http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Δυναμική η ελληνική συμμετοχή στη φετινή Anuga 2009


Η ελληνική συμμετοχή στην έκθεση τροφίμων και ποτών Anuga στην Κολωνία: πώς μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό ελαιόλαδο;

Κλείνει σήμερα τις πύλες της στην Κολωνία της Γερμανίας η Anuga, η μεγαλύτερη έκθεση ποτών και τροφίμων στον κόσμο. Για άλλη μια φορά ήταν μεγάλη η ελληνική συμμετοχή. Όπως επισημαίνει η εκπρόσωπος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου και υπεύθυνη οργάνωσης της ελληνικής συμμετοχής στην Anuga, Κατερίνα Αναγνωστοπούλου: «Στο εθνικό περίπτερο της Ελλάδας συμμετέχουν περίπου 200 επιχειρήσεις, που μοιράζονται περίπου 3.000 τ.μ. Η μεγαλύτερη συμμετοχή μας βρίσκεται στο National Pavillion, στα εθνικά τρόφιμα. Η γκάμα των ελληνικών προϊόντων περιλαμβάνει κυρίως ελαιόλαδα, ελιές, τυροκομικά, κρασί, ούζο. Υπάρχουν όμως και άλλα προϊόντα, κονσερβοποιημένα, τα ντελικατέσεν, τα πιο γκουρμέ προϊόντα».

Ικανοποίηση και αισιοδοξία

Περισσότεροι από 200 Έλληνες επιχειρηματίες έδωσαν το παρόν.Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Περισσότεροι από 200 Έλληνες επιχειρηματίες έδωσαν το παρόν.Οι Έλληνες εκθέτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις επαφές τους στη φετινή έκθεση. Όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του συνδέσμου εξαγωγέων Κρήτης, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης: «Εξ όσων γνωρίζω από τους κρήτες εξαγωγείς αλλά και γενικότερα από τους υπόλοιπους Έλληνες, είναι ευχαριστημένοι. Ιδιαίτερα τις τρεις πρώτες ημέρες υπήρξε μια μαζική και αθρόα συμμετοχή ξένων επισκεπτών. Είχε πάρα πολύ κόσμο. Παρά την κρίση θεωρώ ότι υπήρξε μια πτώση σε περιφερειακές ή μικρότερες εκθέσεις και όλοι επικεντρώθηκαν στο να έρθουν σε αυτή την έκθεση, η οποία είναι η μεγαλύτερη του κόσμου».

Ελαιόλαδο και φέτα στο επίκεντρο

Τα ελληνικά προϊόντα που προσελκύουν πάντα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το ελαιόλαδο και η φέτα. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα προώθησης αυτών των προϊόντων, ωστόσο όπως μας είπαν οι ειδήμονες, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Η Ρούλα Παππά, διευθύντρια εξαγωγών της "Δωδώνη": «Πρέπει οπωσδήποτε να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην προώθηση και στη διαφήμιση, στο να εξηγήσουμε στον κόσμο ποιες είναι οι διαφορές, για παράδειγμα της φέτας Π.Ο.Π. που έχει κατοχυρωθεί στην Ελλάδα, να εξηγήσουμε γιατί είναι καλύτερη, να εξηγήσουμε τα διατροφικά της χαρακτηριστικά».

Η τιμή…το βασικό εμπόδιο

Ιδιαίτερα κομψά και καλαίσθητα τα ελληνικά περίπτερα στη φετινή AnugaBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Ιδιαίτερα κομψά και καλαίσθητα τα ελληνικά περίπτερα στη φετινή AnugaΈνα βασικό εμπόδιο όσον αφορά την προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων στις ξένες αγορές ήταν ανέκαθεν η τιμή τους. Το πιο αποτελεσματικό όπλο για να κερδηθεί αυτή η μάχη είναι το επιχείρημα της υψηλής ποιότητας, όπως εκτιμά ο Γιώργος Αφεντούλης, διευθυντής εξαγωγών και αγορών της "Ελαΐς": «Διαπίστωσα με ιδιαίτερη χαρά ότι υπάρχει μια θετική ανταπόκριση από τους ξένους αγοραστές για το ελληνικό ελαιόλαδο, δηλαδή αναγνωρίζουν το ελληνικό ελαιόλαδο, ξέρουν ότι σε σχέση με το ισπανικό είναι καλύτερο. Πρέπει όμως να δούμε το θέμα της τιμής και να μπορέσουμε να πείσουμε τους ξένους πελάτες ότι θα πρέπει να πληρώσουν κάτι παραπάνω γιατί αντικειμενικά είναι ακριβότερο διότι παίρνουν ένα καλύτερο ποιοτικά προϊόν».

Έλλειψη στρατηγικής;

Δεν είναι όμως μόνον θέμα τιμής, λέει από την πλευρά του ο Αλκιβιάδης Καλαμπόκης:

«Δεν είχαμε ξεκάθαρη στρατηγική όσον αφορά το ερώτημα πού θέλαμε να πάμε σαν χώρα. Υπήρχε πραγματικά ένα σημαντικό έλλειμμα σχετικά με τις εξαγωγές. Έχουν χαθεί πάρα πολλά χρήματα από ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία έμειναν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτα. Το ελαιόλαδο πρέπει να έχει μια σαφή στρατηγική: εμφιάλωση, ποιότητα, διαφοροποιημένη συσκευασία, μικρή συσκευασία – έχουμε μονογενεϊκές πλέον οικογένειες στην Ευρώπη και στον κόσμο. Θα πρέπει να ξεφύγουμε από τα τρίλιτρα και τα πεντόκιλα. Θα πρέπει να υπάρξει μια εθνική στρατηγική που δεν έχει χρώμα, ώστε να ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις».

«Πολιτιστικό σημείο αναφοράς»

Γιάννης Χρονάκης: Το ελαιόλαδο να γίνει Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Γιάννης Χρονάκης: Το ελαιόλαδο να γίνει "πολιτιστικό σημείο αναφοράς".Όλοι συμφωνούν ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να γίνουν εκπτώσεις στην ποιότητα. Όπως επισημαίνει ο κ. Αφεντούλης: «ένα πράγμα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε στην Ελλάδα ότι αυτό που θα μας σώσει είναι η υψηλή ποιότητα. Έχουμε την υψηλή ποιότητα και δεν θα πρέπει να τη θυσιάζουμε».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γιάννης Χρονάκης, γενικός διευθυντής της "Pangea": «Δεν ξέρω αν είναι θέμα νοοτροπίας της νέας γενιάς γενικότερα, αλλά τουλάχιστον οι δικές μου σκέψεις, ο δικός μου χαρακτήρας, ορίζουν αυτόν ακριβώς τον τρόπο προσέγγισης ενός προϊόντος. Δεν το βλέπω μόνον ως προϊόν, άλλωστε όλοι το ξέρουμε το λάδι, τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιόλαδου για την υγεία μας, τη ζωή μας. Εγώ όμως δεν μένω μόνον εκεί. Μπορεί να το στηρίζω ως προϊόν, να στηρίζομαι στην καλή ποιότητα, αλλά το πάω και ένα βήμα παραπέρα. Σαν σημείο της κουλτούρας μας, σαν πολιτιστικό σημείο αναφοράς…»



Κώστας Συμεωνίδης

Υπεύθ. σύνταξης: Σταμάτης Ασημένιος


http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4789593,00.html


Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr