http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Λέσβος: Προϋποθέσεις οικονομικής ενίσχυσης για παραγωγούς τυριών.


Σύμφωνα με την ΚΥΑ 328609/28-09-09 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (Τεύχος Β, αριθμός φύλλου 2117/30-09-09) θα δοθεί οικονομική ενίσχυση στο γάλα αιγοπροβάτων που προορίζεται μόνο για παραγωγή παραδοσιακών τυριών στα μικρά νησιά του Αιγαίου Πελάγους.

Δύο είναι οι βασικές προϋποθέσεις:

α) Οι κτηνοτρόφοι να παραδίδουν το γάλα τους σε τυροκομεία που παράγουν παραδοσιακά τυριά π.χ Λαδοτύρι Μυτιλήνης, Καλαθάκι Λήμνου κτλ.

β) Να δηλώσουν την πρόθεση συμμετοχής στο εν λόγω καθεστώς ενίσχυσης στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης στην ΕΑΣ Λήμνου-Λέσβου το έτος 2009.

Οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παραπάνω μέτρου θα καθοριστούν με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.


http://www.chiosnews.com/cn11120091136080.asp

Ρύθμιση αγοράς – επενδύσεις – προώθηση και προβολή, οι προτεραιότητες της Διεπαγγελματικής για τον ελαιοκομικό τομέα


Η διαμόρφωση, θεσμοθέτηση και αυστηρή εφαρμογή ενός σταθερού πλαισίου κανόνων και κριτηρίων οργάνωσης και λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς, είναι στις τρεις βασικές προτεραιότητες που θέτει η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελαιολάδου και Ελιάς για τον ελαιοκομικό τομέα. Η δεύτερη αφορά το επίπεδο του επαναπροσδιορισμού των κριτηρίων και των προτεραιοτήτων στις επενδύσεις με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους στους επιμέρους κλάδους του τομέα, και η τρίτη το επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης μιας συντονισμένης και επιθετικής πολιτικής προώθησης και προβολής των προϊόντων του τομέα. Κυρίως του ελαιολάδου, σε επώνυμη μορφή, στις μεγάλες αγορές εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για τα παραπάνω ενημερώθηκε αναλυτικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, από τον πρόεδρος της ΕΔΟΕΕ κ. Τζανέτος Καραμίχας, κατά την διάρκεια προγραμματισμένης συνάντησης της υπουργού κας Κατερίνας Μπατζελή, και του υφυπουργού, κ. Μιχάλη Καρχιμάκη, με το Διοικητικό Συμβούλιο της Διεπαγγελματικής, στις 26 Οκτωβρίου.

Αναλυτικότερα, οι θέσεις της ΕΔΟΕΕ σε σχέση με τα θέματα που σηζητήθηκαν, όπως διαμορφώθηκαν μέσα από ομόφωνες αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των μελών της, και του Διοικητικού της Συμβουλίου, συνοψίζονται στα εξής:

Κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς:

Η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς για τα προϊόντα του ελαιοκομικού τομέα είναι λίαν επιεικώς απαράδεκτη. Δυστυχώς, στη περίπτωση αυτή έχουμε κατεβάσει, σαν χώρα, τον πήχη των πολιτικών και των παρεμβάσεων μας σε ανεπίτρεπτα επίπεδα, την ίδια στιγμή που οι ανταγωνιστές μας εντός και εκτός ΕΕ τον ανεβάζουν όλο και πιο ψηλά. Επιβάλλεται να σχεδιασθούν και να εφαρμοσθούν μέτρα τα οποία θα στοχεύουν:

α) στη δημιουργία συνθηκών ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών στις επιχειρήσεις του τομέα και αποτελεσματικής αντιμετώπισης και πάταξης φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού και μη νόμιμης λειτουργίας

β) στη παραγωγή και διακίνηση προϊόντων μέσα από ελεγχόμενες διαδικασίες ασφάλειας και υγιεινής

γ) στο συνεχή έλεγχο των προϊόντων που κυκλοφορούν στο επίπεδο του λιανικού εμπορίου σε σχέση με τη σήμανση, την καταγωγή, τη ποιότητα και τη γνησιότητα τους και την επιβολή αυστηρών διοικητικών ποινών και κυρώσεων στους παραβάτες, προκειμένου να προστατεύονται τα συμφέροντα και η υγεία του καταναλωτικού κοινού και να αντιμετωπίζονται φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού και μη νόμιμης λειτουργίας

δ) στη συνεχή ενημέρωση, πληροφόρηση και εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού σε θέματα που σχετίζονται με τη ποιότητα, τη καταγωγή, τη διατροφική αξία, τη χρήση, τη συσκευασία, τη συντήρηση, κλπ, των τροφίμων γενικότερα και των ελαιοκομικών προϊόντων ειδικότερα

Προκειμένου να επιτευχθούν οι προαναφερθέντες στόχοι απαιτούνται μέτρα και παρεμβάσεις που θα περιλαμβάνουν:

  • τη θεσμοθέτηση Μητρώου Επιχειρήσεων για όλους τους επί μέρους κλάδους του τομέα (ελαιοτριβεία, ραφινερίες, πυρηνελαιουργεία, επιχειρήσεις εμπορίας, τυποποιητικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις τυποποίησης Επιτραπέζιας Ελιάς), όπως έγινε με τις τυποποιητικές επιχειρήσεις ελαιολάδου
  • τον έλεγχο όλων των υπαρχουσών επιχειρήσεων του τομέα ως προς την εφαρμογή και τη τήρηση των ελάχιστων κριτηρίων και κανόνων ασφάλειας και υγιεινής που προβλέπει η εθνική και κοινοτική νομοθεσία
  • την πραγματοποίηση τακτικών και εκτάκτων ελέγχων από τον ΕΦΕΤ, τόσο στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων όσο και στα σημεία πώλησης των προϊόντων του τομέα, προκειμένου να διαπιστώνεται η τήρηση των υφιστάμενων διατάξεων σε ότι αφορά την σήμανση, τη ποιότητα και επίσης την καταγωγή των διακινούμενων προϊόντων. Στα πλαίσια των εν λόγω ελέγχων θα πρέπει να εντάσσονται τόσο οι χώροι μαζικής εστίασης όσο και η αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης διακίνησης.
  • την καθιέρωση ενημερωτικών εκπομπών για τους καταναλωτές, κυρίως από τα κρατικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα, για γενικότερα θέματα διατροφής και για ειδικότερα θέματα που συνδέονται με τα προϊόντα του ελαιοκομικού τομέα.
  • τη θεσμοθέτηση ειδικού μαθήματος για τη διατροφή από το επίπεδο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και μέχρι το επίπεδο του γυμνασίου.

Η επίτευξη διαφάνειας και νομιμότητας στο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της αγοράς, σε συνδυασμό με την δημιουργία σωστά ενημερωμένου καταναλωτικού κοινού, θα συμβάλει:

  • στη δημιουργία σύγχρονων επιχειρήσεων οι οποίες θα μπορέσουν να διεκδικήσουν μερίδιο και στις ξένες αγορές
  • στην αποτελεσματική και ουσιαστική προστασία των συμφερόντων των ελλήνων ελαιοπαραγωγών και του καταναλωτικού κοινού
  • στη προβολή και ανάδειξη της ποιοτικής υπεροχής των προϊόντων του τομέα και τη διεύρυνση της ζήτησής τους στην εσωτερική αγορά.

Επενδύσεις και επενδυτικά προγράμματα στο τομέα:

Οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν μέχρι στιγμής στον ελαιοκομικό τομέα στο θέμα των επενδύσεων στηρίχθηκαν κατά κανόνα στη λογική της εξυπηρέτησης πελατειακών σκοπιμοτήτων. Πολύ λίγες ήταν οι περιπτώσεις που οι επενδύσεις στο τομέα είχαν σαν κριτήριο τον ορθολογισμό δηλαδή την εξυπηρέτηση του στόχου της δημιουργίας σύγχρονων και ανταγωνιστικών επιχειρήσεων.

Η εικόνα που παρουσιάζουν στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι επιχειρήσεις σε όλους τους επί μέρους κλάδους του ελαιοκομικού τομέα και κυρίως στο κλάδο των ελαιοτριβείων αναδεικνύει και επιβεβαιώνει κατά αδιάψευστο τρόπο το γεγονός ότι οι μέχρι τώρα προσανατολισμοί των επενδύσεων στο τομέα αποδείχτηκαν παντελώς αναποτελεσματικοί, παρά το γεγονός ότι έχουν διατεθεί δισεκατομμύρια ευρώ από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.

Χρειάζεται και επιβάλλεται η άμεση και εκ βάθρων αναθεώρηση, επανεξέταση και επανατοποθέτηση της πολιτικής των επενδύσεων στο τομέα προκειμένου να εξυπηρετείται η προτεραιότητα και ο στόχος της δημιουργίας σύγχρονων, ανταγωνιστικών και βέβαια βιώσιμων επιχειρήσεων.

Προώθηση και προβολή:

Η επικρατούσα κατάσταση και κυρίως οι διαγραφόμενες προοπτικές, εντός και εκτός ΕΕ, σε ότι αφορά το τομέα της ελαιοκαλλιέργειας, καθιστούν μονόδρομο την ανάγκη του σχεδιασμού και της υλοποίησης μιας επιθετικής πολιτικής προώθησης και προβολής του ελληνικού ελαιολάδου και της επιτραπέζιας ελιάς στις αγορές του εξωτερικού, εφόσον θέλουμε να διασφαλίσουμε τη προοπτική και το μέλλον του προϊόντος και να προλάβουμε τη δημιουργία αδιεξόδων και μη αναστρέψιμων καταστάσεων.

Με δεδομένο ότι η χώρα μας στη περίπτωση του ελαιολάδου,

  • παρουσιάζει σε μόνιμη βάση μια υπερβάλλουσα προσφορά, σε σχέση με τις ανάγκες της εσωτερικής ζήτησης, που ξεπερνά τους 100.000 τον το χρόνο, η οποία θα πρέπει να βρει διέξοδο στις αγορές του εξωτερικού προκειμένου να λειτουργεί ομαλά η αγορά
  • εξασφαλίζει μέχρι στιγμής την ισορροπία της αγοράς μέσα από τις χύμα εξαγωγές προς την Ιταλία
  • βρίσκεται τα τελευταία χρόνια μπροστά σε ένα φθίνον ιταλικό ενδιαφέρον, εξ αιτίας μιας σειράς παραγόντων που συνδέεται, αφενός με τα συμβαίνοντα στο επίπεδο της ιταλικής βιομηχανίας του προϊόντος (εξαγορές από ισπανικές εταιρείες) και αφετέρου με τη βελτίωση της ποιότητας των ελαιολάδων των άλλων ελαιοπαραγωγών χωρών της Μεσογείου (Τυνησία, Τουρκία, Συρία, κλπ)
  • δεν μπορεί να διασφαλίσει τη προοπτική και το μέλλον του προϊόντος παρά μόνο μέσα από την ουσιαστική αύξηση των εξαγωγών επώνυμου τυποποιημένου ελαιολάδου στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού, εντός και εκτός ΕΕ
  • εμφανίζει εξαγωγές τυποποιημένου ελαιολάδου γύρω στους 20.000 τον. το χρόνο, γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε ένα αμελητέο μερίδιο κάτω του 3% σε μια παγκόσμια αγορά 650.000 και πλέον τον., η οποία σχεδόν μονοπωλείται από τους Ιταλούς (μερίδιο γύρω στο 60%) και την Ισπανία (μερίδιο 25-30%)
  • είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσει κατά τα επόμενα χρόνια ακόμη πιο έντονο ανταγωνισμό από χώρες όπως, η Ισπανία, η Τυνησία, η Τουρκία, το Μαρόκο, αλλά και άλλες χώρες, οι οποίες σταθερά και συστηματικά αυξάνουν τη παραγωγή και βελτιώνουν τη ποιότητα του προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στη χώρα μας σε ότι αφορά το κόστος παραγωγής,

βρίσκεται μπροστά σε μία κατάσταση χωρίς πολλές επιλογές. Απαιτείται η ουσιαστική διεύρυνση της παρουσίας και της ζήτησης επώνυμου ελληνικού ελαιόλαδου στις αγορές του εξωτερικού.

Η επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου απαιτεί μία συντονισμένη και αποτελεσματική πολιτική προώθησης και προβολής, η οποία προϋποθέτει:

  • την ύπαρξη των απαραίτητων για το σκοπό αυτό πόρων
  • το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων προώθησης και προβολής που θα κινούνται σε δύο επίπεδα: αφενός της γνωριμίας του προϊόντος με το καταναλωτικό κοινό και αφετέρου της διεύρυνσης της παρουσίας και της αύξησης των πωλήσεων επώνυμου ελληνικού ελαιολάδου.

Η υπουργός

Η υπουργός και ο υφυπουργός ευχαρίστησαν την ΕΔΟΕΕ για την αναλυτική ενημέρωση, όπως για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος αλλά και για την υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων που θα τύχουν θετικής ανταπόκρισης.

Από την πλευρά της η υπουργός, κα. Κατερίνα Μπατζελή, τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης των ελέγχων, τόσο στα εισαγόμενα όσο και στα εγχώρια προϊόντα, και υποστήριξε την ανάγκη δημιουργίας μητρώου επιχειρήσεων σε όλους τους επιμέρους τομείς του κλάδου. Ζήτημα το οποίο θα υποστηριχθεί και σε συνεργασία με τον ΕΦΕΤ.

Υπογράμμισε δε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά η προβολή και η προώθηση των προϊόντων του κλάδου στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και στην αγορά των Τρίτων Χωρών, με ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο ώστε να υποστηριχθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα των προϊόντων υψηλής ποιότητας που διαθέτει ο κλάδος, τόσο στο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, όσο και στην επιτραπέζια ελιά.

Από την πλευρά της η ΕΔΟΕΕ θα κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις για την επεξεργασία τους από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

http://www.paseges.gr/portal/cl/co/8bd4e8e0-e05c-41ee-8488-8e95c5f6db98

Δηλώσεις προς τα ΜΜΕ του Πρόεδρου ΕΣΕΕ κ. Δ.Αρμενάκη για τις «Εργασιακές Σχέσεις»

Δ. ΑΡΜΕΝΑΚΗΣ: Εργασία είναι η ίδια η ζωή μας. Η ζωή εξελίσσεται άρα και οι συνθήκες και το θεσμικό πλαίσιο εργασίας πρέπει να επικαιροποιούνται.

Δυστυχώς στην χώρα μας, οι αλλαγές του θεσμικού πλαισίου αλλά και αυτό κάθε αυτό το θεσμικό πλαίσιο είναι τόσο μεγάλο και τόσο πολύπλοκο, που οδηγεί στην μη εφαρμογή του.

Εμείς θέσαμε ευθέως στην σύσκεψη το θέμα της απλοποίησης της διαδικασίας, δηλαδή του περιορισμού του χρόνου που η ελληνική επιχείρηση χρειάζεται για να προσλάβει έναν άνεργο να τον κάνει εργαζόμενο ή εν συνεχεία για να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που οι οργανισμοί και το κράτος επιβάλλουν.

Ζητήσαμε επομένως απλοποίηση των διαδικασιών, κωδικοποίηση της νομοθεσίας, ούτως ώστε ο καθένας να μπορεί να την εφαρμόσει.

Ζητήσαμε επίσης, να δοθεί η δέουσα σημασία στις δραστηριότητες εκείνες που δίνουν δουλειά και όχι σε αυτές που απολύουν. Μιλάω για το εμπόριο και τις υπηρεσίες που αυξάνουν τις θέσεις.

Τέλος, μιλήσαμε για την ανάγκη επιτέλους διασύνδεσης της παιδείας με την εργασία από την δευτεροβάθμια μέχρι και την Δια Βίου Μάθηση.

Συμφωνούμε ότι, δεν μπορεί ο χρόνος συζήτησης σε αυτή την επιτροπή να μακρύνει πολύ. Το 15 Δεκεμβρίου είναι μια εφικτή ημερομηνία και θα είμεθα παρόντες

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας εξυπηρετούσανε πιο ευέλικτα ωράρια και εργασιακές σχέσεις στον τομέα του εμπορίου;

Δ. ΑΡΜΕΝΑΚΗΣ: Το εμπόριο αφ' εαυτού του είναι μια ευέλικτη οικονομική δραστηριότητα. Άρα λοιπόν πρέπει να έχει την δυνατότητα να αξιοποιεί τις σύγχρονες μορφές απασχόλησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ζητάτε περισσότερες απολύσεις, επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών;

Δ. ΑΡΜΕΝΑΚΗΣ: Μακράν ημών. Διότι και στην περίοδο της κρίσης είδατε ότι οι απολύσεις ήταν ελάχιστες και εν πάσει περίπτωση αναπληρωνόντουσαν από νέες προσλήψεις.Το εμπόριο, το είπα και προηγουμένως, θα το πω και τώρα, προσφέρει θετικά στην απασχόληση και όχι αρνητικά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάποια άλλη οργανωτική ομάδα μήπως έχει δείξει κάτι τέτοιο;

Δ. ΑΡΜΕΝΑΚΗΣ: Ρωτήστε τους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια διευκρίνιση τελευταία. Για το ζήτημα για το μη μισθολογικό κόστος, το ξαναθέσατε;

Δ. ΑΡΜΕΝΑΚΗΣ: Και βέβαια, διότι υπάρχουν μέσα στο ποσοστό που ο εργαζόμενος και ο εργοδότης πληρώνουν στο ΙΚΑ και εν συνεχεία το ΙΚΑ μοιράζει, υπάρχουν λογαριασμοί οι οποίοι είναι ανενεργοί. Όπως το θέμα της στράτευσης, το θέμα της αφερεγγυότητας κάποιων επιχειρήσεων. Τελικά ένα 3 με 5 τοις εκατό ποσοστό από το 45 περίπου που επιβαρυνόμαστε και εμείς και οι εργαζόμενοι αξιοποιείται για άλλους εκτός των σκοπών για τους οποίους μπήκανε αυτές οι επιβαρύνσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ζητάτε αυτό να φύγει ή να πάει στα ταμία;

Δ. ΑΡΜΕΝΑΚΗΣ: Ζητάμε να περιοριστεί το κόστος και να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους.

http://www.esee.gr/


Πολύπλοκο το ηλεκτρονικό εμπόριο για τους καταναλωτές διαπιστώνει έρευνα της Ε.Ε.


Σύμφωνα με νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα στα 22 Οκτωβρίου, οι καταναλωτές της ΕΕ που προσπαθούν να πραγματοποιήσουν αγορές προϊόντων στο διαδίκτυο από άλλα κράτη μέλη αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα απόρριψης των παραγγελιών τους.

Η Επιτροπή εκπόνησε εκτενή ανεξάρτητη δοκιμή με τη χρησιμοποίηση εικονικών πελατών (mystery shopping), στο πλαίσιο της οποίας αγοραστές σε ολόκληρη την ΕΕ προσπάθησαν να προβούν σε αγορές 100 δημοφιλών προϊόντων, όπως κάμερες, CD, βιβλία ή ρούχα από διασυνοριακούς προμηθευτές. Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 11.000 δοκιμαστικές παραγγελίες. Σύμφωνα με την έρευνα, το 60% των διασυνοριακών συναλλαγών των καταναλωτών δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί, διότι ο έμπορος είτε δεν πραγματοποιούσε αποστολές προϊόντων στη χώρα τους, είτε δεν προσέφερε επαρκείς τρόπους διασυνοριακής πληρωμής. Η Λετονία, το Βέλγιο, η Ρουμανία και η Βουλγαρία ανήκουν στις χώρες όπου οι καταναλωτές έχουν τη μικρότερη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν διασυνοριακές αγορές

Αλλά και σε όλες τις χώρες εκτός από δύο, οι πιθανότητες επιτυχούς ολοκλήρωσης διασυνοριακών αγορών είναι χαμηλότερες από 50%. Τα διαφυγόντα οφέλη για τους πολίτες είναι επίσης πολύ σαφή. Σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη, τουλάχιστον το 50% των προϊόντων είναι διαθέσιμα κατά 10% φθηνότερα σε δικτυακό τόπο άλλης χώρας (μαζί με τα έξοδα αποστολής). Επίσης, το 50% των προϊόντων που αναζητήθηκαν δεν βρέθηκε σε εθνικούς δικτυακούς τόπους και προσφερόταν μόνο από έμπορο άλλου κράτους μέλους. Η ανακοίνωση παρουσιάζει μια σειρά μέτρων που πρέπει να ληφθούν προκειμένου να απλοποιηθεί το πολύπλοκο κανονιστικό περιβάλλον που λειτουργεί ως αντικίνητρο στις επιχειρήσεις για την εξυπηρέτηση καταναλωτών σε άλλα κράτη μέλη. Επιπλέον, και προκειμένου να τονωθεί η εμπιστοσύνη στο επιγραμμικό εμπόριο, θα πραγματοποιηθεί φόρουμ των ενδιαφερόμενων μερών, στο πλαίσιο του οποίου θα αναλυθούν τα προβλήματα που αφορούν τη συλλογή εμπορικών δεδομένων και τη χρήση τους για την κατάρτιση του προφίλ των καταναλωτών και τον τρόπο προσέγγισής τους.

Η αρμόδια επίτροπος κ. Kuneva δήλωσεσχετικά: «Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι εντυπωσιακά. Μας έδωσαν συγκεκριμένα στοιχεία και αριθμούς που δείχνουν το κατά πόσο η ευρωπαϊκή ενιαία αγορά για τους καταναλωτές δεν ισχύει στις λιανικές πωλήσεις μέσω διαδικτύου. Οι καταναλωτές της πλατιάς ευρωπαϊκής αγοράς μπορούν με ένα απλό κλικ να βρουν ευνοϊκότερες προσφορές και μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων. Αλλά στην πραγματικότητα, οι αγοραστές στο διαδίκτυο περιορίζονται ακόμα σε συναλλαγές μέσα στα εθνικά σύνορα.

Οι ευρωπαίοι καταναλωτές δεν έχουν πρόσβαση σε ευνοϊκότερες επιλογές ούτε σε πιο συμφέρουσες τιμές. Τους αξίζει κάτι καλύτερο. Πρέπει να απλουστεύσουμε το νομικό λαβύρινθο που εμποδίζει τους εμπόρους στο διαδίκτυο να διαθέτουν τα προϊόντα τους σε άλλες χώρες».

«Η κατάρτιση μιας ψηφιακής ενιαίας αγοράς ανήκει στις άμεσες προτεραιότητες της Ευρώπης», δηλώνει η κ. Viviane Reding, επίτροπος της ΕΕ αρμόδια για την Κοινωνία της Πληροφορίας και τα Μέσα Επικοινωνίας. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για πραγματική ψηφιακή οικονομία, εάν πρώτα δεν εξαλείψουμε όλα τα εμπόδια στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ακόμα και εκείνα που αφορούν τους τελικούς καταναλωτές. Αυτό πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα σε όλες τις πολιτικές πρωτοβουλίες που επιδιώκουν να δώσουν νέα ώθηση στο σχέδιο της ενιαίας αγοράς».

Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου

Η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2006 υπολογίζεται στα 106 δις ευρώ. Το διαδίκτυο είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος δίαυλος λιανικής πώλησης . Το 2008, το 51% των εμπόρων λιανικής πώλησης στην ΕΕ πραγματοποιούσε πωλήσεις στο διαδίκτυο.

Ωστόσο, εξαιτίας των εμποδίων στο επιγραμμικό εμπόριο, το χάσμα μεταξύ τοπικού και διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου διευρύνεται . Ενώ το μερίδιο των καταναλωτών της ΕΕ που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκε από 27% σε 33% σε διάστημα δύο ετών (2006-08), το μερίδιο των καταναλωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ παρέμεινε σταθερό (στο 6% με 7%). Επίσης, μόνο το 21% των εμπόρων πραγματοποιούν σήμερα διασυνοριακές πωλήσεις.

Όμως, η δυνατότητα σαφώς και υπάρχει. Το ένα τρίτο των καταναλωτών της ΕΕ δηλώνει ότι θα πραγματοποιούσε ηλεκτρονικές αγορές από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, εφόσον το προϊόν ήταν πιο οικονομικό ή καλύτερο, ενώ το ένα τρίτο από αυτούς προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές σε άλλη γλώσσα. Το 59% των εμπόρων λιανικής πώλησης είναι σε θέση να πραγματοποιεί εμπορικές συναλλαγές σε περισσότερες από μία γλώσσες.

Πορίσματα από τη χρησιμοποίηση εικονικών πελατών:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπόνησε δοκιμή στο διαδίκτυο με σκοπό να ελέγξει τις ευκαιρίες και τα εμπόδια που παρουσιάζονται στους καταναλωτές οι οποίοι πραγματοποιούν ηλεκτρονικές διασυνοριακές αγορές εντός της ΕΕ ακολουθώντας τη διαδικασία αγοράς. Οι δοκιμαστές σε όλες τις χώρες της ΕΕ αναζήτησαν 100 δημοφιλή προϊόντα (από CD μέχρι υπολογιστές, ψηφιακές κάμερες και πλυντήρια) στο διαδίκτυο, σε μια προσπάθεια να ελέγξουν το ποσό εξοικονόμησης κατά την πραγματοποίηση διασυνοριακών αγορών και τον βαθμό δυσκολίας πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν περίπου 11.000 δοκιμαστικές συναλλαγές. Τα πιο σημαντικά πορίσματα είναι τα ακόλουθα:

  • Είναι εφικτή η εξοικονόμηση σημαντικών ποσών. Σε 13 από τις 27 χώρες και τουλάχιστον για τα μισά προϊόντα που αναζητήθηκαν, οι καταναλωτές εντόπισαν προσφορά σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ η οποία ήταν τουλάχιστον κατά 10% πιο οικονομική από την καλύτερη τοπική προσφορά (στο σύνολό της, δηλαδή μαζί με τα έξοδα παράδοσης και άλλα πρόσθετα έξοδα).
  • Πρόσβαση σε προϊόντα που δεν διατίθενται στην εγχώρια αγορά . Οι καταναλωτές των 13 κρατών μελών της ΕΕ δεν κατάφεραν να εντοπίσουν τοπικές προσφορές στο διαδίκτυο τουλάχιστον για το 50% των προϊόντων που αναζητούσαν∙ ωστόσο, εντόπισαν αντίστοιχες προσφορές σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.
  • Οι περισσότερες παραγγελίες απέτυχαν . Κατά μέσο όρο, το 61% των παραγγελιών που διενεργούνται ηλεκτρονικά από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ απέτυχε, κυρίως επειδή ο έμπορος δεν εξυπηρετούσε πελάτες στη χώρα προέλευσης του καταναλωτή ή δεν πρόσφερε επαρκείς τρόπους διασυνοριακής πληρωμής.

Τα εμπόδια στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η ανακοίνωση παρουσιάζει τη στρατηγική αντιμετώπισης των εμποδίων στο επιγραμμικό διασυνοριακό εμπόριο. Ορισμένοι τομείς προτεραιότητας για δράση είναι οι ακόλουθοι:

Δημιουργία μιας απλής ενιαίας δέσμης δικαιωμάτων για τους καταναλωτές της ΕΕ. Η πρόταση σχετικά με την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών αποσκοπεί στην αντικατάσταση του τρέχοντος δαιδαλώδους συνόλου νόμων από μια απλή δέσμη δικαιωμάτων που θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ και θα παρέχει ίση προστασία στους καταναλωτές, ενώ παράλληλα θα μεριμνά για τους εμπόρους λιανικής πώλησης, μειώνοντας το κόστος συμμόρφωσης και διασφαλίζοντας νομική σαφήνεια.

Ενίσχυση της επιβολής των μέτρων σε διασυνοριακό επίπεδο. Συνέχιση της συντονισμένης δράσης της ΕΕ για την επιβολή του δικαίου των καταναλωτών (όπως «εξονυχιστικοί έλεγχοι στο διαδίκτυο»), προκειμένου να εξαλειφθούν οι παράνομες πρακτικές και να τονωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διασυνοριακές αγορές.

Απλούστευση των διασυνοριακών κανόνων για τους εμπόρους λιανικής πώλησης , όπως του ΦΠΑ, των τελών ανακύκλωσης και των εισφορών πνευματικών δικαιωμάτων. Σήμερα, ορισμένοι έμποροι λιανικής πώλησης πρέπει να συναλλάσσονται με διάφορες φορολογικές αρχές, να υπακούουν σε διαφορετικούς εθνικούς κανόνες ανακύκλωσης ηλεκτρονικών παλιών συσκευών και, ενδεχομένως, να καταβάλλουν τελικά εισφορές που αφορούν πνευματικά δικαιώματα σε πολλές χώρες για τα ίδια προϊόντα. Οι προτάσεις της Επιτροπής αφορούν τα δύο πρώτα προβλήματα. Σε ό,τι αφορά τις εισφορές, πρέπει να βρεθούν πρακτικές λύσεις σύντομα.


http://www.paseges.gr/portal/cl/co/ab4b6292-73f4-4637-9668-7319b6cc3905

Αυξήσεις εμμέσων φόρων και έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις μαζί με τον προϋπολογισμό

Στη Βουλή το προσχέδιο


Οι αυξήσεις των εμμέσων φόρων σε καύσιμα, τσιγάρα και ποτά, μαζί με την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων και των τραπεζών, θα συνοδεύσουν τον προϋπολογισμό του 2010, το προσχέδιο του οποίου κατατίθεται μέχρι τις 5 Νοεμβρίου στη Βουλή.


http://www.tanea.gr/default.asp?pid=41&nid=1069687

Δυναμική η ελληνική συμμετοχή στη φετινή Anuga 2009


Η ελληνική συμμετοχή στην έκθεση τροφίμων και ποτών Anuga στην Κολωνία: πώς μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό ελαιόλαδο;

Κλείνει σήμερα τις πύλες της στην Κολωνία της Γερμανίας η Anuga, η μεγαλύτερη έκθεση ποτών και τροφίμων στον κόσμο. Για άλλη μια φορά ήταν μεγάλη η ελληνική συμμετοχή. Όπως επισημαίνει η εκπρόσωπος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου και υπεύθυνη οργάνωσης της ελληνικής συμμετοχής στην Anuga, Κατερίνα Αναγνωστοπούλου: «Στο εθνικό περίπτερο της Ελλάδας συμμετέχουν περίπου 200 επιχειρήσεις, που μοιράζονται περίπου 3.000 τ.μ. Η μεγαλύτερη συμμετοχή μας βρίσκεται στο National Pavillion, στα εθνικά τρόφιμα. Η γκάμα των ελληνικών προϊόντων περιλαμβάνει κυρίως ελαιόλαδα, ελιές, τυροκομικά, κρασί, ούζο. Υπάρχουν όμως και άλλα προϊόντα, κονσερβοποιημένα, τα ντελικατέσεν, τα πιο γκουρμέ προϊόντα».

Ικανοποίηση και αισιοδοξία

Περισσότεροι από 200 Έλληνες επιχειρηματίες έδωσαν το παρόν.Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Περισσότεροι από 200 Έλληνες επιχειρηματίες έδωσαν το παρόν.Οι Έλληνες εκθέτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις επαφές τους στη φετινή έκθεση. Όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του συνδέσμου εξαγωγέων Κρήτης, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης: «Εξ όσων γνωρίζω από τους κρήτες εξαγωγείς αλλά και γενικότερα από τους υπόλοιπους Έλληνες, είναι ευχαριστημένοι. Ιδιαίτερα τις τρεις πρώτες ημέρες υπήρξε μια μαζική και αθρόα συμμετοχή ξένων επισκεπτών. Είχε πάρα πολύ κόσμο. Παρά την κρίση θεωρώ ότι υπήρξε μια πτώση σε περιφερειακές ή μικρότερες εκθέσεις και όλοι επικεντρώθηκαν στο να έρθουν σε αυτή την έκθεση, η οποία είναι η μεγαλύτερη του κόσμου».

Ελαιόλαδο και φέτα στο επίκεντρο

Τα ελληνικά προϊόντα που προσελκύουν πάντα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το ελαιόλαδο και η φέτα. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα προώθησης αυτών των προϊόντων, ωστόσο όπως μας είπαν οι ειδήμονες, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Η Ρούλα Παππά, διευθύντρια εξαγωγών της "Δωδώνη": «Πρέπει οπωσδήποτε να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην προώθηση και στη διαφήμιση, στο να εξηγήσουμε στον κόσμο ποιες είναι οι διαφορές, για παράδειγμα της φέτας Π.Ο.Π. που έχει κατοχυρωθεί στην Ελλάδα, να εξηγήσουμε γιατί είναι καλύτερη, να εξηγήσουμε τα διατροφικά της χαρακτηριστικά».

Η τιμή…το βασικό εμπόδιο

Ιδιαίτερα κομψά και καλαίσθητα τα ελληνικά περίπτερα στη φετινή AnugaBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Ιδιαίτερα κομψά και καλαίσθητα τα ελληνικά περίπτερα στη φετινή AnugaΈνα βασικό εμπόδιο όσον αφορά την προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων στις ξένες αγορές ήταν ανέκαθεν η τιμή τους. Το πιο αποτελεσματικό όπλο για να κερδηθεί αυτή η μάχη είναι το επιχείρημα της υψηλής ποιότητας, όπως εκτιμά ο Γιώργος Αφεντούλης, διευθυντής εξαγωγών και αγορών της "Ελαΐς": «Διαπίστωσα με ιδιαίτερη χαρά ότι υπάρχει μια θετική ανταπόκριση από τους ξένους αγοραστές για το ελληνικό ελαιόλαδο, δηλαδή αναγνωρίζουν το ελληνικό ελαιόλαδο, ξέρουν ότι σε σχέση με το ισπανικό είναι καλύτερο. Πρέπει όμως να δούμε το θέμα της τιμής και να μπορέσουμε να πείσουμε τους ξένους πελάτες ότι θα πρέπει να πληρώσουν κάτι παραπάνω γιατί αντικειμενικά είναι ακριβότερο διότι παίρνουν ένα καλύτερο ποιοτικά προϊόν».

Έλλειψη στρατηγικής;

Δεν είναι όμως μόνον θέμα τιμής, λέει από την πλευρά του ο Αλκιβιάδης Καλαμπόκης:

«Δεν είχαμε ξεκάθαρη στρατηγική όσον αφορά το ερώτημα πού θέλαμε να πάμε σαν χώρα. Υπήρχε πραγματικά ένα σημαντικό έλλειμμα σχετικά με τις εξαγωγές. Έχουν χαθεί πάρα πολλά χρήματα από ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία έμειναν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτα. Το ελαιόλαδο πρέπει να έχει μια σαφή στρατηγική: εμφιάλωση, ποιότητα, διαφοροποιημένη συσκευασία, μικρή συσκευασία – έχουμε μονογενεϊκές πλέον οικογένειες στην Ευρώπη και στον κόσμο. Θα πρέπει να ξεφύγουμε από τα τρίλιτρα και τα πεντόκιλα. Θα πρέπει να υπάρξει μια εθνική στρατηγική που δεν έχει χρώμα, ώστε να ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις».

«Πολιτιστικό σημείο αναφοράς»

Γιάννης Χρονάκης: Το ελαιόλαδο να γίνει Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Γιάννης Χρονάκης: Το ελαιόλαδο να γίνει "πολιτιστικό σημείο αναφοράς".Όλοι συμφωνούν ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να γίνουν εκπτώσεις στην ποιότητα. Όπως επισημαίνει ο κ. Αφεντούλης: «ένα πράγμα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε στην Ελλάδα ότι αυτό που θα μας σώσει είναι η υψηλή ποιότητα. Έχουμε την υψηλή ποιότητα και δεν θα πρέπει να τη θυσιάζουμε».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γιάννης Χρονάκης, γενικός διευθυντής της "Pangea": «Δεν ξέρω αν είναι θέμα νοοτροπίας της νέας γενιάς γενικότερα, αλλά τουλάχιστον οι δικές μου σκέψεις, ο δικός μου χαρακτήρας, ορίζουν αυτόν ακριβώς τον τρόπο προσέγγισης ενός προϊόντος. Δεν το βλέπω μόνον ως προϊόν, άλλωστε όλοι το ξέρουμε το λάδι, τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιόλαδου για την υγεία μας, τη ζωή μας. Εγώ όμως δεν μένω μόνον εκεί. Μπορεί να το στηρίζω ως προϊόν, να στηρίζομαι στην καλή ποιότητα, αλλά το πάω και ένα βήμα παραπέρα. Σαν σημείο της κουλτούρας μας, σαν πολιτιστικό σημείο αναφοράς…»



Κώστας Συμεωνίδης

Υπεύθ. σύνταξης: Σταμάτης Ασημένιος


http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4789593,00.html


Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr