http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Hellastat: Σε πτωτική πορεία βρίσκεται ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών

 
Σε πτωτική πορεία βρίσκεται ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών όπως τονίζεται σε έρευνα της Hellastat Α.Ε. σημειώνοντας ότι οι συνεχείς αυξήσεις στον Ε.Φ.Κ. πλήττουν περαιτέρω την κατανάλωση και επιδεινώνουν τη ταμειακή διαχείριση των επιχειρήσεων του κλάδου. Βασικό χαρακτηριστικό στα οινοπνευματώδη ποτά αποτελεί η επικέντρωση της εγχώριας παραγωγής (292 ποτοποιεία, κυρίως μικρού μεγέθους και οικογενειακού χαρακτήρα) στο ούζο, το τσίπουρο και το μπράντι.

Έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό έχουν το ούζο και το μπράντι, τα οποία το 2009 κάλυψαν το 85% περίπου των συνολικών εξαγωγών οινοπνευματωδών ποτών βάσει ποσότητας (μερίδιο Γερμανίας: 70%).
Οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς σε λοιπά οινοπνευματώδη ποτά (π.χ. ουίσκι, βότκα κ.τ.λ.) καλύπτονται κυρίως από εισαγωγές που πραγματοποιούν σε ποσοστό 80% 5 μεγάλες εταιρείες
εισαγωγής και διανομής, με κύρια χώρα προέλευσης το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2009 η εγχώρια αγορά εκτιμάται σε 7 εκατ. κιβώτια περίπου, αξίας 553 εκατ. ευρώ και βαίνει μειούμενη την τελευταία 4ετία με μέσο ρυθμό -2,8%. Το ουίσκι καλύπτει το 1/3 περίπου και το ούζο το 1/5.
Πτωτική είναι και η εγχώρια κατανάλωση κρασιού (3 εκ. hl περίπου το 2009), με μέσο ρυθμό -9,7% την ίδια περίοδο. Βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η κατανάλωση επιτραπέζιων κρασιών ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό που ανέρχεται σε 90%. Παραγωγική δραστηριότητα επιδεικνύουν 680 οινοποιεία και 40 συνεταιρισμοί περίπου, καθώς και πολυάριθμα μικρά οινοποιεία που παράγουν κρασί κυρίως για ιδία κατανάλωση. Το εμπορικό ισοζύγιο είναι, σε αντίθεση με τα οινοπνευματώδη ποτά, πλεονασματικό κατά 117 χιλ. hl αξίας 23 εκατ. ευρώ περίπου.
Ο κλάδος της μπύρας έχει ολιγοπωλιακά χαρακτηριστικά, καθώς δραστηριοποιείται μικρός αριθμός επιχειρήσεων, με τις κινήσεις της μιας να επηρεάζουν τη στρατηγική των υπολοίπων. Οι δυο μεγαλύτερες εταιρείες καλύπτουν το 85-90% της εγχώριας αγοράς. Βασικό χαρακτηριστικό της κατανάλωσης είναι η έντονη εποχικότητα, καθώς το 70% περίπου των πωλήσεων πραγματοποιείται στο διάστημα Απριλίου - Οκτωβρίου.
Στη μελέτη της Hellastat προκύπτει ότι οι προοπτικές του κλάδου δεν είναι ευνοϊκές διότι οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες ασκούν υψηλή πίεση τόσο στις παραγωγικές, όσο και στις εμπορικές επιχειρήσεις και ταυτόχρονα προκαλούν μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν τις δαπάνες τους. Στο χονδρικό εμπόριο αλκοολούχων και λοιπών ποτών καταγράφεται μέση κάμψη πωλήσεων κατά -2,1% το 2009, έναντι αύξησης κατά 2,8% το διάστημα 2008/2007. Αντίστοιχη μέση κάμψη εμφανίζουν τα καθαρά κέρδη το 2009 (-2%) έναντι μέσης αύξησης κατά 5,3% το 2008.
http://www.paseges.gr/portal/cl/co/6cb6097a-da1d-420f-a0ca-602fe2b30928

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr