Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Ο μάνατζερ που ανέτρεψε τα κατεστημένα...

 
Της Δ. Καραγιαννοπούλου

Ο Βασίλης Στασινούλιας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carrefour Mαρινόπουλος, ξέρει να ανατρέπει τα κατεστημένα. Κατάφερε να εξελιχθεί επαγγελματικά, καταλαμβάνοντας την κορυφαία θέση μιας πολυεθνικής που έως και το 2008 εμπιστευόταν Γάλλους τεχνοκράτες. Την 1η Μαρτίου του 2008 ο Βασίλης Στασινούλιας ανέλαβε τη γενική διεύθυνση της Carrefour Mαρινόπουλος, μεταπηδώντας από τη θέση του εμπορικού διευθυντή και διευθυντή Logistics που κατείχε ως τότε στην εταιρεία. Μυστικό επιτυχίας για τον Βασίλη Στασινούλια δεν υπάρχει. Όπως έχει πει, «αν είσαι ο εαυτός σου και κάνεις ξεκάθαρες κουβέντες με τους συνεργάτες σου, θα ανταμειφθείς». Δεν του αρέσουν οι «δήθεν» καταστάσεις και οι τύποι, γι’ αυτό θέλει ακόμη και οι ανταγωνιστές του να τον αποκαλούν με το μικρό του όνομα. Έτσι εξηγείται και ο χαρακτηρισμός του από φίλους και γνωστούς ως «το καλό παιδί του λιανεμπορίου». Όποιοι δεν τον γνωρίζουν βέβαια νομίζουν ότι είναι πολιτικός. Όχι μόνο από το παρουσιαστικό του, αλλά και από το πώς χειρίζεται τον λόγο, ενώ δίνει ιδιαίτερη σημασία στη διατήρηση των ισορροπιών και στις καλές σχέσεις. Αν και τη δουλειά του την υπεραγαπά, μπορεί και να την παρακάμψει προς χάριν του Ολυμπιακού. Δηλώνει αμετανόητα πιστός στην οικογένειά του, ενώ τον ελεύθερο χρόνο του τον περνά με τα δύο του παιδιά. Με σπουδές στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και με μεταπτυχιακές σπουδές στο Insead της Γαλλίας, ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 1991 στην Continent Hellas. Συμπληρώνοντας 19 χρόνια στον Όμιλο, ο Βασίλης Στασινούλιας διέγραψε μια αξιόλογη πορεία αναλαμβάνοντας σημαντικές διοικητικές θέσεις, με τελευταία αυτή του εμπορικού διευθυντή του Ομίλου Carrefour Μαρινόπουλος. Η επιτυχημένη και μακρόχρονη διαδρομή του στον Όμιλο Carrefour Μαρινόπουλος τον οδήγησε στο τιμόνι της εταιρείας, όπου για πρώτη φορά διοικείται από Έλληνα μάνατζερ. Η ιστορία της Carrefour στην ελληνική αγορά ξεκινά με την έλευση της Promodes τη δεκαετία του ‘90. Το πρώτο υπερ-μάρκετ στην Ελλάδα λειτούργησε από την εταιρεία Promodes, το 1991, στον Άλιμο με την επωνυμία Continent. Δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία Promodes προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία Μαρινόπουλος, και ως εκ τούτου τα υπερμάρκετ Continent επεκτάθηκαν με ταχείς ρυθμούς και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Το 2000 έκανε την εμφάνισή της στην Ελλάδα η γαλλική εταιρεία Carrefour, η οποία μετά την εξαγορά της Promodes συγχωνεύτηκε με την ελληνική εταιρεία Μαρινόπουλος. Παράλληλα με την εξαγορά της εταιρείας Νίκης που ανήκε στην οικογένεια Μαρινόπουλος από τη γαλλική πολυεθνική, ο ικανότατος Βασίλης Στασινούλιας αναλαμβάνει, ως άνθρωπος εμπιστοσύνης, θέση-κλειδί στο νέο εταιρικό σχήμα. Γίνεται ο ενδιάμεσος κρίκος επικοινωνίας μεταξύ των Γάλλων και των ελληνικών κυβερνήσεων, ενώ διαχειρίζεται αποκλειστικά τις κρίσεις στα ενδότερα του ομίλου. Ταυτόχρονα του ανατίθεται η διεύθυνση επέκτασης του ομίλου στον χώρο του franchising. Όμως, η ανάληψη της εμπορικής διεύθυνσης του ομίλου από τον Βασίλη Στασινούλια στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ήταν αυτή που λειτούργησε καταλυτικά για την μετέπειτα εξέλιξή του. Το επιτυχημένο «αλισβερίσι» με τους προμηθευτές τον ανεβάζει ακόμη περισσότερο στην εκτίμηση των Γάλλων με τελική κατάληξη την ανάθεση σε αυτόν των ηνίων της ελληνικής θυγατρικής, αντικαθιστώντας τον Jerome Loubere. 
Για το 2010 στα πλάνα του Έλληνα μάνατζερ, έτσι όπως ο ίδιος τα καταγράφει, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: 
* Περαιτέρω ανάδειξη του Ομίλου Carrefour Μαρινόπουλος σε Ελλάδα και Κύπρο.
* Δημιουργία νέων τύπων καταστημάτων που αφουγκράζονται και ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, όπως το Carrefour Express.
* Καινοτομία στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις υπηρεσίες.
* Έμφαση στο δίπτυχο ποιοτικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές.
* Τόνωση του ανθρωποκεντρικού και πελατοκεντρικού χαρακτήρα του ομίλου.
* Ενδυνάμωση των προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. 
Αφήνοντας πίσω μια δύσκολη χρονιά, ο Βασίλης Στασινούλιας τόνισε ότι ο όμιλος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται παρά την κρίση και τα προβλήματα που αυτή προκαλεί στην κατανάλωση, ενώ υπογράμμισε ότι αν και την περίοδο αυτή προσβλέπει σε αύξηση του τζίρου από την οργανική του επέκταση, δεν παύει ως leader του κλάδου να παρακολουθεί τις εξελίξεις για το ενδεχόμενο εξαγορών. Επισήμανε, πάντως, ότι στην παρούσα φάση η Carrefour Μαρινόπουλος δεν δια- πραγματεύεται την εξαγορά αλυσίδας. Την ίδια στιγμή φήμες που δεν επιβεβαιώνονται αναφέρουν ότι η ελληνική θυγατρική έχει εκδηλώσει στη μητρική το ενδιαφέρον της να αναλάβει ως χώρα επιρροής τη Σερβία εξαιτίας των σημαντικών προοπτικών ανάπτυξης.

Έμφαση στον άνθρωπο και στο περιβάλλον 
Η ΟΡΓΑΝΙΚΗ ανάπτυξη είναι όμως μόνο ένας από τους τομείς εστίασης του ομίλου. Αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας και της στρατηγικής της Carrefour Μαρινόπουλος είναι η Εταιρική Υπευθυνότητα και η ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Πιστεύω του Βασίλη Στασινούλια είναι ότι «Σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης, η ανάγκη για ενέργειες κοινωνικής ευθύνης είναι επιτακτικότερη από ποτέ. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος λίγο πριν από την εκπνοή του 2009 εγκαινίασε μετά την Αθήνα και τον Πειραιά το τρίτο Κοινωνικό Παντοπωλείο στη χώρα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη. Κατά τον ίδιο: οι παροχές τους αφορούν σε δωρεάν καταναλωτικά αγαθά, απορρυπαντικά, κατεψυγμένα προϊόντα, ενδύματα, είδη οικιακού εξοπλισμού, παιχνίδια, κ.ά. Έμπρακτη απόδειξη της κοινωνικής ευαισθησίας του ομίλου Carrefour αποτελεί και το πρώτο οικολογικό σουπερμάρκετ της αλυσίδας που εγκαινιάστηκε πέρυσι. Το εν λόγω κατάστημα, τονίζει ο Βασίλης Στασινούλιας, περιλαμβάνει Κέντρο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης για χαρτί, γυαλί και αλουμίνιο, «πράσινη ταράτσα» 700 τ.μ., πλατεία με παιδική χαρά, πεζόδρομο με δέντρα και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις υψηλής ενεργειακής κλάσης.

Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανεμπορίου στην Ευρώπη 
ΣΗΜΕΡΑ ο Όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος αποτελεί ξεκάθαρα τον μεγαλύτερο εργοδότη του ιδιωτικού τομέα, με 13.000 εργαζόμενους σε όλη την Ελλάδα. Μόλις πέρυσι προστέθηκαν στο δίκτυό του 19 εταιρικά και 57 franchise καταστήματα. Ανάπτυξη που κόστισε πάνω από 50 εκατ. ευρώ. Ανάλογης αξίας αναμένεται να είναι οι φετινές επενδύσεις με στόχο την παράλληλη ανάπτυξη όλων των σημάτων που ο όμιλος διαχειρίζεται. Ο Όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος έχει στο δυναμικό του 538 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων 278 εταιρικά και 260 franchise. Αναλυτικότερα, στην ελληνική αγορά λειτουργούν 30 υπερμάρκετ Carrefour, 210 εταιρικά supermarket Carrefour Μαρινόπουλος και 23 franchise, 24 εταιρικά καταστήματα 5 Μαρινόπουλος και 66 franchise, 91 Smile και 80 OK (franchise). Αντίστοιχα, στην Κύπρο λειτουργούν 7 υπερμάρκετ Carrefour και 7 Carrefour Express. Πανευρωπαϊκά, η εταιρεία Carrefour είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανεμπορίου, με περισσότερα από 15.000 καταστήματα και πάνω από 495.000 εργαζομένους, σε 31 χώρες. Ιδρύθηκε πριν από 45 χρόνια και έχει καταφέρει να εξυπηρετεί πάνω από 20 εκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο. Σήμερα το όνομα Carrefour είναι πλέον συνώνυμο της ποιότητας και των χα- μηλών τιμών, της επαγγελματικής εξυπηρέτησης, των προσφορών και των καινοτομιών.

Χρονιά καινοτομίας το 2009 
ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ στο 2009 ο Βασίλης Στασινούλιας αναγνωρίζει ότι ήταν μια χρονιά καινοτομίας και νέων πραγμάτων για τον όμιλο. Όπως λέει, τέθηκε σε λειτουργία το νέο, πρωτοποριακό ηλεκτρονικό κατάστημα της Carrefour Μαρινόπουλος. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρει ότι οι καταναλωτές έχουν πλέον τη δυνατότητα να κάνουν εύκολα και ευχάριστα τα ψώνια τους… με το ποντίκι, μέσα από μια αντιπροσωπευτική συλλογή από όλες τις κατηγορίες ειδών που χρειάζεται ένα νοικοκυριό για την καθημερινή λειτουργία του. Παράλληλα, εγκαινιάστηκε το πρώτο Carrefour Express στη χώρα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ένα νέο, σύγχρονο μοντέλο καταστήματος, που συνδυάζει τη δυναμική και τις αξίες της Carrefour με τα πλεονεκτήματα του σουπερμάρκετ της γειτονιάς. 
Πηγή: isotimia.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr