http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::beer news:: Η μπίρα του Ferran Adrià δεν είναι σαν τις άλλες...

Χτες, 17 Μαρτίου, οι ανά τον κόσμο Ιρλανδοί γιόρτασαν την ημέρα του Αγίου Πατρικίου (St. Patrick's Day). Πρέπει να σας πω ότι με χαρά συμμετείχα κι εγώ στους εορτασμούς (μετά από πολλά χρόνια, τελευταία φορά ήταν στο Λονδίνο το 2000 νομίζω), σε ένα από τα λίγα αλλά καλά Irish Pubs της Αθήνας, με τη Guiness να ρέει ποτάμι, την Ιρλανδέζικη φολκ μουσική να παίζει στη διαπασών, και το κέφι στα κόκκινα!

Γι αυτό και το θεωρώ λίγο ιεροσυλία να σας μιλήσω σήμερα για μία Ισπανική μπίρα - αλλά θα το κάνω!... Γιατί αξίζει (να προσπαθήσω) να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία που ακούει στο όνομα Estrella Damm Inedit.

H Inedit είναι μία πρωτότυπη μπίρα, που θυμίζει σε πολύ μικρό βαθμό τις κλασικές μπίρες που βρίσκουμε σε μπαρ, ταβέρνες, ακόμα και στα περίπτερα. Πρόκειται για μία μπίρα που είναι φτιαγμένη για να συνοδεύει φαγητό, και συγκεκριμένα λεπτές και πολύπλοκες γεύσεις. Και βέβαια αυτό δεν είναι περίεργο, αφού η έμπνευση (και η υλοποίηση) της Inedit ανήκει στην ηγετική ομάδα του κορυφαίου εστιατορίου του κόσμου, του El Bulli στη Βαρκελώνη, υπό την καθοδήγηση του παγκοσμίως διάσημου chef Ferran Adrià.

Το μυστικό της Inedit (ή μάλλον ένα από τα μυστικά της) είναι ότι είναι αρωματισμένη με κόλιανδρο, φλούδα πορτοκαλιού και γλυκόριζα. Είναι από τις πραγματικά σπάνιες περιπτώσεις μπίρας (τουλάχιστον στη δική μου - όχι ιδιαίτερα εκτενή ομολογουμένως - εμπειρία) όπου έχουμε αρωματική πολυπλοκότητα στη μύτη, εξέλιξη αρωμάτων και γεύσεων στο στόμα και - πάνω απ' όλα - εντυπωσιακή επίγευση. Δεν είναι παράλογο να πούμε ότι μπορεί κανείς να την μεταχειριστεί (γευστικά) σχεδόν όπως ένα κρασί, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι εμπνευστές της συνιστούν να πίνεται σε ποτήρι λευκού κρασιού, ακριβώς για την καλύτερη έκφραση του αρωματικού της χαρακτήρα.

Η Inedit είναι μία μπίρα που συνοδεύει όμορφα μεγάλη ποικιλία πιάτων από εξωτικές κουζίνες, αλλά και γενικά πιάτα τα οποία χαρακτηρίζονται από πλούτο και πολυπλοκότητα αρωμάτων και γεύσεων. Από όσο ξέρω δεν εισάγεται (ακόμα τουλάχιστον) στην Ελλάδα, γι αυτό και δεν παραλείπω να την απολαμβάνω κάθε φορά που βρίσκομαι στην Ισπανία (όποτε μπορώ, φέρνω πίσω και κανένα μπουκαλάκι). Και σε περίπτωση που αναρωτιέστε πόσο μπορεί να κοστίζει μία τόσο μοδάτη, σχεδόν celebrity μπίρα, θα σας πω ότι η τιμή σερβιρίσματος της Inedit σε μπαρ στη Βαρκελώνη είναι κάτι παραπάνω από 4 ευρώ.

Στο video που ακολουθεί, ο Ferran Adrià και οι συνεργάτες του εξηγούν το σκεπτικό πίσω από την δημιουργία της Inedit.



Πηγή: in2life.gr

::bottled water news:: Αγορά εμφιαλωμένου νερού: Τα private labels «δείχνουν τα δόντια τους»!!!

http://elizabethcarroll.files.wordpress.com/2008/07/bottled-water.jpg

Τα private labels κατάφεραν μέσα σε 9 μόλις μήνες να διπλασιάσουν το μερίδιο αγοράς τους στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Η οικονομική κρίση ασκεί ισχυρές πιέσεις και στη συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο οι προσφορές και οι εκπτώσεις που κάνουν οι εταιρείες μείωσαν κάπως τις απώλειες.

Όσο οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης συνεχίζουν να είναι έντονες, η τακτική των προσφορών και των εκπτώσεων αναμένεται να διατηρηθεί, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό και ανακατεύοντας για άλλη μια φορά την «τράπουλα», χωρίς να είναι πλέον εύκολο να προβλέψει κανείς το ποιοι θα είναι οι νικητές και ποιοι οι ηττημένοι. Το 2009 ήταν η πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια, που η αγορά εμφιαλωμένου νερού «έκλεισε» με αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, υποχωρώντας κάτω από το μέγεθος των 1,25 δισ. λίτρων.

Η μείωση της τουριστικής κίνησης επηρέασε αρνητικά την κατανάλωση, ενώ κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί και φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγορά εμφιαλωμένου νερού την περίοδο 1996-2007 ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 10% (με κριτήριο τον όγκο αγοράς), ενώ την προηγούμενη χρονιά καταγράφηκε αύξηση 9%, με τη ζεστή αγορά να σημειώνει διψήφια ποσοστά αύξησης, με αποτέλεσμα ο όγκος στο σύνολο της αγοράς να αγγίξει τα 1,3 δισ. λίτρα.

Η τελευταία (12η) έκδοση της κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, μέλος του ομίλου της Global Finance, δίνει περισσότερο αναλυτικά την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.

Σύμφωνα με αυτή, 3 ήταν τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:
1. Yψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες διατίθενται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους, την αύξηση των πωλήσεών τους και την ενίσχυση του μεριδίου τους στην αγορά.
2. Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%.
3. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008 και ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Στα φυσικά μεταλλικά νερά το 72,5% της αγοράς
Πιο αναλυτικά, η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής τα τελευταία κυρίως χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για μη αλκοολούχα ποτά (εμφιαλωμένα νερά, χυμοί, αναψυκτικά light, ισοτονικά ποτά). Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση της τουριστικής κίνησης που εμφανίζονται στη χώρα μας μεταξύ των μηνών Απριλίου και Οκτωβρίου οδηγούν σε μεγαλύτερη ζήτηση για εμφιαλωμένα νερά. Επιπλέον, η ζήτηση επηρεάζεται θετικά και από την ανεπάρκεια ή ακαταλληλότητα του δικτύου ύδρευσης σε ορισμένες περιοχές της χώρας.

Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%. Το 2008 η κατανάλωση εμφάνισε αύξηση κατά 13,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008. Ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Μερίδια αγοράς εμφιαλωμένων νερών

Brands Δεκέμβριος 2009 (%) Ιανουάριος 2009 (%)
Ζαγόρι 22,2 22,1
Βίκος 12 10,9
Κορπή 12,7 12,8
Αύρα 7,8 9,1
Ήβη Λουτρακίου 6,7 7,8
Private labels 7,6 3
Λοιποί εμφιαλωτές 31 34,3

Πηγή: Στοιχεία εταιρειών


Ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών αποτελεί έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους της ευρύτερης βιομηχανίας τροφίμων-ποτών. Στον εξεταζόμενο κλάδο δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ολιγάριθμες μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες είτε ασχολούνται αποκλειστικά με την εμφιάλωση νερού, είτε δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών. Χαρακτηρίζεται δε, από έντονο ανταγωνισμό με αποτέλεσμα οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου να διαθέτουν υψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους από όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών, σε μια προσπάθεια αύξησης των πωλήσεών τους και ενίσχυσης του μεριδίου τους στην αγορά.

Σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί με την πάροδο των χρόνων σε ό,τι αφορά στις συσκευασίες των εμφιαλωμένων νερών. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε αντικατάσταση των συσκευασιών pvc από πιο ασφαλείς συσκευασίες τύπου ΡΕΤ, ενώ διευρύνεται η χρήση γυάλινων φιαλών του 1 lt, κυρίως σε χώρους μαζικής εστίασης. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η συσκευασία της γυάλινης φιάλης του 1 lt παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση στους χώρους μαζικής εστίασης τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, παρατηρείται ανοδική πορεία στην αγορά των ψυκτών εμφιαλωμένου νερού. Η ανάγκη για εύκολη και εύχρηστη πρόσβαση σε εμφιαλωμένο νερό στους χώρους εργασίας, οδήγησε ορισμένες μεγάλες εταιρείες του κλάδου στην εμφιάλωση νερού σε συσκευασίες των 5 lt, 10 lt και 18,9 lt, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την αναδυόμενη τάση.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η συνεχής άνοδος της τιμής του πετρελαίου δημιουργεί προβλήματα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών, καθώς επηρεάζει τόσο τις τιμές των υλικών συσκευασίας (PET - ως παράγωγο του πετρελαίου), όσο και το κόστος της μεταφοράς των προϊόντων τους σε όλη την Ελλάδα. Το κόστος μεταφοράς είναι ήδη αρκετά υψηλό, καθώς το νερό αποτελεί ένα βαρύ φορτίο με χαμηλή τιμή διάθεσης (μικρό ως εκ τούτου περιθώριο κέρδους), αποθαρρύνοντας έτσι και τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν εξαγωγές.

Όσο οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης συνεχίζουν να είναι έντονες, η τακτική των προσφορών και των εκπτώσεων αναμένεται να διατηρηθεί, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό και ανακατεύοντας για άλλη μια φορά την «τράπουλα», χωρίς να είναι πλέον εύκολο να προβλέψει κανείς το ποιοι θα είναι οι νικητές και ποιοι οι ηττημένοι. Το 2009 ήταν η πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια, που η αγορά εμφιαλωμένου νερού «έκλεισε» με αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, υποχωρώντας κάτω από το μέγεθος των 1,25 δισ. λίτρων.

Η μείωση της τουριστικής κίνησης επηρέασε αρνητικά την κατανάλωση, ενώ κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί και φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγορά εμφιαλωμένου νερού την περίοδο 1996-2007 ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 10% (με κριτήριο τον όγκο αγοράς), ενώ την προηγούμενη χρονιά καταγράφηκε αύξηση 9%, με τη ζεστή αγορά να σημειώνει διψήφια ποσοστά αύξησης, με αποτέλεσμα ο όγκος στο σύνολο της αγοράς να αγγίξει τα 1,3 δισ. λίτρα.

Η τελευταία (12η) έκδοση της κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, μέλος του ομίλου της Global Finance, δίνει περισσότερο αναλυτικά την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.

Σύμφωνα με αυτή, 3 ήταν τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:
1. Yψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες διατίθενται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους, την αύξηση των πωλήσεών τους και την ενίσχυση του μεριδίου τους στην αγορά.
2. Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%.
3. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008 και ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Στα φυσικά μεταλλικά νερά το 72,5% της αγοράς
Πιο αναλυτικά, η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής τα τελευταία κυρίως χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για μη αλκοολούχα ποτά (εμφιαλωμένα νερά, χυμοί, αναψυκτικά light, ισοτονικά ποτά). Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση της τουριστικής κίνησης που εμφανίζονται στη χώρα μας μεταξύ των μηνών Απριλίου και Οκτωβρίου οδηγούν σε μεγαλύτερη ζήτηση για εμφιαλωμένα νερά. Επιπλέον, η ζήτηση επηρεάζεται θετικά και από την ανεπάρκεια ή ακαταλληλότητα του δικτύου ύδρευσης σε ορισμένες περιοχές της χώρας.

Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%. Το 2008 η κατανάλωση εμφάνισε αύξηση κατά 13,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008. Ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Μερίδια αγοράς εμφιαλωμένων νερών

Brands Δεκέμβριος 2009 (%) Ιανουάριος 2009 (%)
Ζαγόρι 22,2 22,1
Βίκος 12 10,9
Κορπή 12,7 12,8
Αύρα 7,8 9,1
Ήβη Λουτρακίου 6,7 7,8
Private labels 7,6 3
Λοιποί εμφιαλωτές 31 34,3

Πηγή: Στοιχεία εταιρειών


Ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών αποτελεί έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους της ευρύτερης βιομηχανίας τροφίμων-ποτών. Στον εξεταζόμενο κλάδο δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ολιγάριθμες μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες είτε ασχολούνται αποκλειστικά με την εμφιάλωση νερού, είτε δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών. Χαρακτηρίζεται δε, από έντονο ανταγωνισμό με αποτέλεσμα οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου να διαθέτουν υψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους από όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών, σε μια προσπάθεια αύξησης των πωλήσεών τους και ενίσχυσης του μεριδίου τους στην αγορά.

Σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί με την πάροδο των χρόνων σε ό,τι αφορά στις συσκευασίες των εμφιαλωμένων νερών. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε αντικατάσταση των συσκευασιών pvc από πιο ασφαλείς συσκευασίες τύπου ΡΕΤ, ενώ διευρύνεται η χρήση γυάλινων φιαλών του 1 lt, κυρίως σε χώρους μαζικής εστίασης. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η συσκευασία της γυάλινης φιάλης του 1 lt παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση στους χώρους μαζικής εστίασης τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, παρατηρείται ανοδική πορεία στην αγορά των ψυκτών εμφιαλωμένου νερού. Η ανάγκη για εύκολη και εύχρηστη πρόσβαση σε εμφιαλωμένο νερό στους χώρους εργασίας, οδήγησε ορισμένες μεγάλες εταιρείες του κλάδου στην εμφιάλωση νερού σε συσκευασίες των 5 lt, 10 lt και 18,9 lt, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την αναδυόμενη τάση.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η συνεχής άνοδος της τιμής του πετρελαίου δημιουργεί προβλήματα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών, καθώς επηρεάζει τόσο τις τιμές των υλικών συσκευασίας (PET - ως παράγωγο του πετρελαίου), όσο και το κόστος της μεταφοράς των προϊόντων τους σε όλη την Ελλάδα. Το κόστος μεταφοράς είναι ήδη αρκετά υψηλό, καθώς το νερό αποτελεί ένα βαρύ φορτίο με χαμηλή τιμή διάθεσης (μικρό ως εκ τούτου περιθώριο κέρδους), αποθαρρύνοντας έτσι και τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν εξαγωγές.

Tα private labels από 3% έφτασαν το 7,6%
Ένα σήμα που ανήκει στις «μικρότερες» εταιρείες βρίσκεται στην πρώτη θέση των μεριδίων αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς. Με βάση αυτά λοιπόν, στο τέλος του 2009, στην κορυφή της συνολικής αγοράς ήταν η εταιρεία Χήτος ΑΕΒΕ με το Ζαγόρι και μερίδιο 22,2%, αυξημένο κατά 0,1% από τις αρχές του ίδιου χρόνου.

Φαίνεται, εξάλλου, ότι το Ζαγόρι βρίσκεται σε μια απόσταση ασφαλείας -όσο κι αν αυτή η έκφραση περιλαμβάνει μια έννοια «αυθαιρεσίας»- από το δεύτερο brand, που είναι το Κορπή της Nestle. Το μερίδιο του Κορπή ανερχόταν την ίδια περίοδο στο 12,7%, έναντι 12,8% στις αρχές του 2009. Σε απόσταση αναπνοής και στην 3η θέση, βρίσκεται το νερό Βίκος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, με μερίδιο 12%, αυξημένο κατά 1,1% από την αρχή του 2009.

Από εκεί και πέρα, στην 4η θέση βρίσκεται η Coca-Cola 3E με το Αύρα (7,8%) και στην 5η η PepsiCo -Ήβη με 6,7%. Και οι δύο εταιρείες φαίνεται ότι έχουν χάσει μερίδια σε σχέση με τις αρχές του 2009, σε ποσοστά -1,3% και -1,1% αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα, εκείνο που πρέπει να προσέξει κανείς είναι η πολύ μεγάλη άνοδος των private label εμφιαλωμένων νερών. Το μερίδιό τους από 3% στις αρχές του 2009 έφτασε στο 7,6% στο τέλος του. Και η τάση είναι ανοδική, αν και έχει περιοριστεί κάπως μετά τις προσφορές και εκπτώσεις των επώνυμων brands.

Νέο προϊόν από την PepsiCo-Ήβη
Παρά την ύφεση, οι επιχειρηματικές κινήσεις δεν λείπουν. Όπως αυτή που θέτει σε εφαρμογή η PepsiCo-Ήβη, η οποία αφορά στη δημιουργία δεύτερου brand στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού. Το εν λόγο project είχε παγώσει για μερικούς μήνες, ώστε να ολοκληρωθούν πρώτα οι αλλαγές στις οργανωτικές δομές του ομίλου διεθνώς, με την εξαγορά από την PepsiCo δύο εκ των μεγαλύτερων εμφιαλωτών της, της The Pepsi Bottling Group, Inc και της Pepsi Americas, Inc. Η επένδυση της PepsiCo-Ήβη στην αγορά νερού είναι ύψους 15 εκατ. ευρώ και η εταιρεία έχει προσδιορίσει την περιοχή όπου θα οργανώσει τη νέα πηγή της.

Σημειώνεται ότι πριν η PepsiCo-Ήβη αποφασίσει την ανωτέρω επένδυση, επιχείρησε να έλθει σε συμφωνία για την εξαγορά εταιρείας του κλάδου χωρίς όμως να καταλήξει θετικά στο εγχείρημά της, οπότε η διοίκηση έκρινε σκόπιμο να θέσει σε εφαρμογή τη δεύτερη εναλλακτική της, να δημιουργήσει δηλαδή ένα νέο brand στο εμφιαλωμένο νερό από μηδενική βάση. Το αναμενόμενο λανσάρισμα του νέου αυτού brand αναμένεται να αλλάξει για άλλη μια φορά τα δεδομένα στην αγορά, χωρίς ωστόσο αυτή τη στιγμή να μπορεί να προσδιορισθεί με ασφάλεια το μέγεθος και το βάθος της αλλαγής αυτής.

Οικονομικά στοιχεία: Τι λένε οι ισολογισμοί
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 21 επιχειρήσεων εμφιάλωσης νερού, για τη διετία 2007-2008. Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου προκύπτουν τα εξής:

Το σύνολο του ενεργητικού παρουσίασε αύξηση κατά 13,5% το 2008 η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των καθαρών παγίων αλλά και των απαιτήσεων. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος εμφανίζονται αυξημένες το 2008 κατά 15% περίπου, σε σχέση με το 2007. Αύξηση ποσοστού 13,6% παρουσίασε και το μικτό κέρδος την ίδια περίοδο.

Ωστόσο, η αύξηση των χρηματοοικονομικών δαπανών και των λοιπών λειτουργικών εξόδων οδήγησαν στη μείωση του συνολικού λειτουργικού αποτελέσματος κατά 30,8%. Από την άλλη πλευρά όμως, η σημαντική μείωση των μη λειτουργικών εξόδων οδήγησε στην αύξηση των συνολικών καθαρών κερδών (προ φόρου) κατά 11,2%.

Ζαγόρι: Κλειδί η εύστοχη επικοινωνία
Αν κάποιος θελήσει να μελετήσει την πορεία του εμφιαλωμένου νερού Ζαγόρι προς την κορυφή, εκτός από την ποιότητα του προϊόντος, αναμφίβολα δεν θα πρέπει να αγνοήσει και την επιτυχημένη επικοινωνιακή του πολιτική, η οποία ξεκίνησε στη νέα της μορφή με την καμπάνια στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Θοδωρής Ζαγοράκης, αρχηγός της εθνικής ομάδας που το 2004 κατέκτησε το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου.

Από εκείνη τη στιγμή και μετά, το Ζαγόρι ακολουθώντας εύστοχη εμπορική και επικοινωνιακή πολιτική κατάφερε με σταθερά βήματα να φτάσει στην κορυφή, έστω και αν δεν ανήκει σε κάποια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία. Μια από τις πλέον επιτυχημένες καμπάνιες για το Ζαγόρι ήταν εκείνη που δημιούργησαν πριν μερικούς μήνες η Ashley & Holmes και η Politics, στο πλαίσιο της συνεργασίας του brand με το Χαμόγελο του Παιδιού. 4 ήταν οι πρωταγωνιστές της καμπάνιας: Ο «Αχτύπητος Κωστάκης», η «Άγρυπνη Αννούλα», η «Ακούραστη Ελενίτσα» και ο «Αδιάβροχος Μάριος».

Πρόκειται για μια ξεχωριστή ενέργεια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, καθώς το Ζαγόρι χρηματοδοτεί τη στελέχωση της εθνικής τηλεφωνικής γραμμής για τα παιδιά SOS 1056, προκειμένου έμπειροι κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι, να βρίσκονται στη διάθεση του κοινού 24 ώρες το 24ωρο για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικό με το παιδί. Έτσι, με κεντρικό σκεπτικό ότι και η ίδια η επικοινωνία θα πρέπει να είναι ξεχωριστή, η Ashley & Holmes δημιούργησε μια καμπάνια με τεχνική animation, αισθητική κόμικ και κεντρικό μήνυμα «Κάποια παιδιά είναι ήρωες. Ας βάλουμε ένα τέλος στις περιπέτειές τους!».

Ουσιαστικά, πρόκειται για 4 διαφορετικές ιστορίες με κεντρικούς ήρωες τα παιδιά, που περιγράφουν τις καθημερινές περιπέτειές τους στο σπίτι με τους γονείς. Ο στόχος της καμπάνιας, πέρα από το να κάνει γνωστή τη νέα ενέργεια του νερού Ζαγόρι ήταν να ευαισθητοποιήσει γενικά το κοινό και ειδικά τους γονείς, σε θέματα συμπεριφορών απέναντι στα παιδιά και να τους παρακινήσει, σε περίπτωση που χρειάζονται βοήθεια να καλέσουν στη γραμμή 1056. Γι’ αυτό και η όλη επικοινωνία έκλεινε με το μήνυμα «Το νερό όλου του κόσμου, για τα παιδιά όλου του κόσμου». Για την υλοποίηση των χαρακτήρων και της ταινίας η Ashley & Holmes συνεργάστηκε με τη Le Spot και τους Play Studios, ενώ την πρωτότυπη μουσική έγραψε η Μαριέττα Φαφούτη.

www.marketingweek.gr

Marketing Week (T. 1282)

::food news:: 1,2 εκατομμύρια Ευρώ για την ΟΠ Κεράσι Κομοτηνής.

Εγκρίθηκε η τροποποίηση του σχεδίου αναγνώρισης της ομάδας παραγωγών «Α.Σ. Φρούτων και Λαχανικών Κεράσι Κομοτηνής – Ορεινή Ροδόπη » του Νομού Ροδόπης, για την περίοδο 2009/2010, με ποσό ενίσχυσης 1.256.685 €.Στο πλαίσιο του...... παραπάνω επενδυτικού προγράμματος τόνισε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης , Μιχάλης Καρχιμάκης έχουν εγκριθεί δράσεις όπως, εξοπλισμός επεξεργασίας – διαλογής - συσκευασίας κερασιού, ψυκτικοί θάλαμοι συντήρησης των παραγόμενων προϊόντων, δράσεις προώθησης των καλλιεργειών ακτινιδιάς, κερασιάς και σπαραγγιού, καθώς και μηχανολογικός εξοπλισμός που αφορά στην παραγωγική διαδικασία.

Πηγή: agroschannel.gr

::f&b marketing news::Η OgilvyOne ανέλαβε την online καμπάνια της Fischer!!!


Η OgilvyOne ανέλαβε την online καμπάνια της Fischer

Η Fischer καλεί τους φίλους της στο www.fischerbeer.gr να απαντήσουν σε τρεις ερωτήσεις για να συμμετάσχουν στον πρώτο από μία σειρά διαγωνισμών με έπαθλο ταξίδια στις μητροπόλεις του «Continental Lifestyle» στην Ευρώπη.

Για την επικοινωνία του διαγωνισμού σχεδιάστηκαν banners ενώ εστάλη και σχετικό newsletter στη βάση των φίλων της Fischer. Παράλληλα, ο διαγωνισμός επικοινωνείται από τη Fan Page στο Facebook και το Profile της Fischer στο Twitter αξιοποιώντας τη δυναμική των δύο μέσων για την προώθηση τoυ διαγωνισμού. Την καμπάνια έχει επιμεληθεί η OgilvyOne.

Πηγή: marketingweek.gr

::f&b news:: 11 εστιατόρια μέλη του ΣΕΤΕ βραβεύτηκαν στους Χρυσούς Σκούφους 2010

http://www.sete.gr/templates/default/images/logo.png

Σε μια λαμπρή εκδήλωση, την 15η Μαρτίου, στη «Μεγάλη Βρετανία», απονεμήθηκαν τα γαστρονομικά βραβεία «Χρυσοί Σκούφοι 2010». Με ιδιαίτερη χαρά δεχτήκαμε το γεγονός ότι 11 εστιατόρια μέλη του ΣΕΤΕ βραβεύτηκαν από τον κορυφαίο γαστρονομικό θεσμό που καθιέρωσαν το περιοδικό «αθηνόραμα» και ο οδηγός αξιολόγησης εστιατορίων και ξενοδοχείων «Alpha Guide».

Αξίζει πολλά συγχαρητήρια το εστιατόριο μέλος μας «Σπονδή» τόσο για το πρώτο βραβείο υψηλής γαστρονομίας όσο και για το βραβείο wine list τα οποία λαμβάνει για πολλοστή φορά στην ιστορία του θεσμού.
Επίσης, τα θερμά συγχαρητήρια μας στα εξής εστιατόρια μέλη μας που έλαβαν «Χρυσό Σκούφο» ή/και «Βραβείο Ελληνικής Κουζίνας» :
• Γαλάζια Ακτή ( «Grand Resort Lagonissi»)
• Γαλάζια Hytra ( «The Westin Athens»)
• Ντομάτα ( «Sani Resort»)
• Σελήνη (Σαντορίνη)
• Calypso ( «Elounda Peninsula All Suite Hotel»)
• Electra Restaurant ( «Electra Palace»)
• Matsuhisa Athens ( «Astir Palace»)
• Premiere ( «Intercontinental»)
• Sea You Up ( «Sani Resort»)
• Topos ( «Domes of Elounda»)

::super market news:: H Lidl επεκτείνεται με καταστήματα γειτονιάς


Καταστήματα γειτονιάς ξεκινά να δημιουργεί η Lidl στην Ελλάδα πρωτοτυπώντας, σε σχέση με το μοντέλο ανάπτυξης που έχει ακολουθήσει σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες έχει επεκταθεί. Ειδικότερα, το πρώτο ανάλογο κατάστημα ξεκίνησε να λειτουργεί σήμερα στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης και θα υπάρξει ανάλογα σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα. Η Lidl δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες του συγκεκριμένου καταστήματατος, όπως και σε όλο το δίκτυο της, να αγοράσουν προϊόντα, τόσο ιδιωτικής ετικέτας, όσο κι επώνυμα σε σταθερές τιμές, χωρίς το κόστος από την επιβάρυνση του ΦΠΑ.

Ακόμη, για τη σημερινή ημέρα των εγκαινίων και για 4 εβδομάδες θα ισχύουν προσφορές στο κατάστημα αυτό και ένα πολύπλευρο πρόγραμμα εκδηλώσεων και αγοραστικών παροχών στους πελάτες με διανομή κουπονιών, δωρεάν καρότσι, κυνήγι θησαυρού, παιχνίδια για τα παιδιά, τροχό της τύχης και μεγάλη κλήρωση το Σάββατο 10 Απριλίου με πολλά δώρα.

Η Lidl εφαρμόζοντας στην στρατηγική της αρχές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, διαθέτει μέρος των εσόδων στην ένωση ΦΑΟΣ από την αγορά οποιουδήποτε προϊόντος με την αντίστοιχη σήμανση. Σκοπός της ένωσης είναι η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των παιδιών και η εξάλειψη των κινδύνων στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Πηγή: marketingweek.gr

::funny:: H ιδανική cafeteria!!!



::food marketing news:: To νέο διαφημιστικό σποτάκι του Νescafe στη Χιλή!!!



Το νέο διαφημιστικό spot του Νescafe στη Χιλή...

::food news::«Χαμηλό βαρομετρικό» στη διεθνή αγορά δημητριακών!


Tην πτωτική πορεία της συνέχισε η διεθνής αγορά δημητριακών, το τελευταίο δεκαήμερο, μετά και τη δημοσιοποίηση της έκθεσης του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας. Μια έκθεση η οποία επιβεβαιώνει τις προηγούμενες αρνητικές εκτιμήσεις του.

Σύμφωνα με την έκθεση του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας, για πρώτη φορά η παγκόσμια παραγωγή καλαμποκιού ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια τόνους. Οι αμερικανοί ανεβάζουν τις προβλέψεις τους για την παραγωγή σε Αργεντινή και Νότια Αφρική.

Η έκθεση ανεβάζει την παγκόσμια παραγωγή καλαμποκιού κατά 5,9 εκατ. τόνους, στους 803,7 εκατ. τόνους κατά την καλλιεργητική περίοδο 2009 - 2010. Η αναθεώρηση αυτή βασίζεται σε αύξηση κατά 22%, ήτοι 3,8 εκατ. τόνους, της παραγωγής της Αργεντινής, η οποία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας καλαμποκιού, αλλά και στην αύξηση της παραγωγής της Νότιας Αφρικής κατά 2 εκατ. τόνους. «Οι καλλιεργούμενες εκτάσεις και η απόδοση και στις δύο χώρες αναθεωρούνται προς τα πάνω, καθώς η άφθονη υγρασία του εδάφους και η απουσία καταπονητικής ζέστης κατά τον προηγούμενο μήνα στηρίζουν το καλαμπόκι στα κρίσιμα στάδια της ανάπτυξής του», υπογραμμίζει το αμερικανικό υπουργείο. Παράλληλα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους αγρότες των ΗΠΑ, η παραγωγή τους θα είναι κατά 500.000 τόνους μικρότερη από ότι υπολογιζόταν σύμφωνα με προηγούμενες εκτιμήσεις. Η μεταβολή οφείλεται στην καθυστέρηση της συγκομιδής λόγω του υγρού φθινοπώρου. Ωστόσο η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε και με το παραπάνω από τις νέες εκτιμήσεις για την παραγωγή στο νότιο ημισφαίριοΌσον αφορά τη χώρα μας η κίνηση εξακολουθεί να παραμένει υποτονική και τα αποθέματα - ιδίως στο σκληρό στάρι, αλλά και το καλαμπόκι - διατηρούνται υψηλά, ενώ οι προοπτικές για τη νέα σοδειά χαρακτηρίζονται καλές, εξαιτίας των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τους τελευταίους μήνες.

Πηγή:paseges.gr

::food marketing news::"Get a little closer"... by Nescafe!!!



Tο διαφημιστικό σποτάκι του Νescafe στην Αυστραλία!!!

"Get a little closer"...

::european food news:: «Βέλτιστη και όχι μέγιστη Προστασία των Καταναλωτών είναι το ζητούμενο» ομολογεί η αρμόδια Επίτροπος


"Βέλτιστη και όχι Μέγιστη Προστασία των Καταναλωτών είναι το ζητούμενο, ομολογεί η Επίτροπος του Λαϊκού Κόμματος, αρμόδια για τα Θεμελιώδη Δικαιώματα" απαντώντας προς την ευρωβουλευτή Συλβάνα Ράπτη

Ενώ το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα αναζητούσε τον καλύτερο δυνατό χαρακτηρισμό της μικρότερης προστασίας των καταναλωτών, η Λουξεμβούργια Ευρωπαία Επίτροπος, Βίβιαν Ρέντινγκ, αρμόδια και για θέματα προστασίας των καταναλωτών, σε μια στιγμή που κάθε πολίτης νιώθει την πίεση στο πορτοφόλι του, υπήρξε αποκαλυπτική των προθέσεων της ευρωπαϊκής Δεξιάς. Απαντώντας σε ερώτηση της Ευρωβουλευτού του ΠΑΣΟΚ Συλβάνας Ράπτη, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σχετικά με το "τι εγγυήσεις μπορεί να δώσει ότι προτεραιότητα αποτελούν οι καταναλωτές και όχι τα κέρδη των επιχειρήσεων", η κα Ρέντινγ είπε πως "ζητούμενο δεν είναι η μέγιστη αλλά η βέλτιστη προστασία". Ενώ συνέχισε πως εγγύηση ότι η νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών θα λάβει υπόψην πραγματικά τους καταναλωτές αποτελεί "η πίεση που πρόκειται να ασκηθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο" σαν να μην είναι και εκείνη αρμόδια να συνδιαμορφώσει τα ευνοϊκότερα δυνατά μέτρα για τους καταναλωτές.

Εδώ και πολλούς μήνες διεξάγεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση συζήτηση για την νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών. Το κύριο σημείο το οποίο διαφοροποιεί τις δύο μεγαλύτερες πολιτικές ομάδες (Σοσιαλιστές και Λαϊκό Κόμμα) είναι το κατά πόσον θα ληφθούν μέτρα για τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία. Δηλαδή το επίπεδο εναρμόνισης των κανόνων προστασίας των καταναλωτών που θα αφήνει, ωστόσο, το περιθώριο σε κάθε κράτος-μέλος να επιβάλει και τους δικούς του κανόνες, όταν αυτοί παρέχουν μεγαλύτερο επίπεδο προστασίας από το ελάχιστο επί του οποίου θα επιτευχθεί τελικά συμφωνία. Στη θέση αυτήν επιμένουν οι Σοσιαλιστές ενώ το Λαϊκό Κόμμα φαίνεται να προσανατολίζεται περισσότερο στη διασφάλιση του κέρδους των επιχειρήσεων (όχι αναγκαστικά των μικρομεσαίων).

" Όπου δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να καταφέρουμε το περισσότερο, μιλάμε για το "βέλτιστο". Ας αναλογιστεί ο καθένας μας αν σε αυτήν την περίοδο τεράστιας στενότητας, αυτό που κάποιοι αποκαλούν "βέλτιστο" μας αρκεί..." κατέληξε η κα Ράπτη.

Πηγή: paseges.gr

::efet news:: Ανάκληση ζαμπόν BAYONΝΕ από τα Carrefour!!!

Όλα τα Δελτία Τύπου

Ο Ε.Φ.Ε.Τ., στο πλαίσιο εφαρμογής της κοινοτικής νομοθεσίας, ενημερώθηκε από την ελληνική επιχείρηση «Carrefour Μαρινόπουλος ΑΕ», για τη διακίνηση προϊόντος ζαμπόν BAYONΝΕ επιμολυσμένο με Listeria monocytogenes.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για προϊόν ζαμπόν BAYONΝΕ σε συσκευασμένες φέτες των έξι (6), των 100 g, με την εμπορική επωνυμία «ΖΑΜΠΟΝ BAYONΝΕ, CARREFOUR DISCOUNT 100 g, 6 φέτες», με γραμμοκώδικα (bar code) 3560070346295, προέλευσης Γαλλίας. Η εταιρεία «Carrefour Μαρινόπουλος ΑΕ» προέβη σε ανάκληση/απόσυρση του συνόλου του συγκεκριμένου προϊόντος, ανεξαρτήτως παρτίδας, με ημερομηνία λήξης έως 01.06.2010.

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. άμεσα έχει ξεκινήσει σχετικούς ελέγχους. Καλούνται οι καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν, με ημερομηνία λήξης έως 01.06.2010, η απεικόνιση του οποίου φαίνεται παρακάτω, να μην το καταναλώσουν.

::european food news:: Μέτρα για τους εξαγωγείς μπανάνας Αφρικής, Καραϊβικής και Ειρηνικού ανακοίνωσε η Commission!


Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε στις 17 Μαρτίου δέσμη μέτρων στήριξης ύψους 190 εκατ. ευρώ υπέρ των εξαγωγέων μπανάνας από τις χώρες της Αφρικής, της Καραϊβικής και του Ειρηνικού (ΑΚΕ). Η πρόταση αυτή αποτελούσε μέρος της ιστορικής συμφωνίας της Γενεύης για το εμπόριο μπανάνας.

Η συμφωνία αυτή την οποία συνήψε η ΕΕ το Δεκέμβριο του 2009 με τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και τις ΗΠΑ διευθετεί τις διαφορές που υπήρχαν στον τομέα της μπανάνας και διαρκούσαν επί 15 έτη. Η συμφωνία αυτή μειώνει επίσης τους δασμούς εισαγωγής που εφάρμοζε η ΕΕ στις μπανάνες που προέρχονται από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Τα νέα μέτρα έχουν ως σκοπό να στηρίξουν τους εξαγωγείς μπανάνας των χωρών ΑΚΕ προκειμένου να προσαρμοστούν σ'αυτό το νέο εμπορικό περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη την ειδική κατάσταση κάθε χώρας. Τα μέτρα θα επικεντρωθούν σε τρεις στόχους: την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα της μπανάνας, την προώθηση της οικονομικής διαφοροποίησης και την αντιμετώπιση των ευρύτερων κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Ο ευρωπαίος Επίτροπος για την Ανάπτυξη, Andris Piebalgs, δήλωσε: «Τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν τις χώρες ΑΚΕ να προσαρμοστούν στις νέες πραγματικότητες όσον αφορά το εμπορικό καθεστώς της μπανάνας. Η Επιτροπή δεσμεύτηκε να παράσχει την αμέριστη υποστήριξή της στις χώρες ΑΚΕ προκειμένου να επιτύχουν την αποτελεσματική ενσωμάτωσή τους στην παγκόσμια οικονομία, τηρώντας παράλληλα τους διεθνείς εμπορικούς κανόνες. Τα παρόντα μέτρα στήριξης ανταποκρίνονται σε αυτή τη δέσμευση.»

Ο ευρωπαίος Επίτροπος για το Εμπόριο, Karel De Gucht, δήλωσε: «Η συμφωνία της Γενεύης για το εμπόριο μπανάνας επέτυχε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για όλους τους εμπλεκόμενους. Εγγυάται την προτιμησιακή πρόσβαση των παραγωγών των χωρών ΑΚΕ στην αγορά της ΕΕ. Διευθετεί μακρόχρονες εμπορικές διαφορές, αποκαθιστώντας τη σταθερότητα στη βιομηχανία της μπανάνας την οποία επιδιώκουν οι ενδεχόμενοι επενδυτές. Σήμερα, η Επιτροπή εκπλήρωσε τη δέσμευσή της να προτείνει ουσιαστική χρηματοδοτική βοήθεια για να βοηθήσει τις χώρες ΑΚΕ εξαγωγής μπανάνας να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση.»

Συνέχεια της στήριξης υπέρ των παραγωγών των χωρών ΑΚΕ

Το Δεκέμβριο του 2009, η ΕΕ συμφώνησε να μειώσει σταδιακά τους εισαγωγικούς δασμούς για τις μπανάνες από τη Λατινική Αμερική από 176 ευρώ ανά τόνο σε 114 ευρώ ανά τόνο. Οι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, συμφώνησαν να επιλύσουν τη διαφορά τους με την ΕΕ στο πλαίσιο του ΠΟΕ. Με αυτές τις δύο συμφωνίες, τερματίστηκαν πολυετείς και περίπλοκες διαπραγματεύσεις. Ταυτόχρονα, η Επιτροπή, για να βοηθήσει τους εξαγωγείς μπανάνας ΑΚΕ, συμφώνησε να εγκρίνει πρόταση για δέσμη μέτρων στήριξης ύψους 190 εκατ. ευρώ. Η σημερινή πρόταση αφορά τις δέκα κύριες χώρες ΑΚΕ εξαγωγής μπανάνας: το Μπελίζ, το Καμερούν, την Ακτή Ελεφαντοστού, Δομίνικα, Δομινικανή Δημοκρατία, Γκάνα, Τζαμάικα, Αγία Λουκία, Άγιο Βικέντιο και Γρεναδίνες και Σουρινάμ. Η πρόταση είναι να αντληθούν αυτά τα κονδύλια από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Κατά την περίοδο 2010-13, τα συνοδευτικά μέτρα για τη μπανάνα ύψους 190 εκατ. ευρώ θα προστεθούν στην αναπτυξιακή βοήθεια από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάπτυξης.

Τα μέτρα αυτά θα παράσχουν χρηματοδοτική στήριξη για:

  • επενδύσεις για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας,
  • πολιτικές οικονομικής διαφοροποίησης,
  • ευρύτερες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η προσαρμογή των δικαιούχων χωρών θα ποικίλλει, ανάλογα με τη σημασία του τομέα της μπανάνας και την ικανότητα προσαρμογής τους. Με επιπλέον προσπάθειες, ορισμένες χώρες θα παραμείνουν ανταγωνιστικές, ενώ άλλες μπορεί να χρειαστεί να επιλέξουν άλλες λύσεις. Τα σημερινά μέτρα θα ανταποκρίνονται στην ειδική κατάσταση κάθε χώρας, θα καθορίζονται και θα προετοιμάζονται από τις χώρες ΑΚΕ σε συντονισμό με την ΕΕ στο πλαίσιο ευρύτερων στρατηγικών για τη γεωργία και την ανάπτυξη.

Εξάλλου, οι χώρες ΑΚΕ εξαγωγής μπανάνας θα συνεχίσουν να επωφελούνται από τη χωρίς δασμούς και ποσοστώσεις πρόσβαση στην ΕΕ στο πλαίσιο χωριστών συμφωνιών στον τομέα του εμπορίου και της ανάπτυξης, των λεγόμενων οικονομικών συμφωνιών εταιρικής σχέσης. Η Επιτροπή θα υποβάλει τώρα την πρότασή της στα όργανα λήψης αποφάσεων της ΕΕ, το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Πηγή: paseges.gr

::efet news:: Ανάκληση Ρυζιού από τον ΕΦΕΤ.

Όλα τα Δελτία Τύπου
Ο Ε.Φ.Ε.Τ., μέσω του Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης για τα Τρόφιμα και τις Ζωοτροφές, ενημερώθηκε για τη διακίνηση προϊόντος ρυζομακάρονου (ρύζι vermicelli), με μη εγκεκριμένη γενετική τροποποίηση.

Πρόκειται για ρύζι vermicelli, κινέζικης προέλευσης, με την εμπορική επωνυμία "Double Phoenix Brand, Guangdong", σε συσκευασίες των 500 g, με αριθμό παρτίδας 091003 και ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας 31.10.2011 . Σύμφωνα με τις Ολλανδικές Αρχές, διακινήθηκε ποσότητα 180 συσκευασιών στην ελληνική εταιρεία «Μ. Παπαναστασίου & ΣΙΑ ΟΕ - La Tieda», μέσω της Ολλανδικής επιχείρησης «Herman Kuijper B.V.».

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση/απόσυρση του συνόλου του συγκεκριμένου προϊόντος από την ανωτέρω επιχείρηση και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι. Καλούνται οι καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν, η απεικόνιση του οποίου φαίνεται παρακάτω, να μην το καταναλώσουν.

:: food news:: Υποπτα φορτία με εισαγόμενα φασόλια εξετάζει το Υπουργείο που ΄΄βαφτίζονται΄΄ ελληνικά .


Εντοπίστηκαν περιπτώσεις ύποπτες για παραβάσεις περί ΠΟΠ-ΠΓΕ φασολιών «Καστοριάς» και «Πρεσπών» οι οποίες παραπέμπονται στον ΟΠΕΓΕΠ ανακοίνωσε πριν απο λίγο το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Εφ’ όσον στοιχειοθετηθούν παραβάσεις της...... νομοθεσίας,επισημαίνεται οι υποθέσεις θα οδηγηθούν στις αρμόδιες Υπηρεσίες για να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις ενω σχεδιάζονται και νέοι έλεγχοι στο επόμενο διάστημα για την αποφυγή ελληνοποιήσεων και των ξερών φασολιών αλλά και άλλων οσπρίων.

Το δελτίο :Από τις αρχές του Μάρτη μέχρι και σήμερα πραγματοποιήθηκαν στοχευμένοι έλεγχοι σε φασόλια ξερά, με στόχο να ελεγχθούν τυχόν παραπλανήσεις του καταναλωτή ως προς την προέλευση («ελληνοποιήσεις»), παραβάσεις του νόμου περί ΠΟΠ-ΠΓΕ, περί βιολογικών και για έλεγχο τοξικών ουσιών ( υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων, βαρέων μετάλλων κλπ).

Οι έλεγχοι έγιναν σε σούπερ μάρκετ από κλιμάκια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και ελήφθησαν δείγματα ξερών φασολιών. Ήδη εστάλησαν δείγματα φασολιών στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών για έλεγχο DNA ώστε να εξακριβωθεί η προέλευση ( περιοχή και χώρα ) των δειγμάτων. Επίσης εντοπίστηκαν περιπτώσεις ύποπτες για παραβάσεις περί ΠΟΠ-ΠΓΕ φασολιών «Καστοριάς» και «Πρεσπών» οι οποίες παραπέμπονται στον ΟΠΕΓΕΠ.

Εφ’ όσον στοιχειοθετηθούν παραβάσεις της νομοθεσίας, οι υποθέσεις θα οδηγηθούν στις αρμόδιες Υπηρεσίες για να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις. Σχεδιάζονται και νέοι έλεγχοι στο επόμενο διάστημα για την αποφυγή ελληνοποιήσεων και των ξερών φασολιών αλλά και άλλων οσπρίων. Τονίζεται ότι η χώρα μας παράγει υψηλής ποιότητας προϊόντα σ’ αυτό τον τομέα και η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ είναι αποφασισμένη να την υπερασπιστεί και να την προβάλλει. Ταυτόχρονα καθώς η παραγωγή ελληνικής πατάτας αρχίζει σε 15 μέρες περίπου, από την περασμένη εβδομάδα έχουν σχεδιαστεί από ειδική υπηρεσία ελέγχου του Υπουργείου και ήδη εκτελούνται, νέα σειρά ελέγχων για την αποφυγή «ελληνοποιήσεων» ποσοτήτων του προϊόντος που εισάγονται στη χώρα μας.

Πηγή: agroschannel.gr

::european food news:: Μείωση κατανάλωσης στο κρέας στην ΕΕ «βλέπει» το USDA



Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση από το USDA, την Γεωργική Υπηρεσία Εξωτερικού, ο καταρροϊκός πυρετός εξακολουθεί να είναι ευρέως διαδεδομένος στην ΕΕ, μειώνοντας τα ποσοστά γονιμότητας και τη σχέση μοσχαριού ανά αγελάδα, αλλά τα περισσότερα κοπάδια έχουν αποκτήσει ανοσία είτε μέσω εμβολιασμών, είτε μέσω παλαιότερων λοιμώξεων.

Μετά από μια προσωρινή ανάκαμψη το 2007 και το 2008, τα βοοειδή της ΕΕ αναμένεται να επανέλθουν σε μια μακροπρόθεσμη τάση συρρίκνωσης. Η τάση αυτή είναι κυρίως αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους για τη γη, τις ζωοτροφές και την ενέργεια που χρειάζεται μια φάρμα, της μείωσης που παρουσιάζουν οι τιμές του γάλακτος και της περιορισμένης κυβερνητικής στήριξης.

Η παραγωγή μοσχαριών το 2008, το 2009 αλλά και το 2010 έχει προσαρμοσθεί ακόμα πιο κάτω από τις προβλέψεις της Ετήσιας Έκθεσης. Η μείωση των αποθεμάτων, καθώς και των σφαγείων, αναθεωρείται ανάλογα.

Από τις αρχές του 2008, οι εισαγωγές βοείου κρέατος στην ΕΕ μειώθηκαν λόγω των υγειονομικών περιορισμών που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις εισαγωγές βοείου κρέατος από τη Βραζιλία. Κατά τη διάρκεια του 2010, οι εισαγωγές βοείου κρέατος από τη Βραζιλία παρακωλύονται και από την οικονομική επιβράδυνση της ΕΕ. Αναμένεται ότι, όπως το 2008 και το 2009, οι εναλλακτικοί προμηθευτές εφέτος δε θα είναι σε θέση να αυξήσουν σημαντικά τις εξαγωγές τους προς την ΕΕ. Αναμενόμενη λοιπόν η αύξηση των τιμών καταναλωτή, που απορρέει από τους περιορισμούς των εισαγωγών σε συνδυασμό με τη μείωση της παραγωγής βοείου κρέατος. Η σημερινή παγκόσμια οικονομική κατάσταση θα μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση του βοείου κρέατος.

Χοίροι και χοιρίδια
Ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης, η αναδιάρθρωση του τομέα της εντατικής χοιροτροφίας συνεχίστηκε και το 2009. Η αναδιάρθρωση συνεπάγεται το οριστικό σφράγισμα των αναποτελεσματικών εκμεταλλεύσεων σε όλη την ΕΕ και τη μείωση της γεωργικής δραστηριότητας της «πίσω αυλής». Αναμένεται πως η παραγωγή χοιριδίων θα αρχίσει να ανακάμπτει από το 2010. Αυτή η ανάκαμψη βασίζεται στην υπόθεση ότι η τρέχουσα προσφορά χοιριδίων είναι ανεπαρκής για να καλύψει την εγχώρια και την εξαγωγική ζήτηση για χοιρινό. Αυτό το έτος, η εγχώρια κατανάλωση προβλέπεται ότι θα μειωθεί μόνο οριακά, ενώ η ζήτηση για το χοιρινό της ΕΕ από τη Ρωσία και την Κίνα αναμένεται να επανέλθει. Οι εξαγωγείς ευρωπαϊκού χοιρινού πιστεύουν ότι η σταθερή οικονομική ανάπτυξη θα αυξήσει την κατανάλωση χοιρινού κρέατος στις εν λόγω αγορές.Ένας άλλος παράγοντας είναι η καταγγελία της ΕΕ για τις εξαγωγές ζώντων χοίρων προς τη Ρωσία, που θα μειώσει κατά πάσα πιθανότητα τη σφαγή και την παραγωγή ρώσικου χοιρινού κρέατος. Μακροπρόθεσμα, από το 2010 και έπειτα, η ΕΕ αναμένεται επίσης να αποκτήσει αυξημένη πρόσβαση στην κινεζική αγορά.

Πηγή: paseges.gr

::f&b TV:: Ο Εφιάλτης στην κουζίνα επιστρέφει ΑΠΟΨΕ με νεο επεισόδιο!


Αυτήν την εβδομάδα ο Έκτορας Μποτρίνι επισκέπτεται ένα καφέ εστιατόριο στους Αμπελόκηπους. Ο 33χρονος ιδιοκτήτης του, δούλευε στο παρελθόν ως μπάρμαν όταν αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα και να ανοίξει το δικό του καφέ-εστιατόριο. Ο Γιάννης είναι αθλητικός τύπος, λατρεύει τα γρήγορα αυτοκίνητα και προσέχει ιδιαίτερα την εμφάνισή του. Σε ότι αφορά όμως την επιχείρηση του, είναι εξαιρετικά ελαστικός με το προσωπικό με αποτέλεσμα να έχει χάσει τον έλεγχο της κατάστασης. Οι αρμοδιότητες δεν είναι ξεκάθαρες ενώ το προσωπικό έχει άγνοια ακόμη και για τα πιάτα του καταλόγου. Θα καταφέρει ο Έκτορας Μποτρίνι να τους κάνει να ασχοληθούν πιο σοβαρά με την επιχείρηση και να κάνει τον χώρο να μοιάζει περισσότερο με εστιατόριο παρά με καφέ?

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr