Winning Together in Difficult Times: Είναι αναστρέψιμη η πτώση των πωλήσεων;
Στο -1,58% βρίσκονταν οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ και υπέρ μάρκετ το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία των SymphonyIRI, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Υπάρχει περιθώριο αναστροφής της πτωτικής πορείας και με ποιον τρόπο; Η απάντηση, μαζί με την ανάλυση και άλλων καυτών θεμάτων της, θα δοθεί στις 16 Μαρτίου από τα ανώτατα στελέχη των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ και FMCG στο συνέδριο του σελφ σέρβις με τίτλο Winning Together in Difficult Times.
Κατά γενική ομολογία, το καλάθι του καταναλωτή συνεχώς συρρικνώνεται, ακολουθώντας την αντίστοιχη πορεία των εισοδημάτων του αλλά και της ψυχολογίας του. Και, όπως δείχνουν οι έρευνες, αλλά και η καθημερινή εμπειρία των στελεχών της αγοράς, η λύση δεν έρχεται ούτε μόνο μέσω τιμολογιακών αναπροσαρμογών, ούτε μέσω αύξησης των προσφορών και των εκπτώσεων.Παρά τα ζητήματα που ανακύπτουν συνεχώς και απαιτούν άμεσες και αποτελεσματικές δράσεις, το
οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων εξακολουθεί να αντιστέκεται.
Τη στιγμή που άλλοι κλάδοι της οικονομίας σημειώνουν διψήφια ποσοστά πτώσης των πωλήσεων, το 1,58% φαντάζει ελάχιστο. Όμως, αν λάβουμε υπόψη την άνοδο πωλήσεων, όπως καταγράφεται από την ίδια έρευνα (στα καταστήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης), σε ετήσια βάση το 2009 κατά 1,12%, αλλά και την αύξηση του Φ.Π.Α., η πτώση της αξίας πωλήσεων δείχνει ακόμη πιο ανησυχητική.
Σε μια αγορά που πριν λίγα χρόνια είχε να επιδείξει μόνο θετικά ποσοστά, το αρνητικό πρόσημο των πωλήσεων δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού και φέρνει πιο επιτακτικά στο προσκήνιο την ανάγκη για συνεργασία όχι μόνο μεταξύ λιανεμπόρων και προμηθευτών, αλλά και μεταξύ επιχειρήσεων που ανταγωνίζονται για την κατάκτηση μεριδίων στις ίδιες αγορές.
Όλοι αντιλαμβάνονται πλέον πως για να υπάρξουν προϋποθέσεις ανάπτυξης, πρέπει να υπάρχει υγιής ανάπτυξη του συνόλου της αγοράς. Γι΄αυτό και η ανταπόκριση των ηγετικών στελεχών στο κάλεσμα του σελφ σέρβις για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων πάνω στα κρίσιμα ζητήματα της αγοράς ήταν άμεση. Μέχρι στιγμής, στελέχη που δύσκολα βρίσκουν τον χρόνο για να παρευρεθούν σε αντίστοιχες εκδηλώσεις έχουν πάρει θέση σε κάποιο από τα πάνελ συζήτησης του συνεδρίου.
Μεταξύ αυτών οι κκ. Γιάννης Αρτινός, Διευθύνων Σύμβουλος, Vivartia, Νίκος Βερόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Βερόπουλος, Δημήτρης Βιδάκης, Γενικός Διευθυντής της Coca Cola Τρία Έψιλον Ελλάδας, Σπύρος Δεσύλλας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ελαΐς-Unilever Hellas, Laurent Dereux, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestle Hellas, Νίκος Καραγεωργίου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Αφοί Καραγεωργίου-Τρία Άλφα, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, CEO, AB Βασιλόπουλος, Eκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Delhaize, Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος, όμιλος Metro κ.ά.
Τα ανώτατα στελέχη που θα εκπροσωπήσουν λιανεμπορικές και προμηθευτικές επιχειρήσεις του κλάδου θα κληθούν, απαντώντας σε ερωτήματα που θα θέσουν έμπειροι δημοσιογράφοι, να εμβαθύνουν σε ζητήματα όπως η διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, η σημασία των PL για την κερδοφορία των σούπερ μάρκετ και η απάντηση των supplier brands, το προφίλ του νέου καταναλωτή της ψηφιακής εποχής, τα μέσα ενίσχυσης της ποιότητας και της ασφάλειας των προϊόντων, οι αξιοποίηση της τεχνολογίας στη λειτουργία και την επικοινωνία της επιχείρησης, η προστασία της αξίας του ανθρώπινου δυναμικού, οι πηγές χρηματοδότησης της ανάπτυξης, τα περιθώρια ανάπτυξης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και ποιος ο ρόλος του κράτους κ.λπ.
Τρόποι συμμετοχής
H προετοιμασία του συνεδρίου συνεχίζεται και αυτή είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για το σύνολο των εκπροσώπων του κλάδου να παίξουν ενεργό ρόλο, καταθέτοντας τις ερωτήσεις τους αλλά και τις απόψεις τους στο site του συνεδρίου www.sellingfmcg.gr.
Marketing Week (T. 1325)