http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Απόβαση στις διεθνείς αγορές με "Διατροφική Διπλωματία"




ImageΕξωστρέφεια και συντονισμένες ενέργειες χρειάζονται ώστε το μοντέλο της «ελληνικής μεσογειακής διατροφής» να κυριαρχήσει στο ελληνικό και στο διεθνές τραπέζι με προφανή οφέλη τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για την οικονομία της χώρας μας. Δεδομένης μάλιστα της βαθιάς οικονομικής κρίσης που διανύει η χώρα μας, σήμερα περισσότερο από ποτέ καθίσταται επιτακτική ανάγκη μια συνολική στρατηγική προώθησης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων στο εξωτερικό. Η ελληνική «Διατροφική Διπλωματία» πρέπει να περάσει στην αντεπίθεση με όπλα της τα παραδοσιακά προϊόντα, στην παραγωγή και την προώθηση των οποίων πρέπει να εφαρμοστούν σύγχρονες μέθοδοι. Αυτά τόνισαν οι συμμετέχοντες στην ημερίδα «Προϊόντα Ελληνικής Γης, Προϊόντα Μεσογειακής Διατροφής στην Ελλάδα και τον κόσμο. Στρατηγική Προώθησης», που πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στο Ζάππειο Μέγαρο την Τετάρτη, 23 Ιουνίου.
Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μίλησαν εκπρόσωποι φορέων που τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτύξει αξιόλογη δράση για την προώθηση των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων στο εξωτερικό και οι εκπρόσωποι του
πιο δυναμικού κομματιού της ελληνικής γεωργίας και μεταποίησης (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης, Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών, ΣΕΒΙΤΕΛ, Εθνική Διεπαγγελματική Οίνου και Αμπέλου, Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, Ένωση Κονσερβοποιών Ελλάδος, ΑΣ Κροκοπαραγωγών Κοζάνης). Όπως μάλιστα τονίστηκε εμφατικά, το κόστος της διοργάνωσης καλύφθηκε εξολοκλήρου από τους συμμετέχοντες παραγωγικούς φορείς, οι οποίοι έτσι έμπρακτα δείχνουν την πίστη τους στην εξαγωγική προσπάθεια της χώρας.
 
Κυβερνητική προτεραιότητα
ImageΌπως τόνισε η υπουργός Κατερίνα Μπατζελή, «τα προϊόντα της Ελληνικής Γης, τα προϊόντα της Μεσογειακής Διατροφής είναι παράδοση. Είναι  πολιτισμός. Είναι κομμάτι της ταυτότητας της χώρας μας». Ταυτόχρονα όμως είναι και το όπλο για τη βελτίωση του εμπορικού και αγροτικού ισοζυγίου μας μέσα από την προώθηση ενός μοντέλου ποιοτικών και ασφαλών τροφίμων.
Άλλωστε η προβολή και προώθηση της Ελληνικής Μεσογειακής Διατροφής αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβερνητικής μας πολιτικής, την οποία στηρίζει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ως συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας στο παγκόσμιο οικονομικό και εξαγωγικό περιβάλλον, όπως είπε η κυρία Μπατζελή.
 
Εξωστρέφεια
Πυρήνας της στρατηγικής μας πρέπει να είναι η παραγωγή προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία. Για αυτό όμως χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας όλων των εμπλεκομένων, από τους
Έλληνες αγρότες μέχρι τους εμπόρους και τον καταναλωτή.
Οι ελληνικοί παραγωγικοί φορείς θα πρέπει να γίνουν πιο εξωστρεφείς. «Η εξωστρέφεια είναι απαραίτητη για την επιτυχία μας. Εξωστρέφεια σημαίνει συμμαχίες, σημαίνει ουσιαστικές συνεργασίες και διέξοδο στην εσωτερική και διεθνή αγορά», τόνισε η κυρία Μπατζελή
 
Εθνικό Σήμα και αναγραφή προέλευσης
ImageΗ υπουργός ενημέρωσε ότι προωθείται η δημιουργία ενός  εθνικού σήματος για την Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή, το οποίο θα στηρίζεται από κατάλληλες υποδομές και μηχανισμούς διασφάλισης της ποιότητας. Το σήμα θα πιστοποιεί στον καταναλωτή ότι «αγοράζει Ελλάδα» και η σημασία του καθίσταται ακόμη μεγαλύτερη μέχρι να διευθετηθεί το θέμα της αναγραφής της χώρας προέλευσης σε κοινοτικό επίπεδο. Η κυρία Μπατζελή επιβεβαίωσε τη βούλησή της να παλέψει για την ρύθμιση του θέματος σε επίπεδο Ε.Ε., όπως άλλωστε είναι η απαίτηση των Ευρωπαίων αγροτών και καταναλωτών.
Άλλο όπλο για την κατάκτηση των αγορών είναι οι Προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις και ιδίως τα προϊόντα ΠΟΠ. Εδώ θα πρέπει να δοθεί μια διπλή μάχη για την καθιέρωσή τους διεθνώς και για την προστασία τους στις τρίτες χώρες από τις απομιμήσεις. Και εδώ, επιθυμητή είναι η δράση σε κοινοτικό επίπεδο, για την προστασία των ΠΓΕ.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την Ομιλία υπουργού Κ. Μπατζελή στο Ζάππειο
 
Διατροφική Διπλωματία
Κλείνοντας, η κυρία Μπατζελή αναφέρθηκε στην ανάγκη για τη χάραξη εθνικής Διατροφικής Διπλωματίας:  «Διαμορφώνοντας τις διατροφικές συνήθειες των νέων μας από τη μικρή ακόμη ηλικία, φέρνοντας τους κοντά στη φύση και στην αγροτική παραγωγή, προασπίζουμε την υγεία τους και δημιουργούμε τους νέους Πρεσβευτές της Διατροφικής μας Διπλωματίας», υπογράμμισε.
Η κυρία Μπατζελή τέλος ενημέρωσε ότι το κτήμα του ΥΠΑΑΤ στη Βυτίνα της Αρκαδίας θα αποτελέσει σύντομα την έδρα της προσπάθειας για την Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή.
 
'; writethis(jsval);//-->   ΕΔΟΑΟ: Εθνική στρατηγική για το κρασί ImageΤο επιχειρησιακό σχέδιο μάρκετινγκ της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) παρουσίασε ο πρόεδρός Μιχάλης Βουμβουλάκης. Με τη χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής και τη δημιουργία εθνικής οινικής ταυτότητας (New Wines of Greece) και στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές, η ΕΔΟΑΟ επιδιώκει την προβολή της Ελλάδας ως χώρας προέλευσης οίνου για τη μεγιστοποίηση της προστιθέμενης αξίας των ελληνικών κρασιών. Κεντρικός άξονας της εθνικής στρατηγικής είναι η διαφοροποίηση των ελληνικών κρασιών, βασισμένη στην αυθεντικότητα, την καινοτομία και τον οινοτουρισμό. Και αυτό γιατί η Ελλάδα διαθέτει πλούσια οινική παράδοση αλλά δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις τιμές των λεγόμενων νέων χωρών, όπως παρατήρησε ο κ. Βουμβουλάκης. Όσον αφορά την ελληνική αγορά, το ελληνικό κρασί αποκτά την ταυτότητα «Επώνυμο Ελληνικό Κρασί». Οι στρατηγικές προώθησης περιλαμβάνουν τη δημιουργία πόρταλ, την προετοιμασία οπτικοακουστικού υλικού, την διοργάνωση συμποσίων, roadshow κ.ά. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την Ομιλία προέδρου ΕΔΟΑΟ Μ. Βουμβουλάκη στο Ζάππειο   ΣΕΒΙΤΕΛ: Σημαντικά βήματα στο ελαιόλαδο ImageΝα εστιάσουμε σε παρθένες για το ελαιόλαδο αγορές όπου οι ανταγωνιστές μας Ιταλοί δεν έχουν εδραιώσει τις θέσεις του πρότεινε ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γρηγόρης Αντωνιάδης. Ο κ. Αντωνιάδης παρατήρησε ότι οι Ιταλοί έχουν σημαντικό προβάδισμα στην προώθηση του ελαιολάδου τους, ενώ και οι Ισπανοί έχουν καθιερωθεί παρόλο που μπήκαν στην προσπάθεια αυτή όψιμα, κυρίως λόγω του όγκου της παραγωγής τους και των μακρόπνοων στρατηγικών τους. Ωστόσο η χώρα μας έχει να επιδείξει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια. Ο κ. Αντωνίου χαρακτηριστικά ανέφερε ότι ο ΣΕΒΙΤΕΛ υπήρξε ο πρώτος ελαιουργικός φορέας στην Ε.Ε. ο οποίο ζήτησε χρηματοδότηση για προγράμματα για το ελαιόλαδο, ενώ η ελληνική διεπαγγελματική ελαιολάδου υπήρξε η πρώτη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Προκειμένου τα προγράμματα προώθησης να έχουν συνέχεια, ο κ. Αντωνιάδης ζήτησε να εξασφαλιστεί άμεσα η χρηματοδότησή τους μέσω παρακρατήματος για το ελαιόλαδο, στρατηγική που ακολουθεί η Ισπανία με σημαντικά αποτελέσματα.
Όσον αφορά τη στρατηγική προώθησης, ο κ. Αντωνιάδης τόνισε ότι αυτή πρέπει να διαφοροποιηθεί ανάμεσα στις παραδοσιακές αγορές κατανάλωσης ελαιολάδου και τις νέες χώρες, όπου η χώρα μας μπορεί να εδραιώσει την παρουσία της πριν από τους ανταγωνιστές.
 
  ΣΕΒΕ: Θησαυρός προς αξιοποίηση ImageΈναν φυσικό θησαυρό που πρέπει να αξιοποιήσουμε αποτελεί η ελληνική διατροφή, όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Δημήτρης Λακασάς. Όπως παρατήρησε, η γεωργία είναι κλάδος αιχμής για την ελληνική οικονομία που τα τελευταία χρόνια αυξάνει σταθερά το ποσοστό της επί των συνολικών εξαγωγών της χώρας μας. Ο κ. Λακασάς τόνισε ότι η ταχεία αύξηση των αγροτικών εξαγωγών μπορεί να συμπαρασύρει όλη την ελληνική οικονομία. Χρειάζεται όμως να αποτάξουμε την εσωστρέφεια μέσω στοχευμένων προγραμμάτων, με εμπλοκή των τοπικών παραγωγικών φορέων. Ο κ. Λακασάς υπογράμμισε τη σημασία ενός ενιαίου φορέα προώθησης των ελληνικών προϊόντων ώστε οι προσπάθειες να είναι συντονισμένες.
Ιδιαίτερη σημασία δίνει ο ΣΕΒΕ στο regional marketing μέσω στοχευμένων δράσεων, η επόμενη από τις οποίες θα αφορά την Ήπειρο, όπως πληροφόρησε το κοινό ο κ. Λακασάς.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την Ομιλία προέδρου του ΣΕΒΕ στο Ζάππειο
 
 
ΣΕΚ: Διασφάλιση ποιότητας με το σήμα CRETACERT ImageΣτις προσπάθειες που καταβάλλει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης για την προβολή των προϊόντων της Μεγαλονήσου στις αγορές του εξωτερικού αναφέρθηκε ο πρόεδρός του, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης. Ο κ. Καλαμπόκης εξήρε τη σημασία της προβολής των προϊόντων σε επίπεδο περιφέρειας, μοντέλο που η Κρήτη ακολουθεί με επιτυχία από το 2003, αλλά το οποίο δεν έχει βρει μέχρι στιγμής μιμητές  στη χώρα μας. Αναφερόμενος στον CRETACERT, o κ. Καλαμπόκης παρατήρησε ότι πρόκειται για μία προσπάθεια γεννήθηκε από τις ανάγκες των φορέων παραγωγής. Το συλλογικό σήμα ποιότητας του Cretacert στηρίζεται από κανονισμούς και μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας και αναδεικνύει τις ιδιαιτερότητες των κρητικών προϊόντων. Αναφερόμενος στην αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων, ο κ. Καλαμπόκης τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη διασπορά τους ώστε να πάψει η χρηματοδότηση όλο των ίδιων επιχειρήσεων. Εξίσου σημαντική είναι ο καλύτερος συντονισμός των φορέων που δραστηριοποιούνται στην εξωτερική μας εξωστρέφεια, ώστε να αποφευχθεί η επικάλυψη δράσεων, παρατήρησε ο κ. Καλαμπόκης.   ΣΕΒΤ: Κλάδος αιχμής ImageΕξέχουσα θέση της βιομηχανίας τροφίμων στην ελληνική οικονομία τόνισε και ο κ. Γιώργος Πίττας, εκπροσωπώντας το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων. Όπως παρατήρησε, οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων χαρακτηρίζονται από έντονη εξωστρέφεια και επενδυτική δραστηριότητα, αποτελώντας βασικό μοχλό ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα διασφαλίζουν την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων, τομέας στον οποίο έχουν κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια, μέσα από συνεχείς επενδύσεις. Ωστόσο στόχοι τους παραμένουν η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, η μεγαλύτερη εξωστρέφεια, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και ο μακροπρόθεσμος σεβασμός στο περιβάλλον.
Πιστεύοντας στην μοναδικότητα των ελληνικών προϊόντων, ο ΣΕΒΤ στηρίζει μια στρατηγική ανάδειξής τους που θα είναι μακρόπνοη και θα επικεντρώνεται στην αξία τους και όχι μόνο στην τιμή τους, και στο πλαίσιο αυτό υλοποιεί σειρά δράσεων, όπως  το πρόγραμμα προβολής του ελληνικού μελιού σε Ελλάδα, Γερμανία και Αγγλία που φέτος διανύει τον τρίτο χρόνο του.
    Σακελλαρίδη: Αυξήθηκαν οι εξαγωγές των ελληνικών τροφίμων ImageΜε ταχύτατους ρυθμούς εξακολουθεί να αναπτύσσεται και το 2010 η εξωστρέφεια των ελληνικών τροφίμων που φτάνει να αντιπροσωπεύει πλέον σχεδόν το 20% των συνολικών εξαγωγών και να παρουσιάζει αύξηση σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία 2,1% σε ευρώ και 8,5% σε δολάρια. Αυτό τόνισε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) Χριστίνα Σακελλαρίδη στην εκδήλωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: «Προϊόντα Ελληνικής Γης, Προϊόντα Μεσογειακής Διατροφής στην Ελλάδα και στον Κόσμο-Στρατηγική Προώθησης». Όπως είπε η πρόεδρος, τα πορτοκάλια κατέρριψαν ιστορικό ρεκόρ, ενώ και τα καρπούζια φαίνεται ότι κινούνται ανοδικά, όπως και άλλα θερινά φρούτα. Για το βαμβάκι επίσης διαφαίνονται ενδείξεις ισχυρής ζήτησης ενόψει της νέας σοδειάς, ενώ υπενθύμισε και τη σημασία της υπογραφής των 4 μνημονίων για εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου στην κινεζική αγορά, που υπεγράφησαν πρόσφατα μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.
Ανέφερε ότι φέτος αναμένεται να εισαχθούν στην Κίνα πάνω από 25.000 τόνοι ελαιολάδου, εκ των οποίων το 16%, από την Ελλάδα (2η εξαγωγός χώρα μετά την Ισπανία). Οι προβλέψεις μάλιστα κάνουν λόγο, όπως είπε, για υπερδιπλασιασμό των εισαγωγών ελαιολάδου στην Κίνα ως το 2012 (περίπου 62.000 τόνοι).
 
 
Αθηνά Λινού, Δημήτρης Τριχόπουλος 
Σύντομο χαιρετισμό απήυθυναν η Αθηνά Λινού, καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και ο Δημήτρης Τριχόπουλος, καθηγητής στο Harvard Η κυρία Λινού τόνισε ότι η σημερινή συγκυρία είναι ευκαιρία για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων, με οφέλη για την υγεία του σώματος αλλά και την εθνική μας οικονομία. Έχουμε μπροστά μας μια συνεχή τιτάνια προσπάθεια για την προώθηση των προϊόντων μας, παρατήρησε η κυρία Λινού. Ο κ. Τριχόπουλος τόνισε ότι η Μεσογειακή Διατροφή αποτελεί ελιξίριο ζωής. Όπως παρατήρησε, όλες οι έρευνες που αποδεικνύουν τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στηρίζονται σε μελέτες που έχουν διεξαχθεί με βάση την Ελλάδα. Θα πρέπει, αφού έχει πλέον διεθνώς αναγνωριστεί η αξία της μεσογειακής διατροφής, να προβάλλουμε την ελληνική της διάσταση με προφανή οφέλη για τον τόπο μας.   Οι υπόλοιπες ομιλίες Η ημερίδα έκλεισε με την παρουσίαση των προσπαθειών προώθησης τριών μοναδικών προϊόντων: της μαστίχας Χίου, του ελληνικού ροδάκινου και του κρόκου Κοζάνης. Προώθηση του ροδάκινου Ο πρόεδρος της Ένωσης Κονσερβοποιών Ελλάδος, κ. Κωνσταντίνος Αποστόλου, τόνισε χαρακτηριστικά ότι το ροδάκινο είναι για τη Μακεδονία ό,τι είναι η ελιά για την Κρήτη: ένα εκλεκτό προϊόν, συστατικό στοιχείο της παραδοσιακής τοπικής διατροφής. Επιπλέον όμως αποτελεί ένα καθαρά εξαγώγιμο προϊόν που αποφέρει περί τα 300 εκατ. ετησίως, αντιπροσωπεύοντας περί το 2-3% του εμπορικού συναλλάγματος της χώρας μας. Τα προγράμματα προώθησης του ελληνικού ροδάκινου εστιάζουν σε παραδοσιακές αγορές όπως η Ρωσία και η Ουκρανία όπου μέχρι πρόσφατα η χώρα μας κατείχε την πρώτη θέση. Τα προγράμματα έχουν κατορθώσει να αναχαιτίσουν ως ένα βαθμό την επέλαση των κινεζικών προϊόντων που έχουν μπει δυναμικά τα τελευταία πέντε χρόνια σ. Ταυτόχρονα στοχεύονται οι αγορές της Νορβηγίας και της Αργεντινής. Όσον αφορά το πρόβλημα με την αιφνιδιαστική και παράνομη απαγόρευση εισαγωγών στην Αργεντινή, ο κ. Αποστόλου ζητά την αποφασιστική επέμβαση της ελληνικής κυβέρνησης και της Ε.Ε.   Ο θησαυρός της Χίου Μοναδικό παγκοσμίως προϊόν αποτελεί η μαστίχα Χίου. Όπως επισήμανε ο κ. Ηλίας Σμυρνιούδης της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, τα τελευταία χρόνια τίθεται σε εφαρμογή ένα ευρύ πρόγραμμα για την προώθηση της μαστίχας, με επενδύσεις που ξεκινούν από το χωράφι ως τα γνωστά πλέον mastihashop. Αποτέλεσμα είναι η σημαντική αύξηση της τιμής παραγωγού και το άνοιγμα σε νέες αγορές της δυτικής Ευρώπης, πέρα από τις παραδοσιακές αγορές της Μέσης Ανατολής που απορροφούν σημαντικό τμήμα της παραγωγής εδώ και αιώνες. Στα πλαίσια αυτά ιδιαίτερη σημασία έχει η εκπόνηση μελετών για την ανάδειξη των ευεργετικών επιδράσεων της μαστίχας αλλά και η ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προϊόντων. Το μέλλον της μαστίχας προδιαγράφεται λαμπρό, αρκεί να αντιμετωπιστούν σημαντικά προβλήματα όπως η νοθεία και οι απομιμήσεις με χρήση τεχνητών αρωμάτων αλλά και η γήρανση του αγροτικού πληθυσμού της Χίου.   Βιολογικός κρόκος Κοζάνης Στο βιολογικό κρόκο ποντάρει σημαντικά ο Αναγκαστικός Συνεταιρισμός Κροκοπαραγωγών Κοζάνης, όπως τόνισε ο πρόεδρός του, Νικόλαος Πατσιούρας, χρειάζεται όμως και η στήριξη της πολιτείας στον τομέα αυτό.
Ο Α.Σ. τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά σε εγκαταστάσεις, ανθρώπινο δυναμικό και πιστοποίηση, κατορθώνοντας να δώσει σημαντική ώθηση στο προϊόν καθιστώντας το διεθνώς αναγνωρίσιμο και αναπτύσσοντας νέα προϊόντα. Κατόρθωσε έτσι να ανατρέψει τη φθίνουσα πορεία της καλλιέργειας και να τη μετατρέψει σε μοχλό ανάπτυξης της περιοχής. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Πατσιούρας, το προϊόν έχει καταστεί επώνυμο και πλέον δεν πωλείται ούτε γραμμάριο κρόκου Κοζάνης χύμα.
http://www.agronews.gr/content/view/58295/68/lang,el/

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr