Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::cretan food news:: Οι επισκέπτες της Κρήτης μπορούν να στηρίξουν την παραγωγή.

"Να στραφεί η παραγωγή εσπεριδοειδών σχεδόν αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών της Κρήτης, καθώς τα περιθώρια εξαγωγών είναι μειωμένα εξ αιτίας κυρίως του μεταφορικού κόστους".
Αυτό μεταξύ άλλων επισήμαναν εξαγωγείς εσπεριδοειδών στo πλαίσιo ημερίδας για τα προβλήματα του συγκεκριμένου τομέα που πραγματοποιήθηκε στον Σκινέ του Δήμου Μουσούρων. Σύμφωνα με τους εξαγωγείς θα...... πρέπει να υπάρξει αναδιάρθρωση καλλιεργειών των πορτοκαλιών και να μπουν νέες ποικιλίες που να καλύπτουν τη ζήτηση όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Από μεριάς πάντως των παριστάμενων αγροτών εκφράστηκαν κατά τη συζήτηση και επιφυλάξεις για τα όσα ανακοινώθηκαν καθώς σημειώθηκε πως οι παραγωγοί "γίνονται έρμαια των διαθέσεων των μεγάλων βιομηχανιών και των εξαγωγικών εταιρειών".
"Η Κρήτη δέχεται πολύ μεγάλο όγκο επισκεπτών από τον υπόλοιπο κόσμο και την ηπειρωτική Ελλάδα. Αρα οι παραγωγοί των εσπεριδοειδών θα πρέπει να βλέπουν πώς θα ικανοποιήσουν αυτήν την πελατεία, τους καταναλωτές δηλαδή που επισκέπτονται το νησί", ανέφερε ο κ. Γιώργος Πολυχρονάκης, ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών. Ο κ. Πολυχρονάκης μίλησε για ανάγκη αναδιάρθρωσης ή εμπλουτισμού των εσπεριδοειδών και με άλλες ποικιλίες ώστε "να επεκτείνουν την παραγωγή από τον Οκτώβρη μέχρι και τον Αύγουστο, κυρίως επιτραπέζιων ποικιλιών. Οι καταναλωτές και στη διεθνή αγορά και στη χώρα μας προτιμούν και χυμούς, όχι συμπυκνωμένους, αλλά φυσικούς, νωπούς. Εχουμε τη δυνατότητα να το προσφέρουμε και έχετε εδώ μια βιομηχανία χυμών που μπορεί να μετατραπεί σε αυτήν την κατεύθυνση. Πρέπει να επεκτείνουμε και να εμπλουτίσουμε ποικιλίες με μεγαλύτερη διάρκεια ωρίμανσης όπως τα late". Ο ίδιος υποστήριξε πως τα Κρητικά πορτοκάλια είναι δύσκολο να συναγωνιστούν άλλες περιοχές της χώρας ή του εξωτερικού στο θέμα των εξαγωγών. "Λόγω και της απόστασης, τα Κρητικά πορτοκάλια έχουν χάσει την ανταγωνιστικότητά τους και στην εγχώρια και στη διεθνή αγορά λόγω κόστους. Λόγω και της διεθνούς κρίσης έχουμε μια προτίμηση των καταναλωτών πανευρωπαϊκά στο φτηνό και όχι στο ποιοτικό. Επομένως, να προσαρμόσουμε τον παραγωγό στο τι θέλει η αγορά και ο καταναλωτής".
Από τη μεριά του, ο καθηγητής κ. Γιάννης Κριτσωτάκης εξέφρασε μια σειρά από προβληματισμούς. "Έρχομαι 25 χρόνια στα Χανιά· τα ίδια πράγματα λέμε συνέχεια αλλά τίποτα δεν γίνεται. Προϊόν που δεν μπορεί να πουληθεί, στην ουσία δεν έχει παραχθεί ποτέ. Το μικρόβιο της επιδοτοφιλίας μας άγγιξε και εμάς. Δυστυχώς δεν έχουμε μάθει να αξιοποιούμε τον τουρισμό. Δεν έχουμε μάθει ότι αντί για κόκα κόλα θα πρεπε να προωθούμε τους χυμούς μας, στο αεροδρόμιο όταν έρχομαι βλέπω διαφημίσεις ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων αλλά πουθενά τοπικών προϊόντων, πήγα σε πέντε μαγαζιά και ζήτησα σαλάτα αβοκάντο δεν είχε κανείς. Γιατί να το πάρει ο τουρίστας λοιπόν το αβοκάντο που παράγετε αφού δεν το τρώτε ούτε εσείς. "(
Χανιώτικα Νέα).

agroschannel.com

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr