http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::f&b industry news:: Οριακή μείωση ελληνικών εξαγωγών προς το Βέλγιο το 2009 – ευκαιρίες για τρόφιμα -ποτά




Οριακή μείωση σε σχέση με το 2008 κατέγραψαν πέρυσι οι ελληνικές εξαγωγές προς το Βέλγιο, καθώς διαμορφώθηκαν στα 222,5 εκατ. ευρώ το 2009, έναντι 224,7 εκατ. τον προηγούμενο χρόνο, 287 εκατ. το 2007 και 191,1 εκατ. το 2004. Πάντως, η βελγική αγορά έχει περιθώρια να υποδεχτεί περισσότερα ελληνικά τρόφιμα-ποτά (ιδίως κρασιά, τυριά, ελαιόλαδο και βιολογικά είδη), παρά το γεγονός ότι αναμένεται μείωση της κατανάλωσης.Η μείωση της κατανάλωσης υπολογίζεται από το γεγονός ότι, μετά από τέσσερα χρόνια ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης, εισήλθε σε περίοδο βαθιάς ύφεσης από το δεύτερο εξάμηνο 2008. Άλλοι τομείς που θεωρούνται πρόσφοροι για ελληνο-βελγικές επιχειρηματικές συνεργασίες είναι: υπηρεσίες, τουρισμός, κτηματαγορά και εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Τις εκτιμήσεις αυτές διατύπωσε στη Θεσσαλονίκη ο σύμβουλος Α΄ του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στο Βέλγιο, Θεοδόσιος Βάλλας, στη διάρκεια εκδήλωσης, που διοργάνωσε το Εμπροβιομηχανικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με το Γραφείο ΟΕΥ.
Βάσει στοιχείων, που παρουσίασε ο κ.Βάλλας, οι βελγικές εξαγωγές προς την Ελλάδα ακολουθούν ανοδική πορεία, αφού αυξήθηκαν σε 2,29 δισ. ευρώ το 2008, έναντι 2,19 δισ. το 2007, 1,86 δισ. το 2006 και 1,64 δισ. το 2004.
Το Βέλγιο βρίσκεται στην 9η θέση των χωρών με τις μεγαλύτερες εξαγωγές εμπορευμάτων: το μερίδιό του στο παγκόσμιο ποσό των εσόδων από εξαγωγές εμπορευμάτων ανέρχεται σε 3,1%, ήτοι 314,3 δισ. ευρώ. Στις εισαγωγές κατατάσσεται επίσης ένατο, ενώ βρίσκεται στη 13η θέση μεταξύ των χωρών με τις μεγαλύτερες εξαγωγές υπηρεσιών (ποσοστό 2,2%) και στη 15η σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές υπηρεσιών.Ο κ. Βάλλας πρότεινε την πραγματοποίηση εκατέρωθεν επιχειρηματικών/εμπορικών αποστολών και τη διοργάνωση ημερησίων ενημερωτικών σεμιναρίων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
Επίσης, εισηγήθηκε την ανακήρυξη της έννοιας του «Greek Restaurant» (σ.σ. ελληνικού εστιατορίου) ως προϊόντος προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης και σημείου πωλήσεως ελληνικών προϊόντων (με έμφαση στο ελληνικό ελαιόλαδο).

Πηγή: paseges.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr