http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::food news:: Λαϊκή αγροτική αγορά στη Λάρισα!!!

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ ΜΕ ΕΠΩΝΥΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΟ «GΑΕΑ»

* ΤΟ ΦΙΛΟΔΟΞΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

Του Γιώργου Ρούστα

«Κάλλιο αργά, παρά ποτέ». Με αυτό το σχόλιο απάντησε στην παρατήρηση της «Ε» ο πρόεδρος της ΕΑΣ Λάρισας κ. Θανάσης Κοκκινούλης, αναφορικά με τη δημιουργία στεγασμένου χώρου στο ισόγειο του εμπορικού κέντρου της Ένωσης Gaea, στο οποίο θα πωλούν τα ντόπια προϊόντα τους εκπρόσωποι της βιολογικής γεωργίας-κτηνοτροφίας, γυναικείοι συνεταιρισμοί και γενικότερα αγροτικοί φορείς που παράγουν διάφορα παρασκευάσματα, με ονομασία προέλευσης.
Πρόκειται για τη στεγασμένη λαϊκή-αγροτική αγορά, για το «σπίτι του αγρότη», που σύμφωνα με κάποιους έπρεπε να αποτελέσει το θεμέλιο λίθο της γνωστής επιχειρηματικής επένδυσης της Ένωσης στη Φιλιππούπολη.
Η εξέλιξη αυτή είχε συζητηθεί επανειλημμένα στο Δ.Σ. της ΕΑΣ και πλέον φαίνεται ότι ωρίμασαν οι συνθήκες, ώστε η σχετική εξαγγελία να γίνει με τον πιο επίσημο τρόπο, από το βήμα του συνεδρίου της ΝΔ, το περασμένο Σάββατο στη Λάρισα, παρουσία του Αντώνη Σαμαρά.
Ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Θανάσης Κοκκινούλης, αφού πρώτα μίλησε για «την ανάγκη να αποκτήσει η χώρα μας εθνική καταναλωτική συνείδηση και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες να διαθέσουν την παραγωγή τους σε αξιοπρεπείς τιμές», ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός τέτοιου χώρου στην ΕΑΣ Λάρισας «με στόχο να βγουν έξω από το παιχνίδι, οι μεσάζοντες».
Ο γνωστός αγροτοσυνδικαλιστής ανέλυσε στην «Ε» το εγχείρημά του, υποστηρίζοντας ότι «ωρίμασαν πλέον οι συνθήκες και αποτελεί επιθυμία της τοπικής κοινωνίας η δημιουργία σε ένα σύγχρονο χώρο, όπως είναι το εμπορικό κέντρο της ΕΑΣ, ενός στεγασμένου παραδοσιακού χωριού, όπου θα μπορούν εκπρόσωποι γυναικείων και ντόπιων συνεταιρισμών και εκπροσώπων βιολογικών προϊόντων, να απευθυνθούν άμεσα στον καταναλωτή, πετώντας έξω από το παιχνίδι τους μεσάζοντες. Η διοίκηση άναψε το «πράσινο φως» και ξεκίνησε η υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου, το οποίο προβλέπει σε χώρο περίπου 150 τ.μ. να διατίθενται σε πολύ καλή τιμή επώνυμα προϊόντα. Στον ίδιο χώρο προβλέπεται να έχουν στέγη τα προϊόντα της Ένωσης που σήμερα διατίθενται στην αγορά, όπως η φέτα Τέμπη, οι κρέμες και αργότερα το ομώνυμο γιαούρτι, ελιές κ.λπ. Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο θα υπάρξει και κρεοπωλείο με ντόπια κρέατα. Υπολογίζεται μέσα στο επόμενο δίμηνο να τεθούν οι βάσεις και ξεκινήσει η πρωτοποριακή αυτή τοπική αγορά. Κίνηση που αναμένεται να αυξήσει την επισκεψιμότητα του εμπορικού κέντρου της Ένωσης και να συμβάλει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας, με την τόνωση της ανταγωνιστικότητας στην περιοχή.

Πηγή:eleftheria.gr

::trade news:: Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης στο νέο Δ.Σ. του Ο.Π.Ε.

http://www.hepo.gr/ope/images/ope_logo_el.gif

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) στο οποίο συμμετέχει ο Πρόεδρος του ΣΕΚ, κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, συνεδρίασε για πρώτη φορά τη Δευτέρα 12 Απριλίου 2010, παρουσία της Υπουργού Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κας Λούκας Κατσέλη. Στο νέο διοικητικό συμβούλιο του ΟΠΕ συμμετέχουν εκπρόσωποι των Συνδέσμων Εξαγωγέων από όλη τη χώρα και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Ιωάννης Δρυμούσης, αποτελώντας πλέον το ελληνικό διευθυντήριο εξαγωγών. Ο ΣΕΚ δίνει το «παρών» και δείχνει την δυναμική της ελληνικής περιφέρειας συνδιαμορφώνοντας στις νέες προτάσεις με στόχο την προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε κάθε αγορά του κόσμου.

Κατά την πρώτη συνεδρίαση συζητήθηκαν τα μείζονα ζητήματα των ελληνικών εξαγωγών και τέθηκαν οι άμεσοι στόχοι του Οργανισμού. Η αλλαγή φιλοσοφίας των ελληνικών επιχειρήσεων προς έναν εξαγωγικό προσανατολισμό και η απρόσκοπτη χρηματοδότηση του ΟΠΕ βάσει συγκεκριμένου πλαισίου πολιτικής για την ενίσχυση των προωθητικών του ενεργειών και των διεθνών του δράσεων αποτελούν εργαλεία για την επίτευξη των στόχων της νέας διοίκησης του ΟΠΕ. Η στενή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, των Υπουργείων (Εξωτερικών, Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Τουρισμού & Πολιτισμού) και όλων των εμπλεκόμενων φορέων του δημοσίου μεταξύ τους θα αποδώσει θετικά αποτελέσματα, εξοικονόμηση πόρων και μεγιστοποίηση των ενεργειών. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η Υπουργός Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κανείς δεν είναι περιττός στον κοινό στόχο για την κατάκτηση άλλων αγορών.

Το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΠΕ για το 2010 περιέχει νέες, καινοτόμες δράσεις με διεθνείς προσανατολισμούς και προδιαγραφές και θα παρουσιαστεί σύντομα στους φορείς και τους κλάδους.

Η συμμετοχή του Προέδρου του ΣΕΚ, κ. Αλκιβιάδη Καλαμπόκη στη νέα διοίκηση του ΟΠΕ θα ενισχύσει τους άμεσους στόχους για την ανάπτυξη των Κρητικών εξαγωγών και την προώθηση των κρητικών ποιοτικών πιστοποιημένων προϊόντων σε όλες τις αγορές του κόσμου, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της ποιότητας και της υπεροχής των.

::food marketing news::Θέση για τα Social Media δημιούργησε η McDonald's.

http://alliedow.files.wordpress.com/2009/08/mcdonalds.jpg

Η McDonald’s US δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στα social media, καθώς αποφάσισε να δημιουργήσει τη θέση του Director-Social Media.

(ΣΙΚΑΓΟ) Για τη συγκεκριμένη θέση επελέγη ο Rick Wjon, ο οποίος χειρίζεται εδώ και 4 χρόνια κάθε σχετική ενέργεια της McDonald’s. Αποτελεί δε ιδρυτικό μέλος της «ψηφιακής ομάδας κρούσης» της εταιρείας η οποία καθορίζει την online στρατηγική της McDonald’s. Στόχος βεβαίως του Wjon θα είναι να αξιοποιήσει ακόμα περισσότερο τα social media προς όφελος του brand -μεταξύ άλλων, θα διαχειρίζεται μέσω αυτών προβλήματα που θα προκύπτουν με πελάτες και θα προσεγγίζει στοχευμένα κοινά. Έτσι ένα από τα πρώτα μεγάλα πρότζεκτ που θα κληθεί να υλοποιήσει ο Wjon αυτό το καλοκαίρι θα είναι η προσέγγιση των μαμάδων bloggers.

Marketing Week Online
marketingweek.gr

::food marketing news:: Νέες συσκευασίες για τα γιαούρτια Κρι Κρι.

http://www.krikri.gr/Templates/1265/IMG0.gif

Η κρι κρι παρουσιάζει τις ανανεωμένες συσκευασίες γιαουρτιών της.

Με στόχο την ενδυνάμωση της εικόνας κρι κρι και την ολοκληρωμένη παροχή διατροφικών πληροφοριών σχετικά με τα γνήσια συστατικά των γιαουρτιών, οι νέες μοντέρνες συσκευασίες είναι πλούσιες, υπογραμμίζουν τη βελούδινη και γεμάτη υφή των γιαουρτιών κρι κρι, καθώς και την ελληνικότητα του γάλακτος, από 100% ελληνικό γάλα Σερρών. Η κρι κρι προσφέρει τους ακόλουθους τύπους γιαουρτιού: αγελαδινό, στραγγιστό, με φρούτα (φράουλα, ροδάκινο, κεράσι), μεγάλες – οικογενειακές συσκευασίες, παραδοσιακό και το παιδικόγιαούρτι Scooby-Doo.Οι νέες συσκευασίες αντανακλούν τη γνησιότητα και την αυθεντικότητα, που αποτελούν βασικές αξίες της μάρκας και ενισχύουν τη συνολικήεικόνα κρι κρι.

Marketing Week Online
marketingweek.gr

::super market news:: Βερόπουλος: Επενδύει 40 εκατ. για νέα καταστήματα.

Στην αντεπίθεση -ύδτερα από ένα έτος αναδίπλωσης- περνά η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Αφοί Βερόπουλος», δρομολογώντας επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου της, αλλά και την ανακαίνιση υφιστάμενων σημείων πώλησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει πέντε νέα καταστήματα στην Ελλάδα και παράλληλα επιταχύνει τις εργασίες για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου στα Σκόπια και του καταστήματος στη Σερβία, η έναρξη λειτουργίας του οποίου καθυστερεί λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων.
Το εμπορικό στα Σκόπια, με συνολικό μέγεθος 25.000 τ.μ., εκτιμάται πως θα είναι έτοιμο να ανοίξει τις πύλες του μέσα στο τρέχον έτος, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων που λειτουργούν στη γειτονική χώρα σε εννέα. Το επόμενο βήμα ανάπτυξης, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να γίνει στην αγορά της Βουλγαρίας, στην οποία επιδιώκει να αποσπάσει τα επόμενα χρόνια υψηλό μερίδιο που ανέρχεται μεταξύ 15% - 20%.

Επέκταση
Να σημειωθεί πως η Βερόπουλος ήταν η πρώτη ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ που επεκτάθηκε στα Βαλκάνια, με αποτέλεσμα να διαθέτει σήμερα 11 καταστήματα σε Σκόπια και Σερβία, τα οποία συνεισφέρουν το 12% - 13% των συνολικών εσόδων του ομίλου. Αναφορικά με το ενδεχόμενο εξαγορών, οι ίδιες πηγές, αναφέρουν πως δεν είναι κάτι που εξετάζει η εταιρεία, η οποία θα παραμείνει προσηλωμένη στην οργανική ανάπτυξη του δικτύου της. Την ίδια ώρα, η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει την πολιτική των προσφορών και τις εκπτώσεις τιμών, προκειμένου να κεντρίσει το ενδιαφέρον περισσότερων καταναλωτών. Παράλληλα, θα εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με την επωνυμία «Spar», σε κατηγορίες που έχουν προοπτικές και περιθώρια ανάπτυξης.
Στόχος, όλων των παραπάνω προσπαθειών είναι να αυξηθεί ο τζίρος κατά περίπου 2% στο σύνολο του 2010, παρά τη στασιμότητα που αναμένεται να επικρατήσει στο εγχώριο λιανεμπορίου τροφίμων. Υπενθυμίζεται πως οι πωλήσεις της το 2009, ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 3% σε σχέση με το 2008.

Μερίδια
Κύκλοι της εταιρείας αποδίδουν την εξέλιξη αυτή στα μερίδια αγοράς που κατάφερε να κερδίσει από τις λοιπές αλυσίδες, μικρές και μεγάλες, χάρη στην πολιτική που εφάρμοσε πιστά τα τελευταία πέντε χρόνια και η οποία είχε ως κύριο άξονα να παραμείνει ανταγωνιστική σε τιμές και σε ποιότητα.
Η εταιρεία, τέλος, θα συνεχίσει να έχει υπό στενή παρακολούθηση όλες ανεξαρτήτως τις δαπάνες της, προκειμένου να μειώσει το λειτουργικό κόστος της και να βελτιώσει το περιθώριο κέρδους.

Πηγή: www.imerisia.gr

Όλες οι αντικειμενικές τιμές των αγροτικών προϊόντων

ImageΣτη δημοσιότητα δόθηκαν την Τετάρτη 14 Απριλίου οι πίνακες με τις τιμές για όλα τα προϊόντα ανά την Ελλάδα σύμφωνα με τις οποίες θα προσδιορισθεί τη φετινή χρονιά το ελάχιστο καθαρό αγροτικό εισόδημα. Είχε προηγηθεί η έγκρισή τους από το υπουργείο Οικονομικών μια μέρα πριν, την Τρίτη 13 Απριλίου, όπως είχε γράψει το Agronews. Από τους πίνακες προκύπτει ότι τα ελάχιστα εισοδήματα αυξάνονται από 1,97% έως 6,67% για 11 προϊόντα, μειώνονται από 0,01% έως 14,29% για 9 προϊόντα, ενώ παραμένουν στα ίδια με πέρυσι επίπεδα για 108 προϊόντα φυτικής παραγωγής (επί συνόλου 117), 6 προϊόντα ζωικής παραγωγής (επί συνόλου 20) και για το σύνολο των 12 αλιευμάτων.

Από τα προϊόντα που αυξάνοντα, τη μεγαλύτερη αύξηση 6,67% εμφανίζει η τιμή για γαλοπούλες, που αυξάνει μόλις 1 λεπτό στα 0,16 ευρώ από 0,15 ευρώ. Ενώ η μικρότερη αύξηση 1,97% καταγράφεται στους χοίρους, με τιμή 22,81 ευρώ από 22,37 ευρώ.

Όσον αφορά τις μειώσεις, για τα καπνά ανατολικού τύπου μειώνεται 0,01%, στα 208,78 ευρώ από 208,79 ευρώ και για τα καπνά μαύρα τσεμπέλια (αρδευόμενα) 14,29%, στα 60 ευρώ από 70 ευρώ.

Εξάλλου, σταθερές παραμένουν και οι τιμές ενοικίων γεωργικής γης για τους 52 νομούς της χώρας.

Αναλυτικά, μπορείτε να δείτε τους πίνακες για όλα τα προϊόντα εδώ Πίνακες με αντικειμενικές τιμές αγροτικών προϊόντων

agronews.gr

Οι τιμές γάλακτος στο επίκεντρο της συνάντησης κτηνοτρόφων με πολιτική ηγεσία.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν από τον Ελληνικό Οργανισμό Γάλακτος και Κρέατος οι 1.470 δικαιούχοι της επιπλέον ποσόστωσης, των 40 τόνων γάλακτος που ενέκρινε η ΕΕ για τη χώρα μας. Ωστόσο με έντονο ενδιαφέρον αναμένεται η...... συνάντηση που θα έχουν το απόγευμα στο υπουργείο η πολιτική ηγεσία με τον Σύνδεσμο Ελληνικής Κτηνοτροφίας. Η σύσκεψη γίνεται με αφορμή την προαναγγελία των γαλακτοβιομηχανιών για μείωση στις τιμές παραγωγού αγελαδινού γάλακτος. Στη συνάντηση έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν και εκπρόσωποι των γαλακτοβιομηχανιών. Οι εταιρείες ζητούν μείωση των τιμών παραγωγού επικαλούμενες ότι έχει πέσει η ζήτηση των καταναλωτών, ενώ ταυτόχρονα αναφέρουν πως εν μέσω οικονομικής κρίσης, η κίνηση αυτή θεωρείται επιβεβλημένη.

agroschannel.com

Έρχονται πληρωμές 14 εκ. ευρώ για τα ροδάκινα.



Μέσα στις επόμενες ημέρες σύμφωνα με διαβεβαιώσεις, που έχουν λάβει από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, θα λάβουν τα χρήματα ως ενίσχυση οι ροδακινοπαραγωγοί της χώρας.

Αρχικά οι παραγωγοί είχαν λάβει δεσμεύσεις από το υπουργείο ότι τα χρήματα θα καταβάλλονταν μέσα στη Μ. Εβδομάδα, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έγινε, καθώς υπήρξε πρόβλημα με τους κωδικούς πληρωμής.

Τα χρήματα που θα λάβουν οι παραγωγοί είναι 5 λεπτά για την πρώτη κλάση ροδάκινου και 4 λεπτά για την αμέσως επόμενη. Πρόκειται για ενίσχυση προς στήριξη των αγροτών που πούλησαν ακόμη και τα εξαιρετικής ποιότητας ροδάκινα ακόμη και 18 λεπτά το κιλό.

paseges.gr

Απειλείται με λουκέτο το Ινστιτούτο Ελιάς Χανίων.

http://www.agronews.gr/images/stories/genika/louketo3.jpg
Εξαιτίας του ότι εκκρεμούν οι προσλήψεις νέων ερευνητών, με λουκέτο απειλείται το Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Έρευνας, το οποίο εδώ και χρόνια υπολειτουργεί. Αν μέχρι το 2012 το πρόβλημα δεν έχει λυθεί, τότε στους κόλπους του θα παραμείνει μονάχα ένας ερευνητής.

Ενώ πριν από δέκα χρόνια εργάζονταν 17 ερευνητές, σήμερα υπηρετούν μονάχα πέντε, εκ των οποίων οι τέσσερις συνταξιοδοτούνται τα επόμενα τρία χρόνια!

Πρώτος, τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο διευθυντής του ινστιτούτου, Δρ. Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης, ο οποίος τονίζει πως «δυστυχώς, τη στιγμή που ο αγροτικός τομέας δοκιμάζεται το υπουργείο διαχρονικά κωφεύει». Όπως τονίζει, αν θέλουμε τα αγροτικά προϊόντα μας να έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία, η έρευνα θα αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση. Παρ’ όλα αυτά, «η έρευνα φθίνει ενώ οι ανταγωνίστριες χώρες επενδύουν σε αυτή», τονίζει και προσθέτει πως «αν φύγουμε οι ερευνητές του ινστιτούτο, δυστυχώς, δεν υπάρχει διάδοχος κατάσταση και η χώρα μας σε αυτή την κρίση θα μείνει χωρίς ερευνητές για το λάδι και την ελαιοκαλλιέργεια. Νομοτελειακά όταν ένα ερευνητικό ίδρυμα δεν έχει ερευνητές θα κλείσει.»

Ο Δρ. Κ. Χαρτζουλάκης τονίζει πως τα έξοδα του ινστιτούτου καλύπτονται κυρίως από τα ανταγωνιστικά προγράμματα που κερδίζουν οι ερευνητές του. Ενδεικτικό είναι ότι η κρατική χρηματοδότηση είναι 85.000ευρώ ενώ τα έσοδα από τα προγράμματα είναι 186.000 ευρώ για δύο χρόνια. Έτσι, τα κρατικά κονδύλια αρκούν, μονάχα, για να αποπληρωθούν οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού!

Από τον Ιούλιο του 2000 μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου έχουν αποχωρήσει από το Ινστιτούτο λόγω συνταξιοδότησης 12 ερευνητές και το ίδιο διάστημα έχει προσληφθεί μόνο ένας στο εργαστήριο Γονιμότητας και Θρέψης. Σήμερα υπηρετούν στο Ινστιτούτο πέντε ερευνητές, εκ των οποίων οι τέσσερις θα συνταξιοδοτηθούν μέχρι το 2013. Εν τω μεταξύ, από τον Ιούλιο του 2005 δεν υπάρχει ηλεκτρολόγος στο Ινστιτούτο για να καλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων. Δεν υπάρχει ούτε ένας μόνιμος εργάτης για την επιμέλεια των πειραματικών, συλλογών, κλπ φυτειών του Ινστιτούτου. Για την συνέχιση της λειτουργίας του Ινστιτούτου σε ανταγωνιστικό περιβάλλον απαιτείται η πρόσληψη τουλάχιστον επτά ερευνητών για τα εργαστήρια Ελαιοκομίας, Υποτροπικών και Εσπεριδοειδών, Τεχνολογίας ελαιολάδου, Εντομολογίας, Διαχείρισης Υδατικών Πόρων, Φυτοπαθολογίας και Υδροπονικών & Αρωματικών Καλλιεργειών.

Σημειώνεται πως σχετικές αποφάσεις για πρόσληψη πέντε ερευνητών στο Ινστιτούτο είχαν ληφθεί από το Δ.Σ. του ΕΘΙΑΓΕ το 2003 αλλά δεν υλοποιήθηκαν μέχρι σήμερα, αν και οι σχετικές πιστώσεις υπάρχουν.

Η απάντηση του υπουργείου, σε όσες ερωτήσεις και επερωτήσεις έχουν γίνει το μεσοδιάστημα, αναφέρει ότι η στελέχωση του Ινστιτούτου θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών αναδιάρθρωσης του ΕΘΙΑΓΕ.

Ο Δρ. Κ. Χαρτζουλάκης τονίζει, όμως, πως η αναδιάρθρωση είναι σε εξέλιξη από το 1999 μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα το Ινστιτούτο να βρίσκεται ένα βήμα πριν το κλείσιμο λόγω έλλειψης ερευνητικού προσωπικού. «Η πιθανή ένσταση για τη μη πρόσληψη του ερευνητικού προσωπικού πριν την αναδιάρθρωση του ΕΘΙΑΓΕ ότι πιθανό να μη προβλέπονται στο νέο οργανόγραμμα του Ινστιτούτου λόγω αναδιάρθρωσης του ΕΘΙΑΓΕ είναι ανίσχυρη. Είναι θέσεις αιχμής. Το Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών είναι μοναδικό στο αντικείμενο ενασχόλησής του. Οι επιμέρους τομείς του, ελιά, υποτροπικά, αρωματικά και νησιώτικη κτηνοτροφία προωθούνται από τα διαρθρωτικά προγράμματα του ΥΠ.Α.Α.Τ. Ακόμη και αν με το νέο σχέδιο καταργηθεί το Ινστιτούτο Ελιάς & Υποτροπικών Φυτών, οι ερευνητές που θα προσληφθούν θα στελεχώσουν το νέο Ινστιτούτο, όπου και αν είναι η έδρα του, εκτός αν υπάρχει βούληση η Ελλάδα να μην έχει αγροτική έρευνα για τις βασικές καλλιέργειες, όπως η ελαιοκομία, τα υποτροπικά (αβοκάντο) και εσπεριδοειδή αλλά και τεχνολογίας ελαιολάδου, διαχείρισης νερού στην γεωργία, κλπ)», τονίζει.

«Ενώ θα έπρεπε να δώσουμε στο φορέα μια ώθηση να βοηθήσει στην κρίσιμη φάση που βρισκόμαστε, δυστυχώς, το υπουργείο μένει στα λόγια. Υπάρχουν χρήματα, απλώς οι διοικήσεις, δεν ξέρω για ποιο λόγο, τόσα χρόνια καρκινοβατούν, δεν μπορούν να χαράξουν μια ερευνητική πολιτική ίσως και λόγω της μη ύπαρξης εθνικής αγροτικής πολιτικής», λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής του ινστιτούτου.

Σημειώνεται πως έχουν ήδη προγραμματιστεί δύο πολύ σημαντικές δράσεις, το κινητό εργαστήριο αναλύσεων και το εργαστήριο πιστοποιημένων αναλύσεων του ελαιολάδου, συνολικού προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ. «Αυτές οι δράσεις είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο για την Κρήτη», τονίζει ο Δρ. Κ. Χαρτζουλάκης.

Σε επιστολή του προς τους βουλευτές του νησιού και αγροτικούς φορείς, τονίζει πως το ινστιτούτο «έχει σημαντική προσφορά στην αγροτική ανάπτυξη και βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των αγροτών. Αποτελεί ένα εργαλείο για την αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής και την αειφορική ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στο Ν. Χανίων και όχι μόνο, στο ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Αν δεν υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση θα κλείσει το αργότερο σε δύο χρόνια από σήμερα, όταν άλλες ανταγωνίστριες χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Τυνησία, Μαρόκο, Τουρκία, κλπ) αναβαθμίζουν τα αντίστοιχα Ινστιτούτα.»

agronews.gr

::orange news:: Πικρός χυμός για τα Βαλέντσια.

«Κατρακυλά» η τιμή των πορτοκαλιών ποικιλίας Βαλέντσια. Από την τιμή των 22 λεπτών, μειώθηκε σταδιακά σε 20, 18, 16, 12, 8 λεπτά η εξαγωγή και ο χυμός 4,5 λεπτά έως 6 λεπτά, υποστηρίζουν οι παραγωγοί από τη Σκάλα Λακωνίας. Η τιμή βάσης που δημιουργούσε η τιμή του χυμού και...... ήταν 18 - 22 λεπτά δεν υπάρχει πια και έτσι σε αυτόν τον πανικό διαμορφώθηκε μια τιμή από 8 έως 12 λεπτά. Έτσι η νότια Λακωνία, που το κύριο προϊόν της είναι η ποικιλία Βαλέντσια και είναι εντελώς αδιάθετη, πράγμα πρωτόγνωρο για την εποχή μας, αποτελεί το εξιλαστήριο θύμα της όλης κατάστασης.

Βέβαια τα επόμενα χρόνια στη θέση αυτή θα είναι και οι υπόλοιπες περιοχές, που δεν θα έχουν προλάβει να δώσουν τη μισή τους παραγωγή το μήνα Νοέμβριο και Δεκέμβριο στο χυμό, καθώς δε θα υπάρχει πλέον επιδότηση.Αντιπροσωπεία εσπεριδοπαραγωγών από την Λακωνία συναντήθηκε στο ΥπΑΑΤ, τη Δευτέρα, με το Γ. Γρ. του ΥπΑΑΤ κ. Γιώργο Κανελλόπουλο.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος του Α.Σ.Ε. «Sparta Orange» με έδρα τη Σκάλα Λακωνίας κ. Π. Μπλέτσας, ο πρόεδρος του Τ.Δ. Πακίων του Δήμου Μολάων, παραγωγός πορτοκαλιών και μέλος του συνεταιρισμού κ. Μ. Καρούνης και ο Δήμαρχος Μολάων κ. Ιωάννης Τσαγκάρης.Στην συνάντηση οι παραγωγοί ενημέρωσαν τον κ. Κανελλόπουλο για το καυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με την κατάρρευση τιμών.

agroschannel.com

::honey news::Το ελληνικό μέλι στο μικροσκόπιο των επιστημόνων

ImageΟι μέθοδοι ανίχνευσης της νοθείας των προϊόντων της μέλισσας, καθώς και επιστημονικά στοιχεία που αφορούν το μέλι δάσους, πράγμα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα και την παραγωγή μελιού της χώρας μας, ήταν μεταξύ των ζητημάτων που τέθηκαν επί τάπητος κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Συνέδριου Μελισσοκομίας που πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 10 Απριλίου στην Κρήτη, στο οποίο επιστήμονες από 24 διαφορετικές χώρες συγκεντρώθηκαν και συζήτησαν τα αποτελέσματα των ερευνών τους για τον κλάδο.

Στις εργασίες του Συνεδρίου, αναπτύχθηκαν θέματα σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες των μελιών που παράγονται από τα δάση όπως είναι τα πευκόμελο, το μέλι ελάτης, καστανιάς, βαλανιδιάς, κωνοφόρων και άλλα. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν ότι οι συγκεκριμένες κατηγορίες μελιών έχουν υψηλή αντιβακτηριακή, αντιοξειδωτική και προ-προβιοτική δράση και είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την Ελλάδα καθώς το 70% της ετήσιας παραγωγής της χώρας, προέρχεται από αυτά.

Επίσης, ανακοινώθηκαν νέες μέθοδοι ανίχνευσης της νοθείας των προϊόντων της μέλισσας. Μεγάλο πρόβλημα σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες είναι η εισαγωγή μελιού και βασιλικού πολτού από την Κίνα, την Αργεντινή, το Μεξικό και η διακίνησή τους σαν εγχώριο. Οι επιστήμονες αναζητούν εξειδικευμένες μεθόδους εντοπισμού της νοθείας αυτής και φαίνεται ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί σύντομα. Ένα μεγάλο μέρος του Συνεδρίου αφιερώθηκε στη χρησιμότητα όλων των προϊόντων μέλισσας, του μελιού, της γύρης, του βασιλικού πολτού, της πρόπολης και του κεριού. Κλινικές μελέτες δείχνουν όλο και περισσότερο ότι τα προϊόντα της μέλισσας είναι χρήσιμα για τη διατροφή και τη υγεία του καταναλωτή.

Παράλληλα με τις εργασίες του Συνεδρίου, διεξήχθη στον ίδιο χώρο και το Παγκόσμιο Συνέδριο για τα Μελιτογόνα Έντομα. Οι επιστήμονες των δύο συνεδρίων είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και γνώσεις, σε κοινή συνεδρία, με τους διακεκριμένους συναδέλφους τους. Στην κοινή αυτή συνεδρία ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα μακροχρόνιας ερευνητικής προσπάθειας σχετικά με τη βιολογία του εντόμου Marchalina hellenica που παρασιτεί στα ελληνικά δάση πεύκου.

Τα συμπεράσματα του Συνεδρίου είναι χρήσιμα και απαραίτητα για την Ελλάδα καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό της παραγωγής αφορά το μέλι δάσους. Οι πληροφορίες που δόθηκαν ενισχύουν τις γνώσεις για το μέλι, το βασιλικό πολτό, τη γύρη και τα άλλα προϊόντα της μέλισσας και στηρίζουν επιστημονικά την ποιότητα και την αυθεντικότητά τους.

Τέλος, οι συζητήσεις ανάμεσα στους επιστήμονες βοήθησαν στην κατανόηση του τρόπου δράσης των μελιτογόνων εντόμων, των παραγόντων που επηρεάζουν τις μελιτοεκρίσεις.

agronews.gr

Taste Advisor Τεύχος 9

http://2.bp.blogspot.com/_q8FbS37BnKE/S18hhjG2QII/AAAAAAAAAIs/mHDHKRyKI2k/S1600-R/logo-taste-advisor.png
Μέσα στον ωραιότερο μήνα του χρόνου γεμάτο μυρωδιές, φως, και ανοιξιάτικο ταμπεραμέντο διαλέξαμε και σας προτείνουμε:

• Τάρτα φράουλα, τραγανή και μυρωδάτη

• Ωδή Πανός, αρωματικές φυσαλίδες με φρεσκάδα φρούτων

• Cucina di Mafia, αυθεντική τρατορία

• Φράουλες, δροσιστικές και ζουμερές, προκλητικές και κατακόκκινες

Κατεβάστε το 9ο τεύχος του Taste Advisor:http://public.me.com/tasteadvisor

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr