http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::eatcrete.com:: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΡΘΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ – Π.Ο.Π. ΚΟΛΥΜΒΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ

Ένα καταπληκτικό, αφιλτράριστο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που ανακαλύψαμε στο χωριό Πανέθημος, Κισσάμου. Παράγεται από την οικογένεια Δασκαλάκη από τον ελαιώνα του Μανώλη Δασκαλάκη και είναι προϊόν Π.Ο.Π (προστατευόμενη ονομασία προέλευσης) Κολυμβάρι Χανίων Κρήτης.

Παράγεται από Κορωνέϊκη ποικιλία ελιάς και είναι προϊόν ανώτερης ποιότητας που παράγεται απευθείας από ελιές και μόνο με μηχανικές μεθόδους. Η οξύτητα του είναι μεταξύ 0,3%-0,5%.

Στην Κρήτη η καλλιέργεια της ελιάς ξεκίνησε γύρω στο 3500πχ ,ενώ οι αρχαίοι έλληνες άλειφαν το σώμα τους και τα μαλλιά τους με λάδι ελιάς για περιποίηση και υγεία. Στην πρωτεύουσα της μινωικής Κρήτης την Κνωσό, υπήρχε το μεγαλύτερο, το πιο σύγχρονο και πολυτελές παλάτι του νησιού, το ανάκτορο περιελάμβανε περισσότερα από 1000 δωμάτια.

Μέχρι σήμερα έχουν διασωθεί οι ελαιοθήκες όπου φυλασσόταν το λάδι. Μέσα σε αυτές υπήρχαν στέρνες φτιαγμένες από πέτρα όπου τοποθετούσαν το λάδι για να κατακαθίσουν τα διάφορα ξένα στοιχεία πού υπήρχαν μέσα του. Η διαδικασία αυτή αποτελεί μία πρωτόγονη μέθοδο απόσταξης λαδιού. Όταν πλέον το λάδι είχε καθαριστεί το μετέφεραν με μία ειδική κουτάλα σε πιθάρια, όπου και αποθηκευόταν.



Με πυξίδα λοιπόν την αρχαιότητα η οικογένεια Δασκαλάκη αντικατέστησε την πέτρα και τα πιθάρια με ανοξείδωτες δεξαμενές πιστοποιημένες από τον Αgrocert και σε ένα πιστοποιημένο χώρο συσκευάζει το ελαιόλαδο τις οικογένειας χωρίς καμία διαδικασία φιλτραρίσματος, έτσι ώστε να έρχεται στα χέρια σας με όλα τα οργανοληπτικά του.


Αρχή της οικογένειας Δασκαλάκη:


“Η φυσιογνωμία των λαών και των κοινωνιών πλάθεται, εκτός των άλλων και μέσα από τον διάλογο τους με το φυσικό χώρο που τους περιβάλλει”


Είμαστε βέβαιοι πως όταν δοκιμάσετε αυτό το εξαιρετικό ελαιόλαδο δεν θα το αλλάξετε!!!

milk news:: Κοινοτικό "πακέτο" μέτρων για το γάλα μέσα στο 2010

ImageΝα επεξεργαστεί πακέτο μέτρων για το γαλακτοκομικό τομέα «μέχρι το τέλος του έτους» δεσμεύτηκε ο Επίτροπος Γεωργίας Ντατσιάν Τσιόλος στην σύσκεψη «Ποιο Μέλλον για το Γάλα» που οργανώθηκε από την Κομισιόν στις 26 Μαρτίου στις Βρυξέλλες.

Δεδομένων των στενών δημοσιονομικών περιθωρίων, τα μέτρα δεν θα είναι χρηματοδοτικού, αλλά κανονιστικού χαρακτήρα, όπως επισήμανε ο κύριος Τσιόλος στο περιθώριο της σύσκεψης. Ο Επίτροπος εκτιμά ότι δεν χρειάζεται να περιμένουμε τη μεταρρύθμιση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής μετά το 2013 και διευκρίνισε ότι τα μέτρα για τον γαλακτοκομικό κλάδο θα καθοριστούν βάσει των συμπερασμάτων της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου την οποία η Κομισιόν έχει συστήσει και της οποίας η τελική έκθεση αναμένεται τον Ιούνιο.

Στα τέλη του 2009, η Κομισιόν είχε ξεμπλοκάρει ένα έκτακτο ταμείο ύψους 300 εκατ. ευρώ για τους Ευρωπαίους αγελαδοτρόφους. Τώρα ο κλάδος έχει ανάγκη «πιο μακροπρόθεσμα μέτρα», τα οποία οι υπουργοί Γεωργίας θα συζητήσουν τον Ιούλιο, σύμφωνα με τον Επίτροπο Τσιόλος.

Κλειδί η διαπραγματευτική δύναμη των παραγωγών

Άμεση αναγκαιότητα για τη διασφάλιση του εισοδήματος των γαλακτοπαραγωγών αποτελεί η ενίσχυση της διαπραγματευτικής τους στην αλυσίδα εφοδιασμού. Αυτά επισήμανε η Copa-Cogeca σε ανακοίνωσή της που εξέδωσε επ’αφορμή της σύσκεψης «Ποιο Μέλλον για το Γάλα». Όπως επισημαίνει η αντιπροσωπευτική οργάνωση των Ευρωπαίων αγροτών, από την τιμή λιανικής πώλησης των γαλακτοκομικών προϊόντων, μόλις το 24% καρπώνονται οι παραγωγοί, ενώ πριν 10 χρόνια το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31%.

Ο πρόεδρος της Copa, Πάτρικ Βάλσε, δήλωσε στη σύσκεψη: « Το εισόδημα των αγροτών της ΕΕ βρίσκεται κάτω από το μισό του μέσου εισοδήματος, ενώ το εισόδημα των γαλακτοπαραγωγών της ΕΕ έχει σημειώσει πτώση πάνω από 20% τα τελευταία 10 χρόνια. Οι παραγωγοί έχουν να αντιμετωπίσουν χαμηλές τιμές παραγωγού και υψηλό κόστος παραγωγής. Είναι αναγκαίο να συμπεριληφθούν νέα στοιχεία στην μελλοντική πολιτική γάλακτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αυτά να προταθούν στην επόμενη έκθεση της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου για το γάλα».

Ο κύριος Βάλσε διέγραψε τα δράσεις που είναι αναγκαίες: «Τα ισχύοντα κοινοτικά μέτρα διαχείρισης της αγοράς, όπως το σύστημα δημόσιας παρέμβασης της ΕΕ για το γάλα και τα γαλακτοκομικά, πρέπει να διατηρηθούν. Επίσης χρειάζεται να διατηρήσουμε τη στρατηγική μας παρουσία στη διεθνή αγορά γαλακτοκομικών. Συνεπώς τα κίνητρα για την εξαγωγή γαλακτοκομικών πρέπει να συνεχίσουν και στο μέλλον να αποτελούν τμήμα της ευρωπαϊκής πολιτικής γάλακτος. Η κοινοτική πολιτική πρόσβασης στην αγορά πρέπει να συνεχίσει να διατηρεί μια αποτελεσματική τιμή παρέμβασης. Τα κατάλληλα μέτρα διαχείρισης των κινδύνων της αγοράς όπως η ασφάλιση είναι απαραίτητα και πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω προκειμένου οι αγρότες να προστατευτούν από την ακραία μεταβλητότητα της αγοράς. Επίσης χρειάζονται μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, με την προϋπόθεση ότι θα ωφελήσουν τους αγρότες και τους συνεταιρισμούς τους.»

Ο Ανρί Μπρισάρ, πρόεδρος της ομάδας εργασίας της Copa-Cogeca για τα γαλακτοκομικά, τόνισε: «Το μερίδιο των αγροτών στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων έχει σημειώσει απότομη πτώση τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της τεράστιας δύναμης λίγων σουπερμάρκετ. Πρέπει να ενισχυθεί η διαπραγματευτική τους δύναμη. Ένας τρόπος για να βελτιωθεί η θέση τους είναι να ενώσουν τις δυνάμεις τους στα πλαίσια οργανισμών που ανήκουν στους παραγωγούς, και ιδίως συνεταιρισμών. Πρέπει να υπάρξει ένα σαφές πλαίσιο για τη συλλογική διαπραγμάτευση στο γαλακτοκομικό τομέα. Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με κοινοτικές κατευθυντήριες γραμμές για τις συμβατικές σχέσεις μεταξύ γαλακτοπαραγωγών και βιομηχανίας και με μία νομοθεσία πλαίσιο προς αποφυγή άδικων συμβατικών πρακτικών. Αναγκαία είναι και η βελτιωμένη διαφάνεια της αγοράς.»

Για όλους αυτούς τους λόγους, η Copa-Cogeca καλεί τους Ευρωπαίους πολιτικούς να διασφαλίσουν μια δυναμική Κοινή Αγροτική Πολιτική και στο μέλλον, η οποία θα διατηρεί τις άμεσες ενισχύσεις προς τους αγρότες και θα διασφαλίζει έναν ακμαίο γαλακτοκομικό τομέα και την απασχόληση στις αγροτικές περιοχές.

Πηγή: agronews.gr

::marketing news:: Η Cream δημιούργησε την καμπάνια για το νέο προϊόν της Χρυσής Ζύμης, τα Toppers.






Η Cream δημιούργησε την καμπάνια για το νέο προϊόν της Χρυσής Ζύμης, τα Toppers. Στις δύο ταινίες, πρωταγωνιστούν δύο έξυπνα και πονηρά παιδιά, που διεκδικούν τα Toppers τη στιγμή ακριβώς που τα θέλουν. Έτσι, λένε στις μαμάδες τους «Τώρα τρώμε Toppers!», όσο πιο σκανταλιάρικα μπορούν, ώστε εκείνες να αφήσουν ό,τι κι αν κάνουν για να τους τα ετοιμάσουν. Όπως το concept αφήνει να εννοηθεί, «όταν είναι ώρα για Toppers, τα παιδιά δεν μπορούν να περιμένουν ούτε λεπτό».

marketingweeknews.gr

::honey news::Το ΑΠΘ στο Παγκόσμιο Συνέδριο για το μέλι.

Παγκόσμιο συνέδριο, που αφορά στο μέλι, θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά από τις 7 μέχρι τις 10 Απριλίου, με τη συμμετοχή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Για πρώτη φορά, θα παρουσιαστεί συγκριτική έρευνα που αφορά στα χαρακτηριστικά και στην ποιότητα του δασόμελου (μέλι ελάτης, πεύκου, βαλινιδιάς, καστανιάς κλπ), η οποία ολοκληρώθηκε με συμμετοχή 17 διαφορετικών χωρών και 29 επιστημόνων.

Στο Συνέδριο θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα αναλύσεων που αναδεικνύουν τη σπουδαιότητα των προϊόντων της μέλισσας στη διατροφή, νέες μέθοδοι ανάλυσης και ελέγχου του μελιού και θα συζητηθεί η ισχύουσα νομοθεσία που φαίνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις αποτελεί τροχοπέδη για τους μελισσοπαραγωγούς.

"Είναι η πρώτη φορά που προσπαθούμε να διεισδύσουμε και να καταγράψουμε με τόση σαφήνεια τα χαρακτηριστικά του κάθε είδους μελιού, ανάλογα με τη βοτανική και γεωγραφική του προέλευση, ώστε να μην κατηγορούνται άδικα οι μελισσοκόμοι για νοθείες", εξηγεί ο καθηγητής του Εργαστηρίου Μελισσοκομίας – Σηροτροφίας του ΑΠΘ, Ανδρέας Θρασυβούλου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με την αυθεντικότητα και την ποιότητα των προιόντων μέλισσας θα παρουσιάσουν περισσότεροι από 150 ειδικοί επιστήμονες από όλον τον κόσμο, κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Συνέδριου που θα πραγματοποιηθεί από τις 7 έως τις 10 Απριλίου 2010.

enet.gr

::olive oil news:: Ημερίδα της ΕΔΟΕΕ για το μέλλον του ελαιοκομικού τομέα, την Μ. Τετάρτη στο Caravel


«Ελαιοκομικός Τομέας: Η Επόμενη Μέρα» είναι το κεντρικό θέμα ημερίδας που διοργανώνει η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελαιολάδου και Ελιάς στο Αθηναϊκό Ξενοδοχείο Divani Caravel, την Μ. Τετάρτη, 31 Μαρτίου και ώρα 11:30 π.μ. Η ημερίδα πραγματοποιείται στα πλαίσια του τριετούς Προγράμματος Δραστηριοτήτων που υλοποιεί η ΕΔΟΕΕ ως ΟΕΦ, βάσει εγκεκριμένου προγράμματος από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σύμφωνα με τον Καν.(ΕΚ) 867/08, και τις εργασίες της θα ανοίξει η υπουργός κα Κατερίνα Μπατζελή.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα παρουσιαστούν οι δράσεις της Οργάνωσης για το πρώτο έτος του Προγράμματος, ενώ θα συζητηθούν επίσης και γενικότερα θέματα και ζητήματα που αφορούν την κατάσταση και τις προοπτικές του ελαιοκομικού τομέα στη χώρα μας.

paseges.gr

::ovelias news:: Μεταξύ 6 και 7 ευρώ τα αμνοερίφια


Περισσότερα από 3.000 αμνοερίφια σφάχτηκαν το περασμένο τριήμερο στα δημοτικά σφαγεία των Γρεβενών. Σήμερα, όμως, καθώς και τις επόμενες μέρες, ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί, διότι τα σφάγια θα διατεθούν - εκτός από την τοπική - και σε αγορές μεγάλων αστικών κέντρων, κυρίως εκείνης των Αθηνών.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος των Βιοκαλλιεργητών και Κτηνοτρόφων του νομού Γρεβενών, Στ. Φυμιόπουλος, υπάρχει επάρκεια αρνιών για την κάλυψη της ζήτησης, από την οποία θα εξαρτηθεί και η τελική διαμόρφωση της τιμής του πασχαλινού οβελία.

Οι κτηνοτρόφοι της περιοχής πωλούν τα αρνιά από 6 έως 7 ευρώ το κιλό, ενώ ανάλογα με το μέγεθος της παραγγελίας των εμπόρων και κρεοπωλών η τιμή ενδέχεται να είναι χαμηλότερη.

Από την πλευρά τους οι κρεοπώλες προσπαθούν να συγκρατήσουν τις τιμές πώλησης των αμνοεριφίων στα περσινά επίπεδα, δηλαδή περίπου στα 9 ευρώ ανά κιλό. Αφήνουν, πάντως, ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης σε περίπτωση που οι κτηνοτρόφοι συνεχίσουν να πουλούν τα αρνιά 7 ευρώ το κιλό.

Πηγή: paseges.gr

::food news:: Aγρότες πούλησαν την «κατεστραμμένη» παραγωγή σταφίδας

http://www.musses.gr/eshop_files/pictures/86_SOULTANINA350.jpg
Αποζημιώσεις για ψευδείς δηλώσεις

Της Τανιας Γεωργιοπουλου

Αγρότες εντοπίστηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες να πωλούν ποσότητες σταφίδας, την ίδια στιγμή που για την... καταστροφή της παραγωγής τους είχαν εισπράξει υψηλές αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ (Ελληνικός Οργανισμός Αγροτικών Ασφαλίσεων). Οι συγκεκριμένοι εννέα παραγωγοί, καθώς και περίπου 20 άλλα άτομα θα πρέπει έως το τέλος του έτους να επιστρέψουν συνολικά 280.000 ευρώ ως αχρεωστήτως καταβληθέντα στην αρμόδια ΔΟΥ.

Η συγκεκριμένη περίπτωση στο Ζεμενό Κορινθίας ήρθε στο φως ύστερα από καταγγελία τριών εξ αυτών που αφορούσε... τους υπόλοιπους έξι συναδέλφους τους. Η έρευνα που ακολούθησε απέδειξε ωστόσο ότι και οι εννέα αγρότες είχαν πωλήσει «κατεστραμμένη» παραγωγή, ενώ βρέθηκε ότι ακόμα είκοσι παραγωγοί στην περιοχή δεν είχαν «χάσει» όλη τους την παραγωγή - όπως είχαν δηλώσει. Ερωτήματα πάντως γεννάει η απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να πραγματοποιήσει εκ νέου έρευνα για το θέμα, «κάτι που είναι εκτός της τυπικής διαδικασίας που ακολουθείται» σύμφωνα με στέλεχος του ΕΛΓΑ.

Η έκταση του φαινομένου ψευδών δηλώσεων καταστροφής της παραγωγής πιθανότατα είναι πολύ μεγαλύτερη, και αυτό γιατί οι εκτιμητές συχνά βασίζονται στις δηλώσεις των ιδίων των αγροτών ή τοπικών παραγόντων για το «ποια ακριβώς» είναι τα κτήματα που επλήγησαν. Οι εκτιμήσεις επίσης γίνονται από εποχικούς υπαλλήλους που δεν γνωρίζουν την περιοχή. Χαρακτηριστικά, 45 παραγωγοί στη Λακόπετρα Αχαΐας έχουν παραπεμφθεί στον εισαγγελέα για ψευδείς δηλώσεις καταστροφής της παραγωγής τους, ενώ για 40 ακόμα, στη Στιμάγκα Κορινθίας, διεξάγεται έρευνα.

Για την ιστορία αναφέρεται ότι το μεγαλύτερο τμήμα της παραγωγής σταφίδας στο Ζεμενό Κορινθίας καταστράφηκε εξαιτίας των βροχοπτώσεων και του καύσωνα το 2008. Κατατέθηκαν τότε 231 δηλώσεις για καταστροφές και ο αρμόδιος οργανισμός (ΕΛΓΑ) μετά τη διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων κατέβαλε συνολικά 1.423.000 ευρώ σε αποζημιώσεις για απώλεια παραγωγής. Λίγο καιρό αργότερα, ωστόσο, τρεις παραγωγοί της περιοχής κατήγγειλαν εγγράφως ότι έξι συνάδελφοί τους είχαν πωλήσει σταφίδα σε συγκεκριμένο έμπορο. Μετά την καταγγελία διατάχθηκε Ενορκη Διοικητική Εξέταση τόσο για τους καταγγέλλοντες όσο και για τους καταγγελλομένους, καθώς επίσης και για τους υπόλοιπους παραγωγούς της περιοχής που είχαν δηλώσει ολοκληρωτική καταστροφή της καλλιέργειάς τους.

Σύμφωνα με το νέο πόρισμα, που προέκυψε από τη σύγκριση των τιμολογίων πώλησης με τις δηλώσεις καταστροφής, και οι εννέα αγρότες πούλησαν ποσότητες σταφίδας σε συγκεκριμένο έμπορο παρά το γεγονός ότι είχαν δηλώσει ολοκληρωτική απώλεια παραγωγής και είχαν λάβει αποζημίωση. Ο λόγος μάλιστα που οι τρεις κατήγγειλαν τους υπόλοιπους ήταν όπως φάνηκε πωςι θεώρησαν ότι έλαβαν μικρότερη αποζημίωση από τους άλλους! Ενδεικτικά, ένας από αυτούς είχε υποδείξει στον υπάλληλο του ΕΛΓΑ που είχε αναλάβει την εκτίμηση της καταστροφής ως δικό του κτήμα που ανήκε σε άλλον, καθώς στο δικό του δεν καλλιεργούσε καν σταφίδα αλλά… μπρόκολο.

Τα πορίσματα των επιθεωρητών του ΕΛΓΑ αναθεωρήθηκαν με βάση τα νέα δεδομένα που προέκυψαν από τη σύγκριση των τιμολογίων των ποσοτήτων που πουλήθηκαν με τις ποσότητες που είχαν παρουσιαστεί ως κατεστραμμένες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διοικητικού συμβουλίου του ΕΛΓΑ τον Οκτώβριο του 2009 οι αγρότες θα πρέπει να επιστρέψουν συνολικά 280.000 ευρώ σε δύο δόσεις, τον Αύγουστο του 2010 και στο τέλος του έτους. Ωστόσο, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ανακοίνωσε στο ΕΛΓΑ ότι συγκρότησε νέα επιτροπή προκειμένου να εξετάσει τα δεδομένα για όσα έχουν γίνει στο Ζεμενό.

kathimerini

::food news:: To μεγαλύτερο βιολογικό σούπερ μάρκετ!!!

Βρίσκεται στο Βερολίνο, διαθέτει 18.000 είδη προϊόντων και με τη μέθοδο των «μελών» προσφέρει καλύτερες τιμές στους πελάτες του. Στο LPG - Biomarkt υπάρχει επίσης και μπιστρό για ένα διάλειμμα στα ψώνια σας.

Του ΦΕΡΡΥ ΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ,
φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΠΗΛΟΣ

Το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ βιολογικών προϊόντων της Ευρώπης βρίσκεται στο Βερολίνο. Δεν είναι περίεργο, αν σκεφτεί κανείς ότι στη γερμανική πρωτεύουσα των 3,2 εκατομμυρίων κατοίκων υπάρχουν περισσότερα από 200 καταστήματα βιολογικών ειδών -το 10% των οποίων έχει έκταση πάνω από 200 τ.μ.- και ότι η Γερμανία έχει παράδοση σε αυτή την αγορά. Ακόμα και για τον γνώστη όλων αυτών των στοιχείων, όμως, το κατάστημα της βερολινέζικης αλυσίδας βιολογικών ειδών LPG - Biomarkt στην Κολβιτσστράσε της περιοχής Πρεντσλάουερ Μπεργκ είναι εντυπωσιακό. 18.000(!) είδη προϊόντων έχουν βρει τη θέση τους σε δύο ορόφους συνολικής επιφάνειας 1.600 τ.μ. Η αλυσίδα διαθέτει επίσης άλλα τρία μαγαζια, όλα στο Βερολίνο.

Η στρατηγική της επέκτασής της βασίζεται στο γεγονός ότι το Βερολίνο, πέρα από το ότι είναι η μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό πόλη της Γερμανίας, αποτελεί μία από τις περιοχές της Ευρώπης με τη μεγαλύτερη δημογραφική ανάπτυξη. Η LPG απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και γυναίκες. Για το λόγο αυτό υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για μωρά και για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας στο ισόγειο και στον πρώτο όροφο που λειτουργούν ως παιδότοποι. Αλλά και οι μαμάδες μπορούν να χαλαρώσουν στο σαλόνι απολαμβάνοντας δωρεάν καφέ, ενώ οι άντρες γεμίζουν το καρότσι με τα ψώνια - ή και το ανάποδο. Οπως σε κάθε σούπερ μάρκετ, έτσι και στο LPG υπάρχουν τα πάντα, από μήλα μέχρι απορρυπαντικά πλυντηρίου - όλα, όμως, βιολογικά.

Ατμόσφαιρα λαϊκής αγοράς

Παρά τη μεγάλη έκτασή του, στο κατάστημα κυριαρχεί ατμόσφαιρα λαϊκής αγοράς: Στο ισόγειο βρίσκει κανείς φρούτα και λαχανικά σε μεγάλη ποικιλία και ποσότητα, στα ψυγεία υπάρχουν 150(!) είδη βιολογικών τυριών, ενώ εξειδικευμένοι πωλητές στους πάγκους κρεάτων είναι πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν τους πελάτες. Προμηθεύονται τα φρέσκα προϊόντα, όπως φρούτα και λαχανικά, κυρίως από τις γύρω περιοχές του Βερολίνου. Μόνο το χειμώνα καταφεύγουν στις βιολογικές αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας για κάποια είδη. Στην είσοδο του σούπερ μάρκετ υπάρχει και ένα βιολογικό αρτοποιείο, ανοιχτό από τις 7 το πρωί. Στον πρώτο όροφο περιμένουν τους καταναλωτές, μεταξύ άλλων, 120 είδη τσαγιού, κορνφλέικς και μούσλι, καλλυντικά όλων των γνωστών βιολογικών εταιρειών, όπως Weleda, Logo-na, Lavera, Speik και Tautropfen, αλλά και είδη νοικοκυριού, ένδυσης και παιχνίδια.

Στο κατάστημα θα βρει κανείς ακόμα και βιολογικά ψάρια, μεταξύ άλλων σολομό, μπακαλιάρο και γαρίδες. Τα βιολογικά ψάρια που διατίθενται εκεί τα προμηθεύονται από τη γερμανική εταιρεία τροφίμων Deutsche See, η οποία τα εκτρέφει σε μεγάλες πισίνες με καθαρό νερό και όχι στην ανοιχτή θάλασσα. Η ποικιλία των βιολογικών κρασιών είναι πολύ μεγάλη: πάνω από 230 είδη. Στο βιολογικό μπιστρό προσφέρονται από τις 11 π.μ. μεταξύ άλλων και διάφορα μικρογεύματα. Οταν ο καιρός είναι καλός, μπορεί κανείς να καθίσει στα τραπεζάκια που υπάρχουν μπροστά από το κατάστημα αλλά και στην εσωτερική αυλή. Κάθε Σάββατο, μάλιστα, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν δωρεάν εκλεκτά βιολογικά κρασιά από διάφορους παραγωγούς.

Υψηλή ποιότητα και προσιτές τιμές

Η εταιρεία LPG μπορεί να προσφέρει χαμηλότερες τιμές από ένα μικρό κατάστημα βιολογικών ειδών, επειδή αγοράζει από τους παραγωγούς σε μεγάλες ποσότητες. Οι τιμές, όμως, των προϊόντων της είναι κατά μέσο όρο υψηλότερες σε σύγκριση με αυτές των συμβατικών προϊόντων. Ωστόσο, έρευνες αποδεικνύουν ότι στον τομέα των βιολογικών προϊόντων η τιμή δεν παίζει πρωτεύοντα ρόλο. Εκείνο που μετρά είναι η ποιότητα αλλά και αξίες όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η καλή μεταχείριση των υπαλλήλων από την εργοδοσία και η προστασία των ζώων. Και η άποψη των πελατών; Ο 31χρονος αστυνόμος Ρούντολφ Μπορν διευκρινίζει: «Από εδώ κάνω αγορές που συμπληρώνουν τα ψώνια μου από τα συμβατικά σούπερ μάρκετ».

Η 41χρονη γραφίστρια Ελκε Μίλερ τονίζει: «Αγοράζω κρέας, φρούτα, λαχανικά και αυγά εξαιτίας του παιδιού - απλώς αισθάνομαι καλύτερα». Ο Γερμανομαροκινός Ράμι ελ Κάφι, 26 ετών, αναπληρωτής διευθυντής του καταστήματος, συμφωνεί πως «τα βιολογικά προϊόντα είναι πράγματι ακριβότερα από τα συμβατικά. Τα φρούτα και τα λαχανικά», υποστηρίζει, «δεν είναι και πολύ πιο ακριβά, αλλά το κρέας τιμάται 40% υψηλότερα. Πιστεύουμε, όμως, ότι αυτή η τιμή για το κρέας είναι κανονική». Και εξηγεί: «Προσφέρουμε στους πελάτες μας δίκαιες τιμές. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι επιθυμούμε να πληρώνουμε στους παραγωγούς δίκαιες τιμές. Τα προϊόντα μας έχουν διαφορετική ποιότητα».

10.000 τακτικοί πελάτες

Για τους τακτικούς πελάτες της, η εταιρεία προσφέρει εκπτώσεις μέχρι 20% ανά προϊόν. Το κάθε προϊόν έχει δύο τιμές, την κανονική και την τιμή για τα μέλη. Η κάρτα μέλους διατίθεται από την έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος, το 1994. Μέχρι σήμερα η αλυσίδα αριθμεί περίπου 10.000 μέλη. Για να απολαύσει κανείς τις μειωμένες τιμές που ισχύουν για τα μέλη, πρέπει να καταβάλει αρχικά εφάπαξ ποσό 51,13 ευρώ και στη συνέχεια μηνιαίες συνδρομές. Οι μηνιαίες συνδρομές για ζευγάρια και οικογένειες ανέρχονται σε 20,40 ευρώ και οι ατομικές σε 10,20 ευρώ. Με τον τρόπο αυτό η LPG χρηματοδοτεί τα προϊόντα και δεν αναγκάζεται να παίρνει ακριβά δάνεια. Το να γίνεις μέλος συμφέρει, αν τα ψώνια σου υπερβαίνουν τα 20 ευρώ την εβδομάδα. Ποια προϊόντα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση; «Τον μεγαλύτερο τζίρο έχουν στο κατάστημά μας, παραδοσιακά, τα τμήματα φρούτων και λαχανικών», λέει ο Ελ Κάλφι.

5,8 δισ. ευρώ στη γερμανική αγορά βιολογικών

Η παραγωγή και η κατανάλωση βιολογικών προϊόντων έχουν μακρά παράδοση στη Γερμανία. Καταστήματα με βιολογικά προϊόντα υπήρχαν ήδη από τη δεκαετία του '70 σε όλη την επικράτεια. Από τότε, όμως, που τα βιολογικά προϊόντα άρχισαν να διατίθενται στην αγορά και μέσω των σούπερ μάρκετ χαμηλών τιμών, όπως τα Aldi και τα Lidl, ο κλάδος γνωρίζει πρωτοφανή αύξηση πωλήσεων. Τα τελευταία χρόνια ρυθμοί ανάπτυξης μεταξύ 15% και 22% είναι κάτι συνηθισμένο. Το 2008 ο συνολικός τζίρος του κλάδου βιολογικών προϊόντων ανήλθε σε 5,8 δισ. ευρώ, δηλαδή καθένας από τα 82 εκατομμύρια των Γερμανών δαπάνησε κατά μέσο όρο 70 ευρώ για βιολογικά προϊόντα(!).

Την πρώτη θέση στην εγχώρια αγορά καταλαμβάνει η ιδρυθείσα το 1984 αλυσίδα βιολογικών σούπερ μάρκετ Alnatura. Διαθέτει 50 υποκαταστήματα, 900 προϊόντα, 1.200 συνεργάτες και παρουσιάζει τζίρο άνω των 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Προς το παρόν, όπως διαπιστώνουν οι ειδικοί του κλάδου, η οικονομική κρίση δεν φαίνεται να επηρεάζει την κατανάλωση βιολογικών τροφίμων. Οι καταναλωτές αυτών των προϊόντων είναι κυρίως γυναίκες που έχουν καθαρό οικογενειακό μηνιαίο εισόδημα πάνω από 2.500 ευρώ και οι οποίες ανήκουν, κατά τους ερευνητές της αγοράς, στους «LOHAS» (συντομογραφία για όσους ακολουθούν το «Lifestyle of Ηealth and Sustainability»). Δηλαδή, στην «καλή» πελατεία εκείνη που θεωρεί ότι για την υγεία και τη βιολογική διατροφή αξίζει να δαπανήσει κανείς κάτι παραπάνω.

kathimerini

::Taste Advisor news:: Έτοιμο το "Πασχαλιάτικο" 8o τεύχος!!!

http://2.bp.blogspot.com/_q8FbS37BnKE/S18hhjG2QII/AAAAAAAAAIs/mHDHKRyKI2k/S1600-R/logo-taste-advisor.png
Πάσχα των Ελλήνων. Η μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας. Αναστάσιμη Γιορτή. Φέτος μας έφτασε πολύ νωρίς μαζί με την άνοιξη. Μια άνοιξη και μια ανάσταση που όλοι χρειαζόμαστε και όλοι προσδοκούμε.

Σας προτείνουμε:

• Μαγειρίτσα αποκλειστικά ελληνική !

• Αρνάκι στο φούρνο σας !

• Fume’ Αμπελώνες Βασιλείου, με άρωμα βανίλιας και βουτύρου !

• Νεμέα Βασιλείου, με αρώματα από αγριολούλουδα, δαμάσκηνο και κεράσι !


Καλό Πάσχα ! Καλή Ανάσταση!

Κατεβάστε το 8ο τεύχος του Taste Advisor :http://public.me.com/tasteadvisor

::ovelias news:: Με Έξι Ευρώ τα αρνιά και Επτά Ευρώ τα κατσίκια ΄΄σφάζουν΄΄ στη Βόρειο Ελλάδα.

΄΄Πυρετός΄΄ επικρατεί στα σφαγεία της Βορείου Ελλάδος με τους κτηνοτρόφους να ΄΄παίρνουν΄΄ 6 ευρώ το κιλό για το αρνάκι και 7 Ευρώ το κιλό για το κατσικάκι . Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του Agroschannel , χιλιάδες.......(Δείτε τις φωτογραφίες)

αμνοερίφια σφάζονται καθημερινά στα Ελληνικά σφαγεία και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων στη Βόρειο Ελλάδα , τα Ελληνικά αμνοερίφια θα φτάσουν στο τσιγκέλι γύρω στα 12 Ευρώ .

Πηγή: agroschannel.gr

::dairy news::Ενίσχυση του τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων

Την ιδέα του να παρουσιάσει εντός του 2010 δέσμη νομοθετικών μέτρων για τη βελτίωση της λειτουργίας του τομέα των γαλακτοκομικών, μην περιμένοντας τα αποτελέσματα των συζητήσεων σχετικά με το μέλλον της ΚΑΠ μετά το 2013, επιβεβαίωσε ο Επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης Dacian Cioloş, κατά την διάρκεια του συνεδρίου «Ποιο είναι το μέλλον για το γάλα;», που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 26 Μαρτίου.

Μιλώντας σε περισσότερους από 400 αντιπροσώπους της εφοδιαστικής αλυσίδας των γαλακτοκομικών προϊόντων καθώς και εμπλεκόμενους από τον πολιτικό και διοικητικό τομέα, ο Επίτροπος υπενθύμισε την πολύ μεγάλη περσινή κρίση του γαλακτοκομικού τομέα. «Σιγά-σιγά, έχουμε διόρθωση της κατάστασης, χάρη τα διαχειριστικά μέτρα της αγοράς που χρησιμοποιούνται όπως η παρέμβαση και η ιδιωτική αποθεματοποίηση, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σημασία των άμεσων ενισχύσεων για τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος» τόνισε ο Επίτροπος.

Ο Επίτροπος επανέλαβε επίσης ότι οι ποσοστώσεις δεν αποτελούν λύση για το μέλλον του τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων μετά το 2015. «Εν ολίγοις, για μια νέα κατάσταση, χρειαζόμαστε νέους μηχανισμούς που ταιριάζουν στις νέες συνθήκες και τις φιλοδοξίες της πολιτικής μας» είπε ο κ. Cioloş, ενώ έκανε έκκληση για ένα αειφόρο προσανατολισμό προς την αγορά, με εργαλεία καταπολέμησης της ακραίας αστάθειας των τιμών, αλλά που δεν θα είναι κατά της φυσικής εξέλιξης των αγορών.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά την εναρκτήρια ομιλία του, ο Επίτροπος επανέλαβε την ανάγκη να υποβάλει πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της λειτουργίας του τομέα των γαλακτοκομικών. «Θα λάβω υπόψη τις συστάσεις της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου για το γάλα, τον Ιούνιο. Έτσι θα έχουμε μια συζήτηση σχετικά με τις συστάσεις στο Συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας τον Ιούλιο και ελπίζω να είμαι σε θέση να παρουσιάσω μια δέσμη νομοθετικών μέτρων από το τέλος του έτους», είπε. «Χρειαζόμαστε άμεσα και μακροπρόθεσμα μέτρα» εξήγησε.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με το είδος των μέτρων που θα προτείνει, ο Επίτροπος είπε ότι θα περιμένει τις συστάσεις της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου. «Τίποτα δεν αποκλείεται για την ώρα. Ωστόσο, δεν θα είναι δημοσιονομικά μέτρα, αλλά κανονιστικά μέτρα» τόνισε.

Πηγή:paseges.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr