http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Νηστίσιμη Ρυζόπιτα από τη "γιαγιούλα μας"...στη Νάουσα.


Επειδή εμείς είμαστε καλά παιδάκια και νηστεύουμε ενόψει Χριστουγέννων, παραγγείλαμε πιτούλα Ρυζόπιτα από τη γιαγιάκα μας στη Νάουσα. Έφθασε σε δύο μερούλες αλλά ήταν μούρλια...την τσακίσαμε τα γομάρια!!!

Παραδοσιακή νηστίσιμη γλυκιά πίτα της Νάουσας, φτιαγμένη με χειροποίητο φύλο.




Η καλή γιαγιάκα μας έστειλε και μαρμελάδα κυδώνι για το breakfast, γιατί μας λέει ότι εμείς οι νέοι πρέπει να τρώμε ένα "πλούσιο" πρωινό όταν σηκωνόμαστε από τον ύπνο μας...

Αχ βρε γιαγιάκα πως μας κακομαθαίνεις...



Σε λίγες μέρες η γιαγιάκα θα μας στείλει και άλλα φοβερά προϊόντα... αφού μας αγαπάει πολύ!!!

Εσείς, ωστόσο, κάνετε αμέσως την παραγγελία σας στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Συνταγή της γιαγιάς
εργαστήρι παραδοσιακών γεύσεων


2ο χλμ Νάουσας - Βέροιας
Κόμβος Εσπερίδων, 592 00 Νάουσα
Τηλ: 2332026326
Fax : 2332052173
Σε ευχαριστούμε γιαγιάκα...

Συρρικνώθηκε ο τζίρος από το αλκοόλ.

ΠΤΩΣΗ 10% ΓΙΑ ΤΟ 2009, ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΑ ΠΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ - ΤΟ ΤΣΙΠΟΥΡΟ ΝΙΚΗΣΕ ΤΑ ΠΟΤΑ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ



ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ εξακολουθούν να το «τσούζουν», με τη διαφορά ότι όλο και περισσότεροι προτιμούν να τσουγκρίζουν τα ποτήρια στο σπίτι και όχι στα μαγαζιά όπως παλιότερα.
Ετσι, οι εταιρείες εμπορίας αλκοολούχων ποτών, ύστερα από δύο χρονιές (2007-2008) στασιμότητας του τζίρου, περιμένουν φέτος η χρονιά να κλείσει με πτώση 10%. Αναμένουν για το 2010 νέα πτώση εξαιτίας της κρίσης και της επικείμενης αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης.
Τα «σκληρά»
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, πάντως, η Ελλάδα αν και δεν βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη με βάση την κατά κεφαλή κατανάλωση αλκοόλ, κατέχει πανευρωπαϊκά τα «σκήπτρα» στα «σκληρά» ποτά. Το 21% των Ελλήνων δηλώνει ότι προτιμά αλκοολούχα όπως το τζιν, τη βότκα και το ουίσκι (από έρευνα της εταιρείας GFK).
Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ εκείνο χωρών όπως η Γερμανία (2%), η Σουηδία (8%), το Βέλγιο (4%) και η Αγγλία (7%). Γενικά στην Ευρώπη κατά μέσο όρο μόνο το 9% προτιμά τα «σκληρά» ποτά.
* Φέτος και τα δύο κανάλια διανομής και εμπορίας αλκοολούχων -επιτόπια κατανάλωση (μπαρ κ.λπ.) και off-trade (σπίτι)- κινούνται πτωτικά. Η υποχώρηση όμως στα κέντρα διασκέδασης είναι περίπου 20%, ενώ στα σουπερμάρκετ και τις κάβες μόλις 5%. Αποτέλεσμα, η αναλογία μεταξύ των δύο καναλιών να υπολογίζεται ότι είναι πλέον 60% επιτόπια και 40% off-trade, από 65%-35% που ήταν πέρυσι. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι λόγω της οικονομικής κρίσης πολλοί έκοψαν τις εξόδους στα κέντρα διασκέδασης και ήπιαν τα ποτά τους φέτος στο σπίτι. Αλλωστε, αυτό είχε προβλεφθεί, όταν το 83% των Ελλήνων απαντούσε σε έρευνες ότι θ' αντιμετωπίσει την κρίση «κόβοντας» από τις εξόδους για διασκέδαση.
**Αυτό που επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς αλκοολούχων ποτών είναι ότι η οικονομική συγκυρία «φρέναρε» σημαντικά και την αγορά των λεγόμενων deluxe ετικετών, δηλαδή των ποτών εκείνων «πολυτελείας», κόστους 40 ευρώ και άνω ανά φιάλη.
Πολλοί από εκείνους που τους είχαν δώσει ώθηση τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της κρίσης επέστρεψαν στα πιο συνηθισμένα σήματα των 12-15 ευρώ.
**Σημαντική άνοδος στις πωλήσεις υπάρχει στο τσίπουρο, το οποίο έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια την προτίμηση και των νεότερων σε ηλικία καταναλωτών. Σε αυτό βοήθησε και η... μόδα με τα λεγόμενα «τσιπουράδικα» και «ρακομελάδικα», τα οποία φυτρώνουν σαν μανιτάρια, αποσπώντας σημαντικό μερίδιο πελατείας από τα μπαρ. Το πρόβλημα, όμως, για τις εταιρείες του κλάδου είναι ότι δεν μπορούν να «μετρήσουν» πόση είναι η αύξηση αυτή, αφού το τσίπουρο παράγεται κυρίως στην επαρχία για «ίδια χρήση» και απαλλάσσεται από τον ΕΦΚ.
Μάλιστα, επειδή το τσίπουρο έχει κερδίσει μικρό μερίδιο και από το ούζο, στα στατιστικά που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες εμφανίζεται μικρή πτώση (6%) στην κατηγορία «ούζο-τσίπουρο» κατά την τελευταία πενταετία.
Απώλειες στο ουίσκι
**Το ουίσκι παραμένει ο «βασιλιάς» των αλκοολούχων, με μερίδιο αγοράς περίπου 40%. Ο «βασιλιάς», πάντως, είναι αποδυναμωμένος σε σχέση με την προηγούμενη πενταετία, αφού τα λεγόμενα «λευκά» ποτά (βότκα, τζιν, ρούμι, τεκίλα) έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 25%, από 20% το 2004. Αυτό το 5% που προσετέθη στα «λευκά» προέρχεται από τις απώλειες που είχε το ουίσκι. Τέλος, η κατηγορία «ούζο-τσίπουρο», παρά την πτώση, παραμένει ψηλά, με μερίδιο περίπου 23%.
ΑΥΞΗΣΗ 20% ΣΤΟΝ ΕΦΚ

Φορολογική μέθη

Την... «γκρίνια» των εταιρειών προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νέα αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα αλκοολούχα.
Σήμερα, σε μια φιάλη ουίσκι που πωλείται 13 ευρώ στο ράφι (70 cl στους 40 βαθμούς οινοπνεύματος) ο ΕΦΚ είναι υψηλότερος στην Ελλάδα σε σχέση με όλες τις μεσογειακές χώρες και αντιστοιχεί σε 3,81 ευρώ ανά φιάλη συν τον ΦΠΑ. Εάν προστεθεί και αυτός, οι συνολικοί φόροι που αντιστοιχούν σε μια φιάλη ουίσκι είναι 3,81 ευρώ συν ΦΠΑ 19%, δηλαδή 4,53 ευρώ ή αλλιώς το 35% της τελικής τιμής. Ο ΕΦΚ στα αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα είναι 1.362 ευρώ ανά εκατόλιτρο καθαρής αλκοόλης, ενώ στην Κύπρο 598 ευρώ, στην Ιταλία 800 ευρώ, στην Πορτογαλία 1.001 ευρώ και στην Ισπανία 830 ευρώ.
Στελέχη των εταιρειών υποστηρίζουν ότι αύξηση του φόρου κατά 20% προκαλεί μείωση πωλήσεων και άρα και απώλειες στον ΦΠΑ σε όλα τα επίπεδα της διανομής, και τελικά καταλήγει να αυξάνει τα έσοδα συνολικά κατά 3%. «Αυτό το είδαμε και με την φετινή αύξηση του ΕΦΚ κατά 20%, που προκάλεσε μεγάλη πτώση στις πωλήσεις», λένε οι ίδιοι.
Κατανάλωση
Περί τα 7 εκατομμύρια κιβώτια των 9 λίτρων είναι τα ποτά που καταναλώνονται στην Ελλάδα. Και όταν λέμε ποτά, εννοούμε ουίσκι, βότκα, τζιν κ.ά. Εξαιρούμε, δηλαδή, την μπίρα (47 εκατ. 9λιτρα) και το κρασί (30 εκατ. 9λιτρα). Από τα στοιχεία του προϋπολογισμού προκύπτει ότι το Δημόσιο θα εισπράξει το 2009 περί τα 350 εκατ. ευρώ από τον ΕΦΚ.

Οι μεγάλοι του κλάδου

Πάνω από το 50% του συνολικού τζίρου στο χώρο της εισαγωγής και εμπορίας αλκοολούχων ποτών πραγματοποιείται από μόλις πέντε εταιρείες, την ώρα που μελέτη της Hellastat δείχνει ότι στον κλάδο αυτό δραστηριοποιούνται τουλάχιστον 170.
Οι περισσότερες από τις τελευταίες, άλλωστε, είναι μικρές εταιρείες που ασχολούνται με το χονδρεμπόριο.
* Τις υψηλότερες πωλήσεις το 2008, αφαιρουμένου του ΕΦΚ, είχε η Diageo (Johnnie Walker, J&Β, Smirnoff, Cuervo, Baileys κ.ά.) με 212 εκατ. ευρώ έναντι 215 εκατ. ευρώ το 2007. Τα κέρδη της αυξήθηκαν από 12,7 εκατ. ευρώ το 2007 σε 16,02 εκατ. ευρώ το 2008.
* Ακολουθεί η Β. Σ. Καρούλιας (Cutty Sark, Jack Daniels, Grouse κ.ά.) με τζίρο 148 εκατ. ευρώ στη χρήση που έληξε στις 31/3/2009 (από 146 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση).
* Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Pernod Ricard Hellas (Chivas, Ballantine's, Jameson, Havana Club, Beefeater, ούζο Μίνι κ.ά.). Για τη χρήση που έκλεισε στις 30/6/2009 η εταιρεία εμφάνισε πτώση τζίρου και ισόποση... αύξηση κερδών. Από τα 82 εκατ. έπεσε στα 77,6 εκατ., αλλά, όπως προκύπτει από τις οικονομικές της καταστάσεις, υπήρξε σημαντικός περιορισμός στα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας και έτσι εμφάνισε τελικά κέρδη 10,3 εκατ. ευρώ, από 5,2 εκατ. ευρώ στη χρήση που είχε λήξει στις 30/6/2008.
* Η Αμβυξ (Grants, Jim Beam, Serkova, Ούζο 12), σε αντίθεση με τις άλλες εταιρείες που βλέπουν πτώση 10% στις πωλήσεις το 2009, εκτιμά ότι οι δικές της απώλειες ενδεχομένως να φτάσουν στο 30% κυρίως λόγω της απώλειας της Absolut Vodka από το «χαρτοφυλάκιό» της (στις αρχές του έτους, και έπειτα από διεθνή συμφωνία, η Pernod πήρε την Absolut και η Αμβυξ την Serkova). Τόσο το 2007 όσο και το 2008, ο τζίρος της ήταν σταθερός στα 60 εκατ. ευρώ.
* Ο τζίρος της Bacardi Hellas (που, εκτός από το ομώνυμο ρούμι, αντιπροσωπεύει το Dewars, το Martini κ.ά.) διαμορφώθηκε το 2008 πέριξ των 50 εκατ. ευρώ.

enet.gr

IFDTEX 2010: Διεθνής Έκθεση Τροφίμων - Ποτών- Τεχνολογίας

Η 23η IFDTEX 2010, θα πραγματοποιηθεί από 5 έως 8 Φεβρουαρίου 2010 στο νέο υπερσύγχρονο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο Metropolitan Expo.
Η έκθεση χωρίζεται σε 3 τομείς (Τρόφιμα- Ποτά- Τεχνολογία) οι οποίοι προβάλλονται στις αίθουσες του metropolitan με θεματική ταξινόμηση.
Αίθουσα 1 τομέας ποτών
Προβάλλονται όλα τα προϊόντα που ανήκουν στην κατηγορία των ποτών - ροφημάτων: καφές, αφεψήματα, αλκοολούχα, μπίρες, οίνοι, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων, εμφιαλωμένα νερά, παρελκόμενα καφέ, ξηροί καρποί, energy drink, σιρόπια καφέ, αποστάγματα.
Αίθουσα 2 Τομέας Τεχνολογίας
Βιομηχανικός εξοπλισμός, εξοπλισμός καταστημάτων και μαζικής εστίασης, χαρτικά απορρυπαντικά, βιομηχανική ψύξη, ψύξη μεταφορών, χημικά, βιομηχανικά αέρια, επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Αίθουσα 3 τομέας Τροφίμων
Κατεψυγμένη ζύμη, αλιεύματα, κρέας, προϊόντα κρέατος, γαλακτοκομικά, τυροκομικά, παραδοσιακά προϊόντα, επιτραπέζιες ελιές, ελαιόλαδο, προϊόντα catering, finger food, φαγητό ευκολίας, πρεσβείες, επιμελητήρια, σάλτσες, σούπες, αρτοποιία, ζαχαροπλαστική, βιολογικά προϊόντα, Α΄ ύλες τροφίμων, όσπρια, μεταποιημένα φρούτα και λαχανικά, φρέσκα φρούτα- λαχανικά.
Αξίζει να σημειωθούν τα στατιστικά της Έκθεσης όσων αφορά τις συμμετοχές αλλά και τους επισκέπτες της Έκθεσης, οι οποίοι αποτελούν το μεγαλύτερο επιχείρημα για συμμετοχή στην Έκθεση.

Στατιστικά Στοιχεία
Ποσοστά συμμετοχών ανά τομέα
Τρόφιμα  33,26 %
Ποτά         25,28%  
Τεχνολογία 18,68%
Παραδοσιακά Προίόντα 22,78%
Κατανομή επισκεπτών (επαγγελματιών, επιχειρηματιών, εμπορικών) ανά περιοχή.
Στο σύνολο των 37.000 επισκεπτών (Μ.Ο επισκεπτών στις 4 τελευταίες εμπορικές διοργανώσεις),

Αττική   44,85%
Περιφέρεια  39,25%
Εξωτερικό  15,9%
Ενώ το κοινό και οι καταναλωτές  αποτελούν  το 9% του συνόλου των επισκεπτών.

Ανάλυση επισκεπτών ανά κλάδο δραστηριότητας:
Μαζική εστίαση & αναψυχή    24%
Ξενοδοχεία                            17%
Χονδρεμπόριο                       11%
Λιανικό εμπόριο                     23%
Τροφοδοσίες – catering         14%
Αντιπροσωπείες                      8%
MALL- υπερμάρκετ                 3%

Η IFDTEX 2010 αποτελεί εγγύηση για την άρτια προβολή και την άμεση προώθηση των προϊόντων του χώρου, ενώ παράλληλα ανοίγει δρόμους για νέες και επικερδείς συνεργασίες.
plantmanagement.gr

Ακαθόριστες οι τιμές στο γάλα από «ΔΩΔΩΝΗ»!



Δύο εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα και ακόμη η γαλακτοβιομηχανία «ΔΩ­ΔΩΝΗ» δεν έχει καθορίσει τις τιμές γάλακτος που θα ισχύσουν για την τρέχουσα γαλακτοκομική περίοδο. Η καθυστέρηση οφείλεται στην δυσλειτουργία που παρουσιάζονται σε όλα τα επίπεδα της κυβερνητικής πολιτικής, - που έχει αφήσει και τη γαλακτοβιομηχανία ουσιαστικά χωρίς διοίκηση - αλλά το πλέον ανησυχητικό στοιχείο προέρχεται από την απάντηση της Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μπατζελή σε σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ιωαννίνων κ. Σταύρος Καλογιάννης, που παραπέμπει στην πρακτική του «βλέποντας και κάνοντας»...Για την ακρίβεια στην απάντησή της η κ. Μπατζελή, αναφέρει ότι «η τιμή παραγωγού των κτηνοτροφικών προϊόντων, όπως είναι το γάλα, τόσο στην ελληνική, όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά διαμορφώνεται κατ’ αρχή με βάση την προσφορά και τη ζήτηση».Ο κ. Καλογιάννης, σχολιάζοντας την απάντηση, σημειώνει ότι «βρίσκεται εκτός πραγματικότητας» και υπενθυμίζει ότι τα τελευταία δύο χρόνια η «ΔΩΔΩΝΗ» έδωσε την υψηλότερη τιμή σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ήτοι μεγαλύτερη από 45λεπτά/κιλό στους αγελαδοτρόφους και μεγαλύτερη από 1 ευρώ/λίτρο στους προβατοτρόφους.Καταλήγοντας ο βουλευτής χαρακτηρίζει δικαιολογημένη την ανησυχία των κτηνοτρόφων για τις καθυστερήσεις λήψης αποφάσεων, προσθέτοντας ότι είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να υποστούν απώλειες στο εισόδημά τους.
Sportime.gr 11/12/2009 10:13:00

Blueberries…το «ελιξίριο της νεότητας».


Στέφανη Μιχαηλίδου

Με όραμα τη διάθεση προϊόντων ανώτερης ποιότητας και διατροφικής αξίας στον κύπριο καταναλωτή, το Αιθέριο διευρύνει την γκάμα των βιολογικών του προϊόντων με τα γνωστά blueberries, (βατόμουρα ή μύρτιλα), με πολλαπλές διατροφικές ιδιότητες και φαρμακευτικές χρήσεις.   Από το γεγονός ότι είναι φτωχά σε λίπος, νάτριο και θερμίδες, κατατάσσονται στην πρώτη βαθμίδα της υγιεινής διατροφής, γιατί συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού και τον προφυλάσσουν από πολλές ασθένειες, δικαίως δε θεωρείται ένα σύγχρονο  «ελιξίριο της νεότητας.

Η διάθεση του προϊόντος αυτού στην κυπριακή αγορά, έγινε δυνατή, σύμφωνα με τη διευθύντρια του Αιθέριο κα Αννη Λεβέντη  ύστερα από συνεργασία με τη μοναδική καινοτόμο φυτεία blueberries στον ελλαδικό χώρο,  που δημιουργήθηκε το 2005, από τον κ. Νικόλαο Παπουτσή.  Είναι, πρόσθεσε, φυτεία βιολογικής γεωργίας κάθετης επεξεργασίας, ώστε εκτός από το φρούτο να υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής μαρμελάδας, αποξηραμένων σε μύρτιλο κομπόστα, χυμό blueberry με ρόδι και τσάι blueberry. To Αιθέριο, ανέφερε, διαθέτοντας όλη την γκάμα των προϊόντων από μύρτιλο, συνεχίζει σταθερά τη διάθεση προϊόντων που προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό και το περιβάλλον.
Στο μεταξύ, επιστημονικές μελέτες προσθέτουν συνεχώς  νέα θαυματουργά χαρακτηριστικά στον καρπό αυτό, που είναι  πλούσιος σε βιταμίνες Α,C,E , Β- καροτίνη, ιχνοστοιχεία, κάλλιο, μαγνήσιο, φωσφόρο και φυτικές ίνες και μπορεί να συμβάλει: στην επιμήκυνση της ζωής, στην ανανέωση του οργανισμού, την πρόληψη αλλεργιών, εμφράγματος του μυοκαρδίου, αρτηριοσκλήρυνσης και διατήρηση της υγείας και της νεότητας.
Πιο αναλυτικά οι έρευνες αποδεικνύουν ότι  τα blueberries έχουν αντιοξειδωτικές και αντι-γηραντικές ιδιότητες, συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου, στην  ομαλή καρδιακή λειτουργία, (μειώνουν τη συγκέντρωση της «κακής» χοληστερόλης), στην ομαλή εγκεφαλική λειτουργία, (προστατεύουν από εγκεφαλικό), στην προστασία του ουροποιητικού συστήματος (μειώνουν τα βακτήρια που προκαλούν λοιμώξεις) και της όρασης  (βελτιώνουν  τη νυκτερινή όραση και αποτρέπουν την κούραση των ματιών).
Η γκάμα των προϊόντων από μύρτιλο διατίθεται στα καταστήματα  Αιθέριο Nature’s Bio Store (Αρχ Μακαρίου Γ 70, στη Λευκωσία  22-817181), Αιθέριο Express (Μαραθώνος 4Α, Μακεδονίτισσα  22-591511), Αιθέριο Express Αρμενίας 67Β, Ακρόπολη  22-518166). Επίσης στο Αιθέριο Express στη Λεμεσό Πέτρου Τσίρου 26Δ, Λεμεσός 25-736073 και στο Αιθέριο Express στη Λάρνακα Λεωφόρος Αρτέμιδος Μπλόκ Λειβαδιώτης 24-665165.
www.sigmalive.com
Έχουμε γράψει στο παρελθόν για το χυμό από την Δράμα που συνδυάζει blueberry με ρόδι, και παράγεται από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Δράμας.

http://foodandbeverage-gr.blogspot.com/2009/11/blueberry.html

Η μάχη τής ρακής.


Παγκόσμια εβδομάδα ρακιού -η τουρκική εκδοχή του ούζου- γιορτάζεται για τέταρτη χρονιά φέτος στην Τουρκία, με οινοπνευματικές συνάξεις που ξεκίνησαν το περασμένο Σάββατο στα ουζάδικα σε πολλές πόλεις της Τουρκίας.
Βλέπετε, η κατανάλωση αλκοόλ στην Τουρκία είναι μέσο ιδεολογικής αντιπαράθεσης! Το 2006 γιορτάστηκε για πρώτη φορά η «παγκόσμια εβδομάδα ρακιού» στην Τουρκία. Ο φετινός εορτασμός στην Κωνσταντινούπολη έγινε στο περίφημο Κούμκαπι (Κοντοσκάλι), γνωστό για τη γεμάτη ουζάδικα τεράστια αλάνα του. Μέχρι και ιστοσελίδα έχει η «παγκόσμια εβδομάδα». Είναι η www.dunyarakihaftasi.com. Υπάρχει και μία δεύτερη ιστοσελίδα που ειδικεύεται στην κατανάλωση ρακιού, η buyukkeyif.com (μεγάλο κέφι), η οποία αυτές τις μέρες έχει αφιερώματα για την «εβδομάδα». «Να 'μουν ψάρι σε μπουκάλι με ρακί»: ιδού ένα από τα «συνθήματα» των ουζοκαταναλωτών, παρμένο από ποίημα του κατ' εξοχήν ουζο...πνευματικού μακαρίτη ποιητή Ορχάν Βελί Κανίκ. Το Σάββατο, πρώτη μέρα της «εβδομάδας», η εφημερίδα «Τζουμχουριέτ» κυκλοφόρησε με μία ολοσέλιδη διαφήμιση του τουρκικού ούζου «Γενί Ρακί» στο οπισθόφυλλό της. Καμία άλλη εφημερίδα δεν είχε και δεν συνηθίζει να έχει τέτοιες διαφημίσεις στην Τουρκία. Και ερχόμαστε εδώ στην «ιδεολογική» διάσταση». Εδώ και χρόνια το ρακί, και γενικότερα το αλκοόλ, είναι από τα σημεία αντιπαράθεσης μεταξύ του χώρου των «ισλαμιστών» και αυτού των «κοσμικών». Ετσι οι προσκείμενες στο φιλοϊσλαμικό κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης δημοτικές αρχές, επιχειρούν να περιορίσουν την κατανάλωση, δημιουργώντας διάφορες «δυσκολίες» μπροστά στα εστιατόρια που προσφέρουν οινοπνευματώδη. Μέχρι και ιδεολογική διάκριση μεταξύ των καταναλωτών οινοπνεύματος μπορεί να κάνει κανείς στην Τουρκία, με βάση το είδος που πίνουν. Αυτοί που προτιμούν κρασί, τοποθετούνται στον χώρο των «ευρωπαϊστών», ενώ οι επιμένοντες στο ούζο, είναι πιο ανατολίτες...
ΑΡΗΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ
enet.gr

Βιβλίο μαγειρικής με 100 αυθεντικές συνταγές



Η ΗΒΗ Κλασσική χαρίζει βιβλίο μαγειρικής με 100 αυθεντικές συνταγές, με ατάκες & εικονογράφηση από Ελληνικό κινηματογράφο. Μπείτε στο www.iviworld.gr και δηλώστε συμμετοχή στον διαγωνισμό!

Εμείς πάντως...και οι 17...ζωή να έχουμε... δηλώσαμε!!!
Καλή μας επιτυχία...



Μπείτε, επίσης, στο www.pepsimax.gr και δηλώστε συμμετοχή για να κερδίσετε πρόσκληση για την avant premiere της ταινίας "Η Κληρονόμος"!!!

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr