http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Αύξηση 30% στην αγορά βιολογικών προϊόντων.

ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΟ 50% ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ





Αύξηση 30% παρουσίασε το 2008 η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς βιολογικών τροφίμων (σε τιμές λιανικής) σε σχέση με το 2007, σύμφωνα με τα αποτελέσματα κλαδικής μελέτης που κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.Ειδικότερα, τα εισαγόμενα βιολογικά τρόφιμα εκτιμάται ότι κάλυψαν περίπου το 57% της συνολικής αξίας για το 2008. Όσον αφορά σε τρία από τα κυριότερα βιολογικά προϊόντα, η εγχώρια κατανάλωση τυποποιημένου βιολογικού ελαιόλαδου παρουσίασε αύξηση 15% την περίοδο 2008/07 ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής (περίπου 63% το 2008) έχει σαν προορισμό χώρες του εξωτερικού. Η αγορά κρασιού από βιολογικά σταφύλια σημείωσε άνοδο 4% το 2008 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής του συγκεκριμένου προϊόντος (περίπου 79% το 2008) διοχετεύεται στην εγχώρια αγορά. Η κατανάλωση βιολογικών εσπεριδοειδών παρουσιάζεται αυξημένη κατά 5% περίπου το 2008, με το ποσοστό των εξαγωγών να ξεπερνά το 68%.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ως κανάλι διακίνησης, εκτιμάται ότι συγκεντρώνουν συνολικά το 50% των πωλήσεων του κλάδου των βιολογικών τροφίμων, κατά το 2008. Το μερίδιο συμμετοχής τους αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότερες αλυσίδες επεκτείνονται στην εμπορία βιολογικών τροφίμων δημιουργώντας στα καταστήματά τους "βιολογικές γωνιές". Τα καταστήματα αμιγώς βιολογικών τροφίμων (αλυσίδες και μεμονωμένα) εκτιμάται ότι κατέλαβαν ποσοστό 46% περίπου. Το υπόλοιπο 4% μοιράζονται λοιπά σημεία πώλησης (λαϊκές αγορές κλπ.).
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων δεικτών. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό από 22 μεταποιητικές επιχειρήσεις βιολογικών τροφίμων για την περίοδο 2006-2008, προκύπτει ότι τα ίδια κεφάλαια των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6%. Οι συνολικές πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση 25% την περίοδο 2007/06. Το περιθώριο καθαρού κέρδους EBITDA ανήλθε σε 18,75% το 2007.

Όσον αφορά στις εισαγωγικές επιχειρήσεις (δείγμα 7 εταιριών), το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος αυξήθηκε κατά 16,15% την περίοδο 2007/06. Τα ίδια κεφάλαια σημείωσαν μείωση 16,31% ενώ οι συνολικές πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 23,85%. Το περιθώριο καθαρού κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 2,39% το 2007.

eleftheria.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr