http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::olive oil news:: Βιολογικά ελαιόλαδα στον δρόμο για τον BIOL PRIZE 2010


ImageΜε συμμετοχή 17 βιολογικών ελαιόλαδων από όλη την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και φέτος ο διαγωνισμός για την επιλογή των καλύτερων ελαιόλαδων που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στον μεγάλο τελικό του Διεθνούς Διαγωνισμού BIOL PRIZE 2010 που θα διεξαχθεί στα τέλη Απριλίου του 2010 στην Ιταλία.

Η Ελληνική αναγνωρισμένη οργανοληπτική ομάδα ΚΟΤΙΝΟΣ της Λέσχης Φίλων Ελαιόλαδου ΦΙΛΑΙΟΣ, του διεθνώς καταξιωμένου και μεγαλύτερου διαγωνισμού βιολογικών ελαιολάδων BIOL INTERNATIONAL, που λειτουργεί υπό την αιγίδα του ΣΕΒΙΤΕΛ, ανέδειξε τα καλύτερα ελαιόλαδα για την πρόκρισή τους στον τελικό του διαγωνισμού και αποτελείται από 8 διακεκριμένους γευσιγνώστες.
Τα διαγωνιζόμενα βιολογικά παρθένα ελαιόλαδα, προέρχονται από τις μεγαλύτερες (και όχι μόνο), ελαιοκομικές ζώνες της χώρας όπως Μεσσηνία, Λακωνία, Κρήτη, Αχαΐα, Λέσβο, Κύθηρα, Κορινθία, Αιτωλοακαρνανία και Αττική και προέρχονταν από βιοκαλλιεργητές /παραγωγούς/τυποποιητές, διαπιστευμένους από όλο το φάσμα των φορέων διαπίστευσης. Η υψηλή ποιότητα της φετινής συμμετοχής φάνηκε αμέσως, ενώ τις εντυπώσεις έκλεψαν τα ελαιόλαδα της Αιτωλοακαρνανίας.
Την κορυφαία διάκριση του Βiol grecia , απέσπασαν δύο εκλεκτά ελαιόλαδα από τo Παναιτώλιο της Ναυπάκτου που ισοψήφισαν στην πρώτη θέση. Ήταν τα ελαιόλαδα της Άνω Ρουπακιάς και Ρουπακιάς του Δήμου Θεστιέων. Το δίδυμο των παραγωγών – τυποποιητών Σιαδήμα – Θεοδωρακόπουλου απέδειξε ότι η συνεχής φροντίδα, το μεράκι και η επίμονη και μακρόχρονη προσπάθεια, κυριολεκτικά από την φύτευση έως την τυποποίηση, τελικά επιβραβεύονται.
Την δεύτερη θέση κατέκτησε το εξαίρετο Aegean Gold της Ραφτέλη – Προτούλη Μαρία, από το Μεγαλοχώρι Λέσβου.
Την τρίτη θέση κατέκτησε ο ελαιόλαδο Λιοκάρπι των υιών Πρωτογεράκη από το Ηράκλειο της Κρήτης.
Στην τέταρτη ισοψήφησαν το ΕΙΡΗΝΗ του Ν. Καλαμπόκα από το Πλωμάρι της Λέσβου με το ΑΣΤΑΡΤΗ του Η. Τζωρτζόπουλου από τα Κύθηρα.
Ακολουθούν τα ελαιόλαδα του αγροκτήματος ΜΙΝΑ από την Εύα στην Καλαμάτα της Μ. Φειδά , το PRINCESS CRETE από την Δ. Σαβιολάκη και το ΜΑΝΙ BLAUEL του Fr. Blauel από τον Πύργο Λεύκτρου της Μεσσηνίας.
Το επίπεδο, σε σχέση με την ποιότητα, των ελαιόλαδων που συμμετείχαν φέτος στην διαδικασία πρόκρισης για τον διαγωνισμό ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, δεδομένου ότι το 60% των ελαιόλαδων που έλαβαν μέρος θα συνεχίσει για μία περαιτέρω πιθανή διεθνή διάκριση.
Ο πιστοποιημένος γευσιγνώστης, τεχνικός υπεύθυνος του biolgrecia και μέλος της επιτροπής Βραβείων του Βiol Prize Βασίλης Ν. Καμβύσης ευχαρίστησε θερμά όλους εκείνους που στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν την προσπάθεια ανάδειξης του παγιωμένου πλέον και επιτυχημένου εθνικού θεσμού, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα εργαλείο που αδιαμφισβήτητα θα δώσει ώθηση στο ιδιαίτερης ποιότητας εξαιρετικό βιολογικό Ελληνικό ελαιόλαδο και διακρίσεις σε όσους του προσφέρουν άοκνα τις υπηρεσίες τους.
agronews.gr

::food news:: Η Κομισιόν εγκαλείται για τη γενετικά τροποποιημένη πατάτα


Ο Επίτροπος για τη Δημόσια Υγεία κ. Dalli με μια ασαφή, συγκεχυμένη και αντιφατική απάντηση προς τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα σχετικά με την έγκριση της μεταλλαγμένης πατάτας Amflora, όπως προκύπτει από απάντησή της στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Χουντή.

Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του προς την Επιτροπή αναφερόταν στα Συμπεράσματα του Συμβουλίου "Περιβάλλον" της 4ης Δεκεμβρίου 2008 σύμφωνα με τα οποία το Συμβούλιο καλεί τα κράτη μέλη να συλλέγουν και ανταλλάσσουν ως τον Σεπτέμβριο του 2009 στοιχεία σχετικά με τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της εμπορίας ΓΤΟ, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικοοικονομικών πλεονεκτημάτων και κινδύνων που παρουσιάζουν και της συμβατότητάς τους με τη βιώσιμη γεωργία.

Στα ίδια Συμπεράσματα αναφέρεται επίσης ότι για την έγκριση ΓΤΟ λαμβάνεται υπόψη η αρχή της προφύλαξης, δηλαδή της προληπτικής δράσης για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε από την Επιτροπή αφενός να απαριθμήσει τους κοινωνικοοικονομικούς κινδύνους από την καλλιέργεια και εμπορία των ΓΤΟ και αφετέρου να διευκρινίσει με ποιόν ακριβώς τρόπο έγινε σεβαστή η αρχή της προφύλαξης στην έγκριση της πατάτας Amflora.

Η Επιτροπή, απαντώντας στο πρώτο σκέλος της ερώτησης αναφέρει ότι "22 κράτη μέλη έχουν υποβάλει πολλές πληροφορίες και απόψεις οι οποίες αναφέρονται σε πολλές, διαφορετικές, περίπλοκες και ορισμένες φορές αντικρουόμενες κοινωνικοοικονομικές πτυχές της καλλιέργειας των ΓΤΟ. Η Επιτροπή αναλύει προς το παρόν όλες τις εισηγήσεις". Κατά τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, η απάντηση της Επιτροπής αντιφάσκει και αποδεικνύει τη σύγχυσή της, γιατί ενώ παραδέχεται ότι ακόμη δεν έχει αξιολογήσει τους κινδύνους και τις κοινωνικοικονομικές επιπτώσεις των ΓΤΟ, και ενώ η ίδια ανήγγειλε ότι θα είναι έτοιμο μέχρι τον Ιούνιο του 2010 το νέο πλαίσιο αδειοδότησης των ΓΤΟ βασισμένο σε επιστημονικά δεδομένα, δεν δίστασε να προβεί στην έγκριση της μεταλλαγμένης πατάτας.

Όσον αφορά στην έγκριση της ΓΤ πατάτας Amflora, η σύγχυση είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς η Επιτροπή αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (ΕΑΑΤ) γνωμοδότησε τρεις φορές σχετικά με τα γονίδια-δείκτες της αντοχής της μεταλλαγμένης πατάτας στα αντιβιοτικά. Το 2004 η ΕΑΑΤ εξέδωσε ευνοϊκή εκτίμηση για την ασφάλεια της πατάτας, όμως το 2007 συμφώνησε με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων ότι το γονίδιο-δείκτης nptll της αντοχής στα αντιβιοτικά που περιέχεται στην πατάτα Amflora την καθιστά ανθεκτική στις ουσίες καναμυκίνη και νεομυκίνη, ενώ τον Ιούνιο του 2009 εξέδωσε νέα γνώμη επιστρέφοντας στην πρώτη της ευνοϊκή γνωμοδότηση.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την οδηγία 2001/18/ΕΚ για τη σκόπιμη ελευθέρωση ΓΤΟ στο περιβάλλον, από το 2009 δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία ΓΤΟ με γονίδια-δείκτες ανθεκτικά στα αντιβιοτικά, τα οποία ενδέχεται να έχουν αρνητικές επιπτώσεις για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.

Όσον αφορά την υπάλληλο της ΕΑΑΤ που ευθύνεται για τη θετική γνωμοδότηση, ας σημειωθεί ότι εργάζεται πλέον στην ελβετική πολυεθνική Syrgenta.

Και όλα αυτά τη στιγμή που η Greenpeace ανήρτησε χθες αφίσες απέναντι από το γραφείο και την κατοικία του Προέδρου της Επιτροπής απεικονίζοντάς τον παρέα με τον Επίτροπο Dalli και με λεζάντα "τα μεταλλαγμένα τρόφιμα σύντομα στο τραπέζι σας". Παράλληλα, η Greenpeace κυκλοφορεί βιβλίο με εξώφυλλο τον κ. Μπαρόζο ως μάγειρα, αποδοκιμάζοντας την πρόσφατη και κατά τρόπο σκανδαλώδη έγκριση της μεταλλαγμένης πατάτας.

paseges.gr

::super market news:: Άνοιξε το τρίτο Carrefour στη Βουλγαρία

http://www.carrefour.gr/_gfx/carrefour_logo.gif
Το τρίτο κατάστημα της στη γειτονική Βουλγαρία εγκαινιάσε η θυγατρική της Carrefour-Mαρινόπουλος που δραστηριοποιείται στη χώρα.
Το νέο Carrefour έχει έκταση 9.000 τ.μ. και βρίσκεται στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Σόφιας, που άνοιξε τις πόρτες του χτες και ανήκει στην εταιρεία Assοs Capital.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν ξένα πρακτορεία, η Carrefour σχεδιάζει να λειτουργήσει ακόμα 9 καταστήματα μέχρι το 2013 στη χώρα.
capital.gr

::milk news::«Πάγο» και στην Ιταλία έβαλε η Commission για την αναγραφή της προέλευσης του γάλακτος


Μετά την απόρριψη του αιτήματος της Ελλάδας, στις 8 Μαρτίου 2010, για την υποχρεωτική αναγραφή της χώρας προέλευσης του γάλακτος στις συσκευασίες των γαλακτοκομικών προϊόντων, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σειρά πήρε η Ιταλία η οποία είχε καταθέσει αντίστοιχο αίτημα από τις 25 Αυγούστου 2009. Σύμφωνα με την Επιτροπή, η αναγραφή της προέλευσης δεν βοηθά στην ανιχνευσιμότητα του προϊόντος ώστε να προστατεύονται τα συμφέροντα των καταναλωτών και - για να μην υπάρξει κανείς παραπονούμενος - απέρριψε και το ιταλικό αίτημα.

Αναλυτικότερα, με απόφαση που έλαβε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 22 Απριλίου η οποία υπογράφεται από τον Επίτροπο John Dalli και δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 23 του μήνα - συγκεκριμένα στο φύλλο με κωδικό L 102/52 - απορρίπτει το αίτημα της Ιταλίας σχετικά με το διάταγμα «για τον καθορισμό προτύπων όσον αφορά την επισήμανση αυτοδιατηρούμενου γάλακτος, γάλακτος τύπου UHT, διηθημένου παστεριωμένου γάλακτος και γάλακτος υψηλής παστερίωσης, καθώς και γαλακτοκομικών προϊόντων».

Το χρονικό του αιτήματος

Για την ιστορία, η διαδικασία που ακολουθήθηκε από τις ιταλικές αρχές έχει ως εξής:

  • Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 19 δεύτερη παράγραφος της οδηγίας 2000/13/ΕΚ, οι ιταλικές αρχές κοινοποίησαν στις 25 Αυγούστου 2009 στην Επιτροπή το σχέδιο διατάγματος για τον καθορισμό προτύπων όσον αφορά την επισήμανση αυτοδιατηρούμενου γάλακτος, γάλακτος τύπου UHT, διηθημένου παστεριωμένου γάλακτος και γάλακτος υψηλής παστερίωσης, καθώς και γαλακτοκομικών προϊόντων.
  • Σύμφωνα με το άρθρο 1 του κοινοποιηθέντος διατάγματος, το εν λόγω διάταγμα ισχύει για αυτοδιατηρούμενο γάλα, γάλα τύπου UHT, διηθημένο παστεριωμένο γάλα και γάλα υψηλής παστερίωσης, καθώς και για γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Το άρθρο 2 του κοινοποιηθέντος διατάγματος απαιτεί να αναφέρεται στις ετικέτες αποστειρωμένου αυτοδιατηρούμενου γάλακτος, γάλακτος τύπου UHT, διηθημένου παστεριωμένου γάλακτος και γάλακτος υψηλής παστερίωσης ο τόπος καταγωγής του γάλακτος που υποβλήθηκε στις εν λόγω επεξεργασίες.
  • Το άρθρο 3 παράγραφος 1 του κοινοποιηθέντος διατάγματος προβλέπει ότι οι ετικέτες γαλακτοκομικών προϊόντων πρέπει να αναφέρουν τον τόπο καταγωγής του γάλακτος που χρησιμοποιήθηκε για την παρασκευή αυτών των προϊόντων.
  • Το άρθρο 3 παράγραφος 3 του κοινοποιηθέντος διατάγματος προβλέπει ότι οι ετικέτες τυριών, συμπεριλαμβανομένων των τυριών τύπου «cottage», που περιέχουν ουσίες οι οποίες λαμβάνονται από την επεξεργασία γάλακτος ή γαλακτοκομικών προϊόντων πρέπει να περιλαμβάνουν τις ουσίες αυτές στον κατάλογο συστατικών, με αναφορά του τόπου καταγωγής του γάλακτος που χρησιμοποιήθηκε για την επεξεργασία των εν λόγω ουσιών.
  • Το άρθρο 4 του κοινοποιηθέντος διατάγματος προβλέπει ότι οι ετικέτες τυριών που προέρχονται από τυρόπηγμα πρέπει να αναφέρουν τον τόπο καταγωγής του γάλακτος που χρησιμοποιείται στο τυρόπηγμα.

Η οδηγία

Η Ιταλία βασίστηκε στην κοινοτική οδηγία 2000/13/ΕΚ, η οποία εναρμονίζει τους κανόνες που διέπουν την επισήμανση των τροφίμων, προβλέποντας, αφενός, την εναρμόνιση ορισμένων εθνικών διατάξεων και, αφετέρου, τον τρόπο αντιμετώπισης των μη εναρμονισμένων εθνικών διατάξεων. Το πεδίο εναρμόνισης καθορίζεται στο άρθρο 3 παράγραφος 1 της εν λόγω οδηγίας, όπου ορίζεται κατάλογος των υποχρεωτικών ενδείξεων που πρέπει να περιλαμβάνει η επισήμανση των τροφίμων, σύμφωνα με τους όρους και υπό την επιφύλαξη των παρεκκλίσεων που προβλέπονται στα άρθρα 4 έως 17.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 1 σημείο 8 της εν λόγω οδηγίας, η ένδειξη του τόπου καταγωγής ή προέλευσης του τροφίμου είναι υποχρεωτική μόνο στις περιπτώσεις που η παράλειψη της ένδειξης αυτής θα ήταν δυνατόν να δημιουργήσει στον καταναλωτή εσφαλμένη εντύπωση σχετικά με τον πραγματικό τόπο καταγωγής ή προέλευσης του τροφίμου. Η διάταξη αυτή καθιερώνει έναν κατάλληλο μηχανισμό για την αντιμετώπιση του κινδύνου παραπλάνησης των καταναλωτών σε περιπτώσεις που ορισμένα στοιχεία μπορεί να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι ένα δεδομένο τρόφιμο είναι καταγωγής ή προέλευσης διαφορετικής από την πραγματική.

Επιπλέον, το άρθρο 4 παράγραφος 2 της οδηγίας ορίζει ότι μπορούν να προβλέπονται και άλλες υποχρεωτικές ενδείξεις, επιπλέον αυτών που αναγράφονται στο άρθρο 3 παράγραφος 1 της εν λόγω οδηγίας, για καθορισμένα τρόφιμα, μέσω διατάξεων της Ένωσης ή, αν δεν υπάρχουν παρόμοιες διατάξεις, μέσω εθνικών διατάξεων.

Το άρθρο 18 παράγραφος 2 της οδηγίας 2000/13/ΕΚ επιτρέπει τη θέσπιση μη εναρμονισμένων εθνικών διατάξεων, εφόσον δικαιολογούνται βάσει κάποιου από τους λόγους που αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο, συμπεριλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, της πρόληψης της απάτης και της προστασίας της δημόσιας υγείας, και εφόσον οι διατάξεις αυτές δεν εμποδίζουν την εφαρμογή των ορισμών και των κανόνων που προβλέπονται στην οδηγία 2000/13/ΕΚ. Συνεπώς, στην περίπτωση που ένα κράτος μέλος προτείνει σχέδιο εθνικών διατάξεων επισήμανσης, πρέπει να εξετάζεται κατά πόσον οι διατάξεις αυτές συμμορφώνονται με τις προαναφερόμενες απαιτήσεις και τις διατάξεις της συνθήκης.

Οι ιταλικές αρχές ισχυρίζονται ότι το κοινοποιηθέν διάταγμα είναι αναγκαίο για τον καθορισμό και τη ρύθμιση του συστήματος ανιχνευσιμότητας για αποστειρωμένο αυτοδιατηρούμενο γάλα, γάλα τύπου UHT, διηθημένο παστεριωμένο γάλα και γάλα υψηλής παστερίωσης, καθώς και για γαλακτοκομικά προϊόντα. Αναφέρουν επίσης ότι το κοινοποιηθέν διάταγμα είναι αναγκαίο για τη ρύθμιση της επισήμανσης των τροφίμων που απαριθμούνται στο άρθρο 1 αυτού, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Στο σκεπτικό της απόρριψης του ιταλικού αιτήματος η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει τα εξής: «Όσον αφορά την ανιχνευσιμότητα των προϊόντων που απαριθμούνται στο άρθρο 1 του κοινοποιηθέντος διατάγματος, ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 178/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 28ης Ιανουαρίου 2002, για τον καθορισμό των γενικών αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων, απαιτεί την καθιέρωση από τις επιχειρήσεις τροφίμων ενός ολοκληρωμένου συστήματος ανιχνευσιμότητας, σε όλα τα στάδια παραγωγής, επεξεργασίας και διανομής, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούνται αποσύρσεις προϊόντων, ακριβείς και με συγκεκριμένο στόχο, ή να δίνονται ακριβείς και στοχοθετημένες πληροφορίες στους καταναλωτές ή το ελεγκτικό προσωπικό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 18 του κανονισμού, οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων τροφίμων πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν κάθε πρόσωπο από το οποίο έχουν προμηθευτεί ένα τρόφιμο και τις άλλες επιχειρήσεις στις οποίες προμηθεύουν τα προϊόντα τους. Επιπλέον, το άρθρο 19 του εν λόγω κανονισμού προβλέπει συγκεκριμένες υποχρεώσεις των υπευθύνων επιχειρήσεων τροφίμων. Η υποχρεωτική ένδειξη της καταγωγής στην ετικέτα των εν λόγω τελικών προϊόντων δεν αποτελεί κατ' ανάγκη πληροφορία για τον σκοπό της ικανοποίησης αυτών των απαιτήσεων ανιχνευσιμότητας.

Επίσης, πέραν της γενικής αναφοράς για την ανάγκη προστασίας των συμφερόντων των καταναλωτών, οι ιταλικές αρχές δεν παρείχαν αιτιολόγηση που να δικαιολογεί την αναγκαιότητα της υποχρεωτικής επισήμανσης της καταγωγής, πέραν της υποχρέωσης που ορίζεται στο άρθρο 3 παράγραφος 1 σημείο 8 της οδηγίας 2000/13/ΕΚ, για τα προϊόντα που απαριθμούνται στο άρθρο 1 του κοινοποιηθέντος διατάγματος.

Επομένως, οι ιταλικές αρχές δεν απέδειξαν ότι η ένδειξη καταγωγής, όπως προβλέπεται στο κοινοποιηθέν διάταγμα, είναι αναγκαία για την επίτευξη κάποιου από τους στόχους που απαριθμούνται στο άρθρο 18 παράγραφος 2 της οδηγίας 2000/13/ΕΚ.

Λαμβανομένων υπόψη των παρατηρήσεων αυτών, η Επιτροπή εξέδωσε αρνητική γνώμη για τις προαναφερθείσες διατάξεις του κοινοποιηθέντος διατάγματος, σύμφωνα με το άρθρο 19 τρίτη παράγραφος της οδηγίας 2000/13/ΕΚ.

Κατά συνέπεια, πρέπει να ζητηθεί από τις ιταλικές αρχές να μη θεσπίσουν τις διατάξεις του κοινοποιηθέντος διατάγματος.

Τα μέτρα που προβλέπονται στην παρούσα απόφαση είναι σύμφωνα με τη γνώμη της μόνιμης επιτροπής για την τροφική αλυσίδα και την υγεία των ζώων»

paseges.gr

Για το πλήρες κείμενο της απόφασης, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:

::food news:: Απόρριψη από την Ε.Ε. Φορτίων Επιτραπέζιων Σταφυλιών από Ινδία .

Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές επιτραπεζίων σταφυλιών από την Ινδία λόγω της ανεύρεσης υπολειμμάτων του φυτοφαρμάκου lihocin (chlorocholine ) και υπέρβασης των Mrls του'', αναφέρει ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT - HELLAS κ. Γ Πολυχρονάκης σε δήλωσή του σχετικά με το θέμα απόρριψης επιτραπεζίων σταφυλιών από την Ινδία. Όπως αναφέρει ο κ. Πολυχρονάκης, ήδη.... η ΕΕ έχει απορρίψει 3.000 εμπορευματοκιβώτια από το σύνολον των 4.200 εμπορευματοκιβωτίων που είναι προγραμματισμένα να σταλούν από την Ινδία γενικά στην Ευρώπη μεταξύ 15 Μαρτίου και 15 Μαΐου. Εξ αυτών τα 3.000 εμπορευματοκιβώτια είναι αυτήν την περίοδο σε ή προς διάφορους λιμένες. Τα σταφύλια από 1.000 εμπορευματοκιβώτια πωλήθηκαν πριν από την διαπίστωση των υπολειμμάτων του lihocin (chlorocholine χλωρίδιο ) . Εάν τούτο επιβεβαιωθεί από πρόσθετους ελέγχους διασταύρωσης δεν υπάρχει καμία εναλλακτική λύση πέραν της καταστροφής αυτών .

agroschannel.com

::food news:: Οι εισαγωγές οπωροκηπευτικών στην Ε.Ε. κατά το 2009


Σύμφωνα με στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από τη EUROSTAT, οι εισαγωγές φρούτων από τρίτες χώρες μειώθηκαν 7.13% στην ΕΕ κατ όγκο στους τόνους 11.1 εκατ τόνους, έναντι των τόνων 11.9 εκατ και 5.77% κατ αξία έναντι του 2008. Όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS, επιβεβαιώνεται ότι το 2009 η κατάσταση της αγοράς στην Ε.Ε παρέμεινε στάσιμη ως προς την κατανάλωση σε χαμηλές τιμές

Οι μπανάνες παρέμειναν πρώτες στην λίστα εισαγωγών στην Ε.Ε. ως προς τον όγκο με πάνω από 4.5 εκ τόνους μειωμένες κατά 7.46% έναντι του 2008, ενώ οι ανανάδες δεύτεροι με 880.000 τόνους

Οι συνολικές εισαγωγές τροπικών φρούτων αποτελούν περισσότερα από 50% των συνολικών εισαγωγών.

Ενώ οι εισαγωγές φρούτων μειώθηκαν, οι φυτικές εισαγωγές παρέμειναν σταθερές, αυξημένες ελαφρά κατά 0.45% κατ όγκο και 1.45% κατ αξία έναντι του 2008.

Οι κύριες προμηθεύτριες φρούτων της ΕΕ ήταν στις μπανάνες, κατά σειρά α) η Κόστα Ρίκα με 13.4% του συνόλου β) ο Ισημερινός 12.4% γ) η Κολομβία 11.2% καθώς επίσης δ) η Ν. Αφρική 9.6% και ε) η Χιλή 6%.

Οι κύριες προμηθεύτριες της Ε.Ε στα λαχανικά ήταν οι μεσογειακές χώρες α) το Μαρόκο, με 33.2% του συνόλου β) η Τουρκία 15% γ) το Ισραήλ 11% και δ) η Αίγυπτος 5.1% ).

Οι εισαγωγές φρούτων στην Ε.Ε. μεγαλύτερες των 11 εκατ τόνων και αξίας μεγαλύτερης των € .8 δις , και των εισαγωγών λαχανικών 1.8 εκατ τόνων και αξίας €1.7 δις, δείχνουν τη σημασία των φρούτων και λαχανικών στο εμπόριο της Ε.Ε που μαζί με το ενδοκοινοτικό εμπόριο της παραγωγής της ΕΕ, εξασφαλίζουν στους ευρωπαϊκούς καταναλωτές την δυνατότητα επιλογής τους από σε όλο τον κόσμο. καθ' όλη τη διάρκεια του έτους .

Συμπερασματικά, ο Ειδικός Σύμβουλος του INCOFRUIT - HELLAS, κ. Γιώργιος Πολυχρονάκης, αναφέρει «Εξακολουθούμε να θεωρούμε μαζί και με άλλες οργανώσεις της ΕΕ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει επιτύχει να εφαρµόζονται στα εισαγόμενα προϊόντα αυστηροί έλεγχοι, παρόµοιοι µε αυτούς που εφαρμόζονται για τα προϊόντα των παραγωγών της κοινότητας. Η χαλαρότητα του «συστήματος τιμών εισόδου» όπως εφαρμόζεται από τις υπηρεσίες της Ε.Ε. προκαλεί, διότι οι κοινοτικοί παραγωγοί υποβάλλονται σε µια µεροληπτική διαδικασία αυστηρών ελέγχων στην εγχώρια αγορά τους και ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν αφ ενός τον αθέμιτο ανταγωνισμό στις πωλήσεις τους στο εσωτερικό της ΕΕ από προϊόντα τρίτων χωρών και αφ ετέρου στις πωλήσεις τους στις τρίτες χώρες υφίστανται παρόμοιου τύπου η και σκόπιμα αυστηρότερες διαδικασίες οι οποίες χρησιµοποιούνται σαν εµπόδια στις εισαγωγές, για προστασία των εγχωρίων παραγωγών τους (µέτρα ισοδυνάµου αποτελέσµατος) σε βάρος των κοινοτικών προϊόντων»

paseges.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr