Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::bottled water news:: Αγορά εμφιαλωμένου νερού: Τα private labels «δείχνουν τα δόντια τους»!!!

http://elizabethcarroll.files.wordpress.com/2008/07/bottled-water.jpg

Τα private labels κατάφεραν μέσα σε 9 μόλις μήνες να διπλασιάσουν το μερίδιο αγοράς τους στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Η οικονομική κρίση ασκεί ισχυρές πιέσεις και στη συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο οι προσφορές και οι εκπτώσεις που κάνουν οι εταιρείες μείωσαν κάπως τις απώλειες.

Όσο οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης συνεχίζουν να είναι έντονες, η τακτική των προσφορών και των εκπτώσεων αναμένεται να διατηρηθεί, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό και ανακατεύοντας για άλλη μια φορά την «τράπουλα», χωρίς να είναι πλέον εύκολο να προβλέψει κανείς το ποιοι θα είναι οι νικητές και ποιοι οι ηττημένοι. Το 2009 ήταν η πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια, που η αγορά εμφιαλωμένου νερού «έκλεισε» με αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, υποχωρώντας κάτω από το μέγεθος των 1,25 δισ. λίτρων.

Η μείωση της τουριστικής κίνησης επηρέασε αρνητικά την κατανάλωση, ενώ κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί και φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγορά εμφιαλωμένου νερού την περίοδο 1996-2007 ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 10% (με κριτήριο τον όγκο αγοράς), ενώ την προηγούμενη χρονιά καταγράφηκε αύξηση 9%, με τη ζεστή αγορά να σημειώνει διψήφια ποσοστά αύξησης, με αποτέλεσμα ο όγκος στο σύνολο της αγοράς να αγγίξει τα 1,3 δισ. λίτρα.

Η τελευταία (12η) έκδοση της κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, μέλος του ομίλου της Global Finance, δίνει περισσότερο αναλυτικά την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.

Σύμφωνα με αυτή, 3 ήταν τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:
1. Yψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες διατίθενται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους, την αύξηση των πωλήσεών τους και την ενίσχυση του μεριδίου τους στην αγορά.
2. Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%.
3. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008 και ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Στα φυσικά μεταλλικά νερά το 72,5% της αγοράς
Πιο αναλυτικά, η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής τα τελευταία κυρίως χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για μη αλκοολούχα ποτά (εμφιαλωμένα νερά, χυμοί, αναψυκτικά light, ισοτονικά ποτά). Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση της τουριστικής κίνησης που εμφανίζονται στη χώρα μας μεταξύ των μηνών Απριλίου και Οκτωβρίου οδηγούν σε μεγαλύτερη ζήτηση για εμφιαλωμένα νερά. Επιπλέον, η ζήτηση επηρεάζεται θετικά και από την ανεπάρκεια ή ακαταλληλότητα του δικτύου ύδρευσης σε ορισμένες περιοχές της χώρας.

Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%. Το 2008 η κατανάλωση εμφάνισε αύξηση κατά 13,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008. Ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Μερίδια αγοράς εμφιαλωμένων νερών

Brands Δεκέμβριος 2009 (%) Ιανουάριος 2009 (%)
Ζαγόρι 22,2 22,1
Βίκος 12 10,9
Κορπή 12,7 12,8
Αύρα 7,8 9,1
Ήβη Λουτρακίου 6,7 7,8
Private labels 7,6 3
Λοιποί εμφιαλωτές 31 34,3

Πηγή: Στοιχεία εταιρειών


Ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών αποτελεί έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους της ευρύτερης βιομηχανίας τροφίμων-ποτών. Στον εξεταζόμενο κλάδο δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ολιγάριθμες μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες είτε ασχολούνται αποκλειστικά με την εμφιάλωση νερού, είτε δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών. Χαρακτηρίζεται δε, από έντονο ανταγωνισμό με αποτέλεσμα οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου να διαθέτουν υψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους από όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών, σε μια προσπάθεια αύξησης των πωλήσεών τους και ενίσχυσης του μεριδίου τους στην αγορά.

Σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί με την πάροδο των χρόνων σε ό,τι αφορά στις συσκευασίες των εμφιαλωμένων νερών. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε αντικατάσταση των συσκευασιών pvc από πιο ασφαλείς συσκευασίες τύπου ΡΕΤ, ενώ διευρύνεται η χρήση γυάλινων φιαλών του 1 lt, κυρίως σε χώρους μαζικής εστίασης. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η συσκευασία της γυάλινης φιάλης του 1 lt παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση στους χώρους μαζικής εστίασης τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, παρατηρείται ανοδική πορεία στην αγορά των ψυκτών εμφιαλωμένου νερού. Η ανάγκη για εύκολη και εύχρηστη πρόσβαση σε εμφιαλωμένο νερό στους χώρους εργασίας, οδήγησε ορισμένες μεγάλες εταιρείες του κλάδου στην εμφιάλωση νερού σε συσκευασίες των 5 lt, 10 lt και 18,9 lt, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την αναδυόμενη τάση.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η συνεχής άνοδος της τιμής του πετρελαίου δημιουργεί προβλήματα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών, καθώς επηρεάζει τόσο τις τιμές των υλικών συσκευασίας (PET - ως παράγωγο του πετρελαίου), όσο και το κόστος της μεταφοράς των προϊόντων τους σε όλη την Ελλάδα. Το κόστος μεταφοράς είναι ήδη αρκετά υψηλό, καθώς το νερό αποτελεί ένα βαρύ φορτίο με χαμηλή τιμή διάθεσης (μικρό ως εκ τούτου περιθώριο κέρδους), αποθαρρύνοντας έτσι και τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν εξαγωγές.

Όσο οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης συνεχίζουν να είναι έντονες, η τακτική των προσφορών και των εκπτώσεων αναμένεται να διατηρηθεί, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό και ανακατεύοντας για άλλη μια φορά την «τράπουλα», χωρίς να είναι πλέον εύκολο να προβλέψει κανείς το ποιοι θα είναι οι νικητές και ποιοι οι ηττημένοι. Το 2009 ήταν η πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια, που η αγορά εμφιαλωμένου νερού «έκλεισε» με αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, υποχωρώντας κάτω από το μέγεθος των 1,25 δισ. λίτρων.

Η μείωση της τουριστικής κίνησης επηρέασε αρνητικά την κατανάλωση, ενώ κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί και φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγορά εμφιαλωμένου νερού την περίοδο 1996-2007 ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 10% (με κριτήριο τον όγκο αγοράς), ενώ την προηγούμενη χρονιά καταγράφηκε αύξηση 9%, με τη ζεστή αγορά να σημειώνει διψήφια ποσοστά αύξησης, με αποτέλεσμα ο όγκος στο σύνολο της αγοράς να αγγίξει τα 1,3 δισ. λίτρα.

Η τελευταία (12η) έκδοση της κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, μέλος του ομίλου της Global Finance, δίνει περισσότερο αναλυτικά την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.

Σύμφωνα με αυτή, 3 ήταν τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:
1. Yψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες διατίθενται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους, την αύξηση των πωλήσεών τους και την ενίσχυση του μεριδίου τους στην αγορά.
2. Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%.
3. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008 και ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Στα φυσικά μεταλλικά νερά το 72,5% της αγοράς
Πιο αναλυτικά, η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής τα τελευταία κυρίως χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για μη αλκοολούχα ποτά (εμφιαλωμένα νερά, χυμοί, αναψυκτικά light, ισοτονικά ποτά). Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση της τουριστικής κίνησης που εμφανίζονται στη χώρα μας μεταξύ των μηνών Απριλίου και Οκτωβρίου οδηγούν σε μεγαλύτερη ζήτηση για εμφιαλωμένα νερά. Επιπλέον, η ζήτηση επηρεάζεται θετικά και από την ανεπάρκεια ή ακαταλληλότητα του δικτύου ύδρευσης σε ορισμένες περιοχές της χώρας.

Ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 12%. Το 2008 η κατανάλωση εμφάνισε αύξηση κατά 13,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών καταλαμβάνει η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών με ποσοστό 72,5% το 2008. Ακολουθεί η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 21,0% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 6,5%.

Μερίδια αγοράς εμφιαλωμένων νερών

Brands Δεκέμβριος 2009 (%) Ιανουάριος 2009 (%)
Ζαγόρι 22,2 22,1
Βίκος 12 10,9
Κορπή 12,7 12,8
Αύρα 7,8 9,1
Ήβη Λουτρακίου 6,7 7,8
Private labels 7,6 3
Λοιποί εμφιαλωτές 31 34,3

Πηγή: Στοιχεία εταιρειών


Ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών αποτελεί έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους της ευρύτερης βιομηχανίας τροφίμων-ποτών. Στον εξεταζόμενο κλάδο δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ολιγάριθμες μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες είτε ασχολούνται αποκλειστικά με την εμφιάλωση νερού, είτε δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών. Χαρακτηρίζεται δε, από έντονο ανταγωνισμό με αποτέλεσμα οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου να διαθέτουν υψηλά ποσά για διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες, με στόχο την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους από όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών, σε μια προσπάθεια αύξησης των πωλήσεών τους και ενίσχυσης του μεριδίου τους στην αγορά.

Σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί με την πάροδο των χρόνων σε ό,τι αφορά στις συσκευασίες των εμφιαλωμένων νερών. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε αντικατάσταση των συσκευασιών pvc από πιο ασφαλείς συσκευασίες τύπου ΡΕΤ, ενώ διευρύνεται η χρήση γυάλινων φιαλών του 1 lt, κυρίως σε χώρους μαζικής εστίασης. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η συσκευασία της γυάλινης φιάλης του 1 lt παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση στους χώρους μαζικής εστίασης τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, παρατηρείται ανοδική πορεία στην αγορά των ψυκτών εμφιαλωμένου νερού. Η ανάγκη για εύκολη και εύχρηστη πρόσβαση σε εμφιαλωμένο νερό στους χώρους εργασίας, οδήγησε ορισμένες μεγάλες εταιρείες του κλάδου στην εμφιάλωση νερού σε συσκευασίες των 5 lt, 10 lt και 18,9 lt, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την αναδυόμενη τάση.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η συνεχής άνοδος της τιμής του πετρελαίου δημιουργεί προβλήματα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών, καθώς επηρεάζει τόσο τις τιμές των υλικών συσκευασίας (PET - ως παράγωγο του πετρελαίου), όσο και το κόστος της μεταφοράς των προϊόντων τους σε όλη την Ελλάδα. Το κόστος μεταφοράς είναι ήδη αρκετά υψηλό, καθώς το νερό αποτελεί ένα βαρύ φορτίο με χαμηλή τιμή διάθεσης (μικρό ως εκ τούτου περιθώριο κέρδους), αποθαρρύνοντας έτσι και τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν εξαγωγές.

Tα private labels από 3% έφτασαν το 7,6%
Ένα σήμα που ανήκει στις «μικρότερες» εταιρείες βρίσκεται στην πρώτη θέση των μεριδίων αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς. Με βάση αυτά λοιπόν, στο τέλος του 2009, στην κορυφή της συνολικής αγοράς ήταν η εταιρεία Χήτος ΑΕΒΕ με το Ζαγόρι και μερίδιο 22,2%, αυξημένο κατά 0,1% από τις αρχές του ίδιου χρόνου.

Φαίνεται, εξάλλου, ότι το Ζαγόρι βρίσκεται σε μια απόσταση ασφαλείας -όσο κι αν αυτή η έκφραση περιλαμβάνει μια έννοια «αυθαιρεσίας»- από το δεύτερο brand, που είναι το Κορπή της Nestle. Το μερίδιο του Κορπή ανερχόταν την ίδια περίοδο στο 12,7%, έναντι 12,8% στις αρχές του 2009. Σε απόσταση αναπνοής και στην 3η θέση, βρίσκεται το νερό Βίκος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, με μερίδιο 12%, αυξημένο κατά 1,1% από την αρχή του 2009.

Από εκεί και πέρα, στην 4η θέση βρίσκεται η Coca-Cola 3E με το Αύρα (7,8%) και στην 5η η PepsiCo -Ήβη με 6,7%. Και οι δύο εταιρείες φαίνεται ότι έχουν χάσει μερίδια σε σχέση με τις αρχές του 2009, σε ποσοστά -1,3% και -1,1% αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα, εκείνο που πρέπει να προσέξει κανείς είναι η πολύ μεγάλη άνοδος των private label εμφιαλωμένων νερών. Το μερίδιό τους από 3% στις αρχές του 2009 έφτασε στο 7,6% στο τέλος του. Και η τάση είναι ανοδική, αν και έχει περιοριστεί κάπως μετά τις προσφορές και εκπτώσεις των επώνυμων brands.

Νέο προϊόν από την PepsiCo-Ήβη
Παρά την ύφεση, οι επιχειρηματικές κινήσεις δεν λείπουν. Όπως αυτή που θέτει σε εφαρμογή η PepsiCo-Ήβη, η οποία αφορά στη δημιουργία δεύτερου brand στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού. Το εν λόγο project είχε παγώσει για μερικούς μήνες, ώστε να ολοκληρωθούν πρώτα οι αλλαγές στις οργανωτικές δομές του ομίλου διεθνώς, με την εξαγορά από την PepsiCo δύο εκ των μεγαλύτερων εμφιαλωτών της, της The Pepsi Bottling Group, Inc και της Pepsi Americas, Inc. Η επένδυση της PepsiCo-Ήβη στην αγορά νερού είναι ύψους 15 εκατ. ευρώ και η εταιρεία έχει προσδιορίσει την περιοχή όπου θα οργανώσει τη νέα πηγή της.

Σημειώνεται ότι πριν η PepsiCo-Ήβη αποφασίσει την ανωτέρω επένδυση, επιχείρησε να έλθει σε συμφωνία για την εξαγορά εταιρείας του κλάδου χωρίς όμως να καταλήξει θετικά στο εγχείρημά της, οπότε η διοίκηση έκρινε σκόπιμο να θέσει σε εφαρμογή τη δεύτερη εναλλακτική της, να δημιουργήσει δηλαδή ένα νέο brand στο εμφιαλωμένο νερό από μηδενική βάση. Το αναμενόμενο λανσάρισμα του νέου αυτού brand αναμένεται να αλλάξει για άλλη μια φορά τα δεδομένα στην αγορά, χωρίς ωστόσο αυτή τη στιγμή να μπορεί να προσδιορισθεί με ασφάλεια το μέγεθος και το βάθος της αλλαγής αυτής.

Οικονομικά στοιχεία: Τι λένε οι ισολογισμοί
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 21 επιχειρήσεων εμφιάλωσης νερού, για τη διετία 2007-2008. Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου προκύπτουν τα εξής:

Το σύνολο του ενεργητικού παρουσίασε αύξηση κατά 13,5% το 2008 η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των καθαρών παγίων αλλά και των απαιτήσεων. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος εμφανίζονται αυξημένες το 2008 κατά 15% περίπου, σε σχέση με το 2007. Αύξηση ποσοστού 13,6% παρουσίασε και το μικτό κέρδος την ίδια περίοδο.

Ωστόσο, η αύξηση των χρηματοοικονομικών δαπανών και των λοιπών λειτουργικών εξόδων οδήγησαν στη μείωση του συνολικού λειτουργικού αποτελέσματος κατά 30,8%. Από την άλλη πλευρά όμως, η σημαντική μείωση των μη λειτουργικών εξόδων οδήγησε στην αύξηση των συνολικών καθαρών κερδών (προ φόρου) κατά 11,2%.

Ζαγόρι: Κλειδί η εύστοχη επικοινωνία
Αν κάποιος θελήσει να μελετήσει την πορεία του εμφιαλωμένου νερού Ζαγόρι προς την κορυφή, εκτός από την ποιότητα του προϊόντος, αναμφίβολα δεν θα πρέπει να αγνοήσει και την επιτυχημένη επικοινωνιακή του πολιτική, η οποία ξεκίνησε στη νέα της μορφή με την καμπάνια στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Θοδωρής Ζαγοράκης, αρχηγός της εθνικής ομάδας που το 2004 κατέκτησε το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου.

Από εκείνη τη στιγμή και μετά, το Ζαγόρι ακολουθώντας εύστοχη εμπορική και επικοινωνιακή πολιτική κατάφερε με σταθερά βήματα να φτάσει στην κορυφή, έστω και αν δεν ανήκει σε κάποια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία. Μια από τις πλέον επιτυχημένες καμπάνιες για το Ζαγόρι ήταν εκείνη που δημιούργησαν πριν μερικούς μήνες η Ashley & Holmes και η Politics, στο πλαίσιο της συνεργασίας του brand με το Χαμόγελο του Παιδιού. 4 ήταν οι πρωταγωνιστές της καμπάνιας: Ο «Αχτύπητος Κωστάκης», η «Άγρυπνη Αννούλα», η «Ακούραστη Ελενίτσα» και ο «Αδιάβροχος Μάριος».

Πρόκειται για μια ξεχωριστή ενέργεια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, καθώς το Ζαγόρι χρηματοδοτεί τη στελέχωση της εθνικής τηλεφωνικής γραμμής για τα παιδιά SOS 1056, προκειμένου έμπειροι κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι, να βρίσκονται στη διάθεση του κοινού 24 ώρες το 24ωρο για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικό με το παιδί. Έτσι, με κεντρικό σκεπτικό ότι και η ίδια η επικοινωνία θα πρέπει να είναι ξεχωριστή, η Ashley & Holmes δημιούργησε μια καμπάνια με τεχνική animation, αισθητική κόμικ και κεντρικό μήνυμα «Κάποια παιδιά είναι ήρωες. Ας βάλουμε ένα τέλος στις περιπέτειές τους!».

Ουσιαστικά, πρόκειται για 4 διαφορετικές ιστορίες με κεντρικούς ήρωες τα παιδιά, που περιγράφουν τις καθημερινές περιπέτειές τους στο σπίτι με τους γονείς. Ο στόχος της καμπάνιας, πέρα από το να κάνει γνωστή τη νέα ενέργεια του νερού Ζαγόρι ήταν να ευαισθητοποιήσει γενικά το κοινό και ειδικά τους γονείς, σε θέματα συμπεριφορών απέναντι στα παιδιά και να τους παρακινήσει, σε περίπτωση που χρειάζονται βοήθεια να καλέσουν στη γραμμή 1056. Γι’ αυτό και η όλη επικοινωνία έκλεινε με το μήνυμα «Το νερό όλου του κόσμου, για τα παιδιά όλου του κόσμου». Για την υλοποίηση των χαρακτήρων και της ταινίας η Ashley & Holmes συνεργάστηκε με τη Le Spot και τους Play Studios, ενώ την πρωτότυπη μουσική έγραψε η Μαριέττα Φαφούτη.

www.marketingweek.gr

Marketing Week (T. 1282)

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr