουν να πάρουν τα χρήματά τους. Την ίδια ώρα ωστόσο οι εκκαθαριστές που έχει ορίσει η Αγροτική Τράπεζα -τρεις υπάλληλοι της ΑΤΕ, δύο από το Βόλο και ένας από τη Λάρισα- σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων αλλά και του ΚΚΕ που φέρνει το θέμα στη Βουλή, πληρώνονται διπλομισθία επί 13 ολόκληρα χρόνια… για να ολοκληρώσουν την εκκαθάριση!!!
Στις διαρκείς κρούσεις εργαζομένων και παραγωγών οι εκκαθαριστές παραπέμπουν από το σήμερα στο αύριο, με αποτέλεσμα να έχουν περάσει 13 ολόκληρα χρόνια, στα οποία μεσολάβησαν πολλά… εκτός από την αποπληρωμή των δικαιούχων εργαζομένων και αγροτών.
Αποζημιώσεις από δεδουλευμένα μισθών και επιδομάτων δικαιούνται περίπου 120 εργαζόμενοι - μόνιμο προσωπικό της ΑΔΕΛΚΑΝ , άλλοι τόσοι που απασχολούνται εποχιακά καθώς και περίπου 450 παραγωγοί τομάτας. Ο «Γολγοθάς» τους ξεκίνησε το 1997, συνεχίζεται όμως μέχρι σήμερα με άγνωστη έκβαση, όσο δεν δίνονται σαφείς απαντήσεις από τους εκκαθαριστές που όρισε η Αγροτική Τράπεζα.
Πολλοί από τους δικαιούχους έχουν ήδη αποδημήσει, ενώ αρκετοί από αυτούς που περιμένουν επί 13 χρόνια είναι πλέον σε απόγνωση. « Είναι δυνατόν να μας κοροϊδεύουν έτσι; Σε λίγο όπως πάνε τα πράγματα θα κάνουμε διαθήκη στα παιδιά μας τα λεφτά που είναι να πάρουμε…» επεσήμανε αγανακτισμένος πρώην υπάλληλος της ΑΔΕΛΚΑΝ στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, που γνωρίζει την υπόθεση καλά. Οι περισσότεροι μάλιστα επισημαίνουν ότι θα πρέπει κάθε χρόνο που καταβάλλεται μία δόση έναντι του συνολικού τιμήματος, τα χρήματα να δίνονται σταδιακά για την αποπληρωμή των εργαζομένων που βρίσκονται άλλωστε στην πρώτη θέση των πιστωτών.
Σημειώνεται ότι οι 120 εργαζόμενοι πρωτόδικα είχαν πετύχει την καταβολή 220 εκατομμυρίων δραχμών σαν αποζημίωση, αλλά την υπόθεση "μπλόκαρε" η ΑΤΕ, η οποία -αν και κρατική τράπεζα - έκανε τότε έφεση στην πρωτόδικη απόφαση.
Το θέμα στη Βουλή…
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος από τη Μαγνησία και ο Αντώνης Σκυλλάκος από τη Λάρισα, έχοντας γίνει αποδέκτες των καταγγελιών των πρώην εργαζομένων, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή. Αναφέρονται στην προϊστορία της υπόθεσης και μεταξύ άλλων υπογραμμίζουν: «Η συγκεκριμένη εταιρία συσκευασίας βιομηχανικής τομάτας, αφού «φέσωσε» τράπεζες-ΙΚΑ-αγρότες που παρέδωσαν την παραγωγή τους, μπήκε σε καθεστώς εκκαθάρισης μέσω πλειστηριασμού (Απόφαση Αγροτικής Τράπεζας). Έγινε η πρώτη εκκαθάριση το 1997 από ΑΔΕΛΚΑΝ στην ΕΛΙΤΑ- οι εργαζόμενοι δεν πήραν τίποτε των οφειλόμενων χρημάτων, αλλά η ΕΛΙΤΑ δεν ανταποκρίθηκε στις δεσμεύσεις της, με αποτέλεσμα η Αγροτική Τράπεζα να συνέχει τις εκκαθαρίσεις μέσω πλειστηριασμών. Με την πτώχευση της ΕΛΙΤΑ οι εργαζόμενοι πήραν ένα μέρος των οφειλομένων.
Το 2008 οι εγκαταστάσεις της εταιρίας πουλήθηκαν σε εταιρία. Οι εργαζόμενοι μάταια περιμένουν την εξόφληση των δεδουλευμένων από το νέο πλειστηριασμό μέχρι σήμερα. Το ίδιο και οι αγρότες.
«Δεκατρία χρόνια… εκκαθάριση(;)
Και ιώβεια υπομονή να είχαν οι πρώην απλήρωτοι εργαζόμενοι, θα είχε εξαντληθεί.
Οι τρεις εκκαθαριστές που ορίστηκαν και οι τρεις υπάλληλοι της Αγροτικής Τράπεζας. Όπως καταγγέλλει το ΚΚΕ αλλά και δικαιούχοι εργαζόμενοι, αμείβονται με διπλό μισθό από την Τράπεζα και μάλιστα η αμοιβή τους αφαιρείται από το ποσό της εκκαθάρισης.
Σύμφωνα με πληροφορίες μετά το 1997 και αφού ξεκίνησε ο πρώτος πλειστηριασμός για να αγοραστεί από την ΕΛΙΤΑ, από την προκαταβολή 200 εκ. δραχμών που έδωσε η ΕΛΙΤΑ έναντι του 1,2 δισ. δραχμές συνολικό τίμημα, περίπου 120 εκ. δραχμές δηλώθηκαν ως έξοδα εκκαθάρισης!!! Το 1999 που ωστόσο δεν καταβλήθηκε η δεύτερη δόση για την αγορά, η ΑΔΕΛΚΑΝ παράμενε μετέωρη και έτσι υιοθετήθηκε η προσφορά να συνεχίσει σε συνεργασία με την ΓΚΕΡΠΕΡ ΕΛΛΑΣ (θυγατρική της πολυεθνικής εταιρίας ΓΚΕΡΠΕΡ).
Από το 2008 στο «σχήμα» έχουν ενεργοποιηθεί νέοι επιχειρηματίες από το Ισραήλ, όπως λένε δημοσιογραφικές πηγές, χωρίς ωστόσο να είναι γνωστό εάν έχουν αποπληρώσει το συνολικό τίμημα αγοράς που ανέρχεται στα 3.521.643,43 ευρώ, ερώτημα που θέτουν και οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ προς τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης, Εργασίας και Οικονομικών, στους οποίους απευθύνεται η ερώτηση.

Συντάκτης: Βάσω Κυριαζή
taxydromos.gr

::apple news:: Το μήλο Αγιάς αποκτά ταυτότητα.

ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ Ο Β. ΚΟΥΤΣΑΝΤΑΣ

Του Γιάννη Γουργιώτη

Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων βρέθηκαν για δεύτερη – μέσα σε λίγες ημέρες – φορά ο δήμαρχος της Αγιάς κ. Βασίλειος Κουτσαντάς και ο συνεργάτης του δημοτικός σύμβουλος κ. Απόστολος Καφετσιούλης προκειμένου να ενημερωθούν από παράγοντες του Υπουργείου για ένα πολύ σημαντικό θέμα που αποτελεί χρόνια τώρα βασικό αίτημα των μηλοπαραγωγών της Αγιάς. Αυτό της αναγνώρισης του μήλου Αγιάς ως Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) ή Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε.).
Μετά τη δέσμευση του υφυπουργού κ. Μ. Καρχιμάκη στην προηγούμενη συνάντηση ότι θα στηρίξει κάθε προσπάθεια του Δήμου Αγιάς και των παραγωγικών φορέων της περιοχής για την υποβολή του φακέλου Π.Ο.Π. και Π.Γ.Ε., ο δήμαρχος ενημερώθηκε διεξοδικά για την όλη διαδικασία που χρειάζεται να ακολουθηθεί σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική συζήτηση που είχε με συμβούλους του υφυπουργού και η οποία διήρκησε πάνω από μία ώρα.
eleftheria.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr