http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::food industry news:: Τα super markets πάνε... Βαλκάνια

http://www.carrefour.gr/_gfx/carrefour_logo.gif
http://www.veropoulos.gr/eshop/images/site_logo.gif
http://www.ab.gr/elements/logo.jpg
Tις βαλίτσες τους για τα Βαλκάνια ανοίγουν οι τρεις μεγάλοι «παίκτες» της λιανικής τροφίμων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Διαθέτοντας πλέον δίκτυα με εκατοντάδες καταστήματα εντός συνόρων και βλέποντας τους τζίρους να σταθεροποιούνται, αναζητούν ευκαιρίες στο εξωτερικό και δη στα Βαλκάνια όπου οι προοπτικές για ταχύτερη ανάκαμψη δείχνουν μεγαλύτερες από άλλες χώρες.
Η πιο «φρέσκια» στην αγορά των Βαλκανίων είναι η Carrefour Μαρινόπουλος, η οποία αν και βρίσκεται στη Βουλγαρία εδώ και περίπου 3 χρόνια, ανακοίνωσε την ίδρυση νέας θυγατρικής με την οποία θα επεκταθεί ευρύτερα στην περιοχή τα επόμενα έτη.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί στις αγορές της Αλβανίας, της Βοσνίας, της Κροατίας, της FYROM, του Μαυροβουνίου, της Σερβίας και της Σλοβενίας. Παράλληλα, διατηρεί την πρόθεση να δημιουργήσει 20 νέα καταστήματα στη Βουλγαρία, με επενδύσεις συνολικά που θα φτάσουν τα 200 εκατ. ευρώ.
Σε πΓΔΜ και Σερβία βρίσκεται ήδη η Βερόπουλος, η οποία «έφυγε» και πρώτη προς το εξωτερικό το 1997. Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, γίνονται προσπάθειες ώστε να δημιουργηθεί ένα μεγαλύτερο δίκτυο στη Σερβία το 2010.
Έτσι, αν και τα τελευταία χρόνια λειτουργεί μόλις 3 καταστήματα, στόχος είναι αυτά να φτάσουν τα 5 μέσα στο 2010. «Η αγορά της Σερβίας είναι μεγάλη, σοβαρή και αξίζει την προσπάθεια» σημειώνει εκπρόσωπος της εταιρείας.
Εκτός από τη Σερβία, ο όμιλος «παραμένει» και στα Σκόπια, όπου κατασκευάζει εμπορικό κέντρο που θα φιλοξενήσει και ομώνυμο κατάστημα με επενδύσεις που φτάνουν τα 22 εκατ. ευρώ. Συνολικά η εταιρεία έχει τζίρο 95 εκατ. ευρώ από τα Βαλκάνια, δηλαδή το 10% του συνολικού της.
Από την αγορά των Βαλκανίων όμως, φαίνεται ότι δε θα μείνει εκτός ούτε η ΑΒ Βασιλόπουλος. Η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία super market στην Ελλάδα μετά την Carrefour Μαρινόπουλος, βάσει μεριδίου αγοράς, προωθεί τη δημιουργία νέων καταστημάτων «Lion Foods stores» όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια. Άλλωστε, η διοίκηση της εταιρείας είχε κάνει γνωστό στο παρελθόν ότι έχει βολιδοσκοπήσει την αγορά και είναι ανοιχτή σε οποιαδήποτε πρόταση της γίνει. Ήδη μέσω θυγατρικής ο όμιλος Delhaize βρίσκεται στη Ρουμανία.
Η περιοχή των Βαλκανίων εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης από το β’ εξάμηνο του 2010. Συγκεκριμένα, η Moody’s προχώρησε σε αναβάθμιση της αξιολόγησης της Βουλγαρίας από «σταθερό» σε «θετικό» και έτσι αποτέλεσε το πρώτο κράτος που βαθμολογήθηκε θετικά μετά τον Ιούλιο του 2008. Η Σερβία χαρακτηρίζεται ως οικονομία υψηλού ρίσκου αλλά παρουσιάζει σταδιακή ανάκαμψη του ΑΕΠ, σύμφωνα με το ΔΝΤ. Η Αλβανία, από την άλλη, σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία παρουσίασε ανάκαμψη το 2009, σημειώνοντας θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Στο σύνολο τους τα Βαλκάνια θεωρείται ότι παρουσιάζουν επενδυτικές ευκαιρίες και σημαντικές προοπτικές.
Μαριέτα Χριστοπούλου
marieta.christopoulou@capital.gr

Πηγή: capital.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr