Σύμφωνα με τη δεύτερη έκδοση της κλαδικής μελέτης για την αγορά εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης, την οποία εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η αξία της εγχώριας αγοράς παρουσίασε ανοδικές τάσεις την περίοδο 1992-2008, ενώ το 2009 και 2010 κινείται με πτωτικούς ρυθμούς, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης.
Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην αγορά είχαν οι αλυσίδες εστιατορίων με βάση το burger, ακολούθησε η κατηγορία snack-sandwich, η κατηγορία pizza και η κατηγορία σουβλάκι-ethnic. Ο κλάδος, τέλος, χαρακτηρίζεται από την παρουσία ισχυρών ομίλων επιχειρήσεων. Στην ανάπτυξη της αγοράς τα προηγούμενα χρόνια βοήθησε εκτός από την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, λόγω αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων των μελών της σύγχρονης οικογένειας και ο θεσμός της δικαιόχρησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς παρουσίασε ανοδική τάση την περίοδο 1992-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,2%. Αντίθετα το 2009 παρουσίασε μείωση κατά 4% σε σύγκριση με το 2008. Το 2010 η συνολική αξία της αγοράς εστίασης κινείται επίσης καθοδικά, με ρυθμό ανάλογο της περιόδου 2009/2008. Στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα «ανεξάρτητα» καταστήματα που δεν ανήκουν σε οργανωμένες αλυσίδες. Η εξεταζόμενη αγορά διαχωρίζεται στις εξής τέσσερις κύριες κατηγορίες ανάλογα με το βασικό προσφερόμενο μενού: Burger, Pizza, Snack/Sandwich και Σουβλάκι.
Το 2009 τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη συνολική αγορά εστίασης μέσω οργανωμένων αλυσίδων γρήγορης εξυπηρέτησης είχαν οι αλυσίδες με βάση το Burger με ποσοστό 37,1%. Ακολούθησε η κατηγορία snack-sandwich με ποσοστό 32,1%. Μερίδιο 22,1% κατέλαβε η κατηγορία pizza, ενώ η κατηγορία σουβλάκι-ethnic απέσπασε μερίδιο 5,4%.
Marketing Week Online( 23 Μαρτίου 2011)