http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::Icecream news:: Αγορά παγωτού: Συνταγή με φαντασία

 
Αγορά παγωτού: Συνταγή με φαντασία
Κάθε χρόνο, η αγορά του παγωτού γίνεται «στίβος» καινοτομίας και φαντασίας, καθώς οι εταιρείες εμπλουτίζουν το προϊοντικό τους portfolio με νέες γευστικές και αισθητικές προτάσεις. Ποιπς είναι τελικά ο ρόλος της καινοτομίας στην αγορά του παγωτού;
Πόσο μεγάλη είναι η γοητεία που ασκεί το «καινούργιο» στους καταναλωτές και ποιες είναι γενικότερα οι τάσεις που αφορούν σήμερα στη σχέση καταναλωτών και brands παγωτού; Μια γρήγορη ματιά στην αγορά, αποδεικνύει ότι τα super premium brands γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ωθώντας τις εταιρείες να ακονίζουν τη φαντασία τους και να προσφέρουν όλο και πιο εμπλουτισμένα προϊόντα.
Κάθε χρόνο, νέες γεύσεις
Η εταιρεία Algida λανσάρει κάθε χρόνο μια μεγάλη ποικιλία νέων παγωτών. Συγκεκριμένα για το 2010 τοποθετεί περί τις 18 νέες γεύσεις στην αγορά, σε μια ευρεία γκάμα κατηγοριών:
ατομικά, πολυσυσκευασίες, οικογενειακά.
Η Nestle Hellas παγωτά κάθε χρόνο λανσάρει περίπου 10-15 νέα προϊόντα, οικογενειακά και ατομικά. «Ορισμένοι κωδικοί καταργούνται, άλλοι αντικαθίστανται από βελτιωμένες συνταγές και νέες γευστικές προτάσεις», μας λένε από το τμήμα Μάρκετινγκ της εταιρείας. Βασικό άξονα στην ανάπτυξη προϊόντων για τη Nestle Hellas παγωτά, αποτελεί ο εμπλουτισμός των τεσσάρων βασικών brands Boss, Nirvana, Magnum, Aloma.
Φιλοσοφία και στρατηγική της ΕΒΓΑ είναι να επενδύει στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης τόσο σε επίπεδο αγοράς, όσο και σε επίπεδο καταναλωτή. Για το 2010, η ΕΒΓΑ εμπλουτίζει τη μάρκα Status με τρία νέα λανσαρίσματα, συνεχίζει τη συνεργασία με την Kraft για τον κωδικό Status Lacta, ενισχύει την παιδική γκάμα και αναπτύσσει ένα νέο παιδικό ήρωα, προσθέτει δύο νέες γεύσεις στην οικογένεια Scandal και ενισχύει τις πολυσυσκευασίες mini οικογενειακών παγωτών με δύο νέα λανσαρίσματα.
Παγωτό με φαντασία
Για ποιους όμως λόγους, είναι αναγκαίο να υπάρχουν καινούργιες προτάσεις κάθε χρόνο; Στην αυθόρμητη αγορά του παγωτού η ανάγκη για καινοτομίες είναι μεγάλη, επισημαίνει το τμήμα Μάρκετινγκ της Nestle Hellas παγωτά. Το ενδιαφέρον του καταναλωτή πρέπει να διατηρείται συνεχώς σε εγρήγορση: «Ειδικότερα τα παιδιά, αγαπούν τις εκπλήξεις και γι’ αυτό αναπτύσσουμε νέα προϊόντα για να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον τους και τη λαχτάρα τους για παγωτό. Ταυτόχρονα φροντίζουμε και για τους γονείς, καθώς αναπτύσσουμε την παιδική μας γκάμα ώστε να είναι πιο υγιεινή», μας λένε.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι η πρόκληση στη βιομηχανία του παγωτού στην Ελλάδα, είναι να καταστεί το παγωτό στη συνείδηση του Έλληνα ένα γλύκισμα, που μπορεί να καταναλωθεί σαν επιδόρπιο ευχάριστα όλους τους μήνες του χρόνου και όχι να περιορίζεται σαν ένα δροσιστικό προϊόν για τους καλοκαιρινούς μήνες.
«Ανάμεσα στις πιο πρόσφατες τάσεις της παραδοσιακής αγοράς παγωτού, διακρίνουμε μια αυξανόμενη προτίμηση για προϊόντα σοκολάτας ή με σοκολάτα. Τα καινοτόμα προϊόντα κερδίζουν επίσης την προτίμηση του καταναλωτή, καθώς και τα premium προϊόντα», μας λένε από τη Nestle Hellas παγωτά.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στην αγορά του παγωτού, ως απόρροια των ευρύτερων τάσεων που χαρακτηρίζουν την οικονομία και το σύγχρονο τρόπο ζωής και διατροφής. «Οι επιταχυνόμενοι ρυθμοί της καθημερινότητας, οδήγησαν στην αύξηση της κατανάλωσης super premium προϊόντων σε μία διάθεση αναζήτησης απολαυστικών στιγμών στον αντίποδα των καθημερινών απαιτήσεων. Πρόκειται για προϊόντα υψηλής ποιότητας με πλούσια γεύση και εμπλουτισμένα με υλικά όπως οι ξηροί καρποί, διάφορα σιρόπια, κομμάτια σοκολάτας κ.ά.», λέει η Ράνια Λινάρδου, Brand Manager στην Algida.
Παράλληλα, η οικονομική ύφεση έχει οδηγήσει στην εμφάνιση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. «Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των προϊόντων είναι η διαφορά τιμής και ως εκ τούτου, απευθύνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο μέρος των καταναλωτών, σε όσους δηλαδή προτάσσουν το κριτήριο της τιμής έναντι της πλούσιας γεύσης και της μεγάλης ποικιλίας που προσφέρουν τα επώνυμα προϊόντα», επισημαίνει η Ράνια Λινάρδου, σύμφωνα με την οποία η απάντηση στο φαινόμενο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και στους discounters, είναι η καινοτομία.
«Μία καθιερωμένη μάρκα στοχεύει να ξεπερνά τις προσδοκίες των καταναλωτών με καινοτόμες προτάσεις και μέσω της τεχνολογικής εξέλιξης και των διαρκών ποιοτικών ελέγχων, να διασφαλίζει την άρρηκτη σύνδεση του ονόματός της με την ποιότητα. Χαρακτηριστικό είναι όμως πως παρατηρείται μια συνεχής ανάπτυξη των εκπτωτικών αλυσίδων, αλλά και τα μεγάλα super market ρίχνουν ολοένα και περισσότερο το βάρος τους στην ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας».
Για το θέμα της καινοτομίας, η Μαρίζα Στούπα, Product Manager στην ΕΒΓΑ, μας λέει: «Ένα βασικό χαρακτηριστικό της αγοράς του παγωτού, είναι οι υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών για καινοτόμα και ιδιαίτερα προϊόντα. Απαραίτητη, λοιπόν, προϋπόθεση για να μπορεί μια εταιρεία να είναι ανταγωνιστική είναι οι καινοτομίες ουσίας και η συνεχής ανανέωση σε όλα τα επίπεδα». Γι’ αυτό το λόγο, επισημαίνει η ίδια, η ΕΒΓΑ κάθε χρόνο λανσάρει νέες γεύσεις, ανανεώνει τις συσκευασίες και γενικότερα, εντάσσει την καινοτομία σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας μιας εταιρείας παγωτού, προκειμένου να καλύπτονται ανάγκες του καταναλωτή και να παραμείνει ανταγωνιστική.
Ο ρόλος της επικοινωνίας
Λόγω της φύσης του παγωτού και της εποχικότητας που το χαρακτηρίζει, όλες οι εταιρείες παγωτού επικοινωνούν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές μέσω πολλών και διαφορετικών καναλιών διαφήμισης. Η διαφήμιση είναι απαραίτητη, καθώς λειτουργεί ως μέσο υπενθύμισης της κατηγορίας του παγωτού στον καταναλωτή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει το κοινό για τα νέα προϊόντα που βρίσκονται κάθε χρόνο στα ψυγεία.
Για την Algida, το κυριότερο κανάλι είναι η Τηλεόραση. Συμπληρωματικά Μέσα είναι το ραδιόφωνο, ο έντυπος Τύπος, η υπαίθρια Διαφήμιση, αλλά και το Ίντερνετ, ένα Μέσο που παρουσιάζει ραγδαία αύξηση ιδιαίτερα στις νεότερες ηλικίες.
«Η Algida είναι μια εταιρεία που επενδύει στο παγωτό, δαπανώντας ετησίως μεγάλο μέρος του budget της για διαφημιστική υποστήριξη των προϊόντων της, μέσω ποικίλων καναλιών επικοινωνίας και για φέτος, η έμφαση δίνεται ιδιαίτερα στην Τηλεόραση», επισημαίνει η Ράνια Λινάρδου.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται επίσης και με πληθώρα προωθητικών ενεργειών στα super markets, που στόχο έχουν την ενημέρωση του πελάτη αλλά και την αύξηση της καταναλωτικής κίνησης στα ψυγεία του παγωτού εντός των καταστημάτων.
Η επικοινωνιακή πολιτική της Νestle Hellas παγωτά, στηρίζεται στην άποψη ότι το παγωτό είναι ουσιαστικά μια μοναδική γευστική εμπειρία που προσφέρει στους καταναλωτές μαγικές στιγμές απόλαυσης. Το κάθε brand έχει τις δικές του ανάγκες, απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, επομένως το επικοινωνιακό μίγμα που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να καλύπτει τα παραπάνω.
Όπως μας λέει το τμήμα Μάρκετινγκ της εταιρείας, η Τηλεόραση είναι το Μέσο το οποίο βρίσκεται στην πρώτη θέση του επικοινωνιακού μίγματος λόγω της δυνατότητάς της, να ενημερώνει άμεσα και έγκαιρα τον καταναλωτή. Ο ρόλος της διαφήμισης είναι πολύ σημαντικός σε ένα προϊόν σαν το παγωτό, του οποίου κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι η αυθόρμητη κατανάλωση και η εποχικότητα. Επιπρόσθετα, πλήθος άλλων επικοινωνιακών οχημάτων αλλά και τα Μέσα νέας τεχνολογίας αποτελούν βασικό κομμάτι της επικοινωνίας των μαρκών της Nestle Hellas παγωτά. Η βαρύτητα που δίνεται στα προαναφερθέντα Μέσα, σχετίζεται με τις αξίες που εκφράζει η κάθε μάρκα, καθώς και το κοινό στο οποίο στοχεύει.
Υγιεινή διατροφή και στο παγωτό;
Οι σημερινοί ρυθμοί ζωής και ο έντονος προβληματισμός που επικρατεί, σχετικά με το τι συνιστά «σωστή διατροφή», έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε αναζήτηση υγιεινών και παράλληλα γευστικών λύσεων, που σχετίζονται τόσο με την ισορροπημένη διατροφή, όσο και με την πρόληψη σε θέματα διατήρησης του βάρους και υγείας.
Η Nestle Hellas παγωτά αναπτύσσει όλα τα προϊόντα της στο τρίπτυχο «διατροφή, υγεία, ευεξία». «Στο παγωτό η ευεξία, που ενέχει το στοιχείο της απόλαυσης, είναι δεδομένη. Εμείς εργαζόμαστε διαρκώς για να κάνουμε το παγωτό όσο γίνεται πιο υγιεινό», επισημαίνει το τμήμα Μάρκετινγκ της εταιρείας.
Στον κλάδο του παγωτού καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μια τάση ζήτησης για προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. «Ο καταναλωτής λοιπόν, είναι εκείνος που οδηγεί και κατευθύνει την καινοτομία και ορίζει την αγορά. Η Νestle βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση, προκειμένου να δημιουργεί νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή», μας λένε από τη Nestle Hellas παγωτά.
Το προφίλ των καταναλωτών εξελίσσεται και σήμερα εμφανίζονται πιο ώριμοι και μορφωμένοι, απαιτώντας το καλύτερο δυνατό για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Όπως μας λέει η Ράνια Λινάρδου, η Unilever, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη αλλαγή στις ανάγκες των καταναλωτών, επαναπροσδιόρισε το εταιρικό της όραμα με έμφαση στην προσφορά ποιοτικών προϊόντων που προσθέτουν «ζωτικότητα» στη ζωή των ανθρώπων. Η προώθηση της «ζωτικότητας» αφορά μεταξύ άλλων σε διατροφικές επιλογές, οι οποίες εξασφαλίζουν την αίσθηση της ευεξίας και υπηρετείται από τις προϊοντικές καινοτομίες της Algida.
Η Algida διαθέτει μία γκάμα ποιοτικού παγωτού «με ξεκάθαρη διατροφική ενημέρωση στις συσκευασίες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τις σωστές επιλογές για τους ίδιους και τις οικογένειές τους», συμπληρώνει η Ράνια Λινάρδου.
Προσιτή πολυτέλεια: Το παράδειγμα της Algida
Οι εταιρείες παγωτού ψάχνουν τρόπους για να προσφέρουν οικονομικές λύσεις στους καταναλωτές. Η Algida λάνσαρε φέτος τη νέα σειρά δύο λίτρων Soft & Creamy σε τρεις γεύσεις: σοκολάτα, βανίλια-σοκολάτα-φράουλα και βανίλια με σιρόπι βατόμουρο. Τα νέα αυτά προϊόντα εγγυώνται τη ποιότητα της Algida, έχοντας ως χαρακτηριστικό τους το εύκολο σερβίρισμα, και προσφέρονται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.
Παράλληλα ένα νέο προϊόν της Algida είναι το Algida Big Milk ενός λίτρου, που περιλαμβάνει συνδυασμό απαλής βανίλιας και πλούσιας σοκολάτας, σε προσιτή τιμή. Επίσης, η Algida προχώρησε σε μείωση των τιμών σε όλες τις διάφανες συσκευασίες ενός λίτρου του Carte D’Or καθώς και σε πολλούς κωδικούς πολυσυσκευασιών.Ράνια Λινάρδου, Algida
Γεύσεις για όλους: Το παράδειγμα της Nestle
Η Νestle επιδιώκει να προσφέρει λύσεις για όλα τα προφίλ των καταναλωτών, ανάλογα με τις διαφορετικές ανάγκες του κοινού-στόχος. Το Boss Full Gianduia είναι η φετινή πρόταση της εταιρείας για τους λάτρεις της σοκολάτας.
Παράλληλα, η Νestle προσφέρει κάθε χρόνο προτάσεις που εγκαινιάζουν ένα νέο τρόπο κατανάλωσης. Τα νέα παγωτοσνακς όπως το Maxibon Pops Crunch που είναι μπουκίτσες παγωτού και το Freddoccino με την πρωτοποριακή συσκευασία, λανσάρουν νέα τάση στην κατανάλωση του προϊόντος και προσφέρουν μια μοναδική γευστική εμπειρία στους λάτρεις του διαφορετικού.
Σαφής είναι και η τάση για πιο premium προϊόντα, που είναι πάντα ένα θαυμάσιο επιδόρπιο υψηλής γευστικής και διατροφικής ποιότητας για μια πιο… αυθόρμητη περίσταση, όπως τα παγωτά της σειράς Nirvana, Pleasures of the World.
Τμήμα Μάρκετινγκ Nestle Hellas Παγωτά
Υγιεινή διατροφή: Το παράδειγμα της ΕΒΓΑ
Η ΕΒΓΑ, ήταν η πρώτη εταιρεία παγωτού στην Ελλάδα που δημιούργησε σειρά παγωτών 0% ζάχαρη, για την οποία μάλιστα έχει βραβευθεί διεθνώς (Sial d’or, 1996).

Το 2010 η ΕΒΓΑ διαθέτει τρεις κωδικούς Low Fat προϊόντων:
  • Ξυλάκι 0% Classic: Παγωτό με 0% ζάχαρη και 0% λιπαρά, βουτηγμένο σε πραγματική σοκολάτα χωρίς ζάχαρη,
  • Variete βανίλια-σοκολάτα-φράουλα δύο λίτρων με 0% λιπαρά και 0% ζάχαρη και
  • πολυσυσκευασία με mini ξυλάκια 0%.
Το 2007 η εταιρεία ανέπτυξε παιδική γκάμα παγωτών με λιγότερη ζάχαρη και περισσότερο ασβέστιο, λαμβάνοντας υπόψη την τάση για υγιεινότερη διατροφή και των παιδιών. Για την επικοινωνία, δημιουργήθηκε ο ήρωας Boney.

Τα συστήματα Διαχείρισης ΕΒΓΑ έχουν πιστοποιηθεί από τον διεθνή οργανισμό πιστοποίησης Bureau Veritas Certification και επίσης, η εταιρεία ετησίως επιθεωρείται από εξωτερικό διαπιστευμένο φορέα πιστοποίησης σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο «BRC-Global Standard for Food Safety».
Μαρίζα Στούπα, ΕΒΓΑ
In Brief
  • Ben & Jerry’s Fairtrade: Τα παγωτά Ben & Jerry’s πρόσφατα ανακοίνωσαν τη δέσμευσή τους μέχρι το 2013 όλες οι γεύσεις τους παγκοσμίως, να φτιάχνονται με συστατικά πιστοποιημένα από τη διεθνή οργάνωση Fairtrade. Η δέσμευση αυτή σημαίνει ότι 11 διαφορετικά συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των παγωτών, όπως κακάο, βανίλια, μπανάνες και ξηροί καρποί, θα προέρχονται πλέον αποκλειστικά από παραγωγούς με τους οποίους συνεργάζεται το Fairtrade.
  • Kayak χωρίς ζάχαρη: Η Kayak, στο πλαίσιο της σύγχρονης τάσης για υγιεινή διατροφή, δημιούργησε τη No Sugar Added Collection, η οποία περιλαμβάνει παγωτό σοκολάτα, κρέμα, γρανίτα φράουλα και γιαούρτι με μέλι και δημητριακά. Η ζάχαρη έχει αντικατασταθεί από δυο φυσικές γλυκαντικές ουσίες με τη μισή θερμιδική αξία. H Kayak ακολουθεί την τάση του healthy living τόσο με τη σειρά No Sugar Added Collection, όσο και με τη σειρά βιολογικών παγωτών φτιαγμένα με βιολογικές πρώτες ύλες.
  • Cool and Fresh: Τα ζαχαροπλαστεία Fresh προτείνουν νέες ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές γεύσεις: Παγωτό γιαούρτι με στρώσεις passion fruit, παγωτό cheesecake με ρικότα χαμηλών λιπαρών, sauce από φρέσκιες φράουλες και μπισκότα digestive ολικής άλεσης, sorbet πικρής σοκολάτας χωρίς γάλα και λιπαρά, sorbet λιμοντσέλο, με βάση το γνωστό ιταλικό λικέρ λεμονιού.

Πόσο μεγάλη είναι η γοητεία που ασκεί το «καινούργιο» στους καταναλωτές και ποιες είναι γενικότερα οι τάσεις που αφορούν σήμερα στη σχέση καταναλωτών και brands παγωτού; Μια γρήγορη ματιά στην αγορά, αποδεικνύει ότι τα super premium brands γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ωθώντας τις εταιρείες να ακονίζουν τη φαντασία τους και να προσφέρουν όλο και πιο εμπλουτισμένα προϊόντα.

Κάθε χρόνο, νέες γεύσεις
Η εταιρεία Algida λανσάρει κάθε χρόνο μια μεγάλη ποικιλία νέων παγωτών. Συγκεκριμένα για το 2010 τοποθετεί περί τις 18 νέες γεύσεις στην αγορά, σε μια ευρεία γκάμα κατηγοριών: ατομικά, πολυσυσκευασίες, οικογενειακά.

Η Nestle Hellas παγωτά κάθε χρόνο λανσάρει περίπου 10-15 νέα προϊόντα, οικογενειακά και ατομικά. «Ορισμένοι κωδικοί καταργούνται, άλλοι αντικαθίστανται από βελτιωμένες συνταγές και νέες γευστικές προτάσεις», μας λένε από το τμήμα Μάρκετινγκ της εταιρείας. Βασικό άξονα στην ανάπτυξη προϊόντων για τη Nestle Hellas παγωτά, αποτελεί ο εμπλουτισμός των τεσσάρων βασικών brands Boss, Nirvana, Magnum, Aloma.

Φιλοσοφία και στρατηγική της ΕΒΓΑ είναι να επενδύει στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης τόσο σε επίπεδο αγοράς, όσο και σε επίπεδο καταναλωτή. Για το 2010, η ΕΒΓΑ εμπλουτίζει τη μάρκα Status με τρία νέα λανσαρίσματα, συνεχίζει τη συνεργασία με την Kraft για τον κωδικό Status Lacta, ενισχύει την παιδική γκάμα και αναπτύσσει ένα νέο παιδικό ήρωα, προσθέτει δύο νέες γεύσεις στην οικογένεια Scandal και ενισχύει τις πολυσυσκευασίες mini οικογενειακών παγωτών με δύο νέα λανσαρίσματα.


Παγωτό με φαντασία
Για ποιους όμως λόγους, είναι αναγκαίο να υπάρχουν καινούργιες προτάσεις κάθε χρόνο; Στην αυθόρμητη αγορά του παγωτού η ανάγκη για καινοτομίες είναι μεγάλη, επισημαίνει το τμήμα Μάρκετινγκ της Nestle Hellas παγωτά. Το ενδιαφέρον του καταναλωτή πρέπει να διατηρείται συνεχώς σε εγρήγορση: «Ειδικότερα τα παιδιά, αγαπούν τις εκπλήξεις και γι’ αυτό αναπτύσσουμε νέα προϊόντα για να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον τους και τη λαχτάρα τους για παγωτό. Ταυτόχρονα φροντίζουμε και για τους γονείς, καθώς αναπτύσσουμε την παιδική μας γκάμα ώστε να είναι πιο υγιεινή», μας λένε.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι η πρόκληση στη βιομηχανία του παγωτού στην Ελλάδα, είναι να καταστεί το παγωτό στη συνείδηση του Έλληνα ένα γλύκισμα, που μπορεί να καταναλωθεί σαν επιδόρπιο ευχάριστα όλους τους μήνες του χρόνου και όχι να περιορίζεται σαν ένα δροσιστικό προϊόν για τους καλοκαιρινούς μήνες.
«Ανάμεσα στις πιο πρόσφατες τάσεις της παραδοσιακής αγοράς παγωτού, διακρίνουμε μια αυξανόμενη προτίμηση για προϊόντα σοκολάτας ή με σοκολάτα. Τα καινοτόμα προϊόντα κερδίζουν επίσης την προτίμηση του καταναλωτή, καθώς και τα premium προϊόντα», μας λένε από τη Nestle Hellas παγωτά.

Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στην αγορά του παγωτού, ως απόρροια των ευρύτερων τάσεων που χαρακτηρίζουν την οικονομία και το σύγχρονο τρόπο ζωής και διατροφής. «Οι επιταχυνόμενοι ρυθμοί της καθημερινότητας, οδήγησαν στην αύξηση της κατανάλωσης super premium προϊόντων σε μία διάθεση αναζήτησης απολαυστικών στιγμών στον αντίποδα των καθημερινών απαιτήσεων. Πρόκειται για προϊόντα υψηλής ποιότητας με πλούσια γεύση και εμπλουτισμένα με υλικά όπως οι ξηροί καρποί, διάφορα σιρόπια, κομμάτια σοκολάτας κ.ά.», λέει η Ράνια Λινάρδου, Brand Manager στην Algida.

Παράλληλα, η οικονομική ύφεση έχει οδηγήσει στην εμφάνιση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. «Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των προϊόντων είναι η διαφορά τιμής και ως εκ τούτου, απευθύνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο μέρος των καταναλωτών, σε όσους δηλαδή προτάσσουν το κριτήριο της τιμής έναντι της πλούσιας γεύσης και της μεγάλης ποικιλίας που προσφέρουν τα επώνυμα προϊόντα», επισημαίνει η Ράνια Λινάρδου, σύμφωνα με την οποία η απάντηση στο φαινόμενο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και στους discounters, είναι η καινοτομία.

«Μία καθιερωμένη μάρκα στοχεύει να ξεπερνά τις προσδοκίες των καταναλωτών με καινοτόμες προτάσεις και μέσω της τεχνολογικής εξέλιξης και των διαρκών ποιοτικών ελέγχων, να διασφαλίζει την άρρηκτη σύνδεση του ονόματός της με την ποιότητα. Χαρακτηριστικό είναι όμως πως παρατηρείται μια συνεχής ανάπτυξη των εκπτωτικών αλυσίδων, αλλά και τα μεγάλα super market ρίχνουν ολοένα και περισσότερο το βάρος τους στην ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας».

Για το θέμα της καινοτομίας, η Μαρίζα Στούπα, Product Manager στην ΕΒΓΑ, μας λέει: «Ένα βασικό χαρακτηριστικό της αγοράς του παγωτού, είναι οι υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών για καινοτόμα και ιδιαίτερα προϊόντα. Απαραίτητη, λοιπόν, προϋπόθεση για να μπορεί μια εταιρεία να είναι ανταγωνιστική είναι οι καινοτομίες ουσίας και η συνεχής ανανέωση σε όλα τα επίπεδα». Γι’ αυτό το λόγο, επισημαίνει η ίδια, η ΕΒΓΑ κάθε χρόνο λανσάρει νέες γεύσεις, ανανεώνει τις συσκευασίες και γενικότερα, εντάσσει την καινοτομία σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας μιας εταιρείας παγωτού, προκειμένου να καλύπτονται ανάγκες του καταναλωτή και να παραμείνει ανταγωνιστική.

Ο ρόλος της επικοινωνίας
Λόγω της φύσης του παγωτού και της εποχικότητας που το χαρακτηρίζει, όλες οι εταιρείες παγωτού επικοινωνούν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές μέσω πολλών και διαφορετικών καναλιών διαφήμισης. Η διαφήμιση είναι απαραίτητη, καθώς λειτουργεί ως μέσο υπενθύμισης της κατηγορίας του παγωτού στον καταναλωτή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει το κοινό για τα νέα προϊόντα που βρίσκονται κάθε χρόνο στα ψυγεία.

Για την Algida, το κυριότερο κανάλι είναι η Τηλεόραση. Συμπληρωματικά Μέσα είναι το ραδιόφωνο, ο έντυπος Τύπος, η υπαίθρια Διαφήμιση, αλλά και το Ίντερνετ, ένα Μέσο που παρουσιάζει ραγδαία αύξηση ιδιαίτερα στις νεότερες ηλικίες.

«Η Algida είναι μια εταιρεία που επενδύει στο παγωτό, δαπανώντας ετησίως μεγάλο μέρος του budget της για διαφημιστική υποστήριξη των προϊόντων της, μέσω ποικίλων καναλιών επικοινωνίας και για φέτος, η έμφαση δίνεται ιδιαίτερα στην Τηλεόραση», επισημαίνει η Ράνια Λινάρδου.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται επίσης και με πληθώρα προωθητικών ενεργειών στα super markets, που στόχο έχουν την ενημέρωση του πελάτη αλλά και την αύξηση της καταναλωτικής κίνησης στα ψυγεία του παγωτού εντός των καταστημάτων.

Η επικοινωνιακή πολιτική της Νestle Hellas παγωτά, στηρίζεται στην άποψη ότι το παγωτό είναι ουσιαστικά μια μοναδική γευστική εμπειρία που προσφέρει στους καταναλωτές μαγικές στιγμές απόλαυσης. Το κάθε brand έχει τις δικές του ανάγκες, απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, επομένως το επικοινωνιακό μίγμα που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να καλύπτει τα παραπάνω.

Όπως μας λέει το τμήμα Μάρκετινγκ της εταιρείας, η Τηλεόραση είναι το Μέσο το οποίο βρίσκεται στην πρώτη θέση του επικοινωνιακού μίγματος λόγω της δυνατότητάς της, να ενημερώνει άμεσα και έγκαιρα τον καταναλωτή. Ο ρόλος της διαφήμισης είναι πολύ σημαντικός σε ένα προϊόν σαν το παγωτό, του οποίου κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι η αυθόρμητη κατανάλωση και η εποχικότητα. Επιπρόσθετα, πλήθος άλλων επικοινωνιακών οχημάτων αλλά και τα Μέσα νέας τεχνολογίας αποτελούν βασικό κομμάτι της επικοινωνίας των μαρκών της Nestle Hellas παγωτά. Η βαρύτητα που δίνεται στα προαναφερθέντα Μέσα, σχετίζεται με τις αξίες που εκφράζει η κάθε μάρκα, καθώς και το κοινό στο οποίο στοχεύει.

Υγιεινή διατροφή και στο παγωτό;
Οι σημερινοί ρυθμοί ζωής και ο έντονος προβληματισμός που επικρατεί, σχετικά με το τι συνιστά «σωστή διατροφή», έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε αναζήτηση υγιεινών και παράλληλα γευστικών λύσεων, που σχετίζονται τόσο με την ισορροπημένη διατροφή, όσο και με την πρόληψη σε θέματα διατήρησης του βάρους και υγείας.

Η Nestle Hellas παγωτά αναπτύσσει όλα τα προϊόντα της στο τρίπτυχο «διατροφή, υγεία, ευεξία». «Στο παγωτό η ευεξία, που ενέχει το στοιχείο της απόλαυσης, είναι δεδομένη. Εμείς εργαζόμαστε διαρκώς για να κάνουμε το παγωτό όσο γίνεται πιο υγιεινό», επισημαίνει το τμήμα Μάρκετινγκ της εταιρείας.

Στον κλάδο του παγωτού καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μια τάση ζήτησης για προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. «Ο καταναλωτής λοιπόν, είναι εκείνος που οδηγεί και κατευθύνει την καινοτομία και ορίζει την αγορά. Η Νestle βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση, προκειμένου να δημιουργεί νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή», μας λένε από τη Nestle Hellas παγωτά.

Το προφίλ των καταναλωτών εξελίσσεται και σήμερα εμφανίζονται πιο ώριμοι και μορφωμένοι, απαιτώντας το καλύτερο δυνατό για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Όπως μας λέει η Ράνια Λινάρδου, η Unilever, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη αλλαγή στις ανάγκες των καταναλωτών, επαναπροσδιόρισε το εταιρικό της όραμα με έμφαση στην προσφορά ποιοτικών προϊόντων που προσθέτουν «ζωτικότητα» στη ζωή των ανθρώπων. Η προώθηση της «ζωτικότητας» αφορά μεταξύ άλλων σε διατροφικές επιλογές, οι οποίες εξασφαλίζουν την αίσθηση της ευεξίας και υπηρετείται από τις προϊοντικές καινοτομίες της Algida.

Η Algida διαθέτει μία γκάμα ποιοτικού παγωτού «με ξεκάθαρη διατροφική ενημέρωση στις συσκευασίες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τις σωστές επιλογές για τους ίδιους και τις οικογένειές τους», συμπληρώνει η Ράνια Λινάρδου.

Προσιτή πολυτέλεια: Το παράδειγμα της Algida
Οι εταιρείες παγωτού ψάχνουν τρόπους για να προσφέρουν οικονομικές λύσεις στους καταναλωτές. Η Algida λάνσαρε φέτος τη νέα σειρά δύο λίτρων Soft & Creamy σε τρεις γεύσεις: σοκολάτα, βανίλια-σοκολάτα-φράουλα και βανίλια με σιρόπι βατόμουρο. Τα νέα αυτά προϊόντα εγγυώνται τη ποιότητα της Algida, έχοντας ως χαρακτηριστικό τους το εύκολο σερβίρισμα, και προσφέρονται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.

Παράλληλα ένα νέο προϊόν της Algida είναι το Algida Big Milk ενός λίτρου, που περιλαμβάνει συνδυασμό απαλής βανίλιας και πλούσιας σοκολάτας, σε προσιτή τιμή. Επίσης, η Algida προχώρησε σε μείωση των τιμών σε όλες τις διάφανες συσκευασίες ενός λίτρου του Carte D’Or καθώς και σε πολλούς κωδικούς πολυσυσκευασιών.
Ράνια Λινάρδου, Algida
Γεύσεις για όλους: Το παράδειγμα της Nestle
Η Νestle επιδιώκει να προσφέρει λύσεις για όλα τα προφίλ των καταναλωτών, ανάλογα με τις διαφορετικές ανάγκες του κοινού-στόχος. Το Boss Full Gianduia είναι η φετινή πρόταση της εταιρείας για τους λάτρεις της σοκολάτας.

Παράλληλα, η Νestle προσφέρει κάθε χρόνο προτάσεις που εγκαινιάζουν ένα νέο τρόπο κατανάλωσης. Τα νέα παγωτοσνακς όπως το Maxibon Pops Crunch που είναι μπουκίτσες παγωτού και το Freddoccino με την πρωτοποριακή συσκευασία, λανσάρουν νέα τάση στην κατανάλωση του προϊόντος και προσφέρουν μια μοναδική γευστική εμπειρία στους λάτρεις του διαφορετικού.

Σαφής είναι και η τάση για πιο premium προϊόντα, που είναι πάντα ένα θαυμάσιο επιδόρπιο υψηλής γευστικής και διατροφικής ποιότητας για μια πιο… αυθόρμητη περίσταση, όπως τα παγωτά της σειράς Nirvana, Pleasures of the World.
Τμήμα Μάρκετινγκ Nestle Hellas Παγωτά



Υγιεινή διατροφή: Το παράδειγμα της ΕΒΓΑ
Η ΕΒΓΑ, ήταν η πρώτη εταιρεία παγωτού στην Ελλάδα που δημιούργησε σειρά παγωτών 0% ζάχαρη, για την οποία μάλιστα έχει βραβευθεί διεθνώς (Sial d’or, 1996).

Το 2010 η ΕΒΓΑ διαθέτει τρεις κωδικούς Low Fat προϊόντων:
  • Ξυλάκι 0% Classic: Παγωτό με 0% ζάχαρη και 0% λιπαρά, βουτηγμένο σε πραγματική σοκολάτα χωρίς ζάχαρη,
  • Variete βανίλια-σοκολάτα-φράουλα δύο λίτρων με 0% λιπαρά και 0% ζάχαρη και
  • πολυσυσκευασία με mini ξυλάκια 0%.Το 2007 η εταιρεία ανέπτυξε παιδική γκάμα παγωτών με λιγότερη ζάχαρη και περισσότερο ασβέστιο, λαμβάνοντας υπόψη την τάση για υγιεινότερη διατροφή και των παιδιών. Για την επικοινωνία, δημιουργήθηκε ο ήρωας Boney.
Τα συστήματα Διαχείρισης ΕΒΓΑ έχουν πιστοποιηθεί από τον διεθνή οργανισμό πιστοποίησης Bureau Veritas Certification και επίσης, η εταιρεία ετησίως επιθεωρείται από εξωτερικό διαπιστευμένο φορέα πιστοποίησης σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο «BRC-Global Standard for Food Safety».
Μαρίζα Στούπα, ΕΒΓΑ
In Brief
  • Ben & Jerry’s Fairtrade: Τα παγωτά Ben & Jerry’s πρόσφατα ανακοίνωσαν τη δέσμευσή τους μέχρι το 2013 όλες οι γεύσεις τους παγκοσμίως, να φτιάχνονται με συστατικά πιστοποιημένα από τη διεθνή οργάνωση Fairtrade. Η δέσμευση αυτή σημαίνει ότι 11 διαφορετικά συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των παγωτών, όπως κακάο, βανίλια, μπανάνες και ξηροί καρποί, θα προέρχονται πλέον αποκλειστικά από παραγωγούς με τους οποίους συνεργάζεται το Fairtrade.
  • Kayak χωρίς ζάχαρη: Η Kayak, στο πλαίσιο της σύγχρονης τάσης για υγιεινή διατροφή, δημιούργησε τη No Sugar Added Collection, η οποία περιλαμβάνει παγωτό σοκολάτα, κρέμα, γρανίτα φράουλα και γιαούρτι με μέλι και δημητριακά. Η ζάχαρη έχει αντικατασταθεί από δυο φυσικές γλυκαντικές ουσίες με τη μισή θερμιδική αξία. H Kayak ακολουθεί την τάση του healthy living τόσο με τη σειρά No Sugar Added Collection, όσο και με τη σειρά βιολογικών παγωτών φτιαγμένα με βιολογικές πρώτες ύλες.
  • Cool and Fresh: Τα ζαχαροπλαστεία Fresh προτείνουν νέες ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές γεύσεις: Παγωτό γιαούρτι με στρώσεις passion fruit, παγωτό cheesecake με ρικότα χαμηλών λιπαρών, sauce από φρέσκιες φράουλες και μπισκότα digestive ολικής άλεσης, sorbet πικρής σοκολάτας χωρίς γάλα και λιπαρά, sorbet λιμοντσέλο, με βάση το γνωστό ιταλικό λικέρ λεμονιού.
Marketing Week (T. 1293)

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr