Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Κρι Κρι: Εξαγωγές με τα κίτρινα ψυγεία


Της Ρόης Χάικου
Το... αγριοκάτσικο του παγωτού και του γιαουρτιού από τις Σέρρες, η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, δρασκελίζει ήδη τις διεθνείς αγορές και βάζει ακόμη πιο μεγάλους στόχους. «Την χρονιά αυτή θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στις εξαγωγές», αναφέρει στο Capital.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, μέσα από υφιστάμενες συμφωνίες, αλλά και με καινούργιες συνεργασίες και αγορές.
Στις προτεραιότητες της εταιρείας είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας στα Βαλκάνια, στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η δρομολογούμενη είσοδος στην αγορά της Ρουμανίας, όπου οι πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται οι πρώτες επαφές. Από το σ’υνολο του κύκλου εργασιών της χρονιάς που πέρασε, ο οποίος διαμορφώθηκε περί τα 41 εκατ. ευρώ, το 11% αφορούσε σε εξαγωγές. «Στόχος μας είναι για το 2010 οι εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 18%-19% επί του τζίρου μας», σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Η Κρι Κρι το 2009 έκανε τα πρώτα της βήματα στην Βουλγαρία, όπου σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, γι’ αυτό και η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία θα ενισχύσει την παρουσία της, αναμένοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην γειτονική χώρα. Επίσης, στους στόχους της διοίκησης είναι η ισχυροποίηση της θέσης της στα καταστήματα τροφίμων των Σκοπίων και της Αλβανίας, «πάντα με τα κίτρινα ψυγεία», όπως τόνισε ο κ. Τσινάβος.
Αξιοποιώντας το πλεονέκτημα της άμεσης πρόσβασης στις πρωτεύουσες των γειτονικών χωρών λόγω της γεωγραφικής έδρας της, έχει ξεκινήσει την τοποθέτηση των προϊόντων της στις βαλκανικές αγορές, συνάπτοντας συμφωνίες με τοπικούς συνεργάτες και διανομείς.
Η κεντρική και βόρεια Ευρώπη είναι επίσης στον «χάρτη στόχων» για την Κρι Κρι. Η εταιρεία έχει προβεί σε συμφωνίες για την διάθεση γιαουρτιού στην σκανδιναβική αγορά, ενώ σύντομα, όπως σημείωσε η διοίκηση, αναμένεται η τοποθέτηση προϊόντων και στην Γερμανία.
Αλλά και προς τα νότια και ανατολικά έχει στραφεί το ενδιαφέρον της γαλακτοβιομηχανίας, έχοντας επαφές με αραβικές χώρες.
Στο κομμάτι εξαγωγές η Κρι Κρι νοιώθει ιδιαίτερα αισιόδοξη για το 2010, αφού σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο «ξεκινήσαμε την παραγωγή παγωτού αρχές Νοεμβρίου για να εκπληρώσουμε συμβόλαια από το εξωτερικό, ενώ κανονικά βάζαμε μπροστά τον Δεκέμβριο».
Οι στόχοι για Ελλάδα
Αισιοδοξία υπάρχει και για το σύνολο της δραστηριότητας, καθώς «για την χρονιά αυτοί οι στόχοι μας είναι για διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης λόγω των νέων προϊόντων παγωτού που θα κυκλοφορήσουμε και του γιαουρτιού».
Στην ελληνική αγορά το μερίδιο αγοράς της Κρι Κρι στο παγωτό διαμορφώνεται σε 9%, «με στόχο να γίνει διψήφιο» εντός του έτους και στο 6% για το γιαούρτι. Η παρουσία της στη Β. Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντική, με τα μερίδια αγοράς να είναι διψήφια.
Η διοίκηση έχει θέσει στόχο την ανάπτυξη και ενίσχυση της θέσης της εταιρείας σε σημαντικές περιοχές, όπως είναι η διανομή στην Αττική. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, η γεωγραφική εξάπλωση το 2009, κυρίως στα νησιά (προστέθηκαν 1.200 νέα σημεία παγωτού), εξισορρόπησε την μείωση της αγοράς με αποτέλεσμα η Κρι Κρι να κλείσει θετικά το έτος και «να βγει δυναμωμένη».
Σύμφωνα με τα στοιχεία για την πορεία της αγοράς, συνολικά στο γιαούρτι η πτώση διαμορφώθηκε το 8%, όπως πτωτικά κινήθηκε και το παγωτό λόγω της μειωμένης τουριστικής κίνησης και των μη ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.
Υπενθυμίζεται ότι στο εννεάμηνο του 2009, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 37,479 εκατ. ευρώ, αυξημένος οριακά (0,3%), τα δε λειτουργικά κέρδη (EBITDA) παρουσίασαν άνοδο, κατά 7,6%, αγγίζοντας τα 9,586 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, που αντιστοιχούν στους ιδιοκτήτες της μητρικής, ανήλθαν σε 6,318 εκατ. ευρώ (+4,4%).
roi.haikou@capital.gr

Πηγή: capital.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr