http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

:: Balkan food news:: Τυρί, αξίας 1.000 ευρώ το κιλό, στη μοναδική φάρμα παραγωγής προϊόντων από γάλα γαϊδάρας στα Βαλκάνια!!!


(της Εύης Σοφιανού)

Τυρί, αξίας 1.000 ευρώ ανά κιλό, παράγεται στη μοναδική φάρμα παραγωγής προϊόντων από γάλα γαϊδάρας, στα Βαλκάνια, στο πάρκο Ζασάβιτσα, στην περιοχή Σρέμσκα Μιτρόβιτσα της Σερβίας.
Τα 100 συμπαθή τετράποδα που φιλοξενούνται στη φάρμα και τα οποία από πέρυσι ανέλαβαν επιχειρηματικές … πρωτοβουλίες, αφού το γάλα τους αποτελεί τη βάση και το κυρίαρχο συστατικό για την παραγωγή προϊόντων όπως γάλα, σαπούνι, λικέρ και αφρόλουτρο, αποφάσισαν να επεκτείνουν την "δράση" τους, σ' ένα νέο προϊόν: το τυρί!
Μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο επικεφαλής της φάρμας, Σλόμπονταν Σίμπιτς, διευκρίνισε πως το τυρί παράγεται κατόπιν παραγγελίας και μέχρι σήμερα η φάρμα δέχθηκε μία παραγγελία, για την παραγωγή μισού κιλού. "Το κόστος είναι υψηλό". είπε ο κ. Σίμπιτς και πρόσθεσε πως για την παραγωγή ενός κιλού τυριού, χρειάζονται 25 λίτρα γάλα γαϊδάρας.
Ο ίδιος μας εξήγησε πως η διαδικασία συλλογής και επεξεργασίας του γάλακτος δεν είναι τόσο απλή όσο ενδεχομένως να ακούγεται και απαιτεί συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, υπομονή και, βέβαια, αγάπη για τα γαϊδουράκια, τα οποία αποτελούν και την "πηγή" τροφοδοσίας της γραμμής παραγωγής όλων των προϊόντων.
Σύμφωνα με τον κ. Σίμπιτς, το τυρί από γάλα γαϊδάρας έχει ιδιαίτερη γεύση και δεν περιέχει συντηρητικά, ενώ στην ερώτηση εάν εξετάζεται το ενδεχόμενο εξαγωγής του τυριού, μας απάντησε πως είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλάμε για μια τέτοια εξέλιξη, καθώς προς το παρόν, το προϊόν παράγεται έπειτα από παραγγελίες. Το καπνιστό τυρί, υπό την επωνυμία "Pule", προωθείται σε διάφορους τουριστικούς οργανισμούς, προκειμένου να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από επιχειρηματίες, αλλά και από ιδιώτες. Η πρώτη παραγγελία προέρχεται μεν από τη Σερβία, αλλά έχει προορισμό, ως δώρο, το εξωτερικό.
Αναρωτηθήκαμε εάν με τη νέα αυτή επιχειρηματική πρωτοβουλία, τα γαϊδουράκια ξεπεράσουν κάθε όριο αντοχής και ο κ. Σίμπιτς μας διαβεβαίωσε ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Άλλωστε, μας εξήγησε, το Πάρκο αποτελεί "καταφύγιο" για διάφορα σπάνια είδη ζώων και φυτών και προστατεύεται από τη Συνθήκη Ραμσάρ.
Το Πάρκο Ζασάβιτσα, είναι ένας από τους "γηραιότερους" στη Σερβία και την Ευρώπη οικολογικός μη κυβερνητικός οργανισμός και δέχεται επισκέπτες, τόσο από τη Σερβία όσο και από το εξωτερικό. Στο Πάρκο, ξεχωριστό "χρώμα" δίνει το κεντρικό τουριστικό καταφύγιο, μια ξύλινη κατασκευή μ' έναν πύργο, ύψους 18 μέτρων.

Πηγή: web.ana-mpa.gr

::food news:: Εμπορικά πρότυπα Ποιότητας και Εισαγωγές Φρούτων στην Ε.Ε


Η επιτροπή Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρέδωσε την έκθεση της που ψήφησε για την γεωργική πολιτική ποιότητας, στην οποία εμπεριέχεται και αίτημα αποκατάστασης των εμπορικών ποιοτικών πρότυπων στα φρούτα και λαχανικά, επειδή αυτά παρέχουν τις...... συνεπείς και αντικειμενικές παραμέτρους τυποποίησης, όπου όλες οι συνδέσεις στην τροφική αλυσίδα, ενισχύουν τη διαφάνεια των εμπορικών συναλλαγών και είναι ευεργετικές για τις απαιτήσεις ποιότητας της κατανάλωσης επισημαίνει ο Γιώργος Πολυχρονάκης Ειδικός Σύμβουλος INCOFRUITHELLAS. Η Επιτροπή, όπως αποδεικνύεται από το σχέδιο κανονισμού 1580 / 2007 που υποβλήθηκε για αναθεώρηση της ΚΟΑ στα φρούτα και λαχανικά, αγνοεί την έκθεση αυτή και δεν περιλαμβάνει στο σχέδιο αυτό την αποκατάσταση των εμπορικών προτύπων ποιότητας που ζητείται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από τον όλο κοινοτικό τομέα παραγωγής.

Η έκθεση της επιτροπής του Κοινοβουλίου στην υπ αριθ. 34 πρότασή της διαπιστώνει τη σχεδόν συνολική αποσυναρμολόγηση των κοινοτικών κανόνων στον τομέα των φρούτων και λαχανικών και καλεί τα κράτη μέλη και την Επιτροπή να αναλάβουν την ευθύνη και να εξετάσουν τον αντίκτυπο της κατάργησης και, εάν είναι απαραίτητο, να επαναπροσδιορίσει, ένα στερεό κοινοτικό πλαίσιο που θα παρέχει τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια για τις εμπορικές διαδικασίες, καθιερώνοντας μια κοινή γλώσσα μεταξύ των εμπλεκομένων χρηστών και να παρέχει τις ποιοτικές απαιτήσεις προς όφελος του καταναλωτή.

Ο Σύνδεσμος μας τονίζει πιστεύει ότι , η Επιτροπή έχει μια ευκαιρία να υιοθετήσει τις συστάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να επανασυστήσει με το σχέδιο κανονισμού 1580/2007, που ήδη βρίσκεται υπό συζήτηση για αναθεώρηση, τα εμπορικά πρότυπα ποιότητας στα φρούτα και λαχανικά, που καταργήθηκαν από την 1η Ιουλίου 2009.

Το σχέδιο της ανωτέρω έκθεσης σχετικά με τη γεωργική πολιτική ποιότητας, προετοιμάστηκε από τον ιταλό ευρωβουλευτή Giancarlo Scotta ο οποίος το υπέβαλε στην Επιτροπή Γεωργίας στις 9 Νοεμβρίου 2009. Η έκθεση μετά από καθυστερήσεις ψηφίστηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2010, από μια μεγάλη πλειοψηφία: 34 ψήφοι υπέρ, 4 ενάντια και 2 αποχές. Η ψηφοφορία και η τελική υιοθέτηση της έκθεσης προγραμματίζονται για τις 25 Μαρτίου.

Απευθύνουμε επισημαίνει ο κ. Πολυχρονάκης έκκληση στους Έλληνες Ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν την σχετική Έκθεση και την Ελληνική Κυβέρνηση να υποστηρίξει τον επανακαθορισμό Εμπορικών Κοινοτικών Προτύπων κατά την συζήτηση αναθεώρησης του Καν 1580/2007

Επίσης θα θέλαμε να απευθύνουμε , επί πλέον, έκκληση στην Ελληνική Κυβέρνηση να υποστηρίξει την πρωτοβουλία που εκδήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί ο οποίος ,σε μία προσπάθεια να προστατεύσει τα ευρωπαϊκά προϊόντα, δήλωσε ότι είναι πρόθυμος να δεχθεί μία μείωση στο μερίδιο των αγροτικών δαπανών στον προϋπολογισμό της Ε.Ε. με δεδομένο ότι θα χρησιμοποιηθεί η αρχή της κοινοτικής προτίμησης και θα τεθούν πιο αυστηροί όροι για τις εισαγωγές.

Έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει, τόσο ο Σύνδεσμός μας Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών Incofruit – Hellas όσο και άλλοι φορείς από παραγωγικές χώρες της ΕΕ, ότι η ανεξέλεγκτη κατάσταση στην εισαγωγή φρούτων και λαχανικών έχει προκληθεί επειδή δεν υπάρχει σωστή εφαρμογή του συστήματος των Τιμών Εισόδου και δεν εισπράττονται οι πρόσθετοι δασμοί με συνέπεια να πραγματοποιούνται εισαγωγές σε μια κατώτερη τιμή της τιμής εισόδου

Επιβάλλεται η αυστηροποίηση της Κοινοτικής Νοµοθεσίας και ως προς το σύστηµα Τιµών Εισόδου Οπωροκηπευτικών αλλά και για τους επιβαλλόµενους εισαγωγικούς δασµούς και το καθεστώς προτιµησιακών συµφωνιών µε τις τρίτες Χώρες ».

Πηγή: agroschannel.gr

::greek food news:: Chiquita: Αδιαφορία και έλλειψη ελέγχου στην ελληνική αγορά

http://files.capital.gr/images/videos/02/922753_banana_facts1.jpg

Την έντονη δυσφορία του για την αδιάφορη στάση που επιδεικνύει η πολιτεία έναντι όσων ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην ανάδειξη περιφερειακών λιμένων της χώρας σε σύγχρονα κέντρα διακίνησης εμπορευμάτων, όπως και για την αναποτελεσματικότητα των ελέγχων της σε ζητήματα τιμών και ανταγωνισμού, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Chiquita Hellas, Θανάσης Γκλίνος.

Θανάσης Γκλίνος: «Οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έσκυψαν στην επιχειρηματική κοινότητα προς στήριξη των επενδύσεών τους».

Aναφερόμενος ειδικότερα στο ζήτημα των τιμών, ο κ. Γκλίνος, μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, δήλωσε ότι η εταιρεία του αντιλαμβανόμενη τις συνέπειες της κρίσης έλαβε από τις αρχές του έτους την απόφαση να μειώσει τις τιμές της μπανάνας από τα 19 ευρώ το κιβώτιο που ήταν πέρυσι στα 13 ευρώ το κιβώτιο, χάνοντας περί τα 2,5 εκατ. ευρώ, χωρίς ωστόσο να διαπιστώνει ανάλογες μειώσεις στο ράφι.

Η τελική τιμή

Οπως υποστήριξε ο κ. Γκλίνος, η τιμή χονδρικής της μπανάνας διαμορφώνεται σήμερα στο 0,80 ευρώ το κιλό και στο τελικό σημείο πώλησης -σε μέσα επίπεδα- στο 1,30 ευρώ το κιλό, όταν λόγω της νέας τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας έπρεπε να είναι της τάξης του 1,10 ευρώ το κιλό. Ο κ. Γκλίνος άφησε να εννοηθεί ότι το πρόβλημα επικεντρώνεται στο τελικό σημείο πώλησης και κυρίως όπου ο έμπορος έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη.

Σε ό,τι αφορά τους περιφερειακούς λιμένες, ισχυρίστηκε ότι από εταιρεία με την οποία συνεργάζεται η Chiquita Hellas προτάθηκε στα αρμόδια όργανα της χώρας η διενέργεια επένδυσης ύψους 10 με 12 εκατ. ευρώ για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα στο Αίγιο, στο πλαίσιο μιας μακροχρόνιας συμφωνίας για τη χρήση των σχετικών εγκαταστάσεων, χωρίς ωστόσο να τύχει της έγκρισης από την πλευρά της πολιτείας.

Ο κ. Γκλίνος τόνισε επίσης ότι η Chiquita Hellas το 2006, οπότε ιδρύθηκε ως θυγατρική της Chiquita Brands Ιnternational, ξεκίνησε με κύκλο εργασιών περί τα 105 εκατ. ευρώ και σήμερα έχει φθάσει τα 166 εκατ. ευρώ, διακινώντας, μέσω της Ελλάδας, προϊόντα για συνολικά 20 εθνικές αγορές της νοτιοανατολικής Μεσογείου και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η περυσινή χρήση έκλεισε για την εταιρεία με κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ από 0,7 εκατ. ευρώ το 2006.

Στην ανοδική πορεία της, ωστόσο, αντιμετώπισε μια σειρά σοβαρών εμποδίων που προκλήθηκαν από τις ανεπαρκείς υποδομές της χώρας και το γεγονός ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έσκυψαν στην επιχειρηματική κοινότητα προς στήριξη των επενδύσεών τους. «Δεν γνωρίζω για πόσο θα πείθουμε τους μετόχους της εταιρείας να χάνουν χρήματα στην Ελλάδα», τόνισε ο κ. Γκλίνος.

Νέα προϊόντα

Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική της Chiquita Hellas επεσήμανε ότι σύντομα θα επεκταθεί σε μια ακόμη προϊοντική κατηγορία, αυτή των τυποποιημένων φυσικών χυμών χωρίς συντηρητικά. Ανακοίνωσε, ειδικότερα, ότι ήδη βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με δύο εταιρείες διανομής ώστε να διακινήσει τα smoothies στην Ελλάδα, ενώ για το βασικό της προϊόν, τις μπανάνες, δήλωσε ότι στην Ελλάδα με τζίρο 43 εκατ. ευρώ κατέχει περίπου το 46% της αγοράς.

Σημειώνεται ότι η Chiquita Hellas εκτός από μπανάνες στην εγχώρια αγορά διακινεί ανανά, ακτινίδια, μάνγκο, γενικά φρούτα εκτός εποχής -μήλα, αχλάδια και εσπεριδοειδή- και συσκευασμένα προϊόντα.

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΣΟΥΛΟΣ

Πηγή: naftemporiki.gr

::food news:: Αυστηροί έλεγχοι στην ιχνηλασιμότητα των τροφίμων.

ImageΜε τροποποίηση της σχετικής αγορανομικής διάταξης, αλλάζει ο τρόπος ελέγχου των διακινούμενων αγροτικών προϊόντων, που υπόκεινται στο καθεστώς εφαρμογής της ιχνηλασιμότητας, κυρίως νωπά φρούτα και λαχανικά.

Ήδη έχουν γίνει οι πρώτοι έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Δ/νσης Εμπορίου και γι’ αυτό τον λόγο οι έμποροι φρούτων και λαχανικών βρίσκονται υπ’ ατμόν. Μάλιστα, με τη νέα διάταξη διευκολύνεται και ο φορολογικός έλεγχος των βιβλίων των επιχειρήσεων εμπορίας!

Επιγραμματικά, σύμφωνα και με την τροποποίηση, θα πρέπει:

1) Κατά την εμπορία-διακίνηση-διάθεση των νωπών οπωρολαχανικών, επί όλων των τιμολογίων αγοραπωλησίας και των Δελτίων Αποστολής που συνοδεύουν τα εμπορεύματα, αναγράφεται υποχρεωτικά, πέραν των εξ άλλων διατάξεων προβλεπομένων ενδείξεων και ο «ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΤΙΔΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ» για κάθε ένα είδος χωριστά. Δηλαδή το Lot Number του προϊόντος, όπως υπάρχει στο βιβλίο Ιχνηλασιμότητας

2) Οι λιανοπωλητές, που διαθέτουν προς πώληση τα ανωτέρω νωπά οπωρολαχανικά υποχρεωτικά αναγράφουν στην τηρούμενη πινακίδα (για τιμή, είδος, ποιότητα, ποικιλία κ.λ.π.) και τον « ΑΡΙΘΜΟ ΠΑΡΤΙΔΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ » του αντίστοιχου προς πώληση είδους. να τα φυλάσσουν για την περίπτωση ελέγχων

3) Τα Δελτία Αποστολής Προϊόντος ή τα Τιμολόγια Πώλησης, να αναγράφουν το LotNumber που θα αναγράφεται και στο βιβλίο Ιχνηλασιμότητας

4) Οι απώλειες εξαιτίας της φύρας ανέρχονται στο 3 %, εκτός ειδικών περιπτώσεων όπως της πατάτας.

5) Σε περίπτωση που από την επιχείρηση, για τη μεταφορά των οπωρολαχανικών, χρησιμοποιείται φορτηγό όχημα ιδιωτικής χρήσεως (Φ.Ι.Χ.), η δαπάνη μεταφοράς πρέπει να είναι ανάλογη με την αντίστοιχη δαπάνη μεταφοράς του είδους με φορτηγά οχήματα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.).

6) Κατά τη χονδρική και λιανική πώληση των νωπών οπωρολαχανικών. απαγορεύεται η ανασυσκευασία και η ανάμειξη των ειδών αυτών μεταξύ τους, λόγω διαφορετικής τιμής κτήσης, διαφορετικής τιμής πώλησης, διαφορετικής προέλευσης και καταγωγής, διαφορετικής ποικιλίας, διαφορετικής ποιοτικής κατάταξης και διαφορετικών παρτίδων παραγωγής.

7) Τήρηση βιβλίων Ιχνηλασιμότητας (ένα για τα εγχώρια κι ένα για τα εισαγωγής), όπως περιγράφεται στις Αγορανομικές Διατάξεις.

Πάντως, το βιβλίο Ιχνηλασιμότητας αποτελεί ουσιαστικά έναν οδηγό φορολογικού ελέγχου. Με λίγα λόγια, όταν η επιχείρηση θα υποστεί επιτόπιο φορολογικό έλεγχο (είτε από Κλιμάκιο της Δ/νσης Εμπορίου είτε από την ΥΠΕΕ), τότε το βιβλίο θα λειτουργήσει στα χέρια των ελεγκτών με την εξής σειρά:

- Θα ζητήσουν τα Δελτία Ποσοτικής Παραλαβής που προήλθε π.χ. η παρτίδα 12345 και θα ελέγξουν αν συμφωνούν με τις ποσότητες του βιβλίου Ιχνηλασιμότητας

- Στη συνέχεια θα τσεκάρουν από το βιβλίο τα κατεργασμένα πλέον προϊόντα που προκύπτουν από την παρτίδα και στη συνέχεια θα ζητήσουν τα παραστατικά πώλησης (τα οποία επίσης πρέπει να αναγράφουν την παρτίδα).

Παλαιότερα, όπου δεν υπήρχε αυτή η υποχρέωση αναγραφής της παρτίδας στα νόμιμα παραστατικά αγοράς και πώλησης, ήταν πολύ δύσκολος ο φορολογικός έλεγχος των παραπάνω, επειδή οι ποσότητες ελέγχονταν αθροιστικά. Τώρα πλέον γίνεται έλεγχος ανά παρτίδα.

Πηγή:agronews.gr

Διαβάστε ολόκληρη την Τροποποίηση αγορανομικής διάταξης για ιχνηλασιμότητα


::marketing food news:: Νέες συνεργασίες για την "Ελληνική Αγορά".

Συμφωνία συνεργασίας με την αλυσίδα super market ΑΒ Βασιλόπουλος ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει η βορειοελλαδική εταιρεία παραγωγής και εμπορίας χυμού ροδιού, «Ελληνική Αγορά ΑΕ».

Ανάλογες συνεργασίες της εταιρείας υπάρχουν και με όλες τις υπόλοιπες μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, όπως για παράδειγμα η Μασούτης, η Μάκρο, η Carrefour κλπ. Η εμπλοκή της εταιρείας με το αντικείμενο της παραγωγής, μεταποίησης και εμπορίας του ροδιού ξεκινά μόλις από το 2006, όταν και δημιουργήθηκε η παραγωγική μονάδα, που διαθέτει στο Λάκκωμα της Χαλκιδικής.
Ο μηχανολογικός εξοπλισμός που έχει τοποθετηθεί στο εργοστάσιο είναι από τους πιο σύγχρονους, έχει προέλευση από το Ισραήλ και στην Ελλάδα τον έχει αγοράσει μόνον ένας ακόμη επιχειρηματίας από την Πελοπόννησο, ο οποίος επίσης ασχολείται σοβαρά με το αντικείμενο του ροδιού.
Η Ελληνική Αγορά ΑΕ εκτός από τα 400 στρέμματα ιδιόκτητης φυτείας ροδιού, που διαθέτει στην Αλιστράτη Σερρών, συνεργάζεται μέσω συμβολαιακής γεωργίας με πολλούς αγρότες σε όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό έχουν συναφθεί συμβόλαια για περίπου 2.000 στρέμματα και το ενδιαφέρον διαρκώς πολλαπλασιάζεται. Η τελευταία παραγωγή ήταν στους περίπου 200 τόνους ροδιού, οι οποίοι χυμοποιήθηκαν και πήραν το δρόμο για τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Πάντως, η ζήτηση στην αγορά είναι πολύ μεγαλύτερη και για αυτό η εταιρεία εισάγει συμπυκνωμένο χυμό και από το εξωτερικό, τον οποίο επεξεργάζεται, εμφιαλώνει και κατόπιν εμπορεύεται.

Πηγή: marketingweek.gr

::food industry news:: ΑΒ Βασιλόπουλος: Αυξημένες πωλήσεις, αμετάβλητα τα κέρδη το 2009 .

http://www.ab.gr/elements/logo.jpg
Αυξημένες πωλήσεις και σχεδόν αμετάβλητα κέρδη μετά φόρων, παρουσίασε η AB Βασιλόπουλος κατά την περίοδο από 01/01/2009 έως 31/12/2009.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα Ενοποιημένα Κέρδη μετά Φόρων ανήλθαν σε 32,6 εκατ. ευρώ έναντι 32,7 εκατ. ευρώ το 2008.
Παράλληλα, τα Ενοποιημένα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 88,9 εκατ. ευρώ έναντι 70,5 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 26,0% οφειλόμενη κυρίως στην επίτευξη καλύτερου μικτού κέρδους.
Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν σε 52,2 εκατ. ευρώ από 41,0 εκατ. ευρώ το 2008.
Ο Ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών (Πωλήσεις) ανήλθε σε 1.437,1 εκατ. ευρώ από 1.337,1 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 10,2% οφειλόμενη στην εμπορική πολιτική Εταιρίας, στη διαρκή προσπάθεια για την αναβάθμιση των καταστημάτων καθώς και στη συνεισφορά των νέων καταστημάτων και των καταστημάτων, τόσο της εταιρίας: ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ M.E.Π.Ε. και ΣΙΑ Ε.Ε., όσο και της εταιρίας: ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΟΡΥΦΗ Α.Ε.

Το Ενοποιημένο Μικτό Κέρδος ανήλθε σε 350,1 εκατ. ευρώ ευρώ το 2009 από 302,6 εκατ. ευρώ το 2008 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,7%, μεγαλύτερη από αυτή του κύκλου εργασιών λόγω κυρίως της ορθολογικής διαχείρισης τόσο των αγορών, όσο και των αποθεμάτων.
Οι Ενοποιημένες Λειτουργικές Δαπάνες ανήλθαν σε 299,0 εκατ. ευρώ από 263,7 εκατ. ευρώ το 2008 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13,4%. Η αύξηση αυτή αντανακλά τις επενδύσεις για την ανακαίνιση και την αναβάθμιση των καταστημάτων.
Επίσης οι δαπάνες επηρεάστηκαν από την αύξηση των τιμολογίων ενέργειας, το κόστος των καυσίμων και την εξέλιξη του πληθωρισμού.
Για τον ίδιο λόγο τα Λειτουργικά Κέρδη διαμορφώθηκαν σε 58,9 εκατ. ευρώ έναντι 46,0 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 28,0%.
Σύμφωνα με τις παραπάνω εξελίξεις το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει τη διανομή μερίσματος 1,0 ευρώ ανά μετοχή.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, η ΑΒ συνεχίζοντας την εμπορική πολιτική που ασκεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα των τιμών, ενισχύει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα με την περαιτέρω βελτίωση της σχέσης ποιότητας και τιμής των προϊόντων της και ως συνέπεια παραπάνω από 3.500 προϊόντα πουλιούνται σε τιμή κάτω του ενός ευρώ. Διευρύνει συνεχώς την ποικιλία της εφαρμόζοντας το πολυεπίπεδο τιμών σε όλες τις κατηγορίες, αφήνοντας την τελική επιλογή στον πελάτη. Το μέσο όρο του μεριδίου αγοράς του Ομίλου για το 2009, ανήλθε σε 16.8% λόγω της αύξησης ικανοποίησης πελατών.
Ο Όμιλος το 2009 εφάρμοσε νέες χρήσιμες υπηρεσίες, όπως η ανάληψη χρημάτων από τα ταμεία (CASH BACK), η εξόφληση λογαριασμών NOVA και την εξόφληση λογαριασμών ΔΕΚΟ. Επίσης, σε μία εποχή ανόδου της ανεργίας, η ΑΒ πετυχαίνει να αυξήσει τις θέσεις εργασίας και να επενδύσει ακόμα περισσότερο στο ανθρώπινο δυναμικό ενώ παράλληλα βελτίωσε την κερδοφορία της.
Το δίκτυό της ενισχύεται με νέα ανοίγματα καταστημάτων, ανακαινίσεις υπαρχόντων καθώς και με την πρόσφατη εξαγορά της «Κορυφής» στη Θράκη, ενδυναμώνοντας ακόμα περισσότερο τη θέση της στη Β. Ελλάδα και καλύπτοντας ανάγκες εφοδιασμού της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής.
Την 23/11/2009, ολοκληρώθηκε η συμφωνία για την εξαγορά του 100,00% του εταιρικού κεφαλαίου της αλυσίδας τροφίμων της εταιρίας ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΟΡΥΦΗ Α.Ε, έναντι τιμήματος 6.8 εκατ. Ευρώ. Η εξαγορασθείσα εταιρία αριθμεί έντεκα καταστήματα, εκ των οποίων δύο είναι ιδιόκτητα καθώς και ενός ιδιοκτήτου κέντρου διανομής. Ένα εκ των καταστημάτων έκλεισε στο τέλος του 2009 και τα υπόλοιπα δέκα θα λειτουργήσουν με το εμπορικό σήμα της ΑΒ μέχρι το τέλος του 2010.
Επίσης ο Όμιλος αύξησε το απασχολούμενο προσωπικό από 8.821 το 2008 σε 9.586 το 2009.
Στις ετήσιες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου περιλαμβάνονται για πρώτη φορά οι οικονομικές καταστάσεις της θυγατρικής εταιρίας ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΟΡΥΦΗ Α.Ε. της οποίας η εξαγορά ολοκληρώθηκε την 23.11.2009. Επίσης τα οικονομικά στοιχεία της εξαγορασθείσας εταιρίας ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ M.E.Π.Ε. και ΣΙΑ Ε.Ε. για την χρήση 2008, αφορούν το διάστημα από 01.04.2008 (ημερομηνία εξαγοράς) έως 31.12.2008.
Για τους παραπάνω λόγους τα αποτελέσματα της 31/12/2009 δεν είναι συγκρίσιμα με αυτά της περσινής χρήσης.

Προοπτική για το 2010

Για το τρέχον έτος, o Όμιλος σχεδιάζει την επιτάχυνση της ανάπτυξής του με την προσθήκη 13 - 18 νέων καταστημάτων στο δίκτυό του, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων του δικτύου δικαιόχρησης (franchising). Ένα κατάστημα του δικτύου της θα είναι και το πρώτο εξ ολοκλήρου πράσινο super market, πρωτοποριακό για τα ελληνικά αλλά και διεθνή δεδομένα.


Πηγή: capital.gr

::Στο ράφι:: Kraft Mayonnaise Balance

http://www.kraftfoods.gr/kraft/images/grel1/pictures/majobalance.jpg
Η Kraft καλωσορίζει μία νέα μαγιονέζα στη γκάμα της. Η ''ισορροπημένη'' πρόταση ανάμεσα στην κανονική μαγιονέζα Kraft και τη light. Συνδυάζει πλούσια και ανάλαφρη γεύση με 30% λιγότερα λιπαρά (σε σχέση με την κανονική μαγιονέζα Kraft). Θα τη βρείτε σε συσκευασία 250ml, 450ml και σε Squeeze 400ml για περισσότερη ευκολία στη χρήση.

::food news::Το κρασί παχαίνει λιγότερο και από το μεταλλικό νερό

Οι γυναίκες που χαλαρώνουν με ένα ποτήρι κρασί μετά τη δουλειά έχουν έναν επιπλέον λόγο για να το απολαμβάνουν: σύμφωνα με μια νέα μελέτη, ένα ποτήρι κρασί παχαίνει λιγότερο ακόμη και από το μεταλλικό νερό. Επίσης, οι μετριοπαθείς πότες του γυναικείου πληθυσμού κινδυνεύουν λιγότερο από την παχυσαρκία σε σχέση με τις ομόφυλές τους που απέχουν τελείως από το αλκοόλ.

Τα ευρήματα αυτά προέκυψαν από μια μελέτη που έγινε σε ένα τεράστιο δείγμα 19.000 γυναικών και όπως μπορεί να υποθέσει κανείς βρίσκονται στον αντίποδα της συμβουλής που δίνουν οι περισσότεροι διαιτολόγοι περί αποχής από το αλκοόλ ως επιβαρυντικού παράγοντα στα κιλά.

Οι αμερικανοί επιστήμονες που πραγματοποίησαν τη μελέτη υποστηρίζουν ότι οι θερμίδες από το αλκοόλ έχουν λιγότερες συνέπειες στο βάρος σε σχέση με τις θερμίδες άλλων τροφίμων. Επισημαίνουν επίσης ότι ο τρόπος με τον οποίο ο οργανισμός δέχεται το αλκοόλ είναι πιο σύνθετος απ΄ ό,τι πιστεύαμε έως τώρα.

Το συκώτι

Σύμφωνα με μια θεωρία, το συκώτι όσων τακτικά καταναλώνουν αλκοόλ αναπτύσσει μια διαφορετική οδό μεταβολισμού για να διασπάσει το αλκοόλ, με την επιπλέον ενέργεια να μετατρέπεται κυρίως σε θερμότητα παρά σε λίπος.

Κατά τη μελέτη διαπιστώθηκαν, πάντως, ορισμένες διαφορές ανάμεσα στα διάφορα ποτά: οι γυναίκες που πίνουν κόκκινο κρασί παχαίνουν πολύ λιγότερο από τις γυναίκες που προτιμούν την μπίρα και τα λοιπά οινοπνευματώδη.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Επιθεώρηση «Αrchives of Ιnternal Μedicine» φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει σαφής σύνδεση ανάμεσα στην κατανάλωση αλκοόλ και την πρόσληψη βάρους.

Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ

::food news:: Απορρίφθηκε το αίτημα της Ελλάδας για το γάλα

http://voices.gr/wp-content/uploads/milk.JPG
Απέρριψε, με χθεσινή απόφασή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αίτημα της Ελλάδας για την υποχρεωτική αναγραφή της χώρας προέλευσης του γάλακτος στις συσκευασίες των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Όπως αναφέρει σχετικά, οι ελληνικές αρχές δεν προέβαλαν καμία δικαιολογία η οποία να συνεπάγεται το συμπέρασμα ότι η καθιέρωση, γενικά, της υποχρέωσης αναφοράς της χώρας προέλευσης της πρώτης ύλης, δηλαδή του γάλακτος, είναι αναγκαία.

Πρόκειται για απόφαση της Επιτροπής, της 8ης Μαρτίου 2010, περί του σχεδίου διάταξης της Ελλάδας σχετικά με την αναγραφή ενδείξεων επί της συσκευασίας των πάσης φύσεως γαλακτοκομικών προϊόντων που υποδηλώνουν τη χώρα προέλευσης της πρώτης ύλης (γάλακτος) που χρησιμοποιείται.

Αναλυτικότερα, στο σκεπτικό της Επιτροπής αναφέρεται πως σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 1 σημείο 8) της οδηγίας 2000/13/ΕΚ, η ένδειξη του τόπου καταγωγής ή προέλευσης του τροφίμου είναι υποχρεωτική μόνο «στις περιπτώσεις που η παράλειψη της ενδείξεως αυτής θα ήταν δυνατόν να δημιουργήσει στον καταναλωτή εσφαλμένη εντύπωση σχετικά με τον πραγματικό τόπο καταγωγής ή προελεύσεως του τροφίμου». Η διάταξη αυτή καθιερώνει έναν κατάλληλο μηχανισμό για την αντιμετώπιση του κινδύνου παραπλάνησης των καταναλωτών σε περιπτώσεις που ορισμένα στοιχεία μπορεί να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι ένα δεδομένο τρόφιμο είναι καταγωγής ή προέλευσης διαφορετικής από την πραγματική.

Όμως «Oι ελληνικές αρχές δεν προέβαλαν καμία δικαιολογία η οποία να συνεπάγεται το συμπέρασμα ότι η καθιέρωση, γενικά, της υποχρέωσης αναφοράς της χώρας προέλευσης της πρώτης ύλης (γάλακτος) ή της συγκεκριμένης χώρας παραγωγής ή η ένδειξη «παραγωγής ΕΕ» είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός από τους στόχους του άρθρου 18 παράγραφος 2 της οδηγίας 2000/13/ΕΚ».

Η απόφαση υπογράφεται από τον Επίτροπο John Dalli και δημοσιεύθηκε στο τεύχος L 58/20 της Επίσημης Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις 9 Μαρτίου.

"Παρά την απόφαση της Κομισιόν, ο Σ.Ε.Κ. ζητάει από την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει στην υποχρεωτική αναγραφή της χώρας προέλευσης του γάλακτος, και ας λυθεί το νομικό μέρος της υπόθεσης ανάλογα με τις εξελίξεις", δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας κ. Τάκης Πεβερέτος.

Πηγή:karditsalive.net

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr