http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::food industry news:: Μέσα σε 12 μήνες χάσαμε όσο έδαφος είχαμε κερδίσει με κόπο μέσα σε 6 χρόνια.

Σε επίπεδα πριν του 2005 υποχώρησαν σε αξία οι ελληνικές εξαγωγές, μετά τις ισχυρές πιέσεις που δέχθηκαν κατά το 2009. Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών , με βάση τα προσωρινά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος οι........ ελληνικές εξαγωγές το 2009 μειώθηκαν κατά -17,5% σε σχέση με το 2008 και διαμορφώθηκαν στα 14,4 δις ευρώ, όταν το 2005 είχαν διαμορφωθεί στα 14,7 δις ευρώ.

Η μείωση είναι ακόμη πιο έντονη (-21,6%) αν η αξία των εμπορευματικών συναλλαγών υπολογισθεί στο υποτιμημένο σε σχέση με το ευρώ αμερικανικό δολάριο.

«Μέσα σε 12 μήνες χάσαμε όσο έδαφος είχαμε κερδίσει με κόπο μέσα σε 6 χρόνια», δήλωσε χαρακτηριστικά η Πρόεδρος του ΠΣΕ, κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη, για να συμπληρώσει ότι «τα στοιχεία αποδεικνύουν και υποδεικνύουν την ανάγκη μίας επιθετικής Εθνικής Στρατηγικής Εξωστρέφειας και την άμεση ενεργοποίηση μέτρων στήριξης της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας, από την πλευρά της Επίσημης Πολιτείας. Μετά το Δημόσιο Έλλειμμα, πρέπει να καλύψουμε άμεσα τα Ελλείμματα Ανταγωνιστικότητας και Εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας».

Να σημειωθεί ότι κατά την περυσινή χρονιά –όπως το 2004 και το 2008- οι ελληνικές εξαγωγές δεν κατάφεραν να καλύψουν ούτε το 30% του συνόλου των εισαγωγών (2009: 29,9%, 2008: 28,6%, 2004: 29,1%).

Οι συνέπειες της διεθνούς οικονομικής κρίσης και το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, αποτυπώνονται ακόμα πιο εμφατικά από το γεγονός ότι το 2009 είναι η πρώτη χρονιά με μείωση συνολικών εξαγωγών της χώρας από το 2003, καθώς και από τη γενικευμένη υποχώρηση σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες (με μοναδική εξαίρεση τον κλάδο των Ποτών-Καπνού, όπου σημειώθηκε άνοδος 1,6%).

Πτωτική ήταν η πορεία των εξαγωγών προς όλες σχεδόν τις γεωγραφικές περιοχές του κόσμου, με μόνη εξαίρεση τις εξαγωγές προς τις χώρες της Μ.Ανατολής & Β.Αφρικής (αύξηση 2,6%). Οι εξαγωγές προς τους εταίρους μας στην Ε.Ε.(15), στην Ε.Ε.(25) και στην Ε.Ε.(27) υποχώρησαν σημαντικά, κατά -18,5%, -18,4% και -19,6% αντιστοίχως, γεγονός που αποδεικνύει την ισχυρή και γενικευμένη πτώση των ελληνικών εξαγωγών προς τους παραδοσιακά μεγαλύτερους πελάτες της χώρας μας.

Χαρακτηριστικό της γενικής υποχώρησης των εξαγωγών είναι και το στοιχείο της μείωσης του αριθμού των χωρών, στις οποίες η Ελλάδα πραγματοποιεί εξαγωγές αξίας άνω των 100 εκατ. δολ. (από 37 χώρες το 2008, σε 32 χώρες το 2009). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Γερμανία προσπέρασε και πάλι την Ιταλία στην πρώτη θέση των χωρών προορισμού των ελληνικών προϊόντων, ενώ από την πρώτη δεκάδα απουσιάζει για πρώτη φορά η Ισπανία. Αντίθετα, μεγάλη άνοδος –αναλογικά- προκύπτει για Ελβετία, την Αλγερία και την Αίγυπτο.

Σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές, και αυτές κινήθηκαν πτωτικά (κατά -21,1%, ή κατά 25,1% αν χρησιμοποιηθεί ως βάση το δολάριο), ωστόσο το 2009 καταγράφηκε η τρίτη χειρότερη επίδοση από πλευράς του λόγου των ελληνικών εξαγωγών προς τις συνολικές εξαγωγές (μόλις 29,9%), καλύπτοντας μόνο ένας μέρος της επέκτασης του εμπορικού ελλείμματος της χώρας κατά τα προηγούμενα έτη.

Πηγή: agroschannel.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr