Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::greek food news:: Chiquita: Αδιαφορία και έλλειψη ελέγχου στην ελληνική αγορά

http://files.capital.gr/images/videos/02/922753_banana_facts1.jpg

Την έντονη δυσφορία του για την αδιάφορη στάση που επιδεικνύει η πολιτεία έναντι όσων ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην ανάδειξη περιφερειακών λιμένων της χώρας σε σύγχρονα κέντρα διακίνησης εμπορευμάτων, όπως και για την αναποτελεσματικότητα των ελέγχων της σε ζητήματα τιμών και ανταγωνισμού, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Chiquita Hellas, Θανάσης Γκλίνος.

Θανάσης Γκλίνος: «Οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έσκυψαν στην επιχειρηματική κοινότητα προς στήριξη των επενδύσεών τους».

Aναφερόμενος ειδικότερα στο ζήτημα των τιμών, ο κ. Γκλίνος, μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, δήλωσε ότι η εταιρεία του αντιλαμβανόμενη τις συνέπειες της κρίσης έλαβε από τις αρχές του έτους την απόφαση να μειώσει τις τιμές της μπανάνας από τα 19 ευρώ το κιβώτιο που ήταν πέρυσι στα 13 ευρώ το κιβώτιο, χάνοντας περί τα 2,5 εκατ. ευρώ, χωρίς ωστόσο να διαπιστώνει ανάλογες μειώσεις στο ράφι.

Η τελική τιμή

Οπως υποστήριξε ο κ. Γκλίνος, η τιμή χονδρικής της μπανάνας διαμορφώνεται σήμερα στο 0,80 ευρώ το κιλό και στο τελικό σημείο πώλησης -σε μέσα επίπεδα- στο 1,30 ευρώ το κιλό, όταν λόγω της νέας τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας έπρεπε να είναι της τάξης του 1,10 ευρώ το κιλό. Ο κ. Γκλίνος άφησε να εννοηθεί ότι το πρόβλημα επικεντρώνεται στο τελικό σημείο πώλησης και κυρίως όπου ο έμπορος έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη.

Σε ό,τι αφορά τους περιφερειακούς λιμένες, ισχυρίστηκε ότι από εταιρεία με την οποία συνεργάζεται η Chiquita Hellas προτάθηκε στα αρμόδια όργανα της χώρας η διενέργεια επένδυσης ύψους 10 με 12 εκατ. ευρώ για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα στο Αίγιο, στο πλαίσιο μιας μακροχρόνιας συμφωνίας για τη χρήση των σχετικών εγκαταστάσεων, χωρίς ωστόσο να τύχει της έγκρισης από την πλευρά της πολιτείας.

Ο κ. Γκλίνος τόνισε επίσης ότι η Chiquita Hellas το 2006, οπότε ιδρύθηκε ως θυγατρική της Chiquita Brands Ιnternational, ξεκίνησε με κύκλο εργασιών περί τα 105 εκατ. ευρώ και σήμερα έχει φθάσει τα 166 εκατ. ευρώ, διακινώντας, μέσω της Ελλάδας, προϊόντα για συνολικά 20 εθνικές αγορές της νοτιοανατολικής Μεσογείου και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η περυσινή χρήση έκλεισε για την εταιρεία με κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ από 0,7 εκατ. ευρώ το 2006.

Στην ανοδική πορεία της, ωστόσο, αντιμετώπισε μια σειρά σοβαρών εμποδίων που προκλήθηκαν από τις ανεπαρκείς υποδομές της χώρας και το γεγονός ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έσκυψαν στην επιχειρηματική κοινότητα προς στήριξη των επενδύσεών τους. «Δεν γνωρίζω για πόσο θα πείθουμε τους μετόχους της εταιρείας να χάνουν χρήματα στην Ελλάδα», τόνισε ο κ. Γκλίνος.

Νέα προϊόντα

Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική της Chiquita Hellas επεσήμανε ότι σύντομα θα επεκταθεί σε μια ακόμη προϊοντική κατηγορία, αυτή των τυποποιημένων φυσικών χυμών χωρίς συντηρητικά. Ανακοίνωσε, ειδικότερα, ότι ήδη βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με δύο εταιρείες διανομής ώστε να διακινήσει τα smoothies στην Ελλάδα, ενώ για το βασικό της προϊόν, τις μπανάνες, δήλωσε ότι στην Ελλάδα με τζίρο 43 εκατ. ευρώ κατέχει περίπου το 46% της αγοράς.

Σημειώνεται ότι η Chiquita Hellas εκτός από μπανάνες στην εγχώρια αγορά διακινεί ανανά, ακτινίδια, μάνγκο, γενικά φρούτα εκτός εποχής -μήλα, αχλάδια και εσπεριδοειδή- και συσκευασμένα προϊόντα.

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΣΟΥΛΟΣ

Πηγή: naftemporiki.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr