http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::food industry news:: Επιθετική εμπορική πολιτική από τα Carrefour



Επιθετική εμπορική πολιτική από τα Carrefour

Συνεχίζει και εντείνει την επιθετική της εμπορική πολιτική η αλυσίδα Carrefour, επιδιώκοντας να κερδίσει επιπλέον μερίδια αγοράς εν μέσω ύφεσης, προσφέροντας παράλληλα σημαντικές «ανάσες» στους καταναλωτές.

Η αρχή έγινε με την καμπάνια που ξεκίνησε εδώ και δύο περίπου εβδομάδες, υπό το κεντρικό μήνυμα «Κάθε μέρα κάτι θετικό», η οποία αποτελείται από σειρά TVC’s με πρωταγωνιστές χαρούμενα πρόσωπα καταναλωτών, τους οποίους η Carrefour ενημερώνει ότι «φροντίζει να ψωνίζουν φθηνότερα κάθε μέρα». Χθες, η αλυσίδα Carrefour προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, καθώς με νέα καμπάνια ενημερώνει για μια σημαντική προωθητική ενέργεια που ξεκινά άμεσα. Η ενέργεια αυτή αφορά σε διαγωνισμό κατά τον οποίο κάθε μέρα 2000 καταναλωτές των Carrefour κερδίζουν τα ψώνια της εβδομάδας.

H καμπάνια ξεκίνησε χθες Κυριακή 9 Μαΐου, με τηλεοπτικό σποτ διάρκειας 19 sec, το οποίο τελεί υπό τον κεντρικό μήνυμα «Κάθε μέρα κάτι θετικό». Tις επικοινωνιακές ενέργειες της αλυσίδας Carrefour επιμελείται η Publicis.

Στελέχη της αγοράς τόνισαν στο Daily Fax ότι η κίνηση αυτή της Carrefour αναμένεται να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τη θέση της στην αγορά των αλυσίδων super markets, ενώ αντίστοιχες κινήσεις θα πρέπει να εξετάσουν και άλλες αλυσίδες του κλάδου, αφού «τώρα είναι μια σημαντική ευκαιρία». Θα πρέπει δε να σημειωθεί, ότι ανάλογες κινήσεις εξελίσσει αυτή την περίοδο και η ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω του «ΑΒ Φθηνόπολις», προγράμματος που περιλαμβάνει σημαντικές εκπτώσεις σε είδη πρώτης ανάγκης. Την επικοινωνία της ΑΒ Βασιλόπουλος επιμελείται η Spot JWT.

Marketing Week Online

::folive oil news:: Χάνουν το «παιχνίδι» στο λάδι οι Ισπανοί


Σ’ έναν απλό… «συγγενή» της παγκόσμιας αγοράς ελαιολάδου, παρά την ποσότητα – μαμούθ, που παράγει κάθε χρόνο, τείνει να εξελιχθεί η Ισπανία, καθώς φαίνεται να μένει εκτός «παιχνιδιού» όσον αφορά κυρίως το ποιοτικό ελαιόλαδο. Το μοντέλο του low cost λαδιού, το οποίο και προωθεί τα τελευταία χρόνια, οδηγείται σε αποτυχία, συμπαρασύροντας και τον παραγωγό που πληρώνει τη «νύφη».

Νέα δεδομένα και ανατροπές στους όρους, με τους οποίους διεξάγεται το «παιχνίδι» της εμπορίας του ελαιολάδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαμορφώνονται μέσα στο 2010, καθώς μεγάλες επιχειρήσεις αλλάζουν χέρια «εν μία νυκτί» και η Ελλάδα αφήνει πίσω... αρκετά την Ισπανία κυρίως όσον αφορά στις τιμές παραγωγού.

Σύμφωνα με πληροφορίες μεγάλος ισπανικός όμιλος προχώρησε σε πώληση του 51% των επιχειρήσεων παραγωγής και εμπορίας ελαιολάδου στο Μαρόκο, στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής του για σταδιακή εκποίηση περουσιακών του στοιχείων.

Θυμίζουμε ότι πέρσι τέτοια εποχή, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα και πληροφορίες της ελληνικής πρεσβείας στη Ρώμη, το Διοικητικό Συμβούλιο της Sos Cuetara, η οποία σημειωτέον αποτελεί την ηγέτιδα εταιρεία στην εμπορία του ελαιολάδου, καθώς διακινεί το 22%, περίπου, της παγκόσμιας αγοράς (50% της ιταλικής αγοράς, 25% της ισπανικής, 20% του Καναδά και 19% της αχανούς αγοράς των ΗΠΑ), απέπεμψε τον πρόεδρο και το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, με την κατηγορία της εικονικής διαπραγμάτευσης μετοχών της στο ισπανικό χρηματιστήριο.

Η ισπανική εταιρεία, μετά τις επενδύσεις στην Ιταλία το 2008 δημιούργησε υποχρεώσεις ύψους περίπου 1,3 δις δολαρίων, λόγω δε της διεθνούς οικονομικής κρίσης, αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα έναντι των πιστωτικών της ιδρυμάτων. Για το λόγο αυτό εξάλλου, προχώρησε στην πώληση στον ιταλικό όμιλο Mataluni, του ιταλικού εμπορικού σήματος "Dante", αντί του ποσού των 30 εκατ. ευρώ, με το οποίο διακινείται το 15% της αγοράς ελαιολάδου στην Ιταλία, ενώ ανακοινώθηκε η πρόθεση για την πώληση του 25% των μετοχών της Carapelli.

Οι εξελίξεις αυτές, σύμφωνα και με τα δημοσιεύματα, έθεταν σε αμφισβήτηση το μοντέλο της εμπορίας ελαιολάδου, που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια η Sos Cuetara, βασιζόμενο στο τρίπτυχο, της μείωσης του κόστους παραγωγής, της τυποποίησης του προϊόντος και σε εξαγορές εταιρειών και εμπορικών σημάτων.

Σημειώνεται ότι η χώρα μας δίνει μεγάλη έμφαση και προωθεί το ποιοτικό ελαιόλαδο, κάτι που σε κάθε ευκαιρία επαναλαμβάνουν τόσο οι εκπρόσωποι της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιολάδου και Ελιάς (ΕΔΟΕΕ), όσο και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Τον έλεγχο και την διαφάνεια της αγοράς, τόσο με καθιέρωση συστημάτων ιχνηλασιμότητας, όσο και με στοιχειώδεις κανόνες που θα πρέπει να επιβάλλει η πολιτεία για την ορθή λειτουργία των καταστημάτων λιανικών πωλήσεων, όπως η κατάργηση των πιστωτικών τιμολογίων.

Οι τιμές παραγωγού

Την αλλαγή σκηνικού στον τομέα του λαδιού αντικατοπτρίζει πλήρως η κατάσταση της ευρωπαϊκής αγοράς, όπου η Ελλάδα «ανεβαίνει» σταδιακά. Έτσι ήδη ο παραγωγός απολαμβάνει τιμές κάτι παραπάνω από 20% αυξημένες, σε σχέση με το 2009, την ίδια ώρα που οι τιμές στην Ισπανία κατρακυλούν.

paseges.gr

::food news::Φορέας για την εξωστρέφεια του κλάδου τροφίμων.


Φορέας για την εξωστρέφεια του κλάδου τροφίμων

Ένας νέος φορέας στον κλάδο των τροφίμων λαμβάνει «σάρκα και οστά», καθώς το ερχόμενο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιήσει την πρώτη επίσημη εκδήλωση του ο Σύνδεσμος Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων και Ποτών του Εξωτερικού (Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.Π.Ε.).

Ο Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.Π.Ε. δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου τροφίμων- ποτών να έλθουν σε επαφή με τους Έλληνες εισαγωγείς και διανομείς τροφίμων και οίνου και να γνωρίσουν τις δυνατότητες προώθησης των προϊόντων τους σε αγορές του εξωτερικού. Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν 37 ελληνικές εταιρείες τροφίμων και οίνου και θα την επισκεφτούν 30 ελληνικές εταιρείες εισαγωγείς- διακίνησης τροφίμων και ποτών από την Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Αυστρία, Δανία, Τσεχία, Σλοβακία και Ρωσία.

Marketing Week Online

::food industry news::Συνεργασία Συγκροτήματος Μακεδονία με Μασούτη


Συνεργασία Συγκροτήματος Μακεδονία με Μασούτη

Το Δημοσιογραφικό Συγκρότημα Μακεδονία, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής του ευθύνης, και με στόχο να συμβάλει στην ανάδειξη θετικών πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, πραγματοποιεί με τον όμιλο Μασούτη προωθητική ενέργεια για το Μάιο.

Η ενέργεια αφορά στην προσφορά στους αναγνώστες της εφημερίδας Μακεδονία της Κυριακής δύο κουπόνια αγορών από τα καταστήματα λιανικής του ομίλου Μασούτης, συνολικής αξίας 6 ευρώ, τα οποία και θα έχουν δικαίωμα να τα εξαργυρώσουν αγοράζοντας προϊόντα αξίας τουλάχιστον 30 ευρώ για κάθε κουπόνι, πετυχαίνοντας μέγιστη έκπτωση 10%.

Marketing Week Online
marketingweek.gr

::food news:: Ακατάλληλα τρόφιμα δέσμευσε το ΥΠΑΑΤ

Σε συνέχεια των ελέγχων που διενεργεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην εσωτερική αγορά αλλά και στα σημεία εισόδου της χώρας για την προστασία της υγείας των καταναλωτών και της ασφάλειας των τροφίμων, εντοπίστηκαν φορτία μη ασφαλή και ακατάλληλα για κατανάλωση.

«Οι υπηρεσίες του Υπουργείου βρίσκονται σε ετοιμότητα και διαρκή επαγρύπνηση σε όλα τα σημεία της Επικράτειας προκειμένου να εντοπίσουν τα προϊόντα εκείνα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Οι καταναλωτές οφείλουν να απολαμβάνουν ασφαλών και ποιοτικών τροφίμων που να ανταποκρίνονται στα υψηλά ποιοτικά στάνταρ που έχουμε θέσει ως Πολιτεία» ανέφερε σε δήλωση της η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή.

Ενώ ο υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης, τόνισε ότι «οι έλεγχοι συνεχώς ενισχύονται και συντονίζονται με πιο ολοκληρωμένο τρόπο».

Πιο συγκεκριμένα, απαγορεύτηκε η εισαγωγή και δόθηκε εντολή για επιστροφή, απόσυρση ή και καταστροφή των ακόλουθων φορτίων:
· 11 τόνοι κρέατος βοοειδών σε ψύξη, προέλευσης Ουρουγουάης, εξαιτίας απουσίας πρωτότυπου κτηνιατρικού πιστοποιητικού.
· 25 τόνοι φιστίκια με κέλυφος, προέλευσης Ιράν, εξαιτίας ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 19,5 τόνοι αμύγδαλα χωρίς κέλυφος, προέλευσης ΗΠΑ, εξαιτίας προσβολής από έντομα.
· 111 κιλά καρποί Ogbono, προέλευσης Νιγηρίας, εξαιτίας ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 18 τόνοι κονσερβών ανανά σε σιρόπι, προέλευσης Ταϊλάνδης, εξαιτίας εμφανών αλλοιώσεων της εσωτερικής επιφάνειας των δοχείων.
· 2,5 τόνοι κουκουνάρι, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας παρουσίας σαλμονέλας.
· 2,5 τόνοι πιπεριές, προέλευσης Ιορδανίας, εξαιτίας ανίχνευσης φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 4,4 τόνοι φασολάκια, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 1,1 τόνοι φασολάκια, προέλευσης Ιορδανίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 6,3 τόνοι αμπελόφυλλα σε άλμη, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 271 τόνοι σκληρού σίτου βιολογικής παραγωγής, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια και φυτοπροστατευτικών προϊόντων που έχει ανακληθεί η έγκριση κυκλοφορίας τους.
· 250 κιλά πιπεριές, προέλευσης Συρίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 38 τόνοι σουσάμι, προέλευσης Αιθιοπίας, εξαιτίας παρουσίας σαλμονέλας.
· 80 τόνοι σταφίδα, προέλευσης Κίνας, εξαιτίας αλλοιώσεων από έντομα και μη αναγραφής της χώρας προέλευσης.
· 32 τόνους ελιές μαύρες, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας προσβολής από δάκο και αλλοίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών.
· 35 τόνοι αραχίδες, προέλευσης Κίνας, εξαιτίας ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 7 τόνοι βερύκοκα αποξηραμένα, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας ανίχνευσης θειωδών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
· 36 τόνοι σταφίδες, προέλευσης Κίνας, εξαιτίας αδυναμίας ταυτοποίησης των φορτίων.

Παράλληλα, μετά από γνωστοποιήσεις στο Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης για τις Ζωοτροφές και τα Τρόφιμα (RASFF) αλλά και πληροφορίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δόθηκε εντολή στις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για διενέργεια δειγματοληψιών και ελέγχους αποξηραμένων μούρων Goji προέλευσης Κίνας και σταφυλιών προέλευσης Ινδίας για την παρουσία υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων.

paseges.gr

::bio news:: Η αυτοκαταστροφή των βιολογικών προϊόντων

ImageΑνάπτυξη σε όλο τον κόσμο και αύξηση του μεριδίου, με ταυτόχρονη ένεση ρευστότητας σε μια περίοδο κρίσης στις αγορές. Είναι η εικόνα του κλάδου των βιολογικών τροφίμων και ποτών στο εξωτερικό.

Αναξιοπιστία, έλλειψη οργάνωσης και ελέγχων, έλλειψη ανταγωνιστικότητας και υψηλό ποσοστό εισαγωγών, απώλεια μεριδίου αγοράς, ολιγοπωλιακό εμπορικό σύστημα διανομής και υψηλές τιμές. Είναι η εικόνα του κλάδου των βιολογικών τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Πώς φτάσαμε μέχρι εδώ όταν τη δεκαετία του ’90 η Ελλάδα παρουσίαζε μοναδικές προοπτικές ανάπτυξης στη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία;

Η ευθύνη για την κίβδηλη ανάπτυξη της βιολογικής παραγωγής ανήκει σε όσους διαχειρίστηκαν το πρόγραμμα ενίσχυσης της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, που, όπως όλοι γνωρίζουμε, επιδοτεί τους βιοκαλλιεργητές και βιοκτηνοτρόφους, προκειμένου να αντισταθμίσει την απώλεια εσόδων που υφίστανται λόγω του υψηλότερου κόστους στην παραγωγή.

Ενώ στις άλλες χώρες αυτή η επιδότηση χρησίμευσε για τη μείωση της τιμής των προϊόντων στο ράφι και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, στην Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε για την αθρόα είσοδο στη βιολογική παραγωγή όλων όσων ήθελαν ένα πρόσθετο εισόδημα, χωρίς καμία συνείδηση για τον λόγο τον οποίο πρέπει να παράγουν με βιολογικές μεθόδους.

Υπάρχουν, βέβαια, και πολλές περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν πιστέψει στα βιολογικά προϊόντα και ξέρουν πώς να τα παράγουν προς όφελος του καταναλωτή. Είναι άλλωστε περιπτώσεις τις οποίες έχει στηρίξει και η Agrenda από τις σελίδες της, αλλά οι περισσότερες δεν παίρνουν καν επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση!

Ποιοι παίρνουν όλα αυτά τα χρόνια τις ενισχύσεις και γιατί; Σημαντικό ρόλο σε αυτό το κομμάτι παίζουν οι Οργανισμοί Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων και, φυσικά, κάποιος θα πει ότι δεν είναι όλοι το ίδιο… Όμως, αν θέλουν οι ίδιοι οι Οργανισμοί - ιδιαίτερα όσοι ενδιαφέρονται να έχουν ένα καλό όνομα - να τους εμπιστεύονται οι καταναλωτές, πρέπει να ξεσκεπάσουν όσους οργανισμούς φαίνεται ότι βλάπτουν την εικόνα του κλάδου βιολογικών τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα.

Η Agrenda μπορεί να διαχωρίσει τους οργανισμούς σε «καλούς» και «κακούς» βασιζόμενη στις πληροφορίες που έχει από τους ίδιους τους πιστοποιημένους παραγωγούς, αλλά η ελληνική πραγματικότητα μας έχει δείξει ότι όλα μπορούν να δικαιολογηθούν σε αυτή τη χώρα. Ένα πολύ απλό παράδειγμα είναι συγκεκριμένος Οργανισμός, ο οποίος μέχρι πριν από δύο χρόνια περίπου δημοσίευε ευρέως μέχρι και πόσους παραγωγούς «έπιασε» στον έλεγχο να μην ακολουθούν τους κανόνες της βιολογικής γεωργίας, πόσους δειγματοληπτικούς ελέγχους έκανε και πόσους παραγωγούς αναγκάστηκε να «διαγράψει».

Μετά όμως το «σούσουρο» που δημιουργήθηκε με τους ελέγχους από τον ΟΠΕΓΕΠ-Agrocert και τις παρατυπίες που φημολογείται ότι διαπιστώθηκαν, κανένας δεν δημοσιεύει τέτοια αποτελέσματα αυτό-ελέγχων. Και όχι μόνο αυτό, ποτέ δεν μάθαμε στ’ αλήθεια τι ειπώθηκε στους τελευταίους ορόφους της Αχαρνών 2 και τελικά αποσιωπήθηκε το θέμα, με συνέπεια σχεδόν να περιέλθει σε αχρηστία ο μηχανισμός ελέγχου του ΟΠΕΓΕΠ-Agrocert, του υποτιθέμενα πιο αρμόδιου οργανισμού να ελέγχει τους Οργανισμούς Πιστοποίησης. Ήταν πολιτική απόφαση; Έγινε σε συνεννόηση με τους Οργανισμούς; Το ζήτησαν οι ίδιοι οι οργανισμοί; Και γιατί η τότε πολιτική ηγεσία δέχτηκε να σιωπήσει;

Σήμερα, έρχεται «φρέσκο αίμα» Οργανισμών Πιστοποίησης, οι οποίοι ουσιαστικά ακόμα δεν έχουν δουλειά και περιμένουν να ανοίξει το περιβόητο πρόγραμμα του «Αλέξανδρος Μπαλτατζής». Πόσα λειτουργικά έξοδα «τρέχουν» γι’ αυτές τις νεοσύστατες εταιρείες τα τελευταία τρία χρόνια και πόσο θα χρειαστεί να αντισταθμίσουν τις απώλειές τους χρεώνοντας ανάλογα τις πιστοποιήσεις στους νέους βιοκαλλιεργητές, που θα θελήσουν να εισέλθουν στο πρόγραμμα.

Το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ μόνο ερωτηματικά προκαλεί σε αυτή τη φάση και προστίθενται κι άλλα στην πορεία, όπως α) ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που η ελληνική βιοκτηνοτροφία δεν έχει «περπατήσει»; Και β) γιατί δικαιούχοι του προγράμματος βιολογικής κτηνοτροφίας ζητάνε συνεχώς από τους παραγωγούς βιολογικού καλαμποκιού, από τους οποίους προμηθεύονται πιστοποιημένη ζωοτροφή, να γράφουν μεγαλύτερες ποσότητες στα τιμολόγια πώλησης;

Κάποιοι πρέπει να απαντήσουν σε όλα αυτά και έπειτα να δούμε αν χρειάζεται η ελληνική βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία την κρατική ενίσχυση ή μήπως το μοναδικό της μειονέκτημα που την καθιστά απόλυτα αναξιόπιστη και ασύμφορη για τον συνεπή βιοκαλλιεργητή είναι η παντελής έλλειψη κρατικού ελέγχου;

agronews.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr