http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Μείωση στην κατανάλωση κρασιού

H οικονομική κρίση έπληξε τις εξαγωγές των οινοποιητικών επιχειρήσεων της Ελλάδας αλλά και την κατανάλωση του κρασιού εντός των συνόρων.

Η μείωση των ποσοτήτων κρασιού που εξήχθησαν το 2008 έφτασε το 9% ξεπερνώντας μάλιστα ακόμα και το 10% σε σημαντικές αγορές όπως είναι η Γερμανία και ο Καναδάς. Ανάλογη εκτιμάται ότι θα είναι η μείωση των πωλήσεων για το 2009 λόγω και της οικονομικής κρίσης τόσο στις ξένες αγορές όσο και στην εγχώρια. Μάλιστα, η πτώση αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η ελληνική αγορά κατακλύζεται από χύμα κρασί αλλά και από φθηνότερα εισαγόμενα κρασιά, έχει οδηγήσει σε προβληματισμό τόσο τη συνεταιριστική όσο και την ιδιωτική οινοποιία της χώρας.

Στην εσωτερική αγορά η μείωση της κατανάλωσης άρχισε να διαφαίνεται από το 2007 καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ), από 3.560.000 εκατόλιτρα την περίοδο 2006- 2007 έπεσε σε 3.188.000 εκατόλιτρα την περίοδο 2007- 2008. Ανά κάτοικο η κατανάλωση κρασιού, από 33,9 λίτρα το 2006- 2007, έπεσε σε 30,4 λίτρα το 2007-2008. Τώρα η οικονομική κρίση κάνει ακόμα δυσκολότερα τα πράγματα, σε μια αγορά της οποίας το προϊόν δεν αποτελεί την πρώτη επιλογή του καταναλωτή, η κατανάλωση εκτός σπιτιού πέφτει συνεχώς (λόγω και της μείωσης της τουριστικής κίνησης) και τα ελληνικά κρασιά στα σούπερ μάρκετ έχουν να ανταγωνιστούν φθηνά εισαγόμενα. Ενδεικτικό είναι ότι το 2007 εισήχθησαν στην Ελλάδα 190.531 εκατόλιτρα, έναντι 149.136 εκατόλιτρων το 2006, και η αξία των εισαγωγών αυτών ανήλθε σε 32.840.463 ευρώ.

Χωρίς χαρτιά το 50%
Παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές κινούνται σε χαμηλά επίπεδα ακόμη, ο μεγάλος εχθρός των οινοποιείων στην ελληνική αγορά είναι η κατανάλωση χύμα κρασιού. Υπολογίζεται ότι το 50% του κρασιού που καταναλώνεται στην Ελλάδα διακινείται χωρίς χαρτιά.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι Έλληνες διαθέτουν κατά μέσο όρο λίγο περισσότερα από 4 ευρώ τον μήνα για αγορά κρασιού- περίπου το ένα τρίτο των συνολικών δαπανών τους για οινοπνευματώδη. Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μείωση στην κατανάλωση κρασιού σε όγκο, παρά την αυξανόμενη προβολή των ετικετών και τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων που το ευνοούν. Το 2008, το σύνολο των πωλήσεων εμφιαλωμένων κρασιών (ελληνικών και ξένων) από τα σούπερ μάρκετ ήταν κατά 1,73% μικρότερο από το 2007, με τη ρετσίνα να καταγράφει τις μεγαλύτερες απώλειες (15,68%). Πάντως οι εκτιμήσεις της αγοράς για τις πωλήσεις το 2009 δεν είναι αισιόδοξες.

ΤΑ ΝΕΑ

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4540655&ct=3

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr