Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Deloitte: Αύξηση πωλήσεων για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου το 2008

http://www.deloitte.com/deloitte-ecm-cm-dpm-web/images/dcom/new_deloitte_logo.gif
Αύξηση πωλήσεων κατά 5,5% το οικονομικό έτος 2008, παρουσίασαν οι 250 μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου στον κόσμο, παρά το δυσκολότερο οικονομικό περιβάλλον των τελευταίων δεκαετιών, με συνολικές πωλήσεις που ανήλθαν στα 3,8 τρισ. δολάρια σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Deloitte με τίτλο «Global Powers of Retailing 2010» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το περιοδικό Stores σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ωστόσο, η κερδοφορία τους μειώθηκε στο 2,4% από 3,7% το 2007, δίνοντας τέλος στην αυξητική τάση κερδοφορίας που παρουσίαζε ο κλάδος τα τελευταία χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα δύο τρίτα των 184 επιχειρήσεων λιανικής που γνωστοποίησαν τα κέρδη μετά φόρων το 2008, παρουσίασαν πτώση του περιθωρίου καθαρού κέρδους, ενώ 30 κατέγραψαν ζημίες, αριθμός υπερδιπλάσιος σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος (14). Η πτωτική αυτή τάση επηρέασε σχεδόν όλες τις γεωγραφικές περιοχές και κατηγορίες λιανεμπορίου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι επιχειρήσεις στην Ευρώπη παρουσίασαν πτώση της κερδοφορίας τους από 4,1% το 2007 στο 2,7% το 2008, ενώ η κερδοφορία των εταιριών στη Βόρεια Αμερική έπεσε στο 2,4% το 2008 από 3,6%. Μόνο οι εταιρίες στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή σημείωσαν αύξηση κερδοφορίας.
Το περιθώριο κέρδους των Hardlines (καταστήματα που το εμπόρευμά τους αποτελείται κυρίως από προϊόντα όπως οικιακά είδη, αθλητικά είδη, είδη αυτοκινήτου, ηλεκτρονικά, παιχνίδια, κ.α.) και των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης προϊόντων ψυχαγωγίας και ελεύθερου χρόνου σημείωσε μεγάλη πτώση από 6,8% στο 3,1%, ενώ και τα κέρδη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μόδας μειώθηκαν κατά το ήμισυ στο 4,1%. Ακόμη και ο τομέας των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης, ο οποίος περιλαμβάνει τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης τροφίμων, παρουσίασε πτώση της κερδοφορίας στο 2,2% από 3%, παρότι κατέγραψε μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (8,6%) από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις λιανικής.
Ο κ. Γιώργος Καμπάνης, National Consumer Business Leader της Deloitte στην Ελλάδα, δήλωσε: "Η παγκόσμια οικονομική κρίση όπως ήταν φυσικό είχε αρνητικές συνέπειες και στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, επιβραδύνοντας την αύξηση των πωλήσεων και επηρεάζοντας τα κέρδη των εταιριών του κλάδου.
Ειδικότερα για την Ελλάδα, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα, λόγω της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών και της έντονης αβεβαιότητάς τους για το μέλλον, με αποτέλεσμα πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βάλουν λουκέτο, ενώ αρκετές από τις μεγαλύτερες να αναγκαστούν να αναβάλλουν τα επενδυτικά τους πλάνα για το μέλλον. Το 2010 αναμένεται ότι θα είναι ένα εξίσου δύσκολο έτος για την αγορά, ενώ η ανάκαμψη της οικονομίας σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα καθυστερήσει ακόμα."

Οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι του 2008
Η έρευνα κατατάσσει τις 250 μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στον κόσμο, με βάση τον κύκλο εργασιών του οικονομικού έτους 2008. Στην κορυφή της κατάταξης, η οποία δε διαφοροποιήθηκε ιδιαίτερα σε σχέση με την περυσινή, παρέμεινε η Wal-Mart ($401,244 εκατ.), ακολουθούμενη από τον Όμιλο Carrefour ($127,958 εκατ.). Η Metro ($99,004 εκατ.) κέρδισε μία θέση λόγω της ανόδου του ευρώ έναντι του δολαρίου φτάνοντας στην τρίτη θέση, ενώ η Tesco ($96,210 εκατ.) έπεσε στην τέταρτη θέση παρότι είχε μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης πωλήσεων.
Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Schwartz ($79,924 εκατ.), ακολουθούμενη από τις Kroger ($76,000 εκατ.), Home Depot ($71,288 εκατ.), CostCo ($70,977 εκατ.), Aldi ($66,063 εκατ.) και Target ($62,884 εκατ.) (πινάκας 1).
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι 10 αυτές εταιρίες αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 30% των συνολικών λιανικών πωλήσεων των 250 μεγαλύτερων εταιριών.
Πηγή: capital.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr