http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::f&b industry news::Coca-Cola 3E: Βγήκαν... off οι προβλέψεις για τις πρώτες ύλες

http://www.euro2day.gr/dm_pictures/hellenic_cocacola180-01_54926_196035.jpg
Της Ρόης Χάικου

Διαψεύδει η αγορά των εμπορευμάτων τις προβλέψεις της Coca-Cola 3E, υποχρεώνοντας τη διοίκηση να αναθεωρήσει τις εκτιμήσεις της για τις τιμές στις πρώτες ύλες.

Αλουμίνιο, PET και ζάχαρη είναι τα τρία εμπορεύματα από τα οποία εξαρτάται η Coca-Cola 3E και επηρεάζουν τα κόστη της, με τις τιμές κυρίως του πλαστικού να μην παραμένουν σε σταθερά επίπεδα όπως είχε εκτιμήσει η εταιρεία προ μηνών.

Η διοίκηση του ελληνικού ομίλου μιλώντας στους αναλυτές στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου, ανέφερε ότι «η πρόβλεψή μας πρέπει να αλλάξει, καθώς διαμορφώνονται νέες συνθήκες στις αγορές»: η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου και η αναμενόμενη αύξηση στην τιμή του πετρελαίου επηρεάζει τις πλαστικές συσκευασίες, όπως και η ενδεχόμενη επιβολή τελών antidumping από την Ε.Ε.

«Το PET τιμολογείται με βάση το δολάριο στις αναδυόμενες αγορές και αυτό είναι κάτι που μας ανησυχεί», ανέφεραν σχετικά ο κ. Δώρος Κωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola 3Ε και οι συνεργάτες του. Καλύτερη είναι η κατάσταση στο αλουμίνιο, όπου ο όμιλος έχει «κλειδώσει» ήδη τις τιμές του 2010 και αυτή την περίοδο είναι σε διαπραγματεύσεις για τις συμφωνίες του επόμενου έτους. Αναφορικά με τη ζάχαρη, η οποία πέρυσι έκανε «ράλι» στο χρηματιστήριο των εμπορευμάτων, η ελληνική εταιρεία εκτιμά ότι από το δεύτερο εξάμηνο θα υπάρχει μια ελάφρυνση στις τιμές της.

Η εταιρεία ευνοήθηκε στο πρώτο τρίμηνο και από τις συναλλαγματικές διαφορές, καταγράφοντας θετικό αποτέλεσμα 11 εκατ. ευρώ στη λειτουργική κερδοφορία της και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, στο τέλος του 2010 θα είναι ακόμη σημαντικότερη αυτή η συμβολή, στα περίπου 50 εκατ. ευρώ.

Σκεπτικισμός για την Ελλάδα

Οι αναλυτές υπέβαλλαν σωρεία ερωτημάτων για την Ελλάδα, τις οικονομικές εξελίξεις και πώς αυτές επηρεάζουν την εταιρεία. Απαντώντας ο κ. Κωνσταντίνου σημείωσε ότι σαφώς και διαγράφεται μείωση της ιδιωτικής κατανάλωσης και όλα τα δεδομένα αξιολογούνται. Η εταιρεία παρακολουθεί προσεκτικά τις εξελίξεις, αναμένοντας και εκείνη τις επίσημες ανακοινώσεις. Όταν δε, ξεκαθαρίσει το τοπίο με το ΔΝΤ και τα μέτρα, θα κινηθεί αναλόγως ώστε να διασφαλίσει την αποδοτικότερη λειτουργία της.

Αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική, ο κ. Κωνσταντίνου σημείωσε πως η στρατηγική δεν άλλαξε και αντί να μειώνουν το κόστος στις μεμονωμένες συσκευασίες προσφέρουν περισσότερο προϊόν στις πολυσυσκευασίες, γιατί βοηθούν στην αύξηση του όγκου πωλήσεων.

Καλύτερα αποτελέσματα «βλέπει» ήδη στις αναδυόμενες αγορές της Ευρώπης και συγκεκριμένα σε Πολωνία, Τσεχία και Ουγγαρία, ενώ τάσεις βελτίωσης –όχι όμως, τέτοιες που θα αποφέρουν θετικά αποτελέσματα– σημειώνονται και στη ρωσική αγορά.

roi.haikou@capital.gr
capital.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr