http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::wine news:: Αντί για γκρίνια, η κρίση φέρνει προοπτική στο ελληνικό κρασί;



ImageΤην ατζέντα της κρίσης, των μειωμένων αποθεμάτων, της μείωσης της ζήτησης και κατ’ επέκταση το άσχημο αντίκτυπο στις τιμές παραγωγού που θα έχει μία τέτοια στρατηγική για φέτος, επιχείρησε να αλλάξει στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την Τρίτη 15 Ιουνίου ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου. Τοποθετώντας το πρόβλημα του ελληνικού κρασιού – που όλοι παραδέχτηκαν ότι είναι ακριβό – στη σωστή του βάση και συνεργαζόμενος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Άγγελος Ρούβαλης, μίλησε για την προσπάθεια του οινοποιητικού κλάδου να εξορθολογίσει την τιμή πώλησης σε όλα τα κανάλια διανομής, από το σούπερ-μάρκετ, μέχρι το πιο ακριβό εστιατόριο.
Οι συμμετέχοντες στο πάνελ οινοποιοί, Βασίλης Κουρτάκης, Γιώργος Σκούρας και Γιώργος Τσάνταλης συμφώνησαν ότι το ελληνικό κρασί είναι ακριβό, αλλά, όπως επεσήμανε ο κ. Ρούβαλης, αυτό οφείλεται περισσότερο στις εγγενείς αδυναμίες του ελληνικού κράτους, τη
γραφειοκρατία, τις στρεβλώσεις της αγοράς, τους ελλιπείς ελέγχους και την κυριαρχία του χύμα και του bag-in-box στη μαζική εστίαση και λιγότερο στο υψηλό κόστος παραγωγής του, που έχει να κάνει και με τον μικρό κλήρο.
Προς υποστήριξη των Ελλήνων αμπελουργών, οι οινοποιοί παραδέχτηκαν ότι υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα που οι τιμές παραγωγού δεν μπορούν να μειωθούν περισσότερο, ούτε μπορούν να ζητήσουν από τους αμπελουργούς από τη μία μέρα στην άλλη να αποκτήσουν μεγαλύτερες αμπελουργικές εκμεταλλεύσεις. Αυτό που τόνισαν όλοι, είναι ότι η οικονομική κρίση είναι μία ευκαιρία για το ελληνικό κρασί, με τις απαραίτητες ενέργειες και τη συνεργασία με οινοχόους, εστιάτορες, ξενοδόχους, μεταφορείς (αέρος/εδάφους) και εμπόρους, να ξεπεράσει τις παθογένειες που το καθιστούν μη ανταγωνιστικό και ακριβό στα μάτια του καταναλωτή και κατά συνέπεια να διατηρηθούν οι πωλήσεις του, ιδιαίτερα ενόψει της τουριστικής περιόδου στα επίπεδα προ κρίσης.
Πάντως, ο κ. Ρούβαλης ξεκαθάρισε ότι σε καμία περίπτωση η μείωση της κατανάλωσης δεν θα ξεπεράσει το 10% ολόκληρο το 2010, απαντώντας στις αιτιάσεις της ΚΕΟΣΟΕ (συνεταιριστές οινοποιοί) για πτώση κατά 40% της κατανάλωσης το πρώτο τετράμηνο του 2010. Μιλώντας αποκλειστικά στο Agronews, ο ίδιος είπε ότι πρέπει να πάψουμε να δημιουργούμε κλίμα ύφεσης από κει που δεν υπάρχει και να βλάπτουμε τα συμφέροντα των ίδιων των αμπελουργών, αφού κάθε χρονιά επαναλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό. Εάν χειριστούμε σωστά την υπόθεση προβολή-προώθηση και λύσουμε το θέμα της υπερβολικής τιμολόγησης στο εστιατόριο, δεν πρόκειται να κινδυνεύσει ο αμπελουργός και το εισόδημά του.
Το πρώτο βήμα, πάντως, ανακοινώθηκε από τον ΣΕΟ και είναι η μείωση των τιμών του εμφιαλωμένου κρασιού από την 1η Ιουλίου, απορροφώντας ουσιαστικά την αύξηση του ΦΠΑ και από την 1η Σεπτεμβρίου οι οινοποιοί θα «ρίξουν» στην αγορά νέα προϊόντα, με χαμηλότερες τιμές.
http://www.agronews.gr/content/view/58045/36/lang,el/ 

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr